Hanna Andersson Reviews 

276
•
TrustScore 1.5 out of 5

1.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 45 reviews, most reviewers were let down by their experience overall. Active consumers frequently complained about poor customer service, noting that support agents were unhelpful, difficult to reach, and completely unresponsive when handling critical order issues. Many people also experienced severe delivery delays, lost packages, and unexpected extra return fees that greatly added to their online frustration. Though some buyers encountered frustrating problems, some reviewers were happy with the cute and very adorable clothing designs available for kids. Some reviewers also noted that the clothing was exceptionally nice and of good quality despite the broader negative sentiment surrounding orders.

What people talk about most

Product

People report ambiguous experiences with product, noting that while the clothing items are cute and adorable,... See more

Order

Reviewers highlight negative aspects of order experiences, expressing deep frustration with unhelpful... See more

Customer service

Consumers find customer service to be deeply frustrating, reporting that representatives refused refunds for... See more

Return policy

Clients share profound dissatisfaction with the return policy, expressing frustration over the lack of free... See more

Delivery service

Users describe negative interactions with delivery service, expressing frustration over excessively long... See more

Reviews shaping this summary

Rated 1 out of 5 stars

I would not recommend ordering e-gift cards from Hanna Andersson. I placed an order and it was canceled without any explanation. There was no clear communication, no reason provided, and no helpful fo... See more

Rated 1 out of 5 stars

Zero stars. Bought 3 matching pajamas for my kids all 3 got holes in the knees less than a week. Customer service ghosted me as well as on their social media. Avoid this company at all costs. It needs... See more

Rated 1 out of 5 stars

Terrible customer service. Charged me for an order that was almost $200 but never received a confirmation email. Reached out to the company via email about receiving my order number, etc. and never he... See more

Rated 1 out of 5 stars

My package appears lost by FedEx. Contacted customer service and was told they won't do anything for 20 business days. I asked for the policy but was sent the shipping policy which didn't state this.... See more


Company details

  1. Baby Store
  2. also in
  3. Children's Store

Information provided by various external sources

Hanna Andersson sells quality clothing for kids and families, inspired by our Swedish heritage.


Contact info

1.4

Bad

TrustScore 1.5 out of 5

276 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

1.4

All reviews

(276)

39 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Same story as everybody else

Same story as everybody else. I only got 3 out of 11 items, no reply from my email, so I called Support, just to be told that they don´t handle int. shipment complains and can´t do anything! I have cancel my credit card payment.

6 January 2021
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Customer Service is terrible

Placed a large order of Matching family PJ's for 14 people. Received 90% of the order but was missing 8 items. Called and spoke with Hellen in customer service she looked and saw the 3rd box never shipped. Although Thanksgiving was a bit of a bust with matching PJ's we typically use them on Christmas morning as well so I asked if they could send the missing items. I was told no they are out of stock. I had already placed another order and it arrived 10 days later. She then said it would take 6-8 weeks to get a refund and she would let the "team" know. I called back a week later knowing Hellen didn't seem to know what she was doing. I spoke with Jada who was very lovely and seemed to be helpful. She said I should see the money within the next couple weeks. A month later still no refund. Called again for the 3rd time and spoke with Sofie, still waiting on a refund. Sofie confirmed it said I was to be issued a refund for 8 items. Love their products but this was a disaster. We order all the time but have never needed customer service.

5 January 2021
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Terrible customer service!!

Terrible customer service!!! Got some items for christmas for my daughter and they wont let me exchange for a bigger size. They said well you cab just place an order for the bigger size and pay again. They are expensive and treat their customers terrible!!!! Telling others to not shop there ever again.

27 December 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Vying for most incompetent place online

This company is one of the most incompetent places around. I am not actually sure how they are still in business.

Every single time we order - and today was the last time we are doing to do so - you place an order and then find out 30 minutes later that often 3 out of 5 of the items are not in stock. Why would that matter? Well, if you are getting matching items for 5 people.

Then when you call in to cancel the order because getting 40% of the order, you find they can't do that and you just have to return them even though nothing has processed.

The customer service people claim can't help either and say "they have no way of knowing what is in the warehouse." Really? They don't have a database? Target seems to know, Amazon always seems to know.

Someone at Hanna Andersson is incompetent if they can't coordinate what their inventory is prior to placing an order.

Someone else at HA is incompetent if you can't cancel an order that would only be partially filed.

26 December 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

International Buyers Beware

International Buyers Beware! This company uses Borderfree for international shipping, they have horrible service. After 5 weeks and multiple emails and phone calls it has finally been determined that Borderfree lost my order. Do not recommend for International Buyers.

17 December 2020
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Customer service is non existent …

Clothes are great quality but customer service is non existent. I don’t think they even have a CS department. I am still waiting on a confirmation of a return and a credit to my account for merchandise returned from 6 wks ago. This is totally ridiculous. I am seriously considering never buying their clothes again ( I don’t care how nice they are) .I have called 2x and emailed 2x and haven’t heard a thing.

4 December 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

BEWARE OF HANNA ANDERSSON CO. !!!

In early November I ordered items from Hanna Anderson. The items they sent were ALL THE WRONG SIZE!! I have returned the items with the shipping label they supplied but the return has NOT been processed nor my money returned. Only now do I realize this company is operating at a very low level and numerous people are having problems with returns. BEWARE of making purchases from Hanna Anderson.

28 November 2020
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Hanna clothes are awesome

Hanna clothes are awesome. I have never had a customer service problem. Shipping is not fast but I don’t expect it to be fast so I’m not disappointed.

