Devine Distribution Ltd Reviews 114

TrustScore 3 out of 5

2.8

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

I ordered an extractor grill and Thermo box from these guys three weeks ago and it was supposed to be 2 to 3 day pallet delivery service. It’s been three weeks and I still don’t have it. They are not... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I bought an Airforce extractor from Devine Distribution in 2021 and it's been working great ever since. The reason I'm writing this review now is because I thought the extractor developed a fault so I... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

we have the biggest Hewlett Packard spare part depot for HP Designjet here in Europe with more than 65.000 spares in stock. Our web is designjet-parts (dot) de. We found HP spare parts from Devine Dis... See more

Rated 1 out of 5 stars

Ordered new Hoover Tumble Dryer. Didn't work. The retailer Devine Distribution refused to refund. Took 3 weeks to get an engineer who said new circuit board required. Showed me on screen stock availab... See more

Company replied

Company details

  1. Appliance Store
  2. Kitchen Remodeler
  3. Kitchen Supply Store
  4. Washer and Dryer Store

Written by the company

WE ARE DEVINE Devine Distribution is the sole importer in the UK of the acclaimed, European-standard Airforce range of cooker hoods and induction hobs. Complementing this unique relationship, Devine also has partnerships with a number of major appliance manufacturers. And for those requiring a completely new kitchen, Devine has extensive experience in design and installation, combined with our in-house state of-the art manufacturing facility to produce individual, bespoke cabinetry. Innovative products. Bespoke manufacturing. Quality at our core. The definition of Devine.


Contact info

2.8

Average

TrustScore 3 out of 5

114 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 100% of negative reviews

Typically takes over 1 month to reply

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Order never arrived!

I ordered an extractor grill and Thermo box from these guys three weeks ago and it was supposed to be 2 to 3 day pallet delivery service. It’s been three weeks and I still don’t have it. They are not responding to my email and they don’t answer the phone even during opening hours. Will probably have to do a charge back on my credit card now.

2 September 2025
Unprompted review
Devine Distribution Ltd logo

Reply from Devine Distribution Ltd

We are sorry for your experience however these items were on pre-order 4-6 weeks these are a popular ducting kit, we did offer you a full refund but you were happy to wait.
This was later cancelled due to you needing delivered sooner and fully refunded.
we can't be that bad of a company as 5 months later you purchased a Thermobox through our Ebay store which was delivered next day.
Thanks
Devine

Rated 2 out of 5 stars

Less divine more disaster distribution

I bought an air force extractor - the service was slow and when arrived the motor was broken . The company said that it wasn’t faulty and I was not able to get a refund ! I then had to go through their painful process of rectifying the issue which went on for another month and they basically handed me over to repairs company who were equally hopeless
I eventually had my father fit the new motor due to this company not able to accept they send me a faulty product and then dragged me as a customer through a painful process of trying to get it sorted ! To be then told it won’t be in warranty !
I would not recommend this very basic distribution company - I choose a British company as thought this would ensure I was in good hands but in fact the opposite was the case

8 August 2025
Unprompted review
Devine Distribution Ltd logo

Reply from Devine Distribution Ltd

We are really sorry for the issues you had, so yes on getting your hood installed the motor had become loose in the inside of the hood which we could only put it down to transit damage.
however we did send you a new motor to rectify the issue within a couple of days to which we then found out Airforce had changed the style of motor for this hood.
we didn't have this available here in the UK we had to get shipped in, we also didn't have this hood available in stock as these were all on pre-order as they are one of our top selling hoods otherwise this would have been the next option.
our warranty guys did take over however due to health and safety needed 2 engineers and they only had 1 available at this time, there was a couple of weeks in which they would be available.
on your own frustration for the time frame this took which we completely understand you asked your father to fit the motor and after this Airforce said this was no long valid warranty as it needed to be signed off by the engineers.
But as we are the UK importer we will honor and look after your warranty for your hood.
Sorry we haven't replied sooner we don't actively request or review reviews on trustpilot.

Rated 1 out of 5 stars

Waited more than 3 months for an order…

Waited more than 3 months for an order that is still not delivered. no communication and no response when asked for updates.

Terrible customer service.

