We made a very expensive mistake buying Himolla, please try not to do the same. Avoid like the plague. About nine months ago my wife and I purchased two reclining chairs and a two seater sofa. S... See more
While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more
To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more
See what reviewers are saying
I bought a fab leather electric reclining armchair, a few years ago. Recently the cable insulation of the remote control had split causing malfunction. I contacted Himolla in Germany directly b... See more
Company replied
We recently purchased several pieces of Himolla furniture (Sofa and Loveseat) from my local store here in Florida. After an extensive search, lots of sitting, and plenty of time with our sales person,... See more
Company replied
6 year old Himolla manual recliner spring broke. After difficulty finding one elsewhere, emailed Himolla explaining the problem. Quick pleasant response and replacement spring arrived within a week, f... See more
Company replied
Company details
Written by the company
Was einst als kleine Werkstatt in Taufkirchen begann, hat sich längst zu einem der größten Polstermöbelhersteller Europas entwickelt, der weltweit agiert. Seit 70 Jahren produziert himolla hochwertige Sitzmöbel mit Leidenschaft, Sachverstand und dem Gewissen etwas Gutes für die Region zu tun. himolla steht für schickes Design, höchsten Komfort, technische Raffinessen vom Funktionsarmteil bis zum motorischen Hightech-Beschlag, Individualität, Service und Qualität. Impressum: www.himolla.com/de/impressum
Contact info
Landshuter Straße 38, 84416, Taufkirchen/Vils, Germany
- 08084 / 25 -0
- info@himolla.com
- www.himolla.com
Asks customers to review
This company invites their customers to review, whether positive or negative
Replied to 93% of negative reviews
Typically replies within 1 week
How this company uses Trustpilot
See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.
PAINFULLY UNCOMFORTABLE
PAINFULLY UNCOMFORTABLE
We bought 2 Himolla Sinatra chairs - almost £5,000. We were delighted with the chairs when they were delivered but very disappointed when, in the first week, the cushion on one of the chairs in particular started to sink and, after sitting on it for a while, I realised I was resting on the steel frame, also the leather was very puckered. The chair became so uncomfortable that I stopped using it. Eventually the store, ‘purely as an act of goodwill’, agreed to take the chairs away and give us a gift card for the full value. We’ve now chosen new chairs (trusted British make which I am sure will be comfortable) and we have almost £2000 left on the gift card. I would never have thought that such expensive chairs could be so uncomfortable. Do your research well and READ PRODUCT REVIEWS prior to purchase to save months of stress - I certainly wish we had.

Reply from himolla
Poor leather on chairs
At the end of December 2018 we bought two leather Himolla chairs but after about 4 years noticed the seat leather on one in particular was seriously ‘roughing up’. These came from Furniture Village, (FV) Farnborough who have a guarantee period of two years, whereas Himolla have a five year warranty, which they are not prepared to honour.
On contacting them to report it, were asked if the leather had been treated and were pleased the answer was ‘yes’. Pictures were sent and information about the cleaner and preservative cream. They asked FV to visit to inspect the chairs and the agent said he was there to review the mechanical parts which were fine. He agreed there was damage to the leather and was non-committal, but did say the leather treatment was exactly what should have been used. We were informed by Himolla that the supervisor had said the treatment was inappropriate and, as a result, would not honour the guarantee.
Excuses and lies seem to be the way Himolla treat their customers.
.

Reply from himolla
Excellent design, should have purchased sooner.
Had my Corrib chair from himolla for almost 3 years now and it’s still fantastic. I’ve suffered with backache for years and always found that sofas and chairs we had bought weren’t supportive enough, but my himolla chair is fantastic and has served me well since I bought it from Annetts in Hereford.

Reply from himolla
Delighted with our Sinatra recliners
Our Sinatra chairs arrived just in time for Christmas! From the moment we set them up, it was clear that these chairs are a cut above the rest. The craftsmanship is evident in every detail, from the sleek design to the luxurious feel of the leather.
The recliners are incredibly comfortable, their adjustable backrest and leg rest provide the perfect support for a relaxing experience.
The leather is both elegant and durable, ensuring that these chairs will be a part of our family gatherings for many years to come.
As for staying awake after our Christmas lunch, well, that's going to be a challenge this year! These chairs are so comfortable that they might just become the best spot for a cozy afternoon nap.

Reply from himolla
One Himolla becomes three!!!
We previously had just one Himolla powered recliner in an office/snug room and it has been superb for someone advancing in years and yet still active on a farm.
A great relief for an old aching back and a very relaxing chair to sit in. The leather has stood up well to years of wear and I can’t fault the chair or mechanism. Top class, and superbly engineered as you might expect from Germany.
The ergonomics are so good, we went back to Smith’s of Harrogate and ordered another two Himolla powered recliners (Sinatra) that were delivered this week.
Just fabulous, and very comfortable his/hers chairs to relax in - now in our living room.
Smiths of Harrogate are a good retailer and they just do what they say they’ll do… and that’s why they got the repeat business.
If there’s any complaint to Himolla it’s the cost of the optional battery pack. £270 is outrageous - especially if you need two!
We decided those were just too expensive… sadly.

