Jumbo Car Costa Rica Reviews 

51
•
TrustScore 2 out of 5

2.2

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

DO NOT RENT FROM JUMBO CAR RENTAL IN COSTA RICA. THEY WILL SCAM YOU. My experience with this company was absolutely appalling. Our rental vehicle suffered a clutch failure during normal use. Inste... See more

Rated 1 out of 5 stars

Extremely disappointing emergency response from Jumbo Car Rental. Our rental vehicle broke down last night on a steep road marked for 4x4 vehicles only. It was dark and raining, and we had... See more

Rated 2 out of 5 stars

Good car, friendly and responsive service presonnel. They charged me 1600$ for replacing a lost car key (where other agencies would charge around 600$) Also when I wanted to extend my contract they... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I was worried when I read all the negative reviews on trustpilot since I only checked the reviews on Google and the third party website where we booked the car. So I wrote them via WhatsApp whether th... See more

Company details

  1. Car Rental Agency

Written by the company

Jumbo Car is a Car Rental company operating in Costa Rica, and in Martinique, Guadeloupe, Reunion Island, French Guiana, and Algeria. Jumbo Car has existed since 1977 and opened up in Costa Rica in 2020. At our agency in San José we offer all sorts of cars so that we can meet all your needs. Whether you need a city-dweller car or a 4x4, we have the vehicle you are looking for ! We also provide all the necessary accessories you may require for your car rental : baby seat, child seat... All you need to do is ask ! Because providing a quality service is our priority, we check our vehicles on a regular basis with car maintenance professionals to make sure they all function properly. In addition we only offer new or very recent cars. With over 40 years of rental experience, we know our mission perfectly and take all the necessary actions to meet your demands. Should you have any question or requirement regarding your rental in Costa Rica or your holiday, please contact us and we will be happy to assist you.


Contact info

2.2

Poor

TrustScore 2 out of 5

51 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No history of asking for reviews

This company hasn't invited their customers, so reviews may not be representative

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

2.2

All reviews

(51)

9 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

DO NOT RENT FROM JUMBO CAR RENTAL IN…

DO NOT RENT FROM JUMBO CAR RENTAL IN COSTA RICA. THEY WILL SCAM YOU. My experience with this company was absolutely appalling.
Our rental vehicle suffered a clutch failure during normal use. Instead of addressing the situation professionally, Jumbo charged my credit card $1,400 for towing and repairs without my authorization and without even responding to my messages. They simply took the money and ignored me.
The vehicle had more than 56,000 km, and the clutch is a wear component. Jumbo nevertheless attempted to make me responsible for the failure without providing a credible explanation or giving me any opportunity to resolve the matter.
This is not customer service. They bully customers with unauthorized charges and hope they won't fight back. I have disputed the entire charge with my credit card.
If you are considering renting a car in Costa Rica, take my advice and rent from another company. The risk of being hit with an outrageous charge after the rental is simply not worth it. I would NEVER rent from Jumbo again.

9 August 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Extremely disappointing emergency response

Extremely disappointing emergency response from Jumbo Car Rental.

Our rental vehicle broke down last night on a steep road marked for 4x4 vehicles only. It was dark and raining, and we had to walk uphill and downhill carrying our groceries because we were left without transportation.

We contacted Jumbo and were told they opened at 7:00 a.m. At 9:30 a.m., they had still not arranged a replacement vehicle or towing for the broken one.

We are only in Costa Rica for three days. We had a tour booked at Manuel Antonio National Park today, but it could not be rescheduled. Because Jumbo failed to assist us promptly, we lost the tour and are losing one-third of our vacation waiting for help.

Mechanical problems can happen to any vehicle. The real measure of a rental company is how it responds when customers are stranded. So far, Jumbo’s response has been completely unacceptable.

At the time of writing, we are still waiting. We are asking Jumbo to arrange the immediate towing of its disabled vehicle, provide us with a safe replacement, refund us for the entire period we were left without a usable rental car, and reimburse the cost of the nonrefundable Manuel Antonio tour we missed as a direct result of the delayed assistance. We will update this review to explain how Jumbo ultimately resolves the situation.

4 August 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Caution! broken clutch, lack of car maintenance – not cooperative agency!

