Banner for rentaroof

rentaroof Reviews 

259
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 136 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers frequently praise the online platform for being extremely easy to navigate and simple to use when searching for a rental property. Consumers note that the search filters work efficiently, providing plenty of clear options and helping people connect with local estate agents smoothly. Some reviewers were not happy with the subscription costs, noting that prices changed or became significantly more expensive after contacting the agents. A few other people also felt that certain listings contained outdated information or required a paid plan to view necessary contact details.

What people talk about most

User experience

Customers had positive experiences with user experience, highlighting a simple and easy-to-navigate platform... See more

Website

Reviewers highlight positive aspects of website, praising the fantastic and very easy to use platform that... See more

Service

People report positive experiences with service, noting that working together makes life very simple and... See more

Location

Customers consistently note positive experiences with location, highlighting that properties are easy to find... See more

Price

Users describe ambiguous interactions with price, as some consumers highlight incredible rates, no hidden... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Am looking for a 2 bed property for a long let that will also allow pets as we have 2 small dogs. A bungalow is really what we are looking for so we will keep looking on rentaroof its an easy site to... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Hi As I have only looked on your area,s on the map.its very good for me as I am not a techno savvy..so I could check out prices extremely quick..untill I actually speak with someone about a rental i... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Really useful and simple to use website. Signed up for notifications on what homes were on the market and those that are coming.

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

so far few good places i am interested in but need bit mire guidance and would be more beneficial to speak to team

Company replied


Company details

  1. Real Estate Rental Agency
  2. also in
  3. Online Marketplace

Written by the company

Finding your dream home has never been easier. We scour all available property listings day and night, so you have every potential property listing under one roof! Specify your housing preferences, receive real-time email alerts and respond immediately to your favorite properties. This saves you time during your search, and allows you to focus on what really matters: not just finding a house, but finding a home.

We all need a roof over our heads

Written by the company

And we’re here to help you with finding one! We search all available property listings day and night, so you have every potential property listing under one roof! This saves you tons of time during your search, and allows you to focus on what really matters: not just finding a house, but finding a home.

Contact info

4.3

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

259 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.3

All reviews

(259)

135 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 4 out of 5 stars

Hi As I have only looked on your area,s…

Hi As I have only looked on your area,s on the map.its very good for me as I am not a techno savvy..so I could check out prices extremely quick..untill I actually speak with someone about a rental i cannot hive 5stars kind regards karen

10 May 2026
Unprompted review
rentaroof logo

Reply from rentaroof

Hi Karen,

Thank you for sharing your experience with us! We are very happy to hear that even without being "techno-savvy," you found our map and price checks easy and quick to use. That is exactly what we aim for: a platform that is accessible to everyone.

We completely understand that you're saving that fifth star until you’ve had personal contact regarding a rental. We hope that the rest of your journey with us is just as smooth and that we can earn that final star soon!

Best of luck with your search.

Kind regards,
Joy

Rentaroof

Rated 5 out of 5 stars

Easy to navigate with great listings

The website is well thought out with helpful filtering options. Lots of great properties so you'll always find what you're looking for! The descriptions and photos are good and the online system of booking viewings is fantastic. Would love to see a uniform list of essentials for each property e.g. parking, floor plan and size.

8 May 2026
Unprompted review
rentaroof logo

Reply from rentaroof

Hi Afshan,

Thank you so much for your positive and detailed feedback! We are thrilled to hear that you found our filtering options helpful and that our online booking system made your search for a new home easier.

We also appreciate your suggestion regarding a uniform list of essentials like floor plans, parking, and size for every property. We are constantly looking for ways to improve our platform, and feedback like yours helps us prioritize what matters most to our users. I will definitely share this idea with our development team!

Thank you for choosing Rentaroof, and we wish you all the best in your new home.

Best regards,
Joy

Rentaroof

Rated 5 out of 5 stars

Easy to navigate

Easy to navigate

6 May 2026
Unprompted review
rentaroof logo

Reply from rentaroof

Hi,

Thanks for your review! 😊

We’re glad to hear you find our platform easy to use 🙌.

