BlaBlaCar Reviews 15,731

TrustScore 4.5 out of 5

4.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Excellent Service... Very Flexible... Some times you find it just by your home so you don't have to run here and there (Bus stations etc) to find a transport. Most Economical even booked at... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

I've used this service many times, in different countries. But the last two trips have been disappointing. The first time, the driver simply didn't want to take me to my destination. And the second ti... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

All good! The only thing that sometimes irritates me is that some drivers don’t confirm the start and end of the travel, which affects the discount for passengers, even if the passenger has confirmed... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I went to Munich with Claire and it was a super and comfortable trip. She's so nice, talkative and patient person. By mistake I took a wrong train and she didn't have any problem to pick me up in anot... See more

Company replied

Company details

  1. Transportation Service
  2. Bus and Coach Company
  3. Carpool
  4. Train Ticket Agency

Written by the company

BlaBlaCar Bus, train, carpooling : Go anywhere with the BlaBlaCar app. Compare and book the best rides at low prices. Take your pick from thousands of destinations and travel across 22 countries.


Contact info

4.3

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

16K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

A different experience

Took this bus because we wanted to check out if it’s actually as bad as the reviews say but the bus was in the station 10min before and left at the right time, bus is clean, driver polite and everything okay.

23 September 2025
Unprompted review
BlaBlaCar logo

Reply from BlaBlaCar

Hi. That's wonderful to hear! We are so glad that your experience was great.
Thank you for choosing to ride with us and for sharing your positive feedback. We hope to see you on board again soon!

Rated 1 out of 5 stars

Rude drivers

Rude drivers. 2 hrs delay. Racist actually. Do not take blah blah.

22 September 2025
Unprompted review
BlaBlaCar logo

Reply from BlaBlaCar

Hi. I am sincerely sorry to hear about this incident. Such behaviour certainly does not align with BlaBlaCar’s values, which are outlined in our Non-Discrimination policy. We take your report very seriously. Please contact us from the contact form https://www.blablacar.co.uk/contact so we can take the necessary actions to assist you. Thank you.

Rated 1 out of 5 stars

Conditions de voyage de cauchemar

Filthy bus. No air-conditioning. Almost 30 degrees inside. No working windows. Horrible journey.

18 September 2025
Unprompted review
BlaBlaCar logo

Reply from BlaBlaCar

Hi. I am truly sorry to hear about your experience and I understand the frustration it must have caused. I’ve just shared your feedback with the rest of the team, as it’s important that we ensure this doesn’t happen again. In order to make up for the inconvenience caused, contact us from the contact form https://www.blablacar.co.uk/contact

Rated 1 out of 5 stars

Buses didn't show up

Buses didn't show up. Multiple buses didn't show up leaving me stranded in Paris with no way home & I was unable to book a hotel/hostel due to how late it was. No explanation given aswell.

16 September 2025
Unprompted review
BlaBlaCar logo

Reply from BlaBlaCar

Hi. We’re sorry about this situation. So we can assist you better, please share your email address and booking number or contact us from the contact form https://www.blablacar.co.uk/contact, thank you

Rated 1 out of 5 stars

I booked this company through omio

I booked this company through omio. From Geneva and annecy. Upon booking it didn’t state anywhere that I would need a child car seat for my baby. It let me put in her age of 7 months and it let me book the seats without a warning anywhere (otherwise I wouldn’t have booked it knowing we weren’t taking our car seat abroad)
Whilst waiting for the bus at Geneva we got our cases stolen (weren’t the bus company’s fault) however this made me very distraught and upset.
When we went to board the bus the driver told us we couldn’t board with the baby without a car seat. He said if I do I lose my job and your baby die. The tickets did state in small print you need a car seat but I didn’t even cheak the tickets untill I boarded which was too late.
We had to get the train which cost me another £50 euro and was soo stressful especially with a small baby and the stress of losing my case.
I tried to get my return ticket refunded. It refunded me a measly 2 euro and it was on a coupon. What a joke. I then since tried to send an email explaining I didn’t get a notification about the car seat and would they find some compassions to refund me.

They just dismissed and said it states upon booking you need a seat so they didn’t believe me when I said that for me it didn’t!

