Claddingworld Reviews 

135
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 55 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. People consistently describe the exceptionally fast delivery service, wonderful communication throughout the process, and friendly staff who are always ready to assist with any project needs. Buyers are particularly impressed by the top-quality materials and stunning products that offer great overall value and transform spaces effortlessly. Some people were dissatisfied with occasional delivery complications, noting that a few parcels unfortunately arrived damaged or required more secure packaging. Consumers also mentioned minor drawbacks such as fragile edges on certain thinner sheets or the need to thoroughly inspect goods before installation.

What people talk about most

Delivery service

Consumers find delivery service to be positive, highlighting fast shipping and items arriving in excellent... See more

Product

Customers had positive experiences with product, noting that the panels look fantastic, are easy to fix up,... See more

Quality

Reviewers mention positive feedback about quality, highlighting that the products look really good, are... See more

Staff

People report positive experiences with staff, frequently highlighting helpful service and mentioning that a... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

This was my second purchase from cladding world. Excellent service, really fast dispatch. Quality products at a really good price. I would highly recommend them to anybody who is looking to transfo... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I paid £150 for the concrete 5mm cladding panels to do a quick makeover. If it was a permanent long term I would have gone 8mm or 10mm. Be gentle with the 5mm as the edges are a bit brittle. Exce... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I purchased loads of wallboards and trims, free delivery was great, delivery was fast, however I didnt order enough trims and had to reorder and got charged delivery £19.99 which I think was very expe... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Exceptional customer service, went above and beyond to help, wall panel product is 22mm thick veneered on all sides with top quality sound proof backing, so easy to fit and looks fantastic, thanks gu... See more

Company replied


Company details

  1. Bathroom Remodeler
  2. also in
  3. Bathroom Supply Store

Written by the company

Cladding World provide high quality bathroom cladding panels and trims for either delivery or collection. Our high quality cladding panels offer great value for a wide range of decorative panelling applications. Our friendly team are available on the phone or via email to answer your questions. We also have a range of Premier acoustic panels. Fast, nationwide delivery. DIY or trade, we can supply your panels and trims to transform your room.


Contact info

4.4

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

135 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 1 month

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.4

All reviews

(135)

51 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 3 out of 5 stars

6 of the 26 panels I ordered was…

6 of the 26 panels I ordered was damaged with 2 of them having big dints in the middle of them and the other 4 had both ends crushed! You need to wrap them with corner supports in them and have more support in the packaging.

16 April 2025
Claddingworld logo

Reply from Claddingworld

Hi Karl,

Sorry to hear you items were delivered damaged, please drop me an email with some photos to support@clad-x.co.uk and I will look into this for you.

Rated 1 out of 5 stars

Paid £29 for delivery next day and were…

Paid £29 for delivery next day and were coming after few days later

16 April 2025
Claddingworld logo

Reply from Claddingworld

Hi Daniel,
I'm sorry that you misunderstood, as I explained in our emails we do not offer a next day delivery option.
You selected same day dispatch at checkout, (8pm April15th) meaning you order was received and dispatched the next day (April 16th) as detailed on our website. Courier service is 24-48 hours M-F so you should have expected to receive this either 17th or 22nd due to the Easter bank holidays.
The courier delivered on Good Friday 18th as we had asked them to get it to you as soon as possible. I also refunded your same day dispatch fee as a goodwill gesture after you misunderstood its meaning.
You have received free delivery and had your delivery within the stated timeframe, so I am surprised to hear you are unhappy.

Rated 5 out of 5 stars

Perfect purchase

Great experience all round from the quality...price...fast delivery...communication and customer service 👍 will definitely use again

21 March 2025
Claddingworld logo

Reply from Claddingworld

Thank you for your review!

Rated 5 out of 5 stars

Great quality

Great quality, fast delivery and easy to assemble. Highly recommend

18 April 2025
Claddingworld logo

Reply from Claddingworld

Thank you for your review!

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service

Excellent service. Ordered Monday - Delivered Tuesday. Very helpful when ordering via phone call.

14 April 2025
Claddingworld logo

Reply from Claddingworld

Thank you for your review!

Rated 4 out of 5 stars

Excellent Service

I dropped one star because it wasn’t what I thought it would be from the description.
I bought the white with gold effect marbled vein. Unfortunately I expected metallic gold which it wasn’t. It was brown and not gold.
The price and the service were excellent and the delivery was very quick and bang on the time given.

10 April 2025
Claddingworld logo

Reply from Claddingworld

Thank you for your review, sorry that the design wasn't as bright as you had wanted, I will pass this feedback on to our supplier.

Rated 5 out of 5 stars

Chris…

Good product and very quick delivery would recommend to anyone very impressed.

10 April 2025
Claddingworld logo

Reply from Claddingworld

Thank you for your kind review!

Rated 4 out of 5 stars

Very good choice of panels

Very good choice of panels, mostly quick delivery. The only issue I had was when Matt wasn’t at work and no one else could take my order over the phone, but Matt is a friendly and helpful guy, the panels look great too.

1 April 2025
Claddingworld logo

Reply from Claddingworld

Thank you for your kind review, sorry I was out of the office when you first rang!

Rated 5 out of 5 stars

Had a problem

Had a problem, Mat sorted it out straight away,will definitely use them again

5 April 2025
Claddingworld logo

Reply from Claddingworld

Thank you for your kind review!

