Wickes - Cheltenham Reviews 

114
•
TrustScore 4 out of 5

4.1

Tewkesbury Road, Cheltenham Gloucestershire, GL51 9AD, GB

•

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

As per my last review ordered and vision of my bathroom seemed great. However! When the bathroom fitter came to review the bathroom etc, his quote was £1800 dearer than what wickes had estimated. T... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I was greeted by a wonderful colleague called Tori that was able to help me find the right product I was look for. Incredible service and will definitely be coming back, hopefully Tori’s available nex... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I’ve been using Wickes for several years now. I live minutes from a competitor but still drive from the other side of town to come here instead. This is due to the competent, friendly and helpful s... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Great experience shopping in Wickes Cheltenham today! Shannon was very helpful in helping me to find the right products and advising on the best way to clean paint brushes. Mike was also awesome in he... See more

Company replied


Company details

  1. Hardware Store
  2. also in
  3. Bathroom Supply Store
  4. Kitchen Supply Store
  5. Solar Energy Company

About Wickes - Cheltenham

Written by the company

Quality you can trust

Wickes is dedicated to providing great value and quality products. That’s because we understand our customers take pride in their work - and so do we. Catering for everyone from kitchen dreamers and first time DIYers to skilled tradespeople.


Kitchens and Bathrooms

If you’re looking for a new kitchen or bathroom, our expert Design Consultants can help bring your dream to life. From design to installation plus all the finishing touches, we have everything you need to create your new kitchen or bathroom.


Everything you need

Whether your next project requires a quick coat of paint or a complete transformation we have everything you need to get going - including materials, tools and advice.


Wickes Solar

Wickes Solar, formerly Solar Fast, brings over 20 years of experience delivering trusted renewable energy solutions across the UK. As one of the UK’s leading solar panel installers, we provide high-quality, efficient solar systems with flexible pricing and expert service.

Our award-winning team and fully insured installers ensure fast installations, often within seven days, plus industry-leading warranties and lifetime system monitoring.


Contact info

  • Tewkesbury Road, Cheltenham, Gloucestershire, GL51 9AD, United Kingdom

  • +441242579447

4.1

Great

TrustScore 4 out of 5

114 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.1

All reviews

(114)

15,362 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Do not use this company to fit your…

Do not use this company to fit your bathroom/kitchen they use 3rd party cowboy fitters and when it goes wrong they say it’s between you and the 3rd party fitter despite them providing the fitter! There’s no warranty for fitting after spending thousands of pounds more on fitting through them. The bathroom that they installed for me has tiles that are moving a year after installing and Wickes and the fitter are refusing to provide repairs. Name of customer service representative that I’ve been dealing with is Adiellah Joubert who has been wasting my time with emails back and forth since May to tell me it’s not their problem.

21 September 2025
Unprompted review
Wickes - Cheltenham logo

Reply from Wickes - Cheltenham

Hey Tufael, thanks for your valuable feedback, and I'm deeply sorry you're unhappy with the installation service. If you can please reply back to the private message I've sent you on trustpilot we can investigate this further for you. - Dylan

Rated 5 out of 5 stars

We love Nicole

Nicole was a massive help for us and went above and beyond. She was polite and friendly and very knowledgeable.

4 September 2025
Unprompted review
Wickes - Cheltenham logo

Reply from Wickes - Cheltenham

Hi Jai,

We are happy to hear that you had such a positive experience. It's great to know that Nicole was helpful, polite, and knowledgeable.

-Ellysse

Rated 5 out of 5 stars

Cheltenham branch A*

Dawn in Cheltenham branch was really helpful today and couldn’t have been nicer. We were pointed in the right direction for what we needed. Fab customer service - thank you.

2 August 2025
Unprompted review
Wickes - Cheltenham logo

Reply from Wickes - Cheltenham

Hey Kate, thanks for your five-star review and I'm glad you enjoyed the service from Dawn in our Cheltenham store! - Dylan

Rated 1 out of 5 stars

Ballsed up my order.

Ballsed up my order.. told me would be here today so waiting for 5 tonne bags of bark chip to arrive just to be told it’ll be here next Monday..
Then to be told a refund would be even longer!!!

