While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Company details

  1. Real Estate Agency

Written by the company

Vanuit het hoofdkantoor in Lisse, exploiteert Interhouse Nederland de gespecialiseerde en hoogwaardige franchiseformules 'Interhouse verhuurmakelaars', 'Interhouse verkoopmakelaars', 'Interhouse aankoopmakelaars' en 'Interhouse vastgoedbeheer'. We zijn opgericht in 1998 en onze kantoren zijn gevestigd in een groot deel van Nederland. Dankzij specialisaties en een exclusief werkgebied bent u verzekerd van de hoogste kwaliteit en service van elk kantoor en hebben onze medewerkers uitgebreide kennis van de lokale markt.


Contact info

3.5

Average

TrustScore 3.5 out of 5

23 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Avoid Interhouse

We rented a house in Haarlem through Interhouse for over two years. While the check-in process was smooth, our experience declined drastically due to serious mismanagement by both the landlord and the agency.

The first major issue began when our bedroom started leaking during heavy rain. We had to endure water dripping into our room for days before anything was done to fix it. Shortly after, the boiler stopped working, and we were left without hot water for more than a week in winter. The excuse was that no one was available to fix it, but in truth, the landlord insisted on using a specific technician—delaying the repair unnecessarily when plenty of companies could have resolved it sooner.

Then came the first round of renovations at the back of the house. We were informed workers would be on the property, but in practice, they knocked on our door early in the morning and even asked us to pay for their parking—completely inappropriate behavior for tenants to deal with.

Things escalated after we gave notice to move out. The landlord immediately began renovations at the front of the house, and for a week and a half, we had workers arriving at 7:30 a.m. daily, disrupting our work-from-home routines. This was particularly serious, as we both handle confidential information and needed a quiet, private environment. We ultimately decided to leave the house before the end of the tenancy.

More disturbing was that one of the workers was the landlord, who entered the house daily without knocking, using his key—despite us being home. This was a blatant invasion of privacy. When we reported this unprofessional and intrusive behavior, we were accused of inappropriate conduct, with one of the InterHouse employees—a particularly rude and unprofessional person named Cilly—claiming that my husband was walking around with headsets on and smoking when they arrived, as if that somehow justified walking in unannounced. Not only was this a baseless accusation, but it was also deeply disrespectful. We were the ones whose privacy was violated, and instead we were accused of things they had no proof of.

During this period, the workers also used our electricity and water freely, while we were already in the process of moving out. When we returned to collect the remaining items, we discovered that a suitcase and a brand-new €200 Bosch vacuum cleaner had been stolen. We reported this to Interhouse, and were met with mockery and laughter from Mr. Barend, who not only made fun of the situation but also joked during the final checkout appointment.
At the checkout, Mr. Barend attempted to charge us for things like a tilted toilet seat, which had been that way since we moved in, and nitpicked about limescale, while ignoring the fact that we had repainted several walls to improve the condition of the house. Fortunately, the formal checkout report clearly stated there were no damages and no deductions to be made, as the property was returned in good condition.
Despite this, we still had to chase down our deposit, which by Dutch law must be returned within 14 days when no deductions apply.
This experience was incredibly frustrating and unprofessional. Sadly, it's not the first time we’ve had issues with real estate agencies in the Netherlands, but Interhouse has been by far the worst. They showed a complete lack of respect, professionalism, and accountability.
We would strongly advise anyone to avoid Interhouse. If you do rent through them, document absolutely everything, and don’t expect support when problems arise.

2 July 2025
Unprompted review
Interhouse logo

Reply from Interhouse

Thank you for sharing your feedback.

We do not recognize the situation as described and regret that, in your experience, communication was challenging.

As you mention having had similar experiences with other Dutch agencies, this might suggest that there are additional factors at play.

In any case, we wish you all the best in your future search for a home.