I rented a manual 4x4 Jimny for two weeks at Jumbo Car through an agency in Germany; after 100 km, the clutch failed, and the car had to be towed.
I had already noticed that the gear shifting was a bit stiff and the reverse gear would sometimes fall out. My advice: go back immediately—don't wait! The company was super uncooperative:

Issues involving manual transmission damage have to be settled directly with Jumbo Car. I asked for a replacement vehicle but was told I would have to pay $2,000. They were uncooperative, made false claims, and blamed me for the damage. Of course, it is impossible to ruin a transmission in such a short time. I had to fight just to be present during the inspection; they simply wanted to drop off a new car for a fee—a cost I would have had to cover myself.

The inspection results and the way they acted pointed to a lack of maintenance. However, Jumbo Car refused to release data regarding the vehicle and continued to insist that I pay the $2,000. When I refused to agree to this, they terminated the contract, ordered me off the premises, and threatened to call the police. Later, I resolved the matter with the German agency and emailed Jumbo Car headquarters—and suddenly, my deposit was refunded.

Since they still refused to provide a replacement car, the only way I could get a refund for the full rental period was by disputing the charge via my credit card. My vacation was ruined; never again with this branch!

1 May 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great expirience

I was worried when I read all the negative reviews on trustpilot since I only checked the reviews on Google and the third party website where we booked the car. So I wrote them via WhatsApp whether there are any additional fees or insurance but there werent any. There also werent any issues in returning the car we got our whole deposit, while driving aproximatly 1200km through whole country. Taking the car aswell as returning the car was very easy, the car was in great shape, had everything you need, got through the worst roads with ease and the price for 2 weeks was unbeatable (we payed 250€, but if we would have booked it a day before it would have obly been 190€ (June, offseason). Maybe just write the via WhatsApp (number can be found on there website) and there shouldnt be any issues, by my expirience.

22 June 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

this is the worst experience I’ve ever…

this is the worst experience I’ve ever had with any kind of customer service. I was planning on doing a very long-term rental and before driving off the lot I wanted to make sure that I could connect the Bluetooth and CarPlay and long story short the worker there MIchael (emmanuel is his real name come to find out later) was extremely rude to me when i asked for help he was very inpatient and said some really rude things and walked away mid-needing help getting the car set up in order to drive off the lot. i was in such disbelief at how he was treating a young girl needing help (they just don’t care about you once they get your payment) I ended up not feeling comfortable paying so much money for a very long-term rental if I could not get the Bluetooth or CarPlay to work so I ended up calling customer service and saying I needed help because I should be having a car where the Bluetooth or CarPlay works, and they were even worse than the employee being extremely rude and calling me names, I felt so uncomfortable as a young woman all by myself I ended up returning the car and going next-door to budget. They were extremely helpful and friendly and amazing customer service. I couldn’t believe the words that I was being called and how I was being treated at jumbo they have a very poor rating for a reason and I’m surprised that they have not figured out the way to make more money is to be better at customer service. They should care if their cars work and their customers feel safe, driving them.

8 June 2026
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Bad sevice policies

Good car, friendly and responsive service presonnel. They charged me 1600$ for replacing a lost car key (where other agencies would charge around 600$)
Also when I wanted to extend my contract they couldn't adjust the price to the low season rates (half price of the originial prices) unless I cam physically to the agency. The service policies are rigid and not customer friendly!

27 August 2025
Unprompted review
Jumbo Car Costa Rica logo

Reply from Jumbo Car Costa Rica

Dear Mr Zohar, thank you for your feedback. We apologize for the issues you experienced with your rental.

We understand your concern regarding the cost of the lost key. As we explained, the replacement of a key is a complex process that involves more than just a new key. The cost includes the key itself, the travel expenses of our provider to your location—which was 205 km away in an area with complicated access and a risk of river flooding—as well as the on-site programming of the new key and the deactivation of the old one in the vehicle's computer. All these costs will be supported by official invoices.

Regarding your contract extension, our system is programmed to honor the terms of the original agreement. Since an extension with a lower price is considered a new contract, it requires your physical presence to sign the new documents and process the payment with a valid credit card.

We understand your frustration and apologize for any inconvenience. We are continually seeking ways to enhance our processes and will carefully consider your feedback.
Jumbo Car Managment

Rated 5 out of 5 stars

Excellent Experience with Jumbo Car in Costa Rica

Before renting, I researched Jumbo Car online and came across some negative reviews, mostly complaints about hidden fees and unexpected taxes — especially from customers who booked through third-party sites like Booking and Rentcars.

I followed a tip I found online: contact the company directly, without intermediaries. I reached out via WhatsApp and was promptly assisted. All my questions were answered, and I received a clear and honest quote.

