Banner for Witgoed Brigade

Witgoed Brigade  Reviews 

1,895
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

We have used this service several times and have always been very happy with it. I really like that you can arrange for a specialist to come very quickly, often on the same day or the next day. Raf... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

The website is in English clear list of services and prices. Plenty of engineers listed to cover area. appointment easy to make. engineer called to confirm on his schedule, arrived on time, found and... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

You never called for the appointment 🤷‍♂️. And I ended up getting my washing machine fixed by someone else. Edit: apparently my appointment was 10 days later. And the mechanic only calls a day bef... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Sam from Highfive witgoed did a great job. witgoedbrigade > monteur > sam Found the problem with the dryer immediately, and gave me some tips on maintentance for the dryer and washing machine to... See more

Company replied

Company details

  1. Washer and Dryer Repair Service
  2. also in
  3. Appliance Repair Service
  4. Electrical Repair Shop
  5. Repair Service

Written by the company

Witgoed Brigade is de Nr. 1 Witgoed reparatiedienst van Nederland. Met 48 ervaren en gecertificeerde monteurs verdeeld over het land repareren wij alle merken wasmachines, vaatwassers, drogers, magnetrons een ovens. Met Witgoed Brigade vind je de beste witgoedmonteur in jouw regio. Sinds onze start hebben we al 180.000 klanten naar volle tevredenheid geholpen. Vandaag gebeld is morgen hersteld!

Niet goed geld terug garantie

.

.
Is een reparatie niet goed uitgevoerd dan heb je recht op een herstelreparatie of je ontvangt je geld terug voor de uitgevoerde extra werkzaamheden.

Contact info

4.3

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

2K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 97% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.3

All reviews

(1,895)

311 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 3 out of 5 stars

A true repair story: 241200215116

We have requested a repair for our dishwasher which gives an error code related to a leaking problem. This is the repair number: 241200215116.
The repairman is Danny.
Apparently, the 69 euros on the website is the starting cost, and the extra time spent costs 19,5 euros per 10 minutes. He opened the undercover of the dishwasher and cleaned the water in it then ran the machine to check the leaking. However, that run didn't report any error code and he couldn't find the leaking position. In the end, the repair cost 114,99 euros in total and he said we could contact him if the problem happens again. Note the website indeed mentioned there is a 3-month guarantee.

On Saturday (two days later), we ran the machine again (this is the second time we ran the machine after calling the repairement). The error code shows up again. We had to remove the cover and we saw the water again at the bottom of the machine. We contacted Danny and explained the problem still exists.
Unfortunately, the reply from the "experienced" repairman is very disappointing and not professional at all. He directly suggested that we replace the machine (only 3.5 years old) with a new one, despite that we told him that we had found the leaking position and we needed him to come to fix it as a guarantee.
This reply is so unacceptable so we have to report it to the company Witgoed Brigade to explain it and we would like to get our money back since the problem is not solved.
They contacted us back quickly and had a good attitude to solve the problem. The solution they proposed: separate the bill into half and we pay half to have the repairman visit us.
It is not a fully satisfying solution for us TBH, because we paid 57 euros for no solution. However, they did mention that if a repairman visits us again more costs may occur due to the time they may need to spend to find the problem and fix it. Since we had lost the trust at that moment we didn't want to have another repairman with no cost limit.
Therefore we have accepted the proposal and we want to tell the whole experience here.

//////// the solution at the end we had //////
We have contacted the service from our dishwasher brand, and they fixed the problem in 20 minutes (they have a maximum cost for the fix) with a guarantee that if the same error happens they come again at no cost.

I am not saying this is always the best solution but just read carefully and search carefully before making decisions.

The comment we want to give and the lesson we learned are as follows:
- The company Witgoed Brigade had a responsible attitude to solve the problem. We appreciate that. It is a platform to help finding experienced workman for the problems we have instead of a maintenance service of the machines we have. We should have understood the difference.
- However, the experienced levels of the staff in the company are not always guaranteed. We understand the difficulty, but we hope they can involve more effort to give the customer a good experience.
- For the users, we should read carefully the cost from the website and note that the time spent in testing whether the machine works or not is also included in the bill. There is no cost limit to solve the problem.
Hope our experience can help you.

