Smartyplants Reviews 

54
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.5

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 54 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers frequently praise the straightforward setup process, highly intuitive app layout, and how effectively the reliable sensors help keep indoor plants healthy and thriving. Consumers truly love the detailed, real-time data provided by these devices, noting that the durable and high-quality products make daily plant care wonderfully simple and stress-free. Some reviewers were not happy with customer support, mentioning significant difficulties getting timely email replies or necessary assistance with device setup issues. A few people also felt that the initial troubleshooting process was extremely frustrating when devices did not connect or work properly right away.

What people talk about most

Product

Consumers find product to be immensely helpful, with reviewers praising the smart sensors and app for keeping... See more

User experience

Users describe positive interactions with user experience, highlighting that the app is clean, intuitive, and... See more

Quality

Reviewers mention positive feedback about quality, noting that everything feels high-end, durable, and... See more

Application

Clients share positive opinions on application, highlighting that the technology is very straightforward and... See more

Customer service

Customers felt genuine satisfaction with customer service, noting that support agents are prompt, friendly,... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

Fantastic product! It was so easy to set up, my plants are thriving as I have moved them around, changed the light and adjusted watering. It has taken a lot of the guess work out of growing my indoor... See more

Rated 5 out of 5 stars

Got my first set via Kickstarter. Plant monitoring really works well. Overall better experience with the new app. Purchased more plant monitors to monitor my other plants. Recommended.

Rated 5 out of 5 stars

Have to admit I was a little dubious at first but I’ve had three monitors for six weeks and am blown away by the data they provide. It becomes a bit of an obsession ( in a nice way ) though as you’re... See more

Rated 5 out of 5 stars

Could never keep my plants alive and looking healthy, wondered if these were a gimmick but purchased some sensors. The app is very straightforward and easy to use. Setup is quick. The sensors have mad... See more



Contact info

4.5

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

54 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 75% of negative reviews

Typically replies within 1 month

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.5

All reviews

(54)

54 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Fantastic product that's genuinely helped me keep my plants alive

I've been using SmartyPlants for a few months now and it's made a real difference to how well my plants are doing. One plant that I was convinced was on its last legs is now thriving, and I've definitely become a much more confident plant owner.

Getting everything set up was straightforward overall. I did have a small hiccup connecting my first monitor to Wi-Fi, but once that was sorted, adding the rest was really quick because the app remembered my network details. It made setting up multiple monitors much easier than I expected.

The app is one of the best parts. It's clean, intuitive and gives you a simple score out of 100, so you can tell at a glance how happy your plant is. I also like that the same information is available in a few different places as it means I can quickly find what I need, however I'm using the app.

I find myself checking in on my plants regularly, especially after watering or moving them somewhere new, and it's reassuring to see how they're responding rather than just guessing. The sensors have also had excellent battery life so far.

One thing I really appreciate is that it's a one-off purchase with no subscription. So many smart devices lock useful features behind a monthly fee these days, but SmartyPlants includes the app without ongoing costs, which made it an easy decision for me.

The plant identification isn't perfect yet, but it works well most of the time and it's clear the team are actively engaged in improving it.

I often use the app when I'm out shopping for new plants to check things like pet safety, light requirements and how much maintenance they'll need before I buy them.

Overall, if you're someone who loves houseplants but wants a bit of extra confidence without drowning in technical data, I'd highly recommend SmartyPlants. It's an incredibly thoughtfully designed product with a great app and a team that clearly cares about making it better.

22 July 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Over 2 years and still nothing

I paid for this product on kickstarter over 2 years ago and I have not received anything. At this point I no longer have any plants. I have asked for a response and I just get ignored. I’m not the only one who never received anything there are other people in the same situation. I want a refund.

9 June 2026
Unprompted review
Smartyplants logo

Reply from Smartyplants

Hi Joseph,

Thank you for taking the time to leave a review, and we're sorry this has been a frustrating experience.

We wanted to explain what happened, because we don't want you to think you were ignored. Your order wasn't shipped because you did not provide your address, and the shipping cost was never paid.

This was a pre-order campaign run through Kickstarter, where backers pay for the product up front to help fund production. Shipping isn't included in the pledge (that's set out on the campaign page) so we needed shipping details and payment from you before we could send anything out.