Upon arriving in Costa Rica, everything went smoothly. The car I received matched the quote exactly, the prices were as agreed, and there were no extra charges. The vehicle was new and in excellent condition.

The experience was flawless from start to finish. The staff’s politeness and warm welcome were a bonus that made everything even better.

Bottom line:
Talk directly with then. Avoid thirdparty sites.

28 June 2025
Unprompted review
Jumbo Car Costa Rica logo

Reply from Jumbo Car Costa Rica

Dear Ney,

Thank you so much for taking the time to share your wonderful experience with us! We truly appreciate your thorough research before renting and are delighted to hear that by contacting us directly, you found the transparency and honest quote you were looking for.

It's fantastic to know that your experience in Costa Rica, from receiving the exact car you expected to finding no extra charges, was flawless. We pride ourselves on providing new, well-maintained vehicles and a warm, polite welcome from our staff, and it means a lot to us that these efforts made your experience even better.

Your feedback is invaluable. Thank you for choosing us! . We look forward to welcoming you back for your next adventure in Costa Rica!

Warm regards,

The Jumbo Car Team

Rated 1 out of 5 stars

Worst rental experience ever.

Worst rental experience ever.
We took full insurance… a tree fell on the car due to bad weather and bad condition of the tree. Sorry they answered not insured. 1200€ was taken from our credit card and we were forced to continue our holiday with the broken back window.
Another car would cost us another ‘insurance’
What a scam! Do not trust them! We had a discussion when we delivered the car and the ‘manager’ locked his door and didn’t want to help us any further. He even prohibited us for taking the bus to the airport. We had to take a taxi.
Never again and trust me do not rent at Jumbo Car Costa Rica
In fact we had an insurance for 2 drivers myself and Wim Ollieuz.
The police came and made a report of what has happened.
Anyway the help we got from Jumbo Cars was no help.

That’s very awkward , the car next to us was rented at Sunny Cars. The same day they got another car and were insured for all damage. Speaking of help?

That was said to us: full insurance. Once the damage was done… no insurance.
Never again Jumbo Cars

15 November 2024
Unprompted review
Jumbo Car Costa Rica logo

Reply from Jumbo Car Costa Rica

Dear Hilde Van Laer,

Thank you for providing more details. We do recall the incident involving your rental vehicle from a few months ago.

We understand your frustration regarding the damage to the vehicle. However, as was explained at the time, the incident occurred when the car was parked directly under a tree that was known to be in poor condition by the hotel owner, who unfortunately directed you to park there.

Regarding the insurance, it's important to clarify that even the most comprehensive full insurance policies, including the one you had, primarily cover collision damage. They do not typically extend to damage caused by falling objects from above, such as a tree falling on the roof, or damage from below the vehicle. This type of incident is generally not covered by standard rental car insurance.

We acknowledge the police report was filed, documenting the incident. However, this does not alter the terms of the insurance coverage.

We understand your disappointment with the situation and the perceived lack of assistance. Our team always aims to provide the best possible support, but we must also adhere to the terms and conditions of our rental agreements and insurance policies.

Sincerely,

The Jumbo Car Costa Rica Team

Rated 5 out of 5 stars

Quick and efficient service

Quick and efficient service. When we arrived there were people who have reviewed badly here telling everyone it was a scam. This is not the case. Everything was fine for us. We had plenty of time to check the car. There were minor points of damage which were agreed. The car worked fine, we started with half a tank and dropped it off with half a tank. No extra charges. The staff were polite and helpful and we could find no faults with them or the service.

29 May 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Jumbo car is a scam

Jumbo car is a scam. Do not rent from them. They charged $600 for a ding smaller than a dime on the windshield which we are almost positive it was there when we got it since it was nighttime when we picked up the car. They made us pay for a whole new windshield and screwed multiple people also in line with us. Staff is rude and the place is horrible!!!! Go with a well known company do not use Jumbo car EVER. Worst experience in 25 years of traveling and renting cars!!! They also said it was illegal to just repair the small ding on the windshield which after researching was a lie. They do not need to charge $600 for a full windshield just another of many lies they told.also
Read three other reviews on here about their windows. Again they are thief’s and scammers. DO NOT RENT from them!!!!!!

15 May 2025
Unprompted review
Jumbo Car Costa Rica logo

Reply from Jumbo Car Costa Rica

Dear Mrs Randolph,

Thank you for sharing your feedback regarding your recent rental experience. We sincerely appreciate you bringing this to our attention.