Reply from himolla
Himolla furniture suite
We recently purchased a new Himolla furniture suite for our lounge, having previously bought Himolla sofas for our conservatory, which we've been really please with. The furniture is solidly built and very comfortable as well as looking great. I would happily recommend this furniture to others.

Reply from himolla
5* quality and comfort
Just received our sofas, we are so pleased! The quality is absolutely top notch, and they are so comfy. We don’t want to get out of them!

Reply from himolla
My Himolla Cumuly good after 9 years
My Himolla Cumuly leather manual recliner has just reached its 9th year and I am really pleased with it. On a couple of occasions after 6 years the springs under the seat have snapped but replacement from Himolla via my retailer was very quick. The leather on the arm rest is wearing through where my elbows rest but as I have practically lived in this chair for 9 years this should be expected. Really pleased with the chair, would definitely buy another one when replacement required.

Reply from himolla
The very highest quality furniture…
The very highest quality furniture money can buy. Really happy with my Azure sofa group and recliners. So comfortable!

Reply from himolla
Himolla Mosul Recliner is sublimely comfortable
My wife and I decided a while back, to splurge and purchased two larger sized, mosul recliner armchairs, upholstered in a beautiful, high quality tan leather.
They are SOOOO comfortable and stylish.
We absolutely love them and would highly recommend.
Great chairs & a great service.

Reply from himolla
Himolla Very impressed
I have purchased several Himolla product over the years and have been very pleased with the product re comfort and longevity

Reply from himolla
Buyer beware
Buyer beware. One of the frames has failed on our Cumuly three seater. There have been 4 attempts to fix it with incorrect parts supplied every time. We have been waiting for months for a metal frame that Himolla can't seem to supply. Two days ago the other seat on the sofa failed in exactly the same manner. The sofa wasn't even used on a daily basis. Absolutely rubbish quality and poor customer service. I am going to ask for a refund now as we have been unable to use it properly for months. Don't waste your money, they are poor Quality and not something I would expect from a German company.

Reply from himolla
Buyer Beware No 3.
Next instalment. I have still not had my Sofa and chair repaired as of this date. Hatters supplied a loan sofa while they were supposed to repair mine with new sponge bases supplied to them by Himolla (21/04/23) But after 4 weeks that Hatters have had my goods they say the have still not had the new sponge from Himolla. so they have had to return my units while we wait for them to receive the sponge.
Below is Himolla's last response to my complaint note dates.
Reply from himolla
21 Apr 2023
Dear Mr. Hyman,
We are very sorry that you are dissatisfied with your himolla products. We will deliver the new seat foams to your contract partner Hatters, who will take care of the replacement. We apologise for the inconvenience caused and wish you all the best.
Yours sincerely, your himolla team from Bavaria.
BUYERS OF HIMOLLA FURNITURE BEWARE!!!!!

Reply from himolla
Horrible Warranty Support…
My Mosul recliner has had many problems. It takes months estimated for my current problem) to get warranty issues fixed, if ever.
Currently my recliner won't stay upright. It is only the latest major repair needed. It also squeaks and has friction noises with the leather. The base doesn't properly attach to the chair, meaning you get crackling sounds and a rocking feeling; the repairman wanted me to take care of this myself, including parts. Anything sent back to them is on your nickel.
The USA Home Office is unhelpful and unempathetic.
Their Reply was to have patience. My store told me it woukd take 4 months. They sold me a lemon. Any honest company would swap it out immediately 2 MAJOR repairs & another 4 month wait! He wants patience? Btw. They received the issue last Tuesday not Friday— their arrogant USA staff )keeps bankers hours. Again 2 major repairs plus a crackling unbalanced chair. My store dropped their dealership w Himmola because of too many customer complaints about warranty work and deliveries according to Hanna, In partial summary someone told me to sue them!
I will see what happens today at the 1 week point or search for other directions to solve my problem— a huge lemon recliner taking up space, nowhere to sit, and some guy telling me to be patient for 4 months while they work on their lemon and finally send a repairman out who tells me I need to buy my own supplies and fix it myself I did provide my phone number to the reply er to the complaint but he never called

Reply from himolla
Poor workmanship at very expensive prices
Originally had a cinema recliner bought from shop in Glasgow. Dye on leather wore off on arms after 2 years. Then spring on the recliner kept coming off and was never properly repaired. Got rid of after 4 years. Now have 2 nearly 2yr old recliner/swivel chairs from store at Tillicoultry which have never swivelled. (Should have learnt). First told by their fitter they would loosen up in time. After 15 months still not swivelling same fitter now says the swivel part not round like the base. Store doing what they can but no joy for them either. New part ordered 8 weeks ago - still waiting. Had contact from Himolla asking for more information. Sent info by return - heard nothing, Lovely looking furniture but avoid Himolla.......
Now 10 weeks. Shop informed us a fitter would call and make an appointment for today. Heard nothing - unless they expect us to be sitting waiting for them. All meaningless talk and promises from Himolla - be warned about this company