We have been excited to get them into the hands of our early backers, so we made every effort to get those details from you and anyone else who had not provided them. We requested them in our September '25 campaign update and again through October, November, December and onwards, twelve updates in total, plus a direct email reminder on 3rd October '25 and a chaser on the 5th, both with step-by-step instructions and information on how to best contact us directly.

Something must have got lost along the way, and it's entirely possible those emails and updates ended up in spam, but they were still accessible on the Kickstarter campaign page.

On the ignored point - we have checked and can see your message came through Kickstarter. The campaign ran over two years ago, and since fulfilment we've asked that all contact comes through our website or the customer care email address we include in every update. We don't monitor Kickstarter frequently, which is why we didn't see it there. That's on us, and we apologise for the frustration caused by it.

It's worth noting that a number of backers who didn't pay shipping at the time have since done so and have received their sensors. There are very few orders still outstanding, and nobody who has paid shipping is waiting on us.

On the refund request - Kickstarter pre-orders aren't refundable, but that's a rule set by the platform rather than by us. Our own view is that we're making an incredible product and we want people to love it, which is why we offer strong refund terms on our website. In line with that, we've refunded your order in full. This has clearly been frustrating, and we'd rather you weren't left with a sour taste.

If there's anything else we can help with, just drop us a line through our website - we're always here.

Thanks,
Ben & the SmartyPlants team

Rated 5 out of 5 stars

The product works really well

The product works really well. I’m notified when my plants need attention and when the sensors need charging. Also costumer service is beyond. They always respond within a day and plants are added and problems are fixed within just a few days.

24 June 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Your plants and your wallet will thank you

Could never keep my plants alive and looking healthy, wondered if these were a gimmick but purchased some sensors. The app is very straightforward and easy to use. Setup is quick. The sensors have made a huge difference, my plants are flourishing and healthy. You expect the usual niggles with a new product and I didn't know how to fix a minor glitch and emailed using the function in the app, customer services were prompt, friendly and followed up on issues. Everything is great. I thoroughly recommend this product, its worth the investment as replacing plants is a financial hit but I see this as a one off insurance policy!

1 June 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I love my Smarty Plants!

I love my Smarty Plants!
I had an issue as my phone didn't want to connect initially, and the response from Lily was instant. She was very helpful and explained what I needed to do.
It's in my peace lily at the moment, as its the most temperamental house plant I have!
I will say, it will stop some doom scrolling, as I check it often to make sure the plant is doing ok, and really enjoy when it says the plant is healthy and thriving! Its a real life plant tamagotchi!

16 June 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

SmartyPlants for the win.

After getting frustrated with another brand’s subscription model, I switched to SmartyPlants and haven’t looked back. With a growing jungle of 30+ plants, accuracy matters to me, and these sensors are far better than anything else I’ve used. The app is brilliant too. I bought the 10-pack and will definitely be buying more. I know you don’t strictly need one in every plant, but I love being able to see each plant’s individual stats! They’re also so much easier to insert than other sensors I’ve tried, even in a chunky soil mix. Great customer service on top of it all. Highly recommend.

29 May 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great product, fantastic team…

What a great bit of kit supported by a great team. The sensors are great for fine tuning plant locations and identifying needs.

I did have an issue with an offline sensor, I emailed on Bank Holiday Monday expecting a reply in a few days, no, Lily came back within a couple of hours with a fix - fantastic work all round.

25 May 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Awesome gadget

Awesome gadget to keep you from making any mistakes fatal to your plant friends :)
A little bit on the anxious side with daily alerts but it's great to have the data and see what you need to do (or not!) and get a feel for the mysterious rhythms of plant care.
As someone with a previous black thumb who's never managed to keep a pot plant alive, so far so good!!

22 May 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great plant sensor

Great plant sensor! Gives you information on the conditions affecting my plant that I wouldn't otherwise have been aware of. Only been using it for a month or so but my plants are already looking a lot healthier, and one of them is sprouting a new leaf...

18 May 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Manufacturer of smart plantpot sensors

Manufacturer of smart plantpot sensors. Sensors are of high quality, work as planned, requires wifi connection and app, very useful. Connection of sensors to smartphone requires at least basic level of knowledge of smartphone use, but is not too difficult.
Good communication from manufacturer in case of any issues.