We do our best to make everything as clear and user-friendly as possible.

Kind regards,

Kirti
Rentaroof.co.uk

Rated 1 out of 5 stars

PLEASE AVOID

PLEASE AVOID! LIKELY THEY USE BOTS TO KEEP RATINGS HIGH!!
When things are usually too good to be true, they are.
Can’t believe I fell for this…
Me and my partner are planning to move to York shortly and we are trying to move in together. We stumbled across this website, I was hesitant when I saw you had to pay but thought I’d try it.
They advertised a 2 bed flat. For £925ish a month, all bills included! Great right? After we paid the subscription and was directed to their website I was informed it was £925 a month PER ROOM! £1,800 for a 2 bed flat!!! CRIMINAL. What’s more criminal is being mislead to paying for a subscription, wasting your time and money, just to have to cancel another dodgy subscription. Don’t make the same mistake i made and avoid! Hope everyone looking for a place to live finds what they are looking for! <3 just don't look here!! :)

5 May 2026
Unprompted review
rentaroof logo

Reply from rentaroof

Hi Tom,

We’re sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

Rentaroof is a platform where properties are advertised by landlords and letting agents. We do not determine the rental prices ourselves, and unfortunately property details can sometimes be interpreted differently depending on how they are provided by the advertiser. We understand that this situation was frustrating for you.

We would also like to clarify that our reviews are written by real users and are not generated by bots.

If you experienced any issues with your subscription or a listing, our support team is always happy to look into this further and assist where possible.

We wish you and your partner the best of luck in finding a suitable home in York.

Kind regards,

Zhané
Rentaroof.co.uk

Rated 5 out of 5 stars

Easy to find the property i want.

29 April 2026
Unprompted review
rentaroof logo

Reply from rentaroof

Hi Michelle,

Thank you for your review! 😊

We’re glad to hear that you found it easy to find the property you were looking for on Rentaroof. Making the search process simple and user-friendly is very important to us.

We appreciate your feedback and wish you the best in finding your new home! 🏡 🍀

Kind regards,

Zhané
Rentaroof.co.uk

Rated 5 out of 5 stars

great service

29 April 2026
Unprompted review
rentaroof logo

Reply from rentaroof

Hi Jeroen,

Thank you for your kind review! 😊

We’re happy to hear that you had a great experience with Rentaroof. We truly appreciate your feedback and your support.

Kind regards,

Zhané
Rentaroof.co.uk

Rated 4 out of 5 stars

Am looking for a 2 bed property for a…

Am looking for a 2 bed property for a long let that will also allow pets as we have 2 small dogs. A bungalow is really what we are looking for so we will keep looking on rentaroof its an easy site to negotiate and nice large photos of each property. Well Done .

13 April 2026
Unprompted review
rentaroof logo

Reply from rentaroof

Hi Christine,

Thank you for your lovely review! 🙌

We’re glad to hear you’re enjoying using Rentaroof and that you find the site easy to navigate with clear, large property photos. We hope you’ll soon find the perfect two-bedroom bungalow for you and your dogs.

Thank you for choosing Rentaroof, and best of luck with your search! 😊

Kind regards,

Zhané
Rentaroof.co.uk

Rated 5 out of 5 stars

Not been using very long but easy to use

Not been using very long but easy to use

10 April 2026
Unprompted review
rentaroof logo

Reply from rentaroof

Hi James,

Thank you for your review! 😊

We’re glad to hear that you find Rentaroof easy to use so far. We strive to make the platform as user-friendly as possible for all our users.

Best of luck with your housing search! 🍀

Kind regards,

Zhané
Rentaroof.co.uk

Rated 5 out of 5 stars

Brilliant experience

Brilliant experience

10 April 2026
Unprompted review
rentaroof logo

Reply from rentaroof

Hi Alisha,

Thank you for your wonderful review! 🙌

We’re delighted to hear that you had a brilliant experience with Rentaroof. Your feedback means a lot to us.