28 July 2025
Unprompted review
Wickes - Cheltenham logo

Reply from Wickes - Cheltenham

Hi Jimmy-Ray, We are so grateful that you took the time to share your thoughts with us. We are sorry to hear about your experience with this order. This is not the level of service we try to deliver here at Wickes. - AH

Rated 5 out of 5 stars

Excellent customer service

Staff really nice and couldn’t have been more helpful dealing with my return especially Nicole.

22 July 2025
Unprompted review
Wickes - Cheltenham logo

Reply from Wickes - Cheltenham

Hi Marc, We really appreciate you taking the time to provide us with your feedback. We are delighted to hear that you had a positive experience with Nicole in our store and that they provided you with useful advice. -AH

Rated 5 out of 5 stars

My plywood order

My plywood order was delivered well within the allocated time frame, by Steven Francis. He was very pleasant, and was very helpful with carrying my order to a convenient location on my property. Everything about my order went very smoothly and I will definitely be a returning customer. Keith Bell

18 July 2025
Unprompted review
Wickes - Cheltenham logo

Reply from Wickes - Cheltenham

Hi Keith, We really appreciate you taking the time to provide us with your feedback. We are delighted to hear that you had a positive experience with Steven in this delivery and that they provided you with useful advice. -AH

Rated 1 out of 5 stars

Do not use

I have had two new bathrooms fitted in the house and look very good but if something goes wrong forget it.
I sent 16 e.mails to sort a flush that kept flushing, and we are on a water meter, so check your garauntee very carefully. We contacted the fitter who said he no longer works for Wickes so end of that. I will have to pay a local plumber £200 to fix the fault.

18 April 2025
Unprompted review
Wickes - Cheltenham logo

Reply from Wickes - Cheltenham

Hi Mr J & Mrs J Williams, we're sorry to hear about the issue with your new bathroom and the difficulty you experienced getting it resolved. We appreciate your feedback, and we'll look into the communication issues you encountered. Thank you for bringing this to our attention. - LC

Rated 2 out of 5 stars

Kitchen fitted August 24

Kitchen fitted August 24. The two stars are for the second class customer service.Apart from a massive over order of non refundable parts in excess of £1700 by the designer, he failed to include a vent for the built in microwave. This was identified by a NEFF engineer who was called out because of a problem with the microwave in May ‘25.Wickes informed about the omission and a promise to have fitter contact us to fit vents. Four weeks and still nothing sorted. Wickes use to be my goto supplier, not anymore.

24 June 2025
Unprompted review
Wickes - Cheltenham logo

Reply from Wickes - Cheltenham

We appreciate your feedback and regret to learn of the issues with your kitchen fitting and the microwave vent! We're sorry for the excess parts and the delay in resolving this. We've sent you a request for further information so we can look into this further
-AF

Rated 1 out of 5 stars

Appalling service

My Mum ordered a greenhouse from Wickes. Because she is elderly and has cancer, she had to wait for someone to put it up for her. As it's summertime, she had to wait 3 weeks until someone could put it up. Unfortunately 3 panes of glass were broken.
My Mum spoke to Wickes who said as it was more than 30 days from the delivery date, they refused to replace the broken glass. Instead offered a grand total of £4 towards the new ones. My poor mum now has to find someone else to replace the glass!
Appalling service!
Edit - Despite providing the extra information required, Wickes have not bothered to contact my mum to resolve things. Disgusting expecting an elderly woman with cancer to try and find somewhere to supply 5 glass panels that were only broken due to insufficient packaging!

21 March 2025
Unprompted review
Wickes - Cheltenham logo

Reply from Wickes - Cheltenham

We're very sorry to hear about the broken glass and the difficulties your mum experienced. We appreciate you bringing this to our attention and we'll review our policy regarding replacements to see how we can improve. We've sent you a request for more information on Trustpilot. Thank you-GS

Rated 5 out of 5 stars

Great quick service on a very busy day.

I found the staff very helpful and friendly, I needed a refund as the wooden plant boxes are not allowed on the park home estate where we live in case of fire. We were so impressed with how we were helped we bought 2 100ltr water butts.