10 December 2024
Witgoed Brigade  logo

Reply from Witgoed Brigade

Dear April,

We regret that you felt the need to write a complaint. We are happy to help you find a solution. Have you already consulted with the technician yourself? We have not heard anything from you. It would be courteous to give us the chance to resolve the issue before writing a review expressing your wishes.

If you would be so kind as to refrain from publishing the review for now, we will gladly assist you in finding a solution. That’s how it should work, right? Let’s get in touch tomorrow to discuss this further.

Kind regards,
Team Witgoed Brigade

Rated 1 out of 5 stars

Very worst experience with Murat

Very worst experience with Murat, the technician chosen to repair my dishwasher.
The 1st time he came and substituted a piece that was not necessary and the dishwasher continued to not work after 10 minutes he left the house. I tried to call him immediately but he did not pick up.
In the following days I finally reached him on the phone and invited to come back as the dishwasher still did not work.
After one week and thanks to a man from the client service, he came and he understood that the problem was the motor and not the piece by substituted.

8 August 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

The technician did nothing

The technician did nothing, flipped my washing machine’s door hook and said “it is not working”.
I paid 70€ for basically nothing…

7 May 2024
Witgoed Brigade  logo

Reply from Witgoed Brigade

Dear Andris, cab you be more specific and let us know how long the technician was inside and what his diagnosis was?
Was the price EUR 69 or EUR 70?
And what was his advice why not fixing the machine? What is the issue concerning this agreed price?
regards team Witgoed Brigade

Rated 5 out of 5 stars

Exceptional technical service

Exceptional technical service! The technician demonstrated superb professionalism and expertise, swiftly resolving my issue.

9 April 2024
Witgoed Brigade  logo

Reply from Witgoed Brigade

Thanks!

Rated 5 out of 5 stars

Bosch dishwasher 6yr old, E15 error too much water

The website is in English clear list of services and prices. Plenty of engineers listed to cover area. appointment easy to make. engineer called to confirm on his schedule, arrived on time, found and showed us the cause of dishwasher error, not just fixed error but located real cause and advised repair could be done and cost, if repair did not solve then no extra cost. That was more than fair. repair worked and still working so he knew his stuff. Clean worker and future care advice regarding use to prevent recurrence given. So all round top service

3 April 2024
Witgoed Brigade  logo

Reply from Witgoed Brigade

Thanks for your feedback Jo!

Rated 5 out of 5 stars

Thank you

Because l could not understand what is written in Dutch lm writing in English, thanks for help

16 February 2024
Witgoed Brigade  logo

Reply from Witgoed Brigade

Thank you!

Rated 5 out of 5 stars

Excellent Service

Wonderful service - incredibly quick, friendly and helpful, I highly recommend!

14 February 2024
Witgoed Brigade  logo

Reply from Witgoed Brigade

Thank you Kuljit

Rated 1 out of 5 stars

Expensive place

Had to pay 65€ just for the guy to tell me my washing machine need fixing. For fixing was a lot more money. When he lift he didn’t put the rubber by the washing machine door good and know it stop working completely. Expensive company. So I paid the 65€ just for he to tell me what I already know.

5 February 2024
Witgoed Brigade  logo

Reply from Witgoed Brigade

Hi Luisa,

You've requested our service by yourself. We are very transparant about the price. You agreed with our policy. You told us there was a sock stuck in your machine, so we arranged an appointment with a mecanic.
The mecanic told us the total repairation price including parts and extra time would be €181,-, If you decide not to repair, you pay the mecanic for his visit.

What could we have done better in this case?

Yours sincerly
Witgoed Brigade

Rated 4 out of 5 stars

Super fast service, but….