Kind regards,
Team Interhouse Haarlem

Rated 5 out of 5 stars

Professionalism and Care

I sincerely thank your for the professionalism and care in assisting my client during their check-in.
Your support was truly invaluable, especially as I had to leave the country unexpectedly due to a family emergency. Knowing my client was in capable hands provided immense relief during a challenging time.
Your dedication and the seamless service reinforces my confidence in your team and the incredible work you do.

1 May 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Not a good company

Not a good company.
The landlord did not leave any bedlinnen or towels when we entered and the broker did not care.
The landlord kept illegally the part of the deposit and the broker did nothing.
Only interested in quick deals.

22 May 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Very helpful, fair and no nonsense

Interhouse Den Haag related. I have a very pleasant and helpful experience based on my communication with Jens. He was always very helpful with finding persons to rent my extra apartment, provided fair rental price for both sides, complies within legal boundaries, helpful propery management and even helped with some extra maintenance I requested to be done. Very well deserved 5 star rating - thanks again! Kind regards Joost

1 December 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Horrible experience ending my tenancy

Horrible experience ending my tenancy. They are scammers as are the landlords in my case. Looking to keep as much of my deposit as possible. The house I rented is old and in need of renovations. It seems they are trying to advantage themselves by getting me to cover repairs to the house that were there when I rented it. Unprofessional, horrible language used, aggressive behaviour and would not fix anything. Fridge is old and kaput, asked them to repair or replace. My issue. Everything at the end has been a horrible exchange. Do not rent from them. I feel sorry for the new tenant that they are asking €750 more to rent and in the end it will end in tears. Several energy inspectors have been brought in to get a better energy rating. It’s a F rating that they are trying to falsely put as a better rating.
Location of Interhouse is Rotterdam.
Never again.

1 November 2024
Unprompted review
Interhouse logo

Reply from Interhouse

Dear Mr. Smith,

We regret to hear about your negative experience.

Please note that we are not appointed as the technical manager for the property. For any technical issues, you are in direct contact with the landlord, and we are not informed about these matters. Consequently, we cannot address your complaint.

We have contacted you multiple times regarding the outstanding rent. Unfortunately, you have not answered our calls and have responded to payment requests only sporadically, but no payments have been made so far.

You have requested to offset the unpaid rent against the security deposit. As stated in your tenancy agreement and previously explained via email, this is not allowed. During the pre-inspection, we informed you about the tasks required to return the property in its original condition. Additionally, you are responsible for ensuring your subtenant vacates the property. The final inspection and subsequent settlement are still pending.

We have not engaged an energy label inspector. The landlord may have arranged this, as only certified inspectors can issue such labels. We strive to maintain respectful communication and do not recognize ourselves in your choice of words.

Could you kindly get in touch with us? This will allow us to better understand your concerns and work together toward a resolution. However, we do expect your cooperation as well.

Thank you in advance, and we wish you a pleasant day!

Best regards,

Interhouse rental agents Rotterdam

Rated 5 out of 5 stars

Great Experience with Interhouse

We had an exceptional experience with Interhouse, especially with Sarinah, who was incredibly helpful and dedicated throughout every step of the process. Despite some bureaucratic challenges along the way, the Interhouse team demonstrated proactivity and flexibility, finding alternatives that allowed us to rent the apartment of our dreams. We are extremely happy and grateful to have chosen Interhouse to guide us through this important journey. Highly recommended!

15 November 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Scammers

Scammers! They got a 1400 euro from me and they didn't even check the apartment from. It turned out that the apartment is full of mold.

1 September 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

We are waiting to get our deposit…

We are waiting to get our deposit refund of more than 11.000 euros and Interhouse together with the landlord are trying to charge all sorts of expenses to this deposit! I will not recommend renting via Interhouse. We thought it was professional and safe as expats, but it is not unfortunately!!!! They do not care about your rights at all. This is relating to Interhouse Amsterdam

1 September 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Trash...

This is exactly how they treat you after ending the tenancy agreement...
Could write more, but its just not worth my time.
In my case its Interhouse Amersfoort.

1 November 2022
Unprompted review
Show reviews in all languages. (23 reviews)

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look