Sinclair Group Reviews 

5,664
•
TrustScore 5 out of 5

4.8

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 1,937 reviews, reviewers overwhelmingly had a truly great and satisfying experience with this company. Customers frequently highlight the exceptional staff members, praising their incredibly helpful, welcoming, and knowledgeable approach during vehicle selections and purchases. Buyers consistently appreciate the remarkably smooth handovers, highly professional service, and beautifully presented cars that make the entire purchasing journey completely straightforward. Some reviewers were not happy with communication gaps, reporting unhelpful management, delayed responses, or frustrating difficulties during the vehicle collection process. A few consumers also experienced unexpected technical glitches, persistent software errors, or noticeable cosmetic flaws right upon taking delivery of their new automobiles.

What people talk about most

Staff

Consumers find staff to be positive, highlighting professional and welcoming service from sales executives... See more

Service

People report positive experiences with service, highlighting professional staff who make the entire purchase... See more

Customer service

Customers consistently note positive experiences with customer service, highlighting staff who go above and... See more

User experience

Reviewers highlight positive aspects of user experience, noting that purchasing a vehicle is smooth,... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

Excellent salesman not pushy friendly & polite .Showroom was well laid out all the staff were welcoming & friendly. Got the service we were very happy with & would definitely go back .Would very high... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

We received a great welcome from the receptionist and David Curtis the Sales Executive. David could not have been more helpful and patient. Having listened to our requirements, he took us for a demons... See more

Rated 5 out of 5 stars

Josh was amazing from start to finish. We could not be happier with our Defender. He is very professional, knowledgeable and we felt looked after all the way through the process. The showroom and t... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

We had a really good experience when ordering a new style Cupra Born. Martin Jones was friendly and helpful and clear about the expected delivery time. He made part ex straightforward and we were plea... See more


Company details

  1. Car Dealer
  2. also in
  3. Auto Body Shop
  4. Car Repair and Maintenance
  5. Used Car Dealer

About Sinclair Group

Written by the company

𝐖𝐞 𝐚𝐫𝐞 𝐒𝐢𝐧𝐜𝐥𝐚𝐢𝐫 𝐆𝐫𝐨𝐮𝐩.

We are proud to be Wales’ largest motor group and proud to be representing a selection of the world’s most prestigious automotive brands: AUDI, BYD, CUPRA, GWM ORA, HYUNDAI, JAGUAR, LAND ROVER, MERCEDES, SEAT, SKODA, VOLKSWAGEN and VOLKSWAGEN COMMERCIAL VEHICLES.

Throughout our over 75 years in business, our valued teams have driven excellence in all that they do.

We have evolved beyond all recognition over the years but we certainly haven't lost sight of our drive to deliver outstanding service to our valued customers at all times, which is something we will steadfastly provide as the Company continues to grow and enjoys future success.

So whether you're looking for a new or quality used car, require expert assistance with the maintenance, servicing or repair of an existing vehicle or seeking genuine manufacturer parts and accessories, you can call upon the Sinclair Group.


Contact info


4.8

Excellent

TrustScore 5 out of 5

6K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 69% of negative reviews

Typically replies within 1 month

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.8

All reviews

(5,664)

1,847 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Found a gem

I think we are on our fifth vehicle purchase with Spencer now, the fact that we travel 2 hours to do so says it all. The attention and detail that Spencer has been to for us has been second to none from all other dealerships we have experienced. Ten out of ten for all things. Communication, personal touch, welcoming and friendly experience from the whole team. It is an enjoyable experience all round and we have shared our experience with many friends and recommended them to you. We will return soon.

2 October 2026
Unprompted review
Sinclair Group logo

Reply from Sinclair Group

Hi Bernadette, thank you for your amazing review! We're thrilled to have you as a loyal customer and appreciate your kind words about our team. Your recommendations mean the world to us. We look forward to welcoming you back for your next vehicle purchase. Safe travels!

Best wishes,
Sinclair Land Rover Hay-on-Wye

Rated 1 out of 5 stars

⭐ Very disappointing experience

⭐ Very disappointing experience – £850 spent on diagnostics and repairs, with problems returning within two days

I had a very disappointing experience with Sinclair regarding ongoing electrical problems with my VW T-Roc.