We understand your frustration with being charged for the windshield damage. Please allow us to explain our policy concerning windshields. The safety of our customers is our top priority. Windshields are a critical safety component of our vehicles, and even small cracks or chips can compromise their structural integrity. These seemingly minor damages can worsen rapidly due to various factors such as temperature changes, vibrations from driving, and impacts from debris, potentially leading to hazardous driving conditions.

Therefore, our policy is to replace, rather than repair, any damaged windshield to ensure the highest level of safety for all our customers. While we understand that incurring unexpected costs like this can be upsetting, this policy is in place to proactively prevent potential safety issues that could arise from a compromised windshield.

We meticulously inspect our vehicles upon both check-in and check-out to document their condition. This process helps us accurately identify any new damages that may have occurred during a rental period. As per our rental agreement, customers are responsible for any damage that occurs to the vehicle while it is in their care.

We truly regret that this incident has impacted your rental experience negatively. We aim to be transparent in our processes and ensure all our customers understand our policies. As mentioned, we would be glad to provide you with the necessary documentation to assist you in recovering the charges through your insurance or other relevant channels. Please contact us directly so we can promptly provide you with these documents.

We value your business and hope to have the opportunity to provide you with a more positive experience in the future, demonstrating our commitment to both customer satisfaction and safety.

Sincerely,

Customer Care/Jumbo Car Rental Management]

Rated 3 out of 5 stars

Deposit was 1200$ instead of the 200$…

Deposit was 1200$ instead of the 200$ stated at check24 where I booked. I'm still waiting for the Deposit to be released (returned the car Mar 7th). @Jumbo Car, when will the Money be back in my Account? At the Counter they said the Deposit was released the same Day. Other than that everything was fine.
Edit: 1 Star down; No Money, no response yet
Edit No. 2: quick reply after changing the review to 2 Stars - I'll get in touch with my Bank. If everything is alright and I'm waiting for my own bank, I will adjust the review again - car, service and price was all good

7 March 2025
Unprompted review
Jumbo Car Costa Rica logo

Reply from Jumbo Car Costa Rica

Edit 2 Thank you, Marco, the delay was because we were investigating your case. Kind regards
Dear Mr Dreskornfeld, we have 2 customers with the same insurance conditions but different deposits, and it was our confusion.
Your remarks have been taken into consideration immediately and everything will be done to obtain a solution rapidly.
Please accept our sincere apologies. We will make every effort to never see this happens again.
Regarding the release of the deposit, we have send you the voucher of the release the same day of your return, but from your bank it could take up until 30 days, from our part the process is complete.
We sincerely appreciate your insight, which helps us build a better customer experience. We sincerely hope you enjoyed your rental and your stay!
Jumbo Car

Rated 1 out of 5 stars

Staff members are crooks they try to…

Staff members are crooks they try to scam people and steal your money. They will steal your deposit and your credit card information.

5 March 2025
Unprompted review
Jumbo Car Costa Rica logo

Reply from Jumbo Car Costa Rica

"Hi Ben, we're sorry you feel we've stolen from you. Yesterday we tried to explain the deposit release process. Initially, we took a $1200 check-in, then when everything was fine, we did a $0 check-out, which means we didn't take any amount from your money. However, you didn't want to listen to us.

If we do a check-out for $1200 as you requested, then your money would be charged.

We understand your frustration at not understanding this process, but because you didn't maintain a respectful tone in any of your calls, it was impossible for us to explain the process.

Jumbo has never in its history stolen any customer's deposit. We invite you to seek advice from the person or entity you trust about this process."

Kind regards form Jumbo Car

Rated 1 out of 5 stars

The staff at jumbo rental cars are criminals and will steal your money. They charge high deposits for the rental and try to keep it. They are also known for keeping bank card information.

The staff at Dumbo Jumbo rental cars are scam artist they tried to charge me a $2000.00 usd for a deposit forcing me to down grade to a smaller vehicle with no compensation to reduce the deposit to $1200.00 usd. When I paid the deposit I was told that the money would be returned when I brought the car back. I immediately realized that it sounded suspicious but I already had everything booked through Expedia including a hotel 5 hours and needed a vehicle to transport my family there so I took a chance paying the deposit because I couldn’t get a refund. When I brought the car back a worker told me the funds would be transferred back into my account instantly and I would receive the funds after the bank approved it. I waited a few days and the money was not there so called my bank and was informed jumbo cars never initiated the transaction. I spoke with a lady named Vanessa claiming to be the supervisor who was very rude. She told me she would send me proof through WhatsApp to give to the bank in attempt to throw the blame on them. I she sent me a bogus receipt that had no useful information and prove nothing. I currently have an investigation on jumbo rental car because they are trying to steal my $1200.00 deposit.

