Cosmotown Reviews 

355
•
TrustScore 3 out of 5

3.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Some domain extensions on this site can’t be renewed through your account. You have to ask support to renew them for you. It’s inconvenient, but it used to be fine because support replied quickly.... See more

Rated 3 out of 5 stars

I see lots of 1 star review which really makes me nervous but I've been with Cosmotown for a couple years now and haven't really had issues and pray that I never do. The only reason I give 4 stars is... See more

Rated 5 out of 5 stars

Very simple and sleek website. No annoying upsells. Cheapest price and does what it claims. 100% satisfaction. People have complained about slow DNS updates but thankfully no issue with me using multi... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

Good pricing, I have used them to purchased like 5 domains, but their support is very bad. Please instead of working on outward appearance, work on your innerself. Your prices are good,... See more

Company replied

Company details

  1. DNS Provider

Information provided by various external sources

Domain Names Done Differently. Free WHOIS Privacy every year. We never charge more for renewals than new domain registrations.


Contact info

3.1

Average

TrustScore 3 out of 5

355 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 26% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.1

All reviews

(355)

51 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

A disgruntled customer filed a false…

A disgruntled customer filed a false abuse report about our site/domain with Cosmotown (our registrar) and they've taken control over our nameservers which point to Cloudflare. We cannot access our site or email. They won't respond to our emails and Zendesk tickets Legal action incoming if not resolved immediately.

Ticket number 73937

18 April 2024
Unprompted review
Cosmotown logo

Reply from Cosmotown

Hi Daisy, please let me know which domain it is. I'll review it as soon as I get the information.

Rated 1 out of 5 stars

I had a terrible experience! BE AWARE!!

I had a terrible experience with Cosmotown.com domain registrar company. My domain stayed down for more than 2 months due to their nonfunctional DNS system! They couldn't fix the propagation for months! I couldn't move it because ICANN forbids to move out before 60 days.

What a terrible experience I have with them!! I'll remove my account and never register or transfer the domain to them. I could give them -5 stars if I could! BE AWARE!!

24 November 2023
Unprompted review
Cosmotown logo

Reply from Cosmotown

Dear Mohsin,

After reviewing your concern, the custom nameserver setup on your VPS failed due to an IP address propagation issue. We've provided guidance on setting up custom nameservers and advised you to seek assistance from your VPS provider. It would be inappropriate to hold us responsible for your website's downtime, as our services are limited to domain registration and do not include hosting provisions.

Best regards,
Cosmotown Team

Rated 1 out of 5 stars

I registered the domain name here - bad experience


I registered the domain name here
dns error, I sent support for 1 day without response, I transferred the domain to another provider, the company did not confirm the conversion, I sent teckit again a second time and after 4 days the company still did not respond. Exactly 1 currency

26 March 2024
Unprompted review
Cosmotown logo

Reply from Cosmotown

Dear Vạn Trạch Hội Đồng Hương,

We apologize for the delay in response. We have addressed your concern and reverted the DNSSEC configuration that you made, which caused the nameserver propagation issue.

Best regards,
Cosmotown Team

Rated 5 out of 5 stars

Customer Support service responses is…

Customer Support service responses is quick! Thanks

15 March 2024
Unprompted review
Cosmotown logo

Reply from Cosmotown

Dear Tamunokuro,

Thank you for your valuable feedback! We're glad to hear that you found our Customer Support service to be quick. If you have any further questions or concerns, feel free to reach out to us anytime.

Best regards,
Cosmotown Team

Rated 1 out of 5 stars

Non-existent support! They let scammers steal money from innocents

It has come to our attention that malicious scammers are using our trademarked name, images, and texts on their site, which is hosted on the Cosmotown server. The scam site's name is "tomkingsfrenchiepuppies.com". So far, I have written 3 emails to Cosmotown requesting the removal of the illegal site, but they have not even dignified us with a response. Essentially, their support does not exist, or they are not concerned with their services being used by those whose aim is to steal money from innocent people. We are already considering legal action if they continue to do nothing about this issue.

19 February 2024
Unprompted review
Cosmotown logo

Reply from Cosmotown

Dear Csongor,

Thank you for sharing your feedback. We sincerely apologize for the delay in our response, as we are currently experiencing a high volume of tickets. Your concern has been addressed, and we kindly ask you to review our reply in the ticket you submitted. Should you have any further concerns or questions, please feel free to contact us again.

