Bluwayautotransport Reviews 

69
•
TrustScore 2.5 out of 5

2.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 69 reviews, most reviewers were unhappy with their experience overall. Many consumers reported concerning business practices involving sudden, unexpected price increases on the scheduled day of vehicle pickup. Reviewers also expressed intense frustration regarding unreturned deposits and extremely difficult refund processes when trying to cancel agreements. Furthermore, many people mentioned severe communication breakdowns and lengthy delays when attempting to contact customer support teams. Some reviewers were happy with the smooth transport process and the professional customer support provided throughout the entire shipment. Other customers happily noted that their automobiles arrived safely, entirely on time, and without any unexpected complications.

What people talk about most

Service

Users describe ambiguous interactions with service, highlighting sharply contrasting experiences regarding... See more

Price

Consumers find price to be a major source of frustration due to unexpected changes in pricing. Many reviewers... See more

Delivery service

Customers had ambiguous experiences with delivery service, as some reviewers praised the smooth, reliable... See more

Refund

Reviewers highlight negative aspects of refund, expressing deep frustration over withheld deposits and... See more

Customer service

People report ambiguous experiences with customer service, as opinions are sharply divided. While many... See more

Reviews shaping this summary

Rated 1 out of 5 stars

Signed a contract with Bluway Auto Transport to transport a car from Denver Co. to Bismarck, ND. Bluway promised to pickup car, but they never did, wanted more money than agreed on. Refused to return... See more

Rated 1 out of 5 stars

Bluway transport .Spoke to someone who called herself Veronica Rose She gave us a qoute and we paid the amount and signed the contract with the promised delivery date . After our car did not arrive o... See more

Rated 1 out of 5 stars

This company here scammed me out of 150.00 demanded me to pay reservation fee and then up the price. Never got the full information about my vehicle and didn’t do anything but answer the phone and lie... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Horrible service! Day that the car was supposed to be picked up there was an issue with the driver and she then told me it could be picked up the next day at a $600 increase. I told them that I woul... See more



Contact info

2.7

Poor

TrustScore 2.5 out of 5

69 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 35% of negative reviews

Typically replies within 2 weeks

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

2.7

All reviews

(69)

69 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Horrible company!!

Horrible company!!! Don’t use them ever. They will come in with a low ball price then jack up the price on you.

23 September 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Horrible Service, Bait & Switch, Thieving company

Horrible Service. I wish I read the reviews before dealing with them. like the others I was quoted a price and on day of pickup it increased from $250 total to $425. they kept promising me things and lying about it. I told them the vehicle was inoperable at the beginning and they claimed to know nothing about it. I spent 3 hours on the phone arguing trying to just get a refund. only to be told by a supervisor I'm not getting my money back, i should have known this was going to happen, and that they were going to get my car anyway and unless I paid them I wasn't getting it back. I had to call the pickup location and make sure they didn't release my vehicle to anyone so it couldn't be stolen.
I hope anyone else reads these reviews before paying the initial fee. this company should be shut down permanently.

22 September 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Total scammers

Total scammers. They quoted my 18 year old son a price to move his car from phoenix back to northern minnesota and never arranged a driver, took a $250 deposit that they first said they would keep half of, then said they'd refund immediately and its been over a week and nothing. no communication, no integrity. my son had to stay down in phoenix two extra days and then I had to help him drive his car back across five states because these people are grossly incompetent. they promised to have a driver, then they made excuses, were rude to use when we called and now are keeping his deposit 100%, when we have text messages from them saying they will refund it. Liars, scammers, I am going to file on their bond and you should avoid this company at all costs...don't waste your time, seriously, they will scam you.

4 September 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Gave is a quote for 800 then took 250…

Gave is a quote for 800 then took 250 for a deposit and proceeded to miss the time for pickup. On top of that they then call me saying that I would have to pay 1500 upon delivery because apparently thats how much they would do it for and that was the cheapest they could get it. They are now holding the deposit we made and are saying there is a cancellation fee. I would understand if this information was upfront but the jump the price from 800 - 1750 in a day right before pickup and expected us to have the money to pay that.