Reply from himolla
Discoloured area on one seat of…
Discoloured area on one seat of recliner sofa. We had taken out Guardsman insurance, so contacted them. Their technician attended and advised that he could not clean this off and that he had seen it on another himolla sofa. His opinion was that it was colour from the foam that was coming through the leather.As the furniture was under warranty,14months old, we contacted the retailer who advised that it would need to be referred to himolla. A technician from representing himolla attended and his report was full of errors, but also stated that it was a lack of care and maintenance on our part. We have now taken legal advice on how to proceed.
Reply from Himolla, states that the foam in the sofa is orange, could this be the cause of the yellow colour coming through the leather ! It is not removable by cleaning. I detect bias on the part of the technician representing Himolla.

Reply from himolla
Most uncomfortable £3299.00 spent.TR Hayes have come through.
The reclining settee sections did not line up properly and the seats and back are hard and the fabric is rumpled and rucks up badly making the settee very un comfortable. We immediately got onto TR Hayes the suppliers who arranged with Himolla for an assessor to check the settee, they came back to say Himolla would send a technician to repair the settee.Still waiting for resolution after 4 months. Asking Hayes for a refund and removal of the settee but they seem to be ignoring emails. When you pay £3299.00 you expect as much comfort as the showroom model at least.
TR Hayes have now agreed to collect the settee and refund the payment. Our contact was on holiday and his auto reply did not let us know. Hayes are returning the settee to Himolla and we are going back to Hayes to find a replacement (probably 2 armchairs thas time!).

Reply from himolla
Himolla have been a god send for me
Himolla have been a god send for me. I have suffered with a bad back for years and have gone through numerous sofas and chairs all claiming to be good for me and my back. I have recently bought a Sinatra chair and I can finally relax without being in pain. The whole process of buying and delivery of my chair went smoothly and I wouldn't think twice about recommending Himolla to anyone. 5 star service, 5 star product.

Reply from himolla
Himolla Sinatra chairs purchased in 2021-Trust pilot asked for details but wont allow input Order is 9536988. Purchased from fineback Furniture. have responded to Himolla with details.
Himolla Sinatra chairs purchased in 2021each costing £2500. Chairs arrived late June 2021 without locking clips. Took months to resolve -September 2021.Yesterday a clip and screws fell out of one chair. shop has gone out of business/no longer trading and cannot get in touch with service centre-the website is transparent as mud. Would never buy Himolla again. 5 year guarantee is useless

Reply from himolla
Himolla Mosel broke …. again !!!
I bought a Himolla Mosel recliner in 2019. I was very clear that this would be a high use chair as my condition limits me mostly to the house. I needed a chair that would be comfortable and last 10 years.
What I seem to have bought, for some considerable expense, is a chair that is clearly built for limited daily use only.
I can reach no other conclusion given that for the second time the seat cushion has lost all support and is now frankly very uncomfortable. That will make three cushions in a little over three years.
Now I’m not a big bloke, 95kg, so don’t consider that expecting an expensive recliner to retain its purported use for 10yrs is unfair. But i ask others here, if you’ve spent getting on for £1500 on a recliner how many hours per day would you expect to use it and it still retain all the comfort and support expected?
I’m genuinely interested in others feedback. Personally I think using it, not continually, for 10 hrs/day is not unacceptable. Am i expecting too much?
Perhaps Himolla know that these chairs/materials will only sustain a certain number of hours use per day/week (guessing they must have extensive testing before issuing warranties) but either don’t have to or don’t want to tell the customer. I wish they had told me
of course as I would never of bought this chair knowing that they believe their chairs are to be looked at rather than used.
I’ve actually spent a little time reviewing their testing process and it seems they work with 75kg as the testing weight. Given the average male weight across Europe/USA ranges between 85kg - 90kg perhaps the furniture is designed for a lighter, female perhaps, user?
EDIT: As per the request from Himolla Ive already written to the store I purchased the chair from. They’ve written to Himolla and apparently they’ve told the store there’s nothing wrong with the chair!
All I’ve done is sit in the chair and as I’m 40kg less than their claimed testing weight of 135kg it remains a mystery as to why TWO seat cushions have failed in around three years.
I’ve written to Himolla asking them to outline how many hours per day/week usage their testing calculates the chair can tolerate before failure. They’ve yet to answer that question.

Reply from himolla
The Trustpilot Experience
Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.
We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.
Learn about Trustpilot’s review process.
Here are 8 tips for writing great reviews.
Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.
Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.