Best regards,
Cosmotown Team

Rated 1 out of 5 stars

worst system and support

after renewing domain your system not work for hostname records sent ticket #63560 since 3 days no response
our 4000+ sites down bcz of this nameservers hostname issue worst system and support

21 January 2024
Unprompted review
Cosmotown logo

Reply from Cosmotown

Dear Faizan,

We appreciate your valuable feedback and would like to extend our sincere apologies for any inconvenience you may have experienced. We would like to inform you that a member of our support team has already initiated contact with you regarding your concern. Please take a moment to review your ticket, and rest assured that we are fully committed to resolving the issue promptly.

Thank you for your understanding and patience.

Best regards,
Cosmotown Team

Rated 5 out of 5 stars

Excellent support

Thanks you so much.

26 January 2024
Unprompted review
Cosmotown logo

Reply from Cosmotown

Dear Saravanan, I am glad you were able to re-register your domain. The domain was expired on 11-13-2023 and was deleted on 12-24-2023. Please understand that currently Cosmotown has 40 days of renewal grace period which is 10 days longer than other registrars. Please let us know if need further assistant. Thank you.

Rated 5 out of 5 stars

I've been with Cosmotown for many years…

I've been with Cosmotown for many years now. While there have been a few quirks over this time, for the most part the service has been very good.

I recently had an issue submitting a "_dmarc" subdomain verification to my DNS records (which ended up being my fault), their support was quick to respond, informing me they had simply fixed it for me AND they explained WHY I was having trouble.

After this prompt response, I mentioned the error dialog I had been getting was part of the problem... they responded quickly with a confirmation that they would revisit the error text and try to clarify the instruction.

Most companies would simply brush that off as unwarranted advice from a customer.

Considering Cosmotown is a very fairly priced domain service, their DIY admin options are quite convenient, and they are responsive to support requests in a way that tries to resolve problems quickly and concisely...

It's hard to complain about anything they offer.

Thanks guys, happy to be a customer. ✌🏻

13 January 2024
Unprompted review
Cosmotown logo

Reply from Cosmotown

Dear AnyJive,

Thank you so much for taking the time to share your positive experience with Cosmotown. We greatly appreciate your long-term partnership with us!

We're thrilled to hear that our support team was able to promptly assist you with the "_dmarc" subdomain verification issue and that you found our explanations helpful. Your feedback is valuable, and we're grateful for your understanding as we work to improve our services.

We also appreciate your mention of our fairly priced domain services, convenient DIY admin options, and our commitment to responsive support. Your satisfaction is our priority, and we're delighted to have you as a happy customer.

If you ever have further questions or need assistance, please don't hesitate to reach out. We look forward to continuing to serve you! ✌🏻

Best regards,
Cosmotown Team

Rated 5 out of 5 stars

very bad dns and controlpanel nothing…

I updated my review but still recommendation for them if they don't pick these as perority based.

Control is easy but buggy. Not working properly and load very slow in some networks.

2. DNS glue is very very slow sometimes take 10 days to get updated.

3. No Dns Reset option to default everything default.

14 January 2024
Unprompted review
Cosmotown logo

Reply from Cosmotown

Dear Spider,

We sincerely apologize for any inconvenience you may have experienced. We value your feedback and would like to address your concerns promptly.

To provide you with the best assistance, could you please send us an email at support@cosmotown.com with more details regarding your issue? Our dedicated support team is ready to investigate and resolve any issues you may be facing.

Thank you for bringing this to our attention, and we appreciate your understanding.

Best regards,
Cosmotown Team

Rated 1 out of 5 stars

They host scammers - Update - they only respond to negative reviews here

Another update: unfortunately we have the same issue again and Cosmotown are again not responding to Zendesk tickets or emails from us. It looks like they only respond when they see a negative review here. Please contact me via our website (jaywaytravel.com) or respond to our tickets and emails so we can resolve this.

I am the CTO at JayWay Travel. One of your customers has registered a domain very similar to ours and is impersonating us online, using our logo and trying to defraud people. We have been sent screengrabs by numerous people saying they have been scammed by this customer of yours.

We have tried contacting you via phone (no answer), email to your abuse address, and by filing a ticket on your Zendesk support site.

We have had no response to our requests and therefore have resorted to Trustpilot, which seems to be the only way to get your attention.

We would like this domain to be canceled or transferred to us so we can prevent this fraudulent behaviour.

Please contact me via our website (jaywaytravel.com) so we can resolve this.

10 January 2024
Unprompted review
Cosmotown logo

Reply from Cosmotown

Dear Aeon,

I sincerely apologize for the delayed response and any inconvenience caused. I understand the gravity of the situation you've brought to our attention.