17 September 2026
Unprompted review
Bluwayautotransport logo

Reply from Bluwayautotransport

Thank you for sharing your experience. We’re sorry for the frustration caused by the change in circumstances surrounding your shipment.
As an auto transport broker, our initial quotes are based on current market conditions and available carrier pricing. In some cases, the carrier rate can change depending on availability, route demand, timing, and other factors. Any revised pricing should be communicated to the customer before proceeding, and the customer is not required to accept a revised rate.
Regarding the $250 deposit and cancellation fee mentioned in the review, these matters are governed by the terms of the booking agreement. We understand your concern that the revised price was significantly higher than the original quote, and we’re happy to review the order and communication history to clarify exactly what was discussed and what options were provided.
We regret that we were unable to arrange the transportation at the expected rate and understand how this situation could have been frustrating. We encourage you to contact our management team directly with your order information so we can review the matter and address any remaining concerns.

Rated 1 out of 5 stars

This company is a fraud

This company is a fraud , bate and switch. run as fast as you can from these BS artistes.

8 September 2026
Unprompted review
Bluwayautotransport logo

Reply from Bluwayautotransport

We’re sorry to hear that you feel this way. We take allegations of fraud and deceptive business practices seriously, and we do not believe these statements accurately represent how Bluway Auto Transport operates.
As an auto transport broker, our role is to arrange transportation with available carriers, and carrier pricing can change based on market conditions, route demand, availability, and other factors. When pricing changes, the updated rate should be communicated before the customer decides whether to proceed.
We would appreciate the opportunity to review the specific order and communication history behind this review. If you booked with Bluway Auto Transport, please contact us with your order number or the information used for the booking so our management team can investigate the matter and address any legitimate concerns.

Rated 1 out of 5 stars

STAY AWAY!! RIPOFF!!!

Please!!! DO NOT USE this company! Our son was trying to transport his car home from college from Phoenix to Minneapolis! This place took $250 deposit, told us pick up would be today Spet 9th between 2-4 , then there was no driver! We had to call over and over to find out what status was! They repeatedly lie when you call and say they call back in 5 mins or in an hour only to have multiple hours go by with no word! Forcing us after 2 wasted days to cancel!! Then we ask for full refund-well cancelation policy is only 50% back! If u cancel! This place only takes your money and does NOT follow through! STAY AWAY!!!!

9 September 2026
Unprompted review
Bluwayautotransport logo

Reply from Bluwayautotransport

Thank you for sharing your concerns. We’re sorry for the frustration and inconvenience caused by the delay in arranging transportation for your son’s vehicle.
As an auto transport broker, Bluway Auto Transport works with independent carriers, and carrier availability can change due to scheduling, route availability, and other circumstances. While we make every effort to arrange pickup within the requested timeframe, a carrier is not guaranteed until the shipment is confirmed with an available driver.
Regarding the cancellation and $250 deposit, the applicable refund is determined by the terms of the booking agreement that was accepted when the order was placed. We understand that the delay was frustrating, particularly when travel plans were affected, and we regret that we were unable to complete the shipment as expected.
We also take the allegations that our team “lied” or simply “takes your money” seriously. We encourage the reviewer to contact our management team with the order information so we can review the communication history and address any specific concerns regarding the booking and cancellation.

Rated 1 out of 5 stars

Predatory Bait-and-Switch Business…

Predatory Bait-and-Switch Business Practice. Stay Far Away from this company

One star is too generous.

My experience with Bluway Auto Transport was deceptive, predatory and completely unacceptable.

Bluway quoted me $300 to transport my car from Maryland to Georgia and collected a $150 deposit. Their representative confirmed that my vehicle would be picked up, but no driver showed up and no carrier was ever assigned under the $300 arrangement.

After failing to provide the service, they suddenly wanted $550; an increase of more than 80%. I refused.

Here is the part every potential customer should understand: once I refused the dramatically higher price, Bluway told me my $150 deposit was non-refundable, even though they had never assigned a carrier under the price I agreed to and had never picked up my vehicle.

In my experience, this created an outrageous no win trap: pay the deposit based on the attractive initial quote, then either agree to a substantially higher price later or lose your deposit.