I will never use bla bla car again. What a waste of time and money

5 September 2025
Unprompted review
BlaBlaCar logo

Reply from BlaBlaCar

Hi. I am so sorry to hear about your experience. I can only imagine how stressful and upsetting it was for you and your baby.

As a general rule, for the security of your child, please note that for children under 3 years old it is mandatory to bring a baby seat with a seat belt adapter (not supplied by BlaBlaCar) that can be secured by a two-point seat belt.

We are reviewing this matter with our partners to understand why the car seat requirement was not clearly communicated to you during the booking process.


Thank you for bringing this to our attention.

Rated 1 out of 5 stars

Try to avoid if possible

Used Bla Bla Car twice in Geneva and Annecy. Rude and very unhelpful staff. Dirty and worn and tired buses. Both times the buses were very late. Try to avoid if possible

30 August 2025
Unprompted review
BlaBlaCar logo

Reply from BlaBlaCar

Hello .I am sorry to hear about your negative experiences on your trips from Geneva and Annecy. The behavior of our staff and the condition of our buses are not aligned with our standards, and I apologise for the lateness you experienced on both trips.

We take your feedback very seriously and will be investigating these issues with our local team. Thank you for bringing this to our attention.

Rated 1 out of 5 stars

Where is our money?

Still awaiting our refund.
It's been weeks of back and forward emails and a promise this would be rectified and this hasn't.
I'm wondering if this company is a scam!

17 June 2025
Unprompted review
BlaBlaCar logo

Reply from BlaBlaCar

Hi. We’re sorry about this situation. So we can assist you better, please contact us from the contact form: https://www.blablacar.co.uk/contact, thank you

Rated 1 out of 5 stars

The worst of the worst customer service…

The worst of the worst customer service i have ever experienced.
Booked a ride before i would catch a flight, before taking off i informed the driver we were 1h delayed, when we landed, i saw the driver hadn’t waited and canceled the ride.
I contacted customer service and all they said is that i didn’t reply to the driver in 3 days!!
3 days hadn’t even passed! I replied the same day, just after landing (2h flight)
Then they said they would refund me €6 out lf the €12 i paid, but i actually paid £18!! Which is €20!!! They totally ignored my question about where that money went, and i will receive a £4 refund after the £15 i paid… (€20)
So avoid this company and take an uber

3 September 2025
Unprompted review
BlaBlaCar logo

Reply from BlaBlaCar

Hi. I am sorry to hear that you were charged incorrectly and that the information you provided was ignored. I understand frustration, and I apologise.

To ensure this is investigated properly and that we get this resolved for you, please contact us via our contact form https://www.blablacar.co.uk/contact, thank you. We will do our best to assist you with this matter. Thank you.

Rated 1 out of 5 stars

If I could give this 0 stars I would

If I could give this 0 stars I would. I bought a ticket from Annecy to the Geneva Airport, that's what it said. The route showed simply that, nothing else. However, I was not taken to the Geneva Airport, instead taken to a completely different city in Annemasse and told to get off. This occurred because I was told check-in ended for my 5:50 AM ride at 5:30 AM, so I got there early. To my surprise, the bus was there pretty early. It parked in the marked spot it said it would be. I showed my ticket to the driver, he said "yes, Geneva Airport." So I got on the bus. We took off early to my surprise and so I started looking at my google map and it appeared we were headed towards Geneva. Then, it veered towards Annemasse, which I figured was maybe a stop on the way even though that was not what my ticket said. To my surprise, the bus driver told me this was the last stop, even though he knew I needed to get to the Geneva Airport. I was so confused. There was a SBB train there luckily, so I was able to take that to the Geneva Airport. I contacted their customer support and they didn't care their bus driver lied to me and took me to the wrong destination. They offered me a 3 euro credit LMAO yeah, no thanks. First of all, why would I ever trust you to get me where I needed to go? Secondly, 3 euro?! It would be a real simple thing for them to refund me, especially since I had to buy an additional train ticket. Worthless company and customer service.

28 August 2025
Unprompted review
BlaBlaCar logo

Reply from BlaBlaCar

Hello. I am sorry to hear about your experience. It's completely unacceptable that you were dropped off in a different city than what was stated on your ticket, and I can only imagine how stressful that must have been. We take this matter very seriously, and we apologise for the lack of support you received.