We wish you the best of luck with your housing search! 🍀

Kind regards,

Zhané
Rentaroof.co.uk

Rated 5 out of 5 stars

This was very easy to sign up and use…

This was very easy to sign up and use this

7 April 2026
Unprompted review
rentaroof logo

Reply from rentaroof

Hi Paul,

Thank you for your review!

We’re glad to hear that you found it easy to sign up and use our platform. That’s exactly what we aim for 😊

If you ever need any assistance, feel free to reach out.
We’re always happy to help!

Kind regards,

Zhané
Rentaroof.co.uk

Rated 5 out of 5 stars

The customer service of the company was…

The customer service of the company was great was help in hand when I needed and didn’t know they would help and would like to have a place with there company!

7 April 2026
Unprompted review
rentaroof logo

Reply from rentaroof

Hi Ellie,

Thank you so much for your kind review!

We’re really glad to hear that our customer service was there for you when you needed it most. That’s exactly what we aim for 😊

We truly appreciate your feedback and would be happy to help you find a place through our platform. Don’t hesitate to reach out if you need any further assistance!

Kind regards,

Zhané
Rentaroof.co.uk

Rated 5 out of 5 stars

Exelent rent

Exelent rent

1 April 2026
Unprompted review
rentaroof logo

Reply from rentaroof

Hi Aneta,

Thank you for your feedback! We’re thrilled to hear that you had an excellent experience with your rental. At Rentaroof, we always strive to make the process as smooth and enjoyable as possible, and it’s great to know we met your expectations.

We appreciate you choosing Rentaroof and hope to assist you again in the future! 😁

Kind regards,

Zhané
Rentaroof.co.uk

Rated 5 out of 5 stars

Accomodation great

Was able to view a room and settle in a room close to all amenities. Rent a room staff was friendly and accommodating.i have settled well.In a room with my own en suite

14 October 2025
Unprompted review
rentaroof logo

Reply from rentaroof

Hi!

Thank you so much for your kind words! 🌟 We are absolutely thrilled to hear that you’ve settled in well and are enjoying your new room with your own en-suite. Being close to all amenities definitely makes a difference!

Our team always aims to be as friendly and accommodating as possible, so it’s wonderful to get this feedback. Enjoy your new place, and we wish you all the best in your new home! 🏠✨

Best regards,
Joy

Rentaroof

Rated 5 out of 5 stars

Really good honest website to find you…

Really good honest website to find you new house /flat to rent very helpful so I would give 5*

25 March 2026
Unprompted review
rentaroof logo

Reply from rentaroof

Hi!

Thank you so much for the glowing 5-star review! ⭐ We’re thrilled to hear that you found our website helpful and honest in your search for a new home. That is exactly what we strive for!

We hope you’ll be very happy in your new house or flat. If there is anything else we can help you with in the future, you know where to find us.

Happy living! 🏠✨

Best regards,
Joy

Rentaroof

Rated 1 out of 5 stars

Total scam

I’ve paid £1 for the trial (twice, I was overcharged) then since I didn’t cancel my 7-day trial it automatically converted my account into premium and took me £9.99. Since I didn’t have money on that account the payment didn’t go through so I went to the website myself and paid directly (as they kept on sending me emails about it and attempted several times in a day to take the payment). After I made the payment myself, I still received text messages and emails demanding a payment (?) and received notifications on my bank account that they were still trying to take the money (days after I’ve paid) which they actually took making the payment £19.98 overall. I’ve cancelled my subscription 2 days after the 7-day trial. Paid the premium amount myself on the same day I canceled the subscription and on the same day as well they took my money again! This happened almost a month ago, now tell me why they are still coming back to my bank account to retrieve £9.99 from a subscription that has been cancelled??? I’ve already deleted the account and every day I receive notifications that they’re trying to take the money…..

23 March 2026
Unprompted review
rentaroof logo

Reply from rentaroof

Dear Alésia,

Thank you for sharing your feedback. We sincerely apologize for the confusion and the frustration these payment attempts have caused you 😔

Based on your description, it appears that two separate subscriptions may have been created accidentally—possibly due to the initial double payment or the use of two different email addresses. This would explain why our system continued to send reminders for one account even after you manually settled the payment for the other.