I paid approximately £850 for diagnostics and work, including the removal and coding of the towbar module and additional battery cabling, in the hope that the underlying electrical problems would finally be identified and resolved.

Unfortunately, within just TWO DAYS, the warning messages returned: “12V battery not charging” and “Start/Stop system error”.

What makes this experience even more frustrating is that Sinclair subsequently recommended replacing the alternator and battery at an additional cost of approximately £2,200.

This was particularly concerning because the alternator had already been replaced twice by another garage, and I had also replaced the battery. I had already spent a considerable amount of money trying to resolve these electrical issues, and I went to Sinclair expecting a proper diagnostic investigation and a reliable solution, not further expensive recommendations after the initial work failed to resolve the problem.

After spending approximately £850 on diagnostics and repairs, having the same warning messages return within two days was extremely disappointing. Being advised to spend another £2,200 on an alternator and battery only added to my concerns about the diagnosis and the overall cost of resolving the problem.

I subsequently contacted Sinclair to raise my concerns and request a refund, but I have received no response to my complaint.

When a customer spends this amount of money, they reasonably expect competent workmanship, a thorough diagnostic process and, above all, a garage that is willing to communicate and address concerns when the work does not deliver the expected result.

Instead, I have been left frustrated, out of pocket and still dealing with unresolved electrical problems, while being expected to consider spending thousands of pounds more.

Based on my personal experience, I would not recommend Sinclair. The outcome of the work, the additional cost of the proposed repairs and the lack of response to my complaint have left me extremely dissatisfied.

I hope Sinclair will finally respond to my complaint and take responsibility for addressing my concerns.

25 September 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

As always 1st class service

As always 1st class service, knowledgeable friendly staff who are aware of your needs, sales staff are brilliant as well as the others on the shop floor

30 September 2026
Sinclair Group logo

Reply from Sinclair Group

Thank you for your wonderful review! We're thrilled to hear that you had a fantastic experience with our knowledgeable and friendly staff. Your satisfaction is our top priority, and we appreciate your support. We look forward to serving you again soon!

Best wishes,
Sinclair Land Rover Cardiff

Rated 5 out of 5 stars

Nick in car sales was so helpful in…

Nick in car sales was so helpful in every way. Tracy on reception is so professional and does every thing she can to make your visit enjoyable. The vehicle we just purchased was presented in perfect condition and purchase was a pleasant experience

2 October 2026
Rated 5 out of 5 stars

Great buying experience from JLR in…

Great buying experience from JLR in particular great to deal with Chey. Chey was very helpful and communication was great.

10 October 2026
Sinclair Group logo

Reply from Sinclair Group

Hi Matthew, thank you for your wonderful feedback! We're thrilled to hear you had a great experience with Chey. Our team is dedicated to providing excellent service, and it's fantastic to know that Chey made a positive impact. We look forward to serving you again.

Best wishes,
Sinclair Jaguar Swansea

Rated 5 out of 5 stars

Very friendly and helpful

Very friendly and helpful

6 October 2026
Unprompted review
Sinclair Group logo

Reply from Sinclair Group

Dear Mr Hale, Thank you for your kind words! We're thrilled to hear that you found our team friendly and helpful. We strive to provide the best service. We look forward to serving you again soon! Kind regards, Sinclair Hyundai Aberystwyth

Rated 5 out of 5 stars

We are happy with our new Skoda Enyaq…

We are happy with our new Skoda Enyaq and the service provided by Martin Brown at Sinclair Gorseinon.

2 October 2026
Sinclair Group logo

Reply from Sinclair Group

Hello Philip,
Thank you so much for this 5-star score and for your kind words following your recent Enyaq purchase at Sinclair Škoda Swansea!
We're delighted to read that Martin provided you with an excellent service throughout your time spent with us at our dealership. We wish you many happy years in your new Škoda Enyaq - should Martin or the wider team be able to help with anything throughout your ownership, please do get in touch and we'll be pleased to assist.
Kind regards,
Sinclair Group

Rated 5 out of 5 stars

Amazing team!

