Commas Reviews 

252
•
TrustScore 2.5 out of 5

2.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 172 reviews, most reviewers were unhappy with their experience overall. Many customers frequently reported unexpected bank charges, complicated payment disputes, and severe difficulties when trying to successfully obtain promised financial refunds. People also experienced major problems regarding funds being withheld indefinitely and a complete lack of helpful communication from company representatives when attempting to resolve urgent issues. Though some customers faced serious operational challenges, a few reviewers were happy with the helpful staff and responsive support teams available. Consumers additionally noted that the platform provided exceptionally useful payment features, making online transactions remarkably smooth and efficient for growing businesses.

What people talk about most

Payment

Consumers find payment to be ambiguous as experiences vary greatly, with some reviewers praising smooth... See more

Customer service

Customers consistently note ambiguous experiences with customer service, reflecting a wide range of differing... See more

Service

People report ambiguous experiences with service, as opinions are sharply divided among consumers. While some... See more

Staff

Clients share satisfaction on staff, highlighting that team members are very supportive and go above and... See more

Refund

Reviewers express frustration with refund experiences, citing delayed refunds, held funds, and denied... See more

Reviews shaping this summary

Rated 3 out of 5 stars

I was trying to buy an ETA to enter the UK and clicked on the commas website, the price of the ETA matched the one I was told ( 20 pounds) but after I payed I got charged 143 euros, and did not recei... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

These guys are a bunch of grifters peddling a bunch of lies and BS! I spoke to a handful of clowns, Allan, Mike Goodman, and Erik Able who put on a show and tell you this will not cost anything and th... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Representative for Fanbasis asks lots of questions about personal life, talks down to you for not making a lot of money currently. Gets defensive if you ask direct questions. States it's their proce... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

SCAM COMPANY, charged a lot of thousands of dollars to my bank account, I had my information stolen somehow and the transaction appears to be under Fanbasis. My bank gave me the number this company ga... See more

Company replied



Contact info

2.7

Poor

TrustScore 2.5 out of 5

252 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 75% of negative reviews

Typically takes over 1 month to reply

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

2.7

All reviews

(252)

175 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

This company is a scam

From my experience as well as people I know who've used them, If you ever get a client asking for a refund they do not alert you whatsoever up until you loose the dispute. Not through the app, website, email, text. Nothing.

They also have terrible customer service with no number to call, as well as extremely high fees for transactions.

0/5 massive scam

23 March 2026
Unprompted review
Commas logo

Reply from Commas

Hi there — thank you for sharing your feedback. Please contact support@fanbasis.com with any additional details about your experience so our team can review your account and assist you promptly.

We appreciate you bringing this to our attention and are here to help.

Sincerely,
The FanBasis Team

Rated 1 out of 5 stars

Completely misrepresented as "free"

Completely misrepresented as "free", You only have to buy the domain name for 67.00, sounded reasonable, which I did. Only to then, be berated by one of their associates, because I have low income and bad credit. The very first thing out of his mouth, was how much money I had? Total rip off, trying to get my money back. Do not waste your time, complete b.s. imo.

20 March 2026
Unprompted review
Commas logo

Reply from Commas

Hi Elvin — thank you for sharing your feedback. Please contact support@fanbasis.com with any additional details about your experience so our team can review your account and assist you promptly.

We appreciate you bringing this to our attention and are here to help.

Sincerely,
The FanBasis Team

Rated 1 out of 5 stars

Fanbasis is a horribly ran company…

Fanbasis is a horribly ran company inside and out . They do not know what they are doing ! They going your account when there is a dispute still pending and Risk will threaten you with legal action and have an attorney call you Never use this ! It is a Nightmare

9 March 2026
Unprompted review
Commas logo

Reply from Commas

Hi Mya—

We understand that an account review can feel unclear and frustrating.

FanBasis operates under established compliance and risk standards in coordination with our financial partners. When a review is initiated, it is based on internal policies and applicable processing requirements.

If you would like a direct update on your account status, please email support@fanbasis.com so our team can provide more specific information.

— FanBasis Support

Rated 5 out of 5 stars

Let's clear up the noise pls..

All of the reviews here stating scam don't understand how a Merchant of record service works.