Their own contract specifically said that I was not obligated to accept a revised transportation price, yet when I exercised that right, they still refused to return my money.

I repeatedly requested my refund. Bluway would not refund me. I ultimately had to dispute the transaction through my credit card company to recover my $150.

Afterward, I searched their reviews and was disturbed to discover other consumers describing strikingly similar experiences involving deposits, increased prices and refund disputes.

Based on my experience, I consider Bluway's business practices misleading, coercive, predatory and deeply untrustworthy. What happened to me had every appearance of a bait-and-switch operation: get the customer's deposit with an attractive quote, fail to perform at that price, demand substantially more money, and then use the deposit as leverage when the customer refuses.

Avoid Bluway Auto Transport. Do not give them your credit card information or a deposit unless you are prepared to dispute the charge with your bank.

I would never use this company again, and I would strongly warn family, friends and other consumers to stay away.

31 July 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

This company is a scam!

This company is a scam! Do not trust them, they get your deposit and you’ll never get your money back even after they can’t book a driver, I’ve been going back and forth with this Myra person ghettos new lie every time I call about your refund is being processed I’m 4-10 days, hell it’s been a month and nothing, they are straight up theirs and need to have a class action lawsuit against them!

3 August 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Awful

Awful. Told me one price ($600). Had me pay $250 upfront with a payment of $350 at delivery. Was supposed to be picked up on 8/27. On the day of stated that it could no longer be picked up on 8/27 and the amount would be $1000. SCAM! Refusing to refund the downpayment-had to dispute it with my credit card.

Editing to add: I have proof of everything as it was through text. Their exact wording was “ Kimberly, Actually we have already been assigned the carrier for your car shipment, Once carrier been designated we are unable to cancel the order and its not refundable.”

And yes, multiple companies were posting it TODAY because I reached out to other companies after this one scammed me. They only refunded my money AFTER I reported it to my bank. My review still stands. STAY AWAY.

Credit card dispute filed at 2:45pm. Review posted at 4:58pm. Money refunded at 5:25pm. Coincidence? I think not.

24 August 2026
Unprompted review
Bluwayautotransport logo

Reply from Bluwayautotransport

We’re sorry you were dissatisfied with your experience, but we’d like to clarify a few important points for anyone reading this review.

We also want to clarify that we never told you that you would not receive a refund. During the communication regarding your order, a dispute was initiated with your credit card company before the refund process could be completed on our side.

Additionally, our records indicate that your vehicle was being posted with multiple transportation companies at the same time. When the same vehicle is posted by multiple brokers at different prices, it can create confusion in the carrier market and may cause drivers to question whether a listing is legitimate or whether the price is accurate. This can directly affect the availability and pricing offered by carriers.

Despite the dispute being initiated, we still made efforts to provide transportation services for your vehicle. The vehicle remained available on the market at the higher carrier rate because that was the rate being requested by available carriers.

We understand that a price increase is frustrating, but it was not an attempt to mislead you. We always communicate the available carrier rate before moving forward and allow the customer to decide whether they wish to proceed.

Rated 1 out of 5 stars

My son booked thru Bluwaytramsport to…

My son booked thru Bluwaytramsport to have a 2008 Chevy Avalanche shipped from Zeeland michigan to Ironwood michigan, 350 total with 150 deposit upfront with a promise of picking it up in 2 days, 4 days max, never did, I called 3 days later only to be promised it would be picked up by Monday at the latest, never happened, called back on Monday to ask for the deposit refund only to have them tell me they secured a driver to pick it up next day ! But wanted more money (BAIT n SWITCH) now refusing to refund..... I have a lawyer in California that will be handling this if they refuse to refund, I'd rather lose more money on a lawyer than to be taken advantage of by BLUWAYTRANSPORT....

24 August 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

SARA B

SARA B. was very attentive and professional. Very happy with the service.

10 August 2026
Unprompted review
Bluwayautotransport logo

Reply from Bluwayautotransport

Thank you for your kind feedback! We're glad to hear Sara B. was attentive and professional throughout your experience. We truly appreciate your trust in Bluway Auto Transport and are happy to know you were satisfied with our service!