27 November 2020
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

Mixed feelings bout Hanna Andersson

I have ordered from Hanna Andersson online a handful of times. The pros: HA shipped my items pretty quickly and no missing items, the sales were decent, and the quality of the clothes was great (so far). Also, I have used the chat feature and was able to get ahold of a live customer service rep every time who answered all of my questions.

The cons: there are just a few... I ordered the spider man PJs and the bottoms had really ugly, uneven seams. It looked like Walmart quality! I attempted to post a review on HA and they never approved the review. That to me is a huge flag. Why don’t you post all the reviews? Can’t selectively just post all the positive ones. I sent the PJs back well over a week ago, but it appears to be stuck in limbo at FedEx. Next, I ordered 3 items that were all in stock. I received a confirmation email that the item were purchased and a hold for the amount was placed on my credit card. I waited for the email with the shipping tracking number and never received it so I went on HAs website to check on the status. The order was “cancelled” and I was never even notified! The hold is still on my credit card!!!

I have mixed feelings about HA. I like their clothes, but I worry they will send defective items that take months to receive a refund for. Also, I don’t like how there is a hold on my credit card for items sold to me that don’t exist.

22 November 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Loved HA for years but now their customer service and returns are awful!!!!

I have been a loyal cutomer to Hanna Andersson for 12 years, always loved their products (esp unders and PJ's) and customer service. Now, I have no idea what is going on with them. I returned something on Sept 8th and I have yet to have the return processed. They can't even find the package. They blame everything on fedex. If fedex is the problem then change carriers otherwise you shouldn't be relying on internet orders if you can't process, ship and return orders. Thoroughly frustrated. What has happened? I've called customer service 4 times and no resolution. I just spent $90 and have no product. Are they going out of buiness? Seriously, what is going on?

31 October 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

No price adjustments

Five days ago, I bought a shirt. Yesterday, the shirt went on further sale -- a significant difference. I called for a price adjustment and they refused. I ordered the shirt again for the lower price and will return the original once it arrives. Ridiculous waste of time. I can't think of a single clothing company that won't do a price adjustment.

13 October 2020
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Please stop using fedex

Really good clothes and the customer service is great but please stop using fedex for deliveries. They are unreliable and have never delivered reliably any of my Hanna packages.

27 September 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Buyer beware!

I bought navy zip up pajamas. It was a cute space print but when I washed it per the care instructions one time it faded so badly it looked like I bought it from goodwill. I took pictures of it and tried to leave a review with pics on their website and my review was never posted. I called customer service and explained they definitely needed to address the issue with their manufacturer. They also told me someone would get in touch with me on why they did not post my honest review and they never did. It makes me wonder if they maybe are writing their own reviews and picking which reviews they post??? Such a waste of money. The only positive thing was the cute print before I washed it.

6 September 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

My email to Hanna Anderson customer…

My email to Hanna Anderson customer service:

I ordered 2 pairs of pajamas on 5/4/20.
I received one pair of pajamas on 5/20/20.
I immediately called to be told they were out of stock and there was no way I could get the missing pajamas. I wasn’t offered any discount for alternate pair to make up for it but still was understanding to the mistake on your part.

The next day- On 5/21/20 I see online that the pajamas I want are IN STOCK. I call again and am told they have one pair in stock but they aren’t sure if I’ll get it and I should choose an alternate in the case that the one they have in stock doesn’t go to me which is puzzling as they should be promised to me since I already bought them and didn’t receive them by your mistake. But still I’m understanding and choose a back up option.

Today on 5/25/20 I receive an email stating that I can’t get either pair of pajamas. With no offer from your customer service team to make up for your mistakes. I’m only told I can get my money back or try again to choose another pair and hope that I’m not told next week that it is out of stock.

It is extremely disappointing. It’s obvious to me that you’re not concerned with taking care of your loyal customers. It seems you have trouble keeping inventory in stock, keeping your website up to date, as well as packaging correct orders. I imagine keeping customers is not your top concern.

Their reply:

Hello,

Thank you for contacting us here at Hanna Andersson and for your recent order. I’m so sorry to hear your order was missing an item, and even more sorry that the replacements sold out before they could be sent. I apologize for the inconvenience.

We will issue a refund for the pajamas. Please allow 2-3 weeks for processing. I also want to give you a 15% off coupon for your trouble. It is good on all full priced merchandise.

Thank you, again. If we can be of any further assistance, please let us know.

Warm regards,
Katie W.
Hanna Andersson Customer Service

25 May 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

My boys grew up wearing these clothes…

My boys grew up wearing these clothes which were of fine quality. I was going to order some things for my grandson's 4th birthday, but after reading the reviews (which were 85% bad), I will not consider placing an order. Thanks to all of the customers who took the time to share your experiences with the unsuspecting public!

3 May 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

These are not hand me down quality like…

These are not hand me down quality like they claim. They feel thicker than old navy, but no better quality. Super disappointed. I was hoping for some amazing jammies to provide comfort for this crazy time. Unfortunately we are left with some scratchy, overpriced jammies. Colors are true to what I online. Quality is not. I'm super disappointed. I know that isnt how I would want people to feel about my brand, disappointed.

28 March 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

The customer service dept are awful

The customer service dept are awful, I sent a message through their website and got no response after a couple of weeks so did another message, we purchased Pj’s at Christmas. I explained that we were no longer in the US so I couldn’t return them and was there any other way to sort a return, I just got a response saying don’t worry about returning have a good day?! No other option or response to my enquiry. For a big company I am really surprised by their customer service and the quality of the product. Nothing like the ones we had 2 years ago. Feels like they are annoyed you are contacting them!

Update Hanna Anderson have now been in touch and have given a refund

22 February 2020
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look