Fanbasis is a payment processor, meaning they don't charge anything.. if you are seeing "Fanbasis" charges on your statement, that means you purchased something from someone who PROCESSES through Fanbasis.

You're not being scammed, you just don't know how to cancel a subscription for something you agreed to pay for. Contact the seller and cancel, so you are not charged.

I have also only lost one dispute ever, but that has nothing to do with Fanabsis and everything to do with the banks approving my evidence of fulfillment. If you lost your dispute, it happens. Don't blame your processor and instead either provide real fulfillment or be more selective with who you sell to!!

13 March 2026
Unprompted review
Commas logo

Reply from Commas

Hi Nick,

Thank you for your wonderful feedback! We love to hear that we were able to provide a positive outcome, and we're always happy to help.

We truly appreciate your kind words and trust in FanBasis.

Sincerely,
The FanBasis Team

Rated 1 out of 5 stars

FanBasis doesn't keep their word. NEVER do business with them.

FanBasis doesn't keep their word.

Had an outstanding balance for a bit due to some clients charging back on a prior company.

We serviced those clients but without getting into it we submitted all proof and fanbasis didn't win the chargeback even though we supplied a ton of evidence.

We entered a resolution for scheduled payments to take care of the balance but instead they decided to try and accelerate the payments within a span of 30 days and not the agreed upon schedule.

They're shady, never do business with them. They say they want to help but they're full of it.

I've processed alot of volume before go over to whop you'll have a way better experience.

Run away from fanbasis

11 March 2026
Unprompted review
Commas logo

Reply from Commas

Hi Rob — thank you for sharing your feedback. Please contact support@fanbasis.com with any additional details about your experience so our team can review your account and assist you promptly.

We appreciate you bringing this to our attention and are here to help.

Sincerely,
The FanBasis Team

Rated 1 out of 5 stars

Their phone number does not work.

Their phone number does not work.
Total rip-off.

5 March 2026
Unprompted review
Commas logo

Reply from Commas

Hi there— thank you for sharing your feedback. Please contact support@fanbasis.com with any additional details about your experience so our team can review your account and assist you promptly.

We appreciate you bringing this to our attention and are here to help.

Sincerely,
The FanBasis Team

Rated 1 out of 5 stars

We were scammed by this company as…

We were scammed by this company as well. they are holding $27,000 without warning. They also lied about everything under the sun. They said Instant payouts - NOPE 4 days...good lie. Should have run then. I can't call anyone as they apparently do not even have a phone #. Trustpilot hsould report these people. Do not do bsuiness with these people.

6 February 2026
Unprompted review
Commas logo

Reply from Commas

Hi Barry— we’re sorry to hear about the concerns you’ve raised. The activity you described doesn’t reflect how transactions on our platform are processed, and we’d like to review this to provide clarity. Please contact us at support@fanbasis.com
with any details you have so our team can assist you promptly.

We take all customer concerns seriously and are here to help.

Rated 1 out of 5 stars

DON'T DO IT

Stay FAR away from FanBasis if you want your money and don't get tricked by their promises like fast payouts etc. We had over $15,000 in our wallet balance when they suddenly terminated our account without any prior warning. (We are a legit high ticket service business) No explanation, no chance to resolve anything — just an instant shutdown.
After termination, their "Risk Team" told us the review and settlement process could take up to 120 days. 120 days to release money that we earned. With the comment that they will maybe not payout our funds at all. Like what the hell. Their customer support is the worst I've ever experienced, generic copy paste replies, no real answers, and zero accountability.
When we tried reaching out to the CEO directly on X, he actually responded — but instead of helping, our account got completely locked right after. No more access, nothing. It feels like we were punished for speaking up.
They held our funds for weeks, then terminated the account, and are now sitting on over $15,000 of our money with no clear timeline for payout. Their support gives you the runaround while your earnings are stuck in limbo.
If you're a creator or agency considering FanBasis: don't. This platform will happily take your revenue, but the moment something goes sideways, you're on your own with zero support and no access to your money. There are far better and more trustworthy alternatives out there.

20 February 2026
Unprompted review
Commas logo

Reply from Commas

Hi Max — we’re sorry to hear about the concerns you’ve raised. The activity you described doesn’t reflect how transactions on our platform are processed, and we’d like to review this to provide clarity. Please contact us at support@fanbasis.com
with any details you have so our team can assist you promptly.