1 August 2025
Unprompted review
Devine Distribution Ltd logo

Reply from Devine Distribution Ltd

We are sorry for your delay in your part this was a special made order for a discounted unit, we had to beg the factory to make this specially as this unit is discontinued.
you have since received the item and been able to fix the unit you have without needing to buy a whole new hob.
Thanks
Devine

Rated 5 out of 5 stars

A Great Experience.

Our experience was great from start to finish. I spoke with Millie to discuss the Haier Washer Dryer. Her knowledge and advice was excellent. We ordered the machine at a very competitive price. It was delivered direct from Haier. The entire process was great and would highly recommend Devine to any prospective purchaser.

25 June 2025
Unprompted review
Devine Distribution Ltd logo

Reply from Devine Distribution Ltd

Thank you so much for your lovely feedback, it makes this all worth while as a family run business.
Thanks
Devine

Rated 5 out of 5 stars

Airforce extractor all good, even years later

I bought an Airforce extractor from Devine Distribution in 2021 and it's been working great ever since. The reason I'm writing this review now is because I thought the extractor developed a fault so I wrote to Ben at Devine and he put me in touch with Millie, who prescribed a simple solution. All this within just a few hours. So just writing to say thanks and that I'm grateful for the support even years after buying the product.

23 June 2025
Unprompted review
Devine Distribution Ltd logo

Reply from Devine Distribution Ltd

Thank you so much for you kind feedback it is very much appreciated for us as a family run business.
Thanks
Devine

Rated 1 out of 5 stars

Scammed people

Scammed people. Fraud !! Took my money and never delivered my order. Fraudsters with partners UK freight masters. Divine distributions,
You will never escape karma.

25 April 2025
Unprompted review
Devine Distribution Ltd logo

Reply from Devine Distribution Ltd

We have proof that this item was delivered with location and name of signee, which you admitted you knew the person who had signed for the goods & the location of where the item was delivered.
you then raised a case with Klarna to say the item was never delivered and received a full refund.
we have registered the the ovens serial number with the manufacture as stolen.
Thanks
Devine

Rated 1 out of 5 stars

Possibly the WORST company I have ever…

Possibly the WORST company I have ever ordered from!…I ordered a washer/dryer 11days ago. Delivery said 2-3days. After the initial confirmation,I heard nothing more from them with regards to a delay or anything. Called time and time again with no answer. Messaged them on every available platform-Not one response.Finally got through to someone last Saturday who said she would give me a call back with an update but again heard nothing back. Got through yesterday to be told there is a delay,she said she would follow up that afternoon with an update and yet not heard anything AGAIN! Tried calling again today… No answer!! Beyond frustrating! All the while still without a washing machine=continuous trips to the laundrette! AVOID THIS COMPANY AT ALL COSTS!!

2 May 2025
Unprompted review
Devine Distribution Ltd logo

Reply from Devine Distribution Ltd

We are sorry for your order issues, we had these on a very special deal with Haier and these were coming direct from them, they had issues with there delivery service which was the cause.
this has since been fully refunded.
Thanks
Devine

Rated 5 out of 5 stars

Recently bought a Haier wine fridge

Recently bought a Haier wine fridge. It was an excellent price and it came new, fully packaged. An easy five stars.

14 April 2025
Unprompted review
Devine Distribution Ltd logo

Reply from Devine Distribution Ltd

Thank you so much for your feedback and glad you were happy with your purchase.
Thanks
Devine

Rated 1 out of 5 stars

I ordered a CDA cooker hood from their…

I ordered a CDA cooker hood from their website but received an email the following day saying the hood was discontinued and was offered another. I googled the price of the substitute hood and told Devine Distribution the price. I was told they wouldn't match it. My order was cancelled and now I have to wait 10 days for my money to be refunded. The original hood was still be IMG advertised on the day they told me it was discontinued. They had my money by then...I would be careful of this company as they let you order and pay for items they cannot fulfill. I hope my money does actually come back to me.