I want to assure you that we take matters of impersonation and fraudulent behavior seriously. Your concerns have been noted, and we appreciate you taking the time to reach out to us.

In order to expedite the resolution process, I recommend checking the ticket you submitted through our Zendesk support site. We have responded to the ticket. Please review our response and provide any additional information or clarifications necessary to proceed with the necessary actions.

Best regards,
Cosmotown Team

Rated 5 out of 5 stars

i am first time see .com $2.79

i am first time see .com $2.79
but your copuan no working
it's working again in future ?

4 January 2024
Unprompted review
Cosmotown logo

Reply from Cosmotown

Dear Mukhtar,

Thank you for your 5-star review and for bringing the coupon matter to our attention. We appreciate your positive feedback regarding our .com pricing.

Regrettably, the $2.79 coupon is no longer available. However, we value your feedback, and we'll certainly consider such offerings in the future to enhance our services.

If you have any other questions or if there's anything else we can assist you with, please feel free to reach out. We're here to help!

Best regards,
Cosmotown Team

Rated 5 out of 5 stars

good domain registrar

7 January 2024
Unprompted review
Cosmotown logo

Reply from Cosmotown

Dear Dinesh,

Thank you for your kind words! We're thrilled to hear that you find us to be a good domain registrar. Providing excellent service is our priority, and your positive feedback motivates us to continue delivering the best for our customers.

If you have any suggestions or if there's anything specific you appreciate about our services, feel free to let us know. We appreciate your trust in us and look forward to serving you even better in the future.

Best regards,
Cosmotown Team

Rated 1 out of 5 stars

Haven't seen any response

I don't understand why by 2024 a domain registrar can't have a live chat feature with customers. Send support, email no response?. The system sends support and the error cannot be used. I'm so disappointed

5 January 2024
Unprompted review
Cosmotown logo

Reply from Cosmotown

Dear Nguyen,

We sincerely apologize for any inconvenience you may have encountered during your recent interaction with our services.

To address and resolve your support query promptly, could you please provide us with the ticket number associated with your concern? This will enable us to conduct a thorough investigation into the matter and ensure a swift and effective resolution.

Thank you for your understanding and cooperation. We are committed to ensuring your satisfaction, and we appreciate the opportunity to rectify any issues you may have faced.

Best regards,
Cosmotown Team

Rated 1 out of 5 stars

Very bad service and confusing

I paid the bill for renewing my domain 2 days ago, until now the domain is still not available on my account dashboard. The complaint ticket was also not responded to, I was confused and disappointed. This is an important matter related to my business but your response is very relaxed,

2 January 2024
Unprompted review
Cosmotown logo

Reply from Cosmotown

Dear Herrera,

Thank you for bringing this to our attention. We apologize for any inconvenience you've experienced. To assist you promptly, could you please provide us with your ticket number? We'll investigate and ensure a swift resolution for your domain renewal.

Rated 5 out of 5 stars

Cosmotown is best for Domain Provider.

Cosmotown is best for Domain Provider.
They are Very Helpful.

30 December 2023
Unprompted review
Cosmotown logo

Reply from Cosmotown

Hello,

Thank you for your kind words! We're thrilled to hear that you find Cosmotown to be the best domain provider and that our team has been very helpful. If you have any further feedback or suggestions, feel free to share. We appreciate your support!

Rated 5 out of 5 stars

Helped in Stoping scammers

i am now updating my overall review for cosmotown for the promt and immediate actions they have initiated in bringing down fraudulent portals. Below is the summary of our overall conversation post which your prompt actions are exemplary for other domain registration and hosting platforms to follow. Great job guys. Keep it up. I will be a customer and will recommend you to my network as well.

I am Saket, founder of triphobo.com. You have allowed scammers to register triphobo.net and triphobo.travel with you. These scammers are duping people with fake job offers. They are also posing as our representatives by copying our brand design and logos on these portals. They offer people money to write fake reviews, they then ask people to pay some deposit to get further work and then simply vanish. I will reverse my review once you have taken action by de-registering these domains. If not you deserve this for supporting scammers and would refer all victims of such scams to write similar reviews here.

Based on your reply below I am now sharing some sample evidence here. Please see below email we received on our support email. The link in the below mail redirects to https : / / www. triphobo.net / Login
You will see the content i am talking about if you simply copy paste the above in your browser.

I have other evidence as well sent by multiple users. Please request your support to respond to my email i sent on your abuse email ID ASAP.

Below is sample evidence of emails we are receiving from users.

HI Team,

This is regarding an inquiry about a job opportunity I recently applied for. They provided me with a website triphobo.net I just want to confirm this is your website itself and its a genuine offer. please reply as soon as possible.