We take all customer concerns seriously and are here to help

Rated 1 out of 5 stars

horrible service i have ever seen

horrible service i have ever seen. they don't care at all

19 February 2026
Unprompted review
Commas logo

Reply from Commas

Hi Ahmet — thank you for sharing your feedback. Please contact support@fanbasis.com with any additional details about your experience so our team can review your account and assist you promptly.

We appreciate you bringing this to our attention and are here to help.

Sincerely,
The FanBasis Team

Rated 1 out of 5 stars

SERIOUS WARNING TO SELLERS CONSIDERING…

SERIOUS WARNING TO SELLERS CONSIDERING FANBASIS

I am posting this based on my personal experience.

I made repeated attempts to resolve a serious issue privately and professionally. FanBasis did not meaningfully engage. What followed resulted in over $12,000 in losses and raised serious concerns for me about dispute handling, account access, and seller protections.

What happened — factually:

• A customer disputed a $3,000 transaction after receiving access to proprietary systems.
• I submitted extensive documentation supporting my position, including contracts, communications, recordings, and logs.
• While that dispute was still under review, FanBasis debited my personal bank account for $3,149.50, including dispute fees.

Here is the critical issue:

FanBasis was not supposed to have access to my personal bank account.

The seller on the platform is my LLC. Customer funds were deposited into my business account, not my personal one. My personal account had been removed and was not the authorized seller payout account.

Despite this, it was charged anyway.

For clarity, my personal bank account had initially been connected during onboarding. However, long before this customer ever transacted — and under FanBasis’s direction — I updated the payout method to my LLC’s business account and removed my personal account entirely. From that point forward, only the business account was visible and selectable in the platform. I did not re-add or re-authorize my personal account at any time. I have documentation supporting this timeline.

I immediately flagged this as an error and made one narrow, reasonable request: correct the mistake and charge the proper business account. I explicitly stated I was not objecting to recovery — only to being charged personally for a business dispute.

What happened next:

• I was told their system “automatically determines eligibility.”
• When I asked for proof that my personal account was authorized, none was provided.
• I was told they would “look into it.”
• Communication then stopped entirely.
• My personal account remained thousands of dollars negative.

I warned FanBasis in writing that if the error was not corrected, I would need to open a bank dispute to protect my personal finances.

They did not respond.

On the same day I opened the bank dispute, the underlying customer dispute was closed and marked “lost,” despite extensive documentation already submitted. The timing raised serious concerns for me.

Prior to this, I had been cautioned by another business owner to document everything carefully, which is why I preserved extensive records. I spent weeks compiling evidence to avoid ambiguity. Despite this, the dispute was closed against me.

The outcome:

• Approximately $9,000 in losses tied to the customer dispute (refund plus unpaid contract balance).
• $3,149.50 taken from a personal account that was not authorized for seller payouts.
• Additional fees and financial fallout from the improper debit.
• Total losses exceeding $12,000.
• No meaningful explanation or accountability.

This is not simply about losing a dispute.

It is about how sellers may be treated when errors occur — how communication can stop, how responsibility is shifted, and how sellers can be left absorbing the consequences.

This experience also raised serious concerns for me under consumer protection standards, including the Electronic Fund Transfer Act (EFTA), Regulation E, and unfair or deceptive business practices laws, particularly regarding unauthorized ACH activity and refusal to provide authorization documentation.

I am sharing this so other sellers understand:

• which accounts may actually be exposed
• how disputes may be handled in practice
• what can happen when you challenge an error instead of quietly accepting it

This reflects my personal experience, and I have documentation supporting the account removal, the dispute timeline, and the events described above.

Based on my experience, I strongly advise sellers not to use FanBasis. When a serious issue arose, I was charged from a personal account that had been removed, left thousands of dollars negative, and then met with silence instead of resolution. The way this was handled was not only extremely concerning, but legally questionable, particularly around account authorization and dispute practices. Sellers should understand that if something goes wrong, you may be left financially exposed, without documentation, without support, and without accountability — forced to absorb the losses yourself while the platform disengages. That is not acceptable for any business handling seller revenue.

26 January 2026
Unprompted review
Commas logo

Reply from Commas

Hi Neve — thank you for sharing your feedback. Please contact support@fanbasis.com with any additional details about your experience so our team can review your account and assist you promptly.