1 May 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I am delighted with my Smartyplants…

I am delighted with my Smartyplants sensors. after doing a lot of research ... I opted for these sensors over comperetors and Im soo glad I did. I purchased them 3 weeks ago and I got them charged and up and running. Two things that are fantastic - the sensors and the app.

Firstly the app - allows you to create a personal folder of all your plants which has all the information you need on each one to keep them healthy. Soo easy because all the info is pre-loaded in the app. This is great for all my plants ... including the ones that don't have a sensor. Ive 5 sensors and over 20 plants. The app doesn't require any additional cost to buy or subscription. it has a great library of plants already.... even good to look through when considering another purchase. Two of my plants were not in the pre-existing library, but there is a place to submit to have additional plants added ... 2 of plants were added with ease by the team at Smartyplants..... great service.

The sensors are neat and subtle and are easy to charge with a USB and connect to the app. They measure Temperature, Humidity, Nutrient, Light, and moisture - all that you could need

I love how the sensors and app work on WiFi so I can see what my plants are doing literally anywhere.... not just when I'm in the house

I plan on buying more - takes away the guess work!!

Great product

From a very happy customer in Northern Ireland
Alastair

1 May 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Smartyplants is a game changer!

Smartyplants has easily been the best investment I've made when it comes to knowing how to care for my plants. I use my sensors indoors and on my balcony to eliminate the need for guesswork and to counter my inexperience. The team are responsive and supportive. I'm in the process of buying more but being able to move the sensors in between plants has been such a useful feature in the meantime. I can't recommend it enough!

4 May 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Doesn’t do what it says on the tin. And customer service is awful

I was relly excited to buy this product. It sounded like exactly what I need to keep tabs on my large collection of plants. I even emailed it to loads of of my family and friends who were also really enthusiastic and wanted to give it a try.

So imagine my disappointment when after 2
Hours of trying I couldn’t get the sensor to connect to my wifi.
No matter I thought one of the things I noticed was the promised fast human response to problem
Waited a day. Nothing. Emailed again. Nothing emailed again and I received a pathetic
Generic response that looked like it was AI generated… certainly it didn’t address my issues.
Sadly I’m done wasting my valuable time. If you. Can’t be bothered to help a new customer get started then you are not a company intend to support. Needless to say you won’t be getting any sales from my family and friends.

I just want my money back and nothing more to do with you.

If you don’t understand that you need to provide fast responsive customer service to help new customers get started then quite frankly you don’t deserve to succeed.

29 April 2026
Unprompted review
Smartyplants logo

Reply from Smartyplants

Hi Philip,

Thank you for taking the time to leave a review. First and foremost, we're really glad everything is now set up and all six of your sensors are working well, that's exactly what we want for every customer, and we're sorry it wasn't a smoother ride to get there.

We completely appreciate how frustrating it is to hit a wall when you're excited to get started, especially after recommending us to family and friends. We did want to share a bit of context on the support side, not to make excuses, but in the spirit of full transparency.

We're sorry the wait felt so long. When you're stuck and eager to start, even a short delay is frustrating, and you understandably chased us a few times that first day. For transparency, those messages mentioned all came within a single 24-hour window, and we picked it up and began investigating inside that same window. We responded the day after the issue was raised, even though it happened over a bank holiday weekend.

We do reply to every ticket personally - no AI. The first email you mentioned receiving was the automated setup guide we send every new customer, which we can see would have felt generic when what you needed was a real answer. With no way of knowing that, it would understandably have looked like we hadn't even read your support tickets - which would make for an incredibly frustrating message to receive. That's completely fair, and we apologise for that.

The great news is that when we investigated, we found everything was set up and running - which you kindly confirmed. We've reached out a few times since to offer a quick call, both to help with anything else you need and to hear more about your early experience so we can genuinely learn from it. That offer stands anytime - we'd welcome the chance to hear whether there's anything we could improve, whether that's the setup experience, our customer support, or anything else, to make it better for the next person.

If you'd be open to revisiting your review to reflect your full experience with us, we'd really appreciate it - however you choose to rate it. If there's ever anything else we can help with, just drop us a line. We're always here.

Thanks,
Ben & the SmartyPlants team

Rated 5 out of 5 stars

Brilliant product

Brilliant product. Was sceptical in the beginning but cannot say enough how great this is. No more guessing and my plant looks so more healthier and happier. Thank you.

29 April 2026
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look