To help us investigate this further, could you please provide contact us via our contact form https://www.blablacar.co.uk/contact This will allow me to look into what happened and work towards a proper resolution.

Rated 1 out of 5 stars

Terrible

Terrible, do not use! Not punctual and staff are horrible and unhelpful. I would only recommend using this company if it was a life or death situation.

1 September 2025
Unprompted review
BlaBlaCar logo

Reply from BlaBlaCar

Hi. Thank you for taking the time to share your feedback. We apologise that your interaction with our staff did not satisfy your expectations. I will share your feedback with the rest of the team as we are always looking for ways to improve our services.

Rated 2 out of 5 stars

They Said My Bag Was Safe… Then Denied Everything

I’m giving 2 stars only because the bus actually showed up and got me to my destination.
The real problem is what happened with my backpack. After contacting the company, they told me they had found it and that it was safe in a deposit, the driver had supposedly taken it there. They even said they would arrange for a bus to bring it to Marseille, where I could pick it up. I was promised a call back, but that never happened.
When I called them the next day, the story completely changed. Suddenly, they claimed they had no idea about my backpack. They denied ever finding it and acted as if they didn’t know what I was talking about. I filled out an official lost-item form, but to this day I still have no information.
This feels like a scam, what happened to my bag if they told me it was safe?
On top of that, I met two people at the station who said their bags disappeared during the trip and never arrived. This is different than what happened to me, even more terrifying.
Horrible service, unreliable communication, and zero accountability. Honestly, just avoid this company.

12 August 2025
Unprompted review
BlaBlaCar logo

Reply from BlaBlaCar

Hi. I understand your frustration for receiving conflicting information about your backpack and that it has not been returned to you. The stress and frustration you've gone through are completely understandable, and we take this matter very seriously.

Rated 1 out of 5 stars

Fantastic concept but make a few mistakes with your password +Bla Bla can block your account without warning+ cancel all future bookings + leave you stranded abroad... +NO customer service

Fantastic concept until things go wrong!? I have a had my holiday ruined by the fact that just because after a sleepless overnight ferry I entered the password wrong on my phone a few times and so BlaBla blocked my account due to suspicious activity, without warning; and without an account there is NO customer service to try to resolve things,...All my bookings got cancelled leaving me stranded as a single female traveller with mobility issues. It also meant that my driver's and the buses didn't know what was going on and obviously there is no way you can be in contact if you don't have an account.Herendous situAtion

27 August 2025
Unprompted review
BlaBlaCar logo

Reply from BlaBlaCar

Hi. We’re sorry about this situation. So we can assist you better, please share your booking number or contact us from the contact form https://www.blablacar.co.uk/contact, thank you

Rated 1 out of 5 stars

Avoid at all cost!

Horrible service, bus this morning never showed up and right now it’s looking like a repeat. Over priced as well, a massive €40 for a 30 minute trip to my destination and €16 for the same trip back, that €40 one never showed up

30 August 2025
Unprompted review
BlaBlaCar logo

Reply from BlaBlaCar

Hi. We’re sorry about this situation. So we can assist you better, please share booking number or contact us from the contact form https://www.blablacar.co.uk/contact, thank you

Rated 5 out of 5 stars

Fine in a pinch

Reviews are terrifying but the actual experience was completely aligned with the booking guarantees. Easyjet ruined the end of our holiday by cancelling our late-night flight, all other flights were booked within the next 10 minutes and this was the most reasonably-priced timely option: bus was on time, clean, bathroom was serviceable and luggage was safe in hold. I don't doubt others' experience was varied but figured I'd throw in my two cents for others who might panic when booking before checking feedback.

24 August 2025
Unprompted review
BlaBlaCar logo

Reply from BlaBlaCar

Hi! Thank you so much for sharing your positive feedback! We're so glad to hear that despite a stressful situation with your flight, your bus journey was on time and met all of your expectations. It's great to know that the bus was clean, the bathroom was serviceable, and your luggage was safe.

We truly appreciate you taking the time to share your experience, as it helps reassure other travelers. We hope to see you on board again soon!