We appreciate you bringing this to our attention and are here to help.

Sincerely,
The FanBasis Team

Rated 1 out of 5 stars

Do NOT process money through Scambasis.

Do NOT process money through Scambasis.

They will kick you off of the platform, hold your money, and refuse to pay you out.

I am not the only one who has had this issue... several colleagues of mine have also had their funds frozen, received excessive harassment, lose disputes with substantial evidence, illegal collections practices, try to withdrawal money from your account, and endless issues through the platform.

RUN away at all costs and process your money elsewhere... file a complaint with the Florida Attorney General and the Federal Trade Commission, it will not be long before they are facing major lawsuits.

16 February 2026
Unprompted review
Commas logo

Reply from Commas

Hi James — thank you for sharing your feedback. Please contact support@fanbasis.com with any additional details about your experience so our team can review your account and assist you promptly.

We appreciate you bringing this to our attention and are here to help.

Sincerely,
The FanBasis Team

Rated 1 out of 5 stars

Fraud/scam/thief

On 13th of Feb I was charged multiple times by fanbasis, a transaction which I didn’t perform nor did I authorise in anyway. I need to speak with your team. I need a phone number and a refund of funds which I didn’t authorise. And also I’d like to know who made those purchases as I’m sure you’d have it in your financial system

15 February 2026
Unprompted review
Commas logo

Reply from Commas

Hi there — thank you for sharing your feedback. Please contact support@fanbasis.com with any additional details about your experience so our team can review your account and assist you promptly.

We appreciate you bringing this to our attention and are here to help.

Sincerely,
The FanBasis Team

Rated 1 out of 5 stars

Their payout partner Dots is horrific.

Their payout partner Dots is horrific.
Zero customer service.
They flagged my transfer and zero customer service help what so ever..
Go to PayPal stripe whop square etc if you need customer service…
I’m done with them

11 February 2026
Unprompted review
Commas logo

Reply from Commas

Hi Greg — thank you for sharing your feedback. Please contact support@fanbasis.com with any additional details about your experience so our team can review your account and assist you promptly.

We appreciate you bringing this to our attention and are here to help.

Sincerely,
The FanBasis Team

Rated 1 out of 5 stars

AWFUL SUPPORT

Awful support. I was invited to a slack channel after being onboarded and signed the agreement. Nothing happened for the next 2 weeks and my account was never activated so I followed up. They then told me they forgot to ask for my socials. So I provided them and 1 week went by with no follow up and nothing changed on my account. I then follow up again and they now tell me they need bank statements etc.

I signed the agreement on the 12 of January 2026 and its now more than 1 month later with no movement

AWFUL!

These guys only reply when YOU follow up

I'm asking them to close my account right now.

12 February 2026
Unprompted review
Commas logo

Reply from Commas

Hi Sam —

In some cases, additional verification steps (including social account review and financial documentation) are required before an account can be fully activated. These steps are part of our compliance and risk review process and can sometimes extend onboarding timelines.

Please email support@fanbasis.com so we can escalate internally and resolve this for you.

We appreciate the feedback.

— FanBasis Support

Rated 5 out of 5 stars

Support has been fantastic

Support has been fantastic - these guys really know their stuff when it comes to financing options, giving our clients a smooth checkout experience, and giving us great customer service. I work with Drew Candido and he’s an absolute all-star (not even sure he sleeps). Always quick to answer questions or jump on call to figure things out. Thanks guys!

6 February 2026
Unprompted review
Commas logo

Reply from Commas

Hi Zach,

Thank you for your wonderful feedback! We love to hear that we were able to provide a positive experience, and we're always happy to help.

We truly appreciate your kind words and trust in FanBasis.

Sincerely,
The FanBasis Team

Rated 1 out of 5 stars

This company is a joke

This company is a joke. They do not know what they are doing. They should not be in credit card processing. There must be fake reviews here are there is no customer service. Their idea of customer service is sending an e-mail so they can hide. There is no 800# or anyone to talk to. They tried to take $30,000 out of our bank account without notice. We asked why and they refuse to respond. If you're having problems with this company contact the Florida attorney generals office or the FTC(Federal Trade Commission) and file a complaint. I would run from them. You have been warned. Now they trying to get my review removed - when I AM THE ONE WHO WAS HARMED. As you can see below - they only provide and e-mail.