1 June 2025
Unprompted review
Wickes - Cheltenham logo

Reply from Wickes - Cheltenham

Hey Shirley, thanks for your five-star review, and I'm glad you enjoyed the service in our Cheltenham store! - Dylan

Rated 5 out of 5 stars

Door delivery

J great service
Arrived within the time slot

30 May 2025
Unprompted review
Wickes - Cheltenham logo

Reply from Wickes - Cheltenham

Hey Newey, thanks for your amazing review, and I'm glad you enjoyed our delivery service. - Dylan

Rated 5 out of 5 stars

Too many packs

We ordered too many packs of laminate.We returned them to the store and was served by Dawn.She was very friendly and helpful and dealt with our returns efficiently.We will look for her next time in the store as we now have to return some floor tiles.

16 May 2025
Unprompted review
Wickes - Cheltenham logo

Reply from Wickes - Cheltenham

We're happy to hear that your return was handled efficiently and that you found Dawn helpful. We appreciate your positive feedback and look forward to assisting you with your next return.
-AF

Rated 5 out of 5 stars

Curtis was helpful and knowledgeable…

Curtis was helpful and knowledgeable and helped guide me through the process. He took time and answered questions which made the process easy!

20 May 2025
Unprompted review
Wickes - Cheltenham logo

Reply from Wickes - Cheltenham

We're happy to hear that our team made the process easy for you with their knowledge and guidance. Thank you for your feedback! TW

Rated 5 out of 5 stars

Had a quantity of compost and slabs…

Had a quantity of compost and slabs delivered , we live some distance from the store , The delivery charge was only £4 , The driver, Stephen , was really helpful taking the compost through the house into the garden . Very good service.

14 May 2025
Unprompted review
Wickes - Cheltenham logo

Reply from Wickes - Cheltenham

We're happy to hear that you found our delivery service helpful, especially with the assistance getting the compost into your garden. We appreciate you taking the time to share your positive experience. TW

Rated 5 out of 5 stars

Had a really good experience recently…

Had a really good experience recently when picking up some decorating supplies. I wasn’t feeling 100% and Shannon very kindly helped me sort out the trade card I had struggled to sort out for ages then even more kindly helped me carry my items to the van without me even asking for help.
She was absolutely great and made my visit when feeling less than brilliant a delightful experience. 10/10 for Shannon.

11 May 2025
Unprompted review
Wickes - Cheltenham logo

Reply from Wickes - Cheltenham

We are so pleased to hear about your positive experience. It sounds like Shannon went above and beyond to make your visit a pleasant one, even when you were not feeling well. We are proud to have such dedicated and helpful team members. TW

Rated 5 out of 5 stars

Dawn was very helpful and gave great…

Dawn was very helpful and gave great service at checkout.

17 May 2025
Unprompted review
Wickes - Cheltenham logo

Reply from Wickes - Cheltenham

We are delighted to hear about your positive experience. We appreciate your kind words about Dawn's exceptional service-GS

Rated 5 out of 5 stars

Helpful staff

I was in wickes this morning buying some tile samples. Dawn on the tills was very helpful in retrieving the missing barcodes and providing details on the sale. Thanks for your help.

17 May 2025
Unprompted review
Wickes - Cheltenham logo

Reply from Wickes - Cheltenham

We're so glad to hear about your positive experience! It's wonderful to know that Dawn went above and beyond to help you find the tile samples you needed. We appreciate your kind words and will share your feedback with the team-GS

Rated 4 out of 5 stars

Wickes and Red Dragon

At Wickes we were helped by a very friendly lady called Caitlin. Simon, Costa and Max from the Red Dragon team did a great job. They were very friendly and helped when I had any questions. Our new bathroom looks fantastic.

28 April 2025
Unprompted review
Wickes - Cheltenham logo

Reply from Wickes - Cheltenham

Thank you for your kind review! We are delighted to hear that you had a positive experience with our team. We appreciate your feedback and are glad you found the service helpful. We are thrilled that you are happy with your new bathroom-GS

Rated 5 out of 5 stars

Dawn was a lovely lady

Dawn the Lady on the till was very helpful,and just had a lovely demeanour. However filling in the survey was unnecessarily complicated. I don't want to sign in. I nearly gave up but promised Dawn I would do the survey

10 May 2025
Unprompted review
Wickes - Cheltenham logo

Reply from Wickes - Cheltenham

We appreciate your kind words about Dawn. We're glad you found her helpful and pleasant. We understand your frustration with the survey process. We'll pass your feedback along to our team to review and make improvements. TW

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look