28 February 2025
Unprompted review
Jumbo Car Costa Rica logo

Reply from Jumbo Car Costa Rica

"Hi Ben, we're sorry you feel we've stolen from you. Yesterday we tried to explain the deposit release process. Initially, we took a $1200 check-in, then when everything was fine, we did a $0 check-out, which means we didn't take any amount from your money. However, you didn't want to listen to us.

If we do a check-out for $1200 as you requested, then your money would be charged.

We understand your frustration at not understanding this process, but because you didn't maintain a respectful tone in any of your calls, it was impossible for us to explain the process.

Jumbo has never in its history stolen any customer's deposit. We invite you to seek advice from the person or entity you trust about this process."

Kind Regards from Jumbo Car

Rated 1 out of 5 stars

I had a very disappointing experience…

I had a very disappointing experience with Jumbo car rental. When returning the vehicle, the staff was extremely unhelpful and unprofessional. They kept a photocopy of my credit card and refused to destroy it, even after I expressed my concerns about security. I requested a document stating that they were keeping my credit card information, but they also refused to provide it. This practice is highly questionable and untrustworthy. The customer service was far from satisfactory. I do not recommend renting a car from Jumbo.

7 February 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great experience with Jumbo car

Really great experience with my car rental in Costa Rica with Jumbo car.
We were supposed to have a suzuki vitara but we had a better one, a geely, which was good because the roads in Costa Rica can be tricky to manage without a proper 4x4.
The staff were nice, deposit was returned on time, no surprise, I recommand!

12 December 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great new cars, and Great customer service!

We had a Great experience with Jumbo rental car company! The staff were waiting for us at the airport, they were very helpful and knowledgeable. They just opened this car rental company in Liberia by the airport.
We come to Costa Rica regularly and this will be this new rental company. We are very impressed with their costumer service!

13 December 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Would recommend no one go through this…

Would recommend no one go through this company.
The car broke down, terrible service and increased charges.

1. They did not pick us up at the arranged time from the airport. They were one hour late, despite us calling them that we had arrived and they stated they were “five minutes away”
2. They charged us two hire car deposits rather than one, and did not return our hire car deposit. Following the return to our home country it took our bank 2 weeks to return the money to our accounts.
3. The break pad fell off the Suzuki jimney in the middle of the jungle, and the breaks failed. After taking it to a mechanic and they assessed the problem. Jumbo car took 3 hours to respond to us notifying them of the problem, and did not provide support. Despite approval; the receipt, we still paid the repair out of our own pocket.
4. They charged us for a tiny crack on the windshield, saying it was $445 dollars, and upon charging us charged $455. When told they charged the incorrect amount; they “refunded” the $455 but it never came through and charged an additional $445.

They took our money, provided us with an unsafe car and failed to provide the service as promised.
I would suggest not going with this company.
It was a scam

1 November 2024
Unprompted review
Jumbo Car Costa Rica logo

Reply from Jumbo Car Costa Rica

Hello Nadine, we are sorry that your experience was not pleasant.
Regarding your complaints.
We are located 3 minutes from the airport, but there are unexpected situations that may cause traffic around the airport this cause delays in this journey which is only 2 kilometers, we regret if it took so long.
With respect to the deposit as part of our procedure we release the amount the same day of the return.
However, the issuing banks (your bank) have a policy of up to 30 days for you to see your money available. In this case, we recommend contacting your bank

Regarding the brakes, can you please give us the name of the person who was on the contract? , so we can investigate what happened.
With the "tiny crack: We charge the windshield, We do not repair windshields because that could be a problem for the next client. Because of the heat or other circumstances, the windshield may be broken, and we take care of four customers.
You are welcome to contact us directly at info@jumbocar-costarica.com by providing the real name of the person on the contract or reservation number and we will be happy to provide you with invoices supporting the replacement of the windscreen, In this way if you have insurance this will serve to make a claim to your insurer, finally, we take care of our customers, we are not scammers
Regards From Jumbo Team.

Rated 1 out of 5 stars

Liars and crooks!!! BE AWARE! Dont rent a car from them!