I recently went in to Sinclair Neyland with a view to changing my car, and was greeted kindly by Charley who instantly put me at ease and asked me what I was looking for. He talked me through my options, appraised my car and at no time was there any pressure put on me to make a decision. Charley was informative and knowledgeable and once I reviewed my options it was an easy choice to go with Sinclair with the help of a Charley. I found the entire team welcoming and friendly. I would highly recommend Sinclair Neyland and I will certainly be back in a few years. Thank you again Charley!

9 October 2026
Sinclair Group logo

Reply from Sinclair Group

Thank you for your Great review, Phoebe! We're thrilled to hear that Charley made your experience enjoyable and pressure free. Our team strives to provide a welcoming atmosphere, and it's great to know you felt that. We look forward to seeing you again in the future! Kind Regards, Sinclair Group

Rated 5 out of 5 stars

Great service from Olivia Morgan

The sales person Olivia Morgan has been truly excellent. Very personable and knowledgeable. When my car was taken off the road for an air con issue she was brilliant. She arranged a replacement car and made sure everything was in order. I cannot praise this young lady enough. First class.

7 October 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Fast and efficient service

I'm a transport driver for my own Logistics company. Came in today and the ladies on the front counter were so helpful that I got a cuppa and my car with in 7 minutes of been here... which in my case is a HUGE miracle... Once again Thank You!!!!☺️🚗☺️🚗☺️🚗😹🚗🎉🎊🎉🎊

9 October 2026
Unprompted review
Sinclair Group logo

Reply from Sinclair Group

Hi Helen, thank you for your fantastic review! We're thrilled to hear that our team was able to assist you so quickly. Your satisfaction means the world to us, and we appreciate your business. We look forward to serving you again soon!

Best wishes,
Sinclair Land Rover Cardiff

Rated 5 out of 5 stars

Would recommend, excellent service

I had never bought a car from a dealership before and I am glad to say, from start to finish I found the experience at Mercedes-Benz in Cardiff excellent. All the staff were professional and friendly. However, the salesman I dealt with was Robert Edmunds. He kept in touch while finding the car I wanted without being over powering and showed a good knowledge of the vehicles. He was also very helpful in guiding me through the purchasing process. Making the whole procedure simple and straight forward. I would also like to thank the service engineers as they gave the car a thorough check before I was able to collect the vehicle. Reassuring me that the car was at the standard I expected.

2 October 2026
Rated 5 out of 5 stars

Spencer provided a fantastic service

Spencer provided a fantastic service, I’m delighted with my new car.

This is my fifth car I have bought from this dealership, despite me living in Kent, I will continue travelling 200 miles to Wails, because Spencer always provides five star service, I have been buy cars for 60 years and the service provided is second to none.

30 September 2026
Sinclair Group logo

Reply from Sinclair Group

Hi Edward, thank you for your amazing review! We're thrilled to hear that Spencer continues to provide you with exceptional service. Your loyalty means the world to us, and we look forward to welcoming you back for your next car purchase, no matter the distance. Safe travels and enjoy your new car!

Best wishes,
Sinclair Land Rover Hay-on-Wye

Rated 5 out of 5 stars

Fantastic process from start to finish.

Fantastic process from start to finish.
Special mention to Mark Davies & Lewis Williams!!

From my initial visit with my wife & Kids they were very professional and made the sale exceed all my expectations. Very happy with the vehicle purchased and would not hesitate to buy any future vehicles from the dealership via Mark & Lewis.

26 September 2026
Rated 5 out of 5 stars

Worth traveling for the quality of care

The fact that I make an hour journey to the Hay on Wye dealership rather than a 10 minute drive to the Swansea branch says it all. Much more welcoming and friendly team who try their very best to resolve issues when other branches appear to do the minimum. The after sales team take ownership of problems and put some effort into resolving them. From my first contact about an approved vehicle, to purchase and subsequent servicing and sorting some niggles Hay on Wye have been superb. (A better coffee machine would be nice though🤭)

18 September 2026
Unprompted review
Sinclair Group logo

Reply from Sinclair Group

Hi Ian, thank you for your wonderful feedback! We are thrilled to hear that our Hay on Wye team has made such a positive impression on you. We strive to provide exceptional service and support. Your suggestion for a better coffee machine is noted, and we appreciate your loyalty. Looking forward to seeing you again!

Best wishes,
Sinclair Land Rover Hay-on-Wye

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look