Hi
If you can confirm that action has been taken to both the domains i will rest my case and update the review.

Warm regards
Saket

5 December 2023
Unprompted review
Cosmotown logo

Reply from Cosmotown

Dear Saket,

I can confirm that triphobo.net has been suspended following our investigation. However, regarding the other domain (triphobo.travel), please note that it is not affiliated with us.

Thank you for your understanding.
---------------------------------------------------------------------------
Dear Saket,

Thank you for promptly submitting evidence to support your claim.

Our support team has taken appropriate measures in response to the information provided regarding the domain. For further details, please refer to their response.

We appreciate your patience as we address this matter and thank you for your cooperation.

----------------------------------------------------------------
Dear Saket,

We regret to inform you that, after a thorough examination of the domain name in question, it has come to our attention that there is presently no content accessible on the reported websites.

It is imperative to highlight that our established protocol strictly refrains from suspending domain names unless there is concrete evidence substantiating their misuse. Regarding the current status of the domain name, we are equipped to take corrective measures exclusively when a formal Uniform Domain-Name Dispute-Resolution Policy (UDRP) dispute is formally filed through the appropriate UDRP organization.

Should you have other concerns, please do not hesitate to contact our support team.

If you have any additional concerns or inquiries, please feel free to reach out to our dedicated support team.

Rated 1 out of 5 stars

It couldn’t be worse

It couldn’t be worse - support is not existent. The only way to communicate with them is via Paypal refund!

4 December 2023
Unprompted review
Cosmotown logo

Reply from Cosmotown

Hello,

We deeply regret the inconvenience you've encountered with our support services, and we sincerely apologize for any frustration this may have caused. Recognizing the importance of timely assistance, we acknowledge that we have not met your expectations, and for that, we are truly sorry.

Please be assured that we are actively addressing the support ticket backlog, and our dedicated team is committed to resolving inquiries within a timeframe of 24-48 hours. Your feedback is invaluable to us, and we are fully committed to enhancing our support processes to ensure a more seamless experience for all our customers.

Upon thorough investigation, it has come to light that the domain name, upon renewal, was promptly released from suspension. However, we identified a disconnect between your domain and website, originating from your DNS provider not being recognized as the authoritative nameserver for your domain.

Rated 5 out of 5 stars

A reliable domian registrar with good support

They offer good support. The prices are quite good.
Overall a good domain registrar, and certainly recommended.

19 November 2023
Unprompted review
Cosmotown logo

Reply from Cosmotown

Dear Aditya,

Thank you so much for taking the time to share your positive experience with us! We're thrilled to hear that you found our support helpful and our prices reasonable. We strive to provide excellent service to our customers, and it's always rewarding to receive such positive feedback. If you have any further comments or suggestions, feel free to let us know. We truly appreciate your recommendation and look forward to continuing to meet your domain registration needs.

Rated 1 out of 5 stars

Impossible to change DNS zone from the…

Impossible to change DNS zone from the website. 1 simple thing that take 1 second to do is not working. Then they redirect my domain to google by default, why? I use multiple domain providers and this is the first time that i see something like this. Still no reply from support, no live chat. A waste of time.

19 November 2023
Unprompted review
Cosmotown logo

Reply from Cosmotown

Dear Alessio,

We apologize for any delay in our response. We have addressed your ticket inquiry regarding your domain name, which is currently using a different DNS provider. We understand that you are trying to manage your records through our DNS. If you have any further questions or need additional assistance, please feel free to let us know. We appreciate your understanding and patience.

Rated 1 out of 5 stars

Request #54998

Request #54998
Transfer domain failing but still my money doesn't refunded. Even no respond initiated from the help desk.
Domain prices are getting higher than usual price for renewal 8.9 -> 9.49, thus NO CHANGES applied, still slow web, slow response.

24 October 2023
Unprompted review
Cosmotown logo

Reply from Cosmotown

Dear Steven,

We sincerely apologize for the inconvenience you experienced with the domain transfer and the lack of responsiveness from our help desk. Your concern has not gone unnoticed, and we have taken immediate steps to address it.

Regarding the domain pricing increase, we understand your frustration, and we want to clarify that the price adjustment is due to changes in the domain registry's pricing structure. These adjustments are beyond our control, and we are committed to offering the best value to our customers within the constraints imposed by the registry.

We value your feedback and will continue to work on improving our services to ensure a smoother and faster experience for you. If you have any further questions or require assistance, please do not hesitate to reach out to our support team.

Thank you for your understanding and patience.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look