These people are real crooks. They charged us for a windshield crack/dot on the windshield that we didnot do!

When we took the car, the guy doing the inspection did not inspect the windshield. He went around with a clip board and just observed the body of the car which by had scratches and damages. This was not a new car, it had prior damage and had 38,000 km on it. We took pictures of the damages on the body of the car, but he didnt look at the windshield at all or point out this "dot."

We drove the car locally, and did not have any rock as they claim hit the windshield. If we did we would gladly report and pay for it!

Well we returned the car after 3 days, and they went to do the inspection of the car and magically found this "dot" on the windshield which she couldnt even see without leaning it and cleaning the windshield.

They are passing other peoples damages on to us, and charging us $435 bucks for something we didnt even do! They also charged us insurance for each day but said that the windshield isnt covered. The guy who inspected the car, was there and he said he inspected the body of the car which we followed him while he was doing it and when asked if he checked the windshield, he didnt want to say anything. He didnt even check!!!!!!

We will be disputing with Expedia and will report them to banks, and all over the net!

BE AWARE of these crooks!

Dont bother responding to our review unless you got proof, which you dont! The guy inspecting did not take pictures or even look at the windshield!

16 October 2024
Unprompted review
Jumbo Car Costa Rica logo

Reply from Jumbo Car Costa Rica

Mr Emina, when you rent a car in Costa Rica, you are responsible for the vehicle. At the same time, you are taking risks associated with owning this vehicle, such as the possibility of damaging the vehicle or the car being stolen our ART 4 Terms and Conditions, state that: The Customer will be obliged to deliver the rented car in the same condition in which it was received. All repair costs caused by the fault of the Client or the absence of liability on the part of an identified third party will be added to the amount established for the rent, by the provisions of section". We would like all our customers to enjoy their rental without problems, however, there are associated risks that are not under our control. We regret your experience but you will understand that the damage was caused under your responsibility. However, for a customer, all the good in the business relationship ends when damage is caused and he does not want to be held responsible. Regards from the Jumbo Team

Rated 1 out of 5 stars

AVOID AVOID AVOID

AVOID AVOID AVOID
Absolute shambles of a company. They prey on holidaymakers especially families. Read the reviews before renting.
I’d give 0 if possible.
We hired through them with Jumbo car rental in San Jose, Costa Rica. The car started making noises mainly on braking within 50kms but we were on our way to catch a ferry. When we retrieved the car 2 days later, the noises persisted intermittently. We reported it and were asked to submit a recording. Bizarrely they banned us from driving the car and would only supply us with a new one if we agreed to pay an extortionate sum of money whilst they ‘inspected’ the car. Rather than have a local mechanic assess it, they insisted upon sending a collection truck at our expense. Nearly a week later their mechanic finally came back with a diagnosis of overheated brakes which cost them $40 to resolve. We were charged $900 for this and the collection, when it was neither our fault and equally could have been addressed by a local mechanic. We had done less than 300km in total in the car on the flat with no accident.
Clearly looking at other reviews, this is a tactic they use especially with families with young children. This behaviour is extremely despicable and the owner should not be allowed to trade.
Use at your peril.

14 August 2024
Unprompted review
Jumbo Car Costa Rica logo

Reply from Jumbo Car Costa Rica

Dear Mr Atwal, We regret that your experience has not been entirely satisfactory.
Neither we nor our clients plan to have any incident, but some risks are not under the control of either party.
In your case, the problem was that the fibers overheated, this is not the responsibility of Jumbo, to assist in your case, most of the charge was by the crane service.
We have always been transparent with you, all the collections have been justified.
Again, it does not make us happy nor is it our business to charge customers more than the rent of the vehicle, we have no need, but while the car is rented, it is the customer’s responsibility.
Regards from The Jumbo Car Team

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service and good vehicle

Rented a 4x4 for 2-weeks in June. Jumbo impressed me with their professional staff; clean office, and pristinely clean vehicle. I had a puncture during my trip (there was a spare and a jack the boot) and I was even more impressed when they didn’t charge me any extra for using the spare. I don’t usually leave reviews for car hire companies but felt compelled to because of their excellent service.

1 June 2024
Unprompted review
Jumbo Car Costa Rica logo

Reply from Jumbo Car Costa Rica

Hello! We're thrilled to have met your expectations. Serving you was a pleasure for us.
See you next time!
The Jumbo Team

Is this your company?

Claim your profile to access Trustpilot’s free business tools and connect with customers.

Get free account

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look