To resolve this immediately and stop any further automated attempts, we need to merge or close these duplicate records. We have sent you a request via Trustpilot to share your contact details securely.

Please respond to that request so our team can:identify both accounts and ensure all subscriptions are fully terminated, and verify the total amount paid and provide a fair, appropriate solution for any overcharges.

We are committed to fixing this for you and look forward to hearing from you! 🙏

Kind regards,

Michelle
Rentaroof.co.uk

Rated 5 out of 5 stars

Easy on the eyes when scrolling

19 March 2026
Unprompted review
rentaroof logo

Reply from rentaroof

Hi Candy,

Thank you for your review! 😊

We’re thrilled to hear that you find the platform visually appealing and easy to scroll through. Our goal is to make searching for rental properties as smooth and enjoyable as possible, so it’s great to know it’s working for you.

Kind regards,

Zhané
Rentaroof.co.uk

Rated 1 out of 5 stars

Absolutely scam

They set prices that make your eyes light up, but to contact the agent you need to pay a subscription, and after paying and being redirected to the agent's website, the price is COMPLETELY DIFFERENT and MUCH MORE EXPENSIVE. Total scam.

13 March 2026
Unprompted review
rentaroof logo

Reply from rentaroof

Dear Eloisa,

Thank you for sharing your feedback. We are very sorry to hear that the price displayed on our platform did not match the agent’s website; we understand how frustrating this must be when searching for a new home 😔

I would like to clarify that this is not an intentional tactic, but rather a technical issue with how our system synchronises and interprets data from external sources. Occasionally, information isn’t mapped correctly between platforms, leading to the kind of inaccuracy you experienced. This is precisely why we provide the 'Report an issue with this listing' button, to ensure our technical team can manually verify and correct these errors immediately.

We take your experience seriously and would like to put this right. Therefore, we've sent a request through Trustpilot to get in touch.

Kind regards,

Michelle
Rentaroof.co.uk

Rated 5 out of 5 stars

They help people fast dnt leave you…

They help people fast dnt leave you wondering great people

10 March 2026
Unprompted review
rentaroof logo

Reply from rentaroof

Hi Dawn,

Thank you so much for your kind words! 😊

We’re glad we could assist you quickly and make the process clear. It’s great to hear that you had a positive experience with our team!

Should we be able to assist you again in the future, we’ll of course be happy to help.

Kind regards,

Zhané
Rentaroof.co.uk

Rated 1 out of 5 stars

Unhappy with email threats.

Unhappy with email threats if you cancel and don't pay after the 7 day trail but within the legal UK 14 day cool off period. There is no pro rata payment option and this goes against the UK Consumer Contracts Regulations 2013, where you have a legal right to a 14-day cooling-off period starting from when a paid contract begins.

8 March 2026
Unprompted review
rentaroof logo

Reply from rentaroof

Hi Darren,

We’re sorry to hear about your experience and appreciate you sharing your feedback. We have already reached out to you via email and hope that we have been able to resolve the situation.

At Rentaroof, we always aim to handle cancellations and payments in line with applicable regulations and to provide a fair solution for our users.

Thank you for your patience and understanding.

Kind regards,

Zhané
Rentaroof.co.uk

Rated 5 out of 5 stars

Customer Service was swift in response…

Customer Service was swift in response and very professional and kind and supportive. They listen to my query and solved it in no time which is great and I'm extremely happy. Thank you.

5 March 2026
rentaroof logo

Reply from rentaroof

Hi Mohammed,

Thank you so much for your wonderful review! We're delighted to hear that our customer service team was able to assist you quickly and provide the support you needed. Providing professional, friendly, and efficient service is very important to us, so it’s great to know you had such a positive experience. We truly appreciate your kind words and are happy we could help!😊

Kind regards,

Zhané
Rentaroof.co.uk

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look