Rated 5 out of 5 stars

Sara 👍👍Good comunication

Sara 👍👍Good comunication, good company.

6 August 2026
Unprompted review
Bluwayautotransport logo

Reply from Bluwayautotransport

Thank you for your feedback! 👍 We're glad to hear Sara provided good communication and that you had a positive experience with Bluway Auto Transport. We truly appreciate your support and recommendation!

Rated 5 out of 5 stars

I recently used Bluway Auto Transport…

I recently used Bluway Auto Transport for shipping my vehicle, and I must say the experience exceeded my expectations. From the very beginning, their team demonstrated professionalism, patience, and a genuine commitment to customer service. They took the time to explain the entire process clearly, answered all my questions, and kept me informed at every stage of the shipment.
What really stood out to me was their effort in finding the right driver. They didn’t just assign anyone—they made sure the carrier was reliable, verified, and properly insured. Even when there were pricing challenges in the market, they continued negotiating on my behalf to secure a fair and reasonable rate. I truly appreciated their transparency and honesty throughout the process.
The pickup and delivery were handled smoothly, and my vehicle arrived safely without any issues. The driver was professional and communicated well, which made the entire experience stress-free. It’s clear that Bluway Auto Transport values long-term customer satisfaction rather than just closing a deal.
In an industry where trust can sometimes be a concern, they proved to be dependable and consistent. Their dedication, communication, and willingness to go the extra mile really made a difference. I would confidently recommend Bluway Auto Transport to anyone looking for a reliable and trustworthy car shipping service. Thank you for making this process so easy and hassle-free.

29 July 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Doubled the price the day after pickup was supposed to happen.

Blueway auto transport gave us a quote to transport our vehicle from the east coast to the west. They called the day the vehicle was supposed to be picked up and promised it would be picked up the following day. The next day they called and said the cost would be twice as much as they initially quoted us. We booked this well in advance and they waited until the day after the pickup was supposed to happen to double the price.

29 July 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Wish I would’ve seen the other reviews…

Wish I would’ve seen the other reviews first! DONT TRUST THEM!! Whoever Veronica is, very unprofessional no help! I have case that’s been open for over a week and 2 vehicles that was quoted for pickup. Still waiting so I decided to find someone to help me drive one vehicle and pick up the other to drive back. I keep getting calls from all these companies after my car was posted online by someone with this company and they’re refusing to refund me, take my car off the website so I can stop receiving all these calls and messages. Then accused me trying to go with another company to pick up my car which is why I’m trying to cancel which isn’t true. I’m 3 hours away from getting my own car and would like the car taken down and my case closed out as complete. Refusing to give back my deposit for BOTH cars. DONT TRUST THEM!! Has to be a scam!! Will be going to the courts!

28 July 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

My experience with Bluway Auto Transport

Bluway Auto Transport provided an outstanding experience. Their communication was excellent, with clear and precise information every step of the way. There were no hidden fees, no haggling, and no misleading promises-just professional, straightforward service. The door-to-door transport was seamless and reliable. Highly recommend for anyone needing auto transport.

6 July 2026
Unprompted review
Bluwayautotransport logo

Reply from Bluwayautotransport

Thank you for your fantastic review! We're delighted to hear you had an outstanding experience with Bluway Auto Transport. Providing clear communication, transparent pricing, and reliable door-to-door service is our top priority. We truly appreciate your recommendation and look forward to assisting you with your future auto transport needs!

Rated 5 out of 5 stars

Very great customer service

Jay, has been assisting me via text regarding my transportation from Georgia to California ive been asking lots of questions ! I cant wait to move forward with this transport

3 July 2026
Unprompted review
Bluwayautotransport logo

Reply from Bluwayautotransport

Thank you for your kind words! We're glad to hear Jay has been able to answer all of your questions and make you feel confident about your upcoming shipment. At Bluway Auto Transport, we're committed to providing clear communication and excellent service every step of the way. We appreciate your trust and look forward to transporting your vehicle safely from Georgia to California!

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look