Rated 1 out of 5 stars

CRAP DO NOT BUY THEY ADVERTISE GREY MARBLE

DO NOT BUY THEY ADVERTISE GREY MARBLE AND GREY MARBLE CHROME NOTHING LIKE THE STOCK THEY SEND IT IS WHITE WITH GREY IN PICTURE ONLINE ARE BOTH GREY WITH MARBLE AND YOU HAVE TO GET THEM SENT BACK CRAP COMPANY CRAP CUSTOMER SERVICE GREAT COMPANY TILL THEY HAVE YOUR MONEY

20 June 2024
Unprompted review
Claddingworld logo

Reply from Claddingworld

Sorry to hear you had a bad experience, the company is now under new management we have just claimed ownership of the profile and we are working hard to improve.

Rated 1 out of 5 stars

AVOID them, falsely advertised, cheap products!!

AVOID them, PLEASE!
I did order 3 green bathroom wall panels, received a grayish blue with white bubbles on, and 1 was damaged. Did contact them, they asked for photo evidence what is clearly shows I received completely different panels from what is on their website. They answered back few days later, I received the correct item. Got refund for the damaged one only. They falsely advertise their bad quality, cheap products, then ignore you if you are complaining. I did reported them to Citizen Advice, and they reported them to Trading Standards. If you have bad experience, please report them too! But most important thing, DO NOT BUY ANYTHING FROM THEM! They are nasty people!

19 August 2023
Unprompted review
Claddingworld logo

Reply from Claddingworld

Sorry to hear you had a bad experience, the company is now under new management we have just claimed ownership of the profile and we are working hard to improve.

Rated 1 out of 5 stars

Avoid at all cost!

Awful experience! They nearly tipped over my whole project - so unreliable, uncooperative and and unresponsible!
I ordered two types of bathroom panels which were arrive on certain date - I needed to request working from home. The delivery did not arrive. After another day I tried to contact customer service - very difficult to get gold of, they definitely do not work their office hors. After wating a lot of my time, I managed to get through to a lady called M (who unfortunately "handled" my case to the very unsatisfactory "end").
She was to enquire and get back to me the following day latest. 4 days later I managed to get hold of her again, she said that there was no ink to print one of the type of panels. I cancelled them, got a refund and waited for nother kind to arrive. Now, instead of being treated as a priority, the courier company would ignore my order for the next week - no way to check when the delivery would appear, I got stranded working from homee again.
The delivery arrived at the last moment, after which the contractors would have to pack their bags for other assignments. However, out of 4 panels I ordered.... 2 arrived damaged!
I wrote to M, explained, provided photos and requested a refund. I was offered only 25% of a discount as according to "their experience I would be able to use the panels arounw windows or door frames, where the damaged parts did not matter.
I explained to M, that indeed, there are fragments of the room like that, but the other panels that their failed to deliver were to go and now we were getting them from another provider. I even sent the photos of panels installed and places where we needed the other, FULL pannels to go, together with measurements. I did not receive a reply before the weekend when the office does not operate and my project was to continue and end, according to the schedule.
I received a follow-up email from M. that I can receive my full refund if I can return the damaged panels.
Well, because I did not receive - as always - timely response to my enquirly, the panels went off with the bulk waste collection as I would have had been stranded with them, I had no use for them, and it did not even come to my head that the provider would like to waste money to collect unsellable, damaged items. Besides, after being stranded at home waiting for delivery each day from sunrise to late evening (!!!) I would not put myself through the same stupidly believing that CladdingWorld would be more efficient this time.
I wasted masses of time, energy, needed to desperately look for alternative solutions, and nearly had my project failing because of unreliability of the CladdingWorld. And in the end - I felt coned and robbed, for the company not living up to the standards of their own T&Cs or even common decency.
Avoid at all cost! I found two other companies I cannot fault for delivery and cusstomer service, putting CladdingWorld in even more shame, making them and exception rather than a rule. Shameful!

13 May 2023
Unprompted review
Claddingworld logo

Reply from Claddingworld

Sorry to hear you had a bad experience, the company is now under new management we have just claimed ownership of the profile and we are working hard to improve.

Rated 1 out of 5 stars

If I could have given 0 stars I would…

If I could have given 0 stars I would have. Please if anyone is thinking about ordering from this company and reading this review please avoid at all costs! Terrible delivery service, items arrived damaged, couldn’t get a reply from anyone online via email or get an answer on the phone number provided. Try it yourself, just goes straight to a full voicemail with no option to leave a message. Never got a refund, couldn’t use the claddding as the edges were damaged. Ended up paying double to replace them from a local merchant.

Please save yourself a whole load of trouble and avoid this company at all costs. Reported to trading standards!!!

27 December 2022
Unprompted review
Claddingworld logo

Reply from Claddingworld

Sorry to hear you had a bad experience, the company is now under new management we have just claimed ownership of the profile and we are working hard to improve.

Rated 5 out of 5 stars

Hassle free company

Hassle free company to deal with. Very quick ro respond. Fantastic items and a great price. Would recommend and would use again

16 November 2022
Unprompted review
Claddingworld logo

Reply from Claddingworld

Thank you for your kind review!

Rated 1 out of 5 stars

Product arrived damaged twice because…

Product arrived damaged twice because of poor packing , they blamed delivery company ended with refund. Do not use.

21 October 2022
Unprompted review
Claddingworld logo

Reply from Claddingworld

Sorry to hear you had a bad experience, the company is now under new management we have just claimed ownership of the profile and we are working hard to improve.

Rated 5 out of 5 stars

Bought my trims from here to go with…

Bought my trims from here to go with panels I bought from another supplier.
Top quality, and couldn't fault the help I received from the lovely ladies in the showroom. I bought too many, but can use them elsewhere

11 August 2022
Unprompted review
Claddingworld logo

Reply from Claddingworld

Thank you for your kind review!

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look