Super fast service. The repair man was extremely helpful and friendly. He gave us some good advice. Unfortunately, the cost of the repair outweighed the value of the 2 and 1/2 year old washing machine.
One other point was that he promised to send us details of washing machines that he could sell us and install, but he didn’t.

30 January 2024
Witgoed Brigade  logo

Reply from Witgoed Brigade

Goodevening Lin,

Thanks for your kind words. We've reminded the mecanic to sent you the details.

Yours sincerly
Team Witgoed Brigade

Rated 1 out of 5 stars

Dishwasher didn’t work

Kafy told me he has fixed my dishwasher but I should leave it to dry for 2 days. After 2 days, I tried it and it did not work. I called him to inform him and he said the computer might be bad and needs replacing.

26 January 2024
Witgoed Brigade  logo

Reply from Witgoed Brigade

Dear Emmanuel, yesterday we spoke in detail your complaint about Rafy. You are right, if the repairman can not fix the malfunction, we charge only our basic tariff of € 69,-. In the meantime the administration paid the difference back to you.
We remembered Rafy again to this policy. Can you adapt your review to the offered solution? Regards team Witgoed Brigade

Rated 5 out of 5 stars

Great service!

They turned up within hours, fixed my dishwasher motor and delivered nothing but excellent service! Very impressed. Sem did an amazing job and is the Master of the Dishwasher!

23 January 2024
Unprompted review
Witgoed Brigade  logo

Reply from Witgoed Brigade

Thanks George!

Rated 1 out of 5 stars

Mechanic barely inspected the machine…

Mechanic barely inspected the machine at all, and yet somehow managed to make the problem worse (now we don't even get an error signal). He arrived late, was very impatient, and only spent about 60 seconds superficially examining things. Will never use this service again.

10 January 2024
Witgoed Brigade  logo

Reply from Witgoed Brigade

Dear Ro Jefferson,

The mecanic does not agree with your review. They will contact you with their reaction

Rated 1 out of 5 stars

I think it's overpriced

I think it's overpriced. 69 euros for just 5 minutes of inspection is just too much.

13 January 2024
Witgoed Brigade  logo

Reply from Witgoed Brigade

Dear Rakesh, it's not the 5 minutes of inspection. It's the all in starttariff including the transportation time and cost to your home and back and including the diagnosis of the defect machine. You live in the middle of Amsterdam, the route to your home takes for the repairmain at least 30 minutes including finding a parking space. The return ride takes 20 minutes. Togheter with the visit means 1 hour! If you correct this fee with cost of parking and petrol there is not much left for an independ profesional who has done a good diagnosis where you agreed with. Just to explain to other clients. Regards team Witgoed Brigade.

Rated 5 out of 5 stars

Excellent

Quick, professional, friendly, to the point.

12 January 2024
Witgoed Brigade  logo

Reply from Witgoed Brigade

Thank you!

Rated 1 out of 5 stars

Technician didn't show up.

Technician confirmed the appointment and didn't show up. I changed all my plans in order to be at home at the confirmed time and wasted half a day because of this appointment. No apologies, no communication, no reply. Appalling customer service and disregard for the time of the others. Not a serious company - keep away from them.

I request Trustpilot to remove the flag on my review as my information is 100% correct. Their chatbot also gave me the wrong information which was confirmed this morning by the company representative. This morning I received a call from the company representative to apologize to me and following this call he asked me to change my review, which I declined. Now they have come with the misunderstanding argument which is not true. I reconfirmed twice with the technician the day and timing and he simply didn't show up. This is not a way to do business.

2 December 2023
Unprompted review
Witgoed Brigade  logo

Reply from Witgoed Brigade

hi Mentor, We regret that you were waiting on saturday, but Murat told you that he was NOT available on saturday He proposed to make an appointment for monday in the afternoon. There must be some kind of misunderstunding at your side. So your statement is not the truth. Can you please adapt your review. Regards Team Witgoed Brigade

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look