16 February 2025
Unprompted review
Devine Distribution Ltd logo

Reply from Devine Distribution Ltd

We are sorry for this issue you had the hood that you ordered had been discontinued which we weren't made aware of, the model in which you were offered we couldn't price match it due to the cost to us was more than the price it was being sold out so we therefore couldn't we would have matched the price if we could have and kept you as a customer.
Thanks
Devine

Rated 5 out of 5 stars

Great looking extractor

Great looking extractor, easy to fit with all fittings supplied. We had a problem with a part damaged in damaged transit but this was resolved quickly and replacement part sent out next day.

15 November 2023
Unprompted review
Devine Distribution Ltd logo

Reply from Devine Distribution Ltd

Thank you for your review we really appreciate it.
Thanks
Devine

Rated 5 out of 5 stars

Absolutely amazing service

Absolutely amazing service! Thank you so much for helping with the cooker hood issue - I was so happily surprised to get a reply to my email within 15mins of sending it through to you. You then proceeded to sort out the problem for me, without any drama or hassle, which I'm so grateful for (given the poor level of service we seem to be used to in this country). Highly recommended for expertise, efficiency & just being pretty cool

12 September 2023
Unprompted review
Devine Distribution Ltd logo

Reply from Devine Distribution Ltd

Thank you so much for your feedback we are very glad to have been able to help.
Thanks
Devine

Rated 1 out of 5 stars

Purchased faulty Haier oven from Devine…

Purchased faulty Haier oven from Devine distributions. After contacting company, engineer come after a week, confirmed that oven faulty and needs touch screen change. Waited for another 3 weeks, nothing hapened. Contacted Devine distribution again requesting refund. They refused refund. Jon been very arrogant and rude, if i would ask question he would disappear and i would need constantly chaising him up for response. No customer service from this person.
Finaly after more than 6 weeks i got replacement , got new working oven.
Advice, be very careful where you buying your appliances from. Otherwise you will fight for you money back.

5 September 2023
Unprompted review
Devine Distribution Ltd logo

Reply from Devine Distribution Ltd

The fault found by the engineer is covered by Haier's manufacturer warranty, and they have an obligation to replace the part neccessary to rectify the fault. As the part was a touch-screen element, there was a slight back-order due to stock, which you were informed of.

Jon had been working on solving your issue by sourcing you a brand new appliance, instead of having you wait for the replacement part to correct the fault with your current one.

We are pleased that you're issue has now been resolved.
Devine Team.

Rated 1 out of 5 stars

I have sent my complaint to this…

I have sent my complaint to this company and posted my review for my nightmare experience.

They just agree to exchange another gas hob they are selling. They refused to do refund. Between I need to pay for gas engineer to unfit my existing faulty one a day refit the exchange one.

I have got the quote at £280 exclude vat to do this. It is definitely ridiculous for such arrangement on the faulty product they provided.

I keep sending them emails for refund. They will just ignoring them and provide non sensible management.

I have escalate my action to citizens advise, local trade association and bureau as well.

You probably will not be covered by Consumer Rights Act 2015 if you have bought any unsatisfactory quality, unfit for purpose and faulty goods from them. You could definitely not get the refund on them.

Watch out!

5 July 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Truly Outstanding

What amazing customer service, particularly from MIllie - she helped guide me through the process of buying my Airforce Aspira Slim Flex 90cm Induction and gave guidance on ducting required for external extraction. We needed assistance with installation and the team came out promptly and gave efficient, courteous service. Really happy with the hob and would happily use their service again - flawless

2 November 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Beautiful wood cutlery tray

We spent ages trying to find a wood cutlery tray that would fit our Wren Kitchen drawers (didn't get it from Wren because they didn't have wood ones). Had nearly given up, when we found a perfect one at Devine Distribution. It's beautiful and arrived quickly in good condition.

26 April 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Replacement hob extractor flap

We bought an airforce induction hob with built in extractor. The extractor flap got broken during install. The replacement was easy to order, delivered quickly and was very well package to prevent disappointment. Couldn't ask for better.

22 May 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Airforce New Moon Extractor

I ordered the Airforce New Moon extractor fan in black which I received within 48 hours. It’s a beautiful pendant extractor and great value for money. We get a lot of comments about it. Devine Distribution were excellent with their after sales - due to an error at installation, the ceiling attachment cover became damaged. DD were extremely helpful, they diagnosed the issue and sent a replacement cover free of charge. Delighted with the service and would definitely recommend ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

10 April 2023
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look