18 January 2026
Unprompted review
Commas logo

Reply from Commas

Hi —

We’re sorry to hear about your experience and take allegations like this seriously.

If you believe you were charged in error, we would like to review your account directly. Please email support@fanbasis.com with the email associated with your account and reference this review so our team can investigate and provide clarity.

We are committed to resolving legitimate billing issues promptly.

— FanBasis Support

Rated 1 out of 5 stars

Couldn’t set it up and was refused help to do so

I bought the system to help myself get by and I’m a disable veteran and I asked for help to set it up because I’m not sure what I need to do to set it up even tho it claimed it was easy to set up but it’s not (FOR ME) I’ve asked for help numerious times and got nothing are u serious no help what about people like me it shouldnt be that hard to give me help right! It should be at least a phone number to call or email or something for help! No NOT everyone knows what to do to set it up! IF NO HELP JUST PLEASE GIVE ME MY MONEY BACK

28 January 2026
Unprompted review
Commas logo

Reply from Commas

Hi —

We would like the opportunity to review your account and see what assistance or resolution may be available. Please contact support@fanbasis.com so our team can look into your situation directly.

We appreciate you bringing this to our attention.

— FanBasis Support

Rated 1 out of 5 stars

Do NOT get deceived! These ppl steal money and DO NOT give access to the material purchased

This started Jan 5, 2025. I purchased the tutorial to start my shopify store. These ppl did nothing to assist, and did not provide the material I paid for. After trying to get my shopify up and running, I got a call from J and he hung up on me. I got a call from A about 2 weeks later. Because I asked for my material to be made available and I did not want to use credit to start a business, A hung up on me! Still have not received access to the tutorial and I have been charged for it!
They told me good luck in getting a refund, because they do NOT give refunds!
I can provide text messages, video of my screen as I try to access it from their website, and I hope Fanbasis provides the call recording that shows when I asked simply for what I purchased, I was hung up on!
Update - I finally received a refund!

13 February 2026
Unprompted review
Commas logo

Reply from Commas

Hi Courtnay —

We’re sorry to hear about your experience and appreciate you bringing this to our attention.

We take concerns about communication seriously and would welcome the opportunity to review this matter directly.

Please contact support@fanbasis.com
and reference this review so our team can look into your account and work toward a resolution.

— FanBasis Support

Rated 1 out of 5 stars

DO NOT WORK WITH THESE SCAMMERS

DO NOT WORK WITH THESE SCAMMERS!
First of all they don't even actually help you get sales, their methods are trash and after I stopped working with them I was still getting charged. They had to refund me a couple times and this most recent time, which was today they won't refund me and just blocked me on whatsapp after asking for a refund. They randomly decided to charge me a one time fee after my subscription with them was cancelled. Biggest SCAM EVER!

16 January 2026
Unprompted review
Commas logo

Reply from Commas

Hi —

We’re sorry to hear about your experience and take billing concerns seriously.

If you believe there has been a billing error or misunderstanding, we would welcome the opportunity to review your account directly. Please email support@fanbasis.com with the email associated with your account and reference this review so our team can investigate and provide clarification.

We are committed to resolving concerns fairly and transparently.

— FanBasis Support

Rated 1 out of 5 stars

Fraudulent withdrawal of £374.42 by Fanbasis.com

Fanbasis took £374.42 from my account. I don’t know anything about this company and had never heard about them before the charge appeared in my bank. I have tried to reach out to them but there “contact us” form keeps saying error in my email address and so won’t submit. I have been unable to find any contact number for them so I am hoping making this review will forcé someone from Fanbasis to reach out to me. It is a lot of money to loose especially as I am not a business and don’t know anything about the company or their service / products!
Ngozi

Update to review

I can confirm Fanbasis have now refunded my money.

25 December 2025
Unprompted review
Commas logo

Reply from Commas

Hi Ngozi —

We’re sorry to hear about this and understand how concerning an unfamiliar charge can be.

We would like to review this for you as quickly as possible. If you experienced an issue with our contact form, please email support@fanbasis.com
directly with the date and amount of the charge so our team can investigate and provide clarification.

We take billing concerns seriously and are committed to helping resolve this promptly.

— FanBasis Support

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look