Rated 1 out of 5 stars

JUST BLABLA WITHOUT A CAR.

La pire compagnie de transport.

16 August 2025
Unprompted review
BlaBlaCar logo

Reply from BlaBlaCar

Hi,we’re sorry about this situation. So we can assist you better, please contact us from the contact form: https://www.blablacar.co.uk/contact, thank you

Rated 1 out of 5 stars

0 star if possible ..

0 star if possible ... are they transporting humans or objects... I told the driver that cooling was too high... other passengers told him too... he said ok ok but did nothing... I ended up falling sick after 8h journey in the frozen bus...

17 August 2025
Unprompted review
BlaBlaCar logo

Reply from BlaBlaCar

Hi. I'm sorry to hear about your experience. It's completely unacceptable that the driver ignored your and other passengers' requests, and I understand how frustrating it must have been to travel in such uncomfortable conditions and fall ill afterward.

We take this matter very seriously and will be sharing your feedback with the relevant team to ensure this doesn't happen again. We hope you feel better soon

Rated 1 out of 5 stars

Corrupt driver. Awful company.

I got the bus from Metz to Prague. The bus was running late so the driver decided to let his mates off at earlier stops. When I went to get off as well so that I could catch my connecting train, the driver physically stopped me and said 'customers cannot get off at unscheduled stops'. When I challenged him, he told me that they were his colleagues. I complained to the company and was ignored.

Avoid. Avoid. Avoid.

28 July 2025
Unprompted review
BlaBlaCar logo

Reply from BlaBlaCar

Hi,we’re sorry about this situation. We take this matter very seriously. So we can assist you better, please contact us from the contact form: https://www.blablacar.co.uk/contact, thank you

Rated 1 out of 5 stars

Nightmare experience

I had a very nightmarish experience with their service. While I was simply browsing routes from Paris to Amsterdam—checking stops, bus timing,
viewing fares and taxes, etc. — somehow a ticket was booked and the payment was immediately charged to my stored credit card, and the ticket was emailed to me.

I contacted customer service right away to explain this was an accidental booking and requested a refund. I was asked to cancel it online with a 30% penalty and a voucher for the remaining money. When I went online, I got an error message "an account with that email address does not exist" - proof that the ticket was booked without my permission; sent several emails with no help whatsoever. Finally called the customer service again today (12.8.26), and fortunately, the lady by the name Oumayma offered me a voucher for the full amount.

Sad that I did not check the reviews earlier. Now I am stuck with that voucher. FlixBus allows full refund if cancelled within one hour.

1 August 2025
Unprompted review
BlaBlaCar logo

Reply from BlaBlaCar

Hi. We're sorry that you had to cancel the ride that you did not mean to book in the first place.

Unfortunately, unless the cancellation is our fault, BlaBlaCar Bus vouchers are non-refundable and cannot be exchanged for their cash value.

When you cancel a trip or modify it for a less expensive one, you receive a voucher for the original ticket price (minus the fee). This voucher is valid for one year and can be used on your next trip. We understand your concern, and we will share your feedback with the rest of the team, as we are always looking to improve our services.

Rated 1 out of 5 stars

The worst bus experience I ever had

The worst bus experience I ever had. The bus from Geneva to Annecy did not show up. The tracking of bus did not work. Customer service did not help, and promised to send an e-mail within a few minutes. Avoid this company if possible.

9 August 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Just don't use this service

Zero. Absolutely unusable. I had questions about the time and pick-up for my ride that were virtually impossible to manage by email. Simply being able to talk would have made it easier, but BBC cancelled my messages because I mentioned a phone number. I finally managed to book the ride. Three days before I was due to go, the person in question suddenly cancelled the ride, meaning I had to make alternative arrangements that were far more expensive because I hadn't booked earlier. This is a Mickey Mouse operation. On the basis of my experience, avoid at all cost.

20 July 2025
Unprompted review
BlaBlaCar logo

Reply from BlaBlaCar

Hi. As a reminder, we sent your driver's phone number by email and/or SMS when your booking was confirmed to finalise the last details of the ride with them. Before the booking is confirmed, you can message drivers before or after booking a seat as long as you’re logged in and ask the driver any questions you may have.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look