Wondershare UniConverter Reviews 

1,700
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

This vendor set up an account with my email and signed me up for automatic annual renewal. When the time for renewal came, they sent me their advance notice at a different email, and I was neithe... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Here’s what makes my experience great with wondershare. They provide me with all the editing tools I need to produce a polished finished video master piece. And I just love that they’re always c... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I had an issue with UniConverter that couldn't be solved with the usual troubleshooting steps. The Wondershare support team scheduled a remote session, carefully investigated the problem, and spent ov... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Wondershare Video Converter is hands down one of the best tools I’ve added to my creative toolkit. It’s fast, easy to use, and incredibly powerful. Whether I need to convert large video files in... See more

Company replied

Company details

  1. Electronics & Technology

Written by the company

Wondershare offers Video Software, PDF Tools, PC Utilities for Mac and Win users to convert, edit videos, photos or PDF files, make photo slideshow etc.


Contact info

4.7

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

2K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.7

All reviews

(1,700)

42 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

WONDERSHARE UNICONVERTER is the scam

Uniconverter Wondershare is the scam. They have an option that you pay one time and UniConverter is forever yours. But they never tell you that if you renew the version of your app you are LOSING your subscription and without any notice they start to take monthly subscription. And when you ask them - what version should I install so my one-time purchase will work again and the bot answers - oh it is written in your account but its not even mentioned anywhere. And here you are robbed by Wondershare for almost a year while you had paid for LIFETIME subscription. No human support and no refund.

22 September 2026
Unprompted review
Wondershare UniConverter logo

Reply from Wondershare UniConverter

We’re sorry to hear about your experience and understand your concern regarding the license and the charges you mentioned.

We’d like to look into this properly and help clarify what happened. Please check our request for your order number or purchase email address and provide the information so we can review your license history, version entitlement, and any subscription charges associated with your account.

Once we receive the order details, we’ll investigate the case further and assist you with the appropriate solution.

Rated 5 out of 5 stars

Wondershare software is awesome and…

Wondershare software is awesome and their support is equally as awesome. They worked with me to get the issues resolved. Highly recommend Wondershare UniConverter

18 September 2026
Unprompted review
Wondershare UniConverter logo

Reply from Wondershare UniConverter

Thank you so much for this wonderful review! 🙌

We're thrilled to hear that you're happy with both our software and our support team. It means the world to us that we could work with you to get everything resolved. Your recommendation truly motivates us to keep improving.

Thanks again for choosing Wondershare UniConverter — we're here anytime you need us!

Rated 5 out of 5 stars

Professional and Courteous attention.

Prompt response, and sincere and professional attention and recommendations. Shena recognised that I am a valued customer who has been using Wondershare filmora for many years. She recommended Wondershare UniConverter which I purchased, and I am amazed at the features and performance of this extraordinary software. Thank you Shena.

10 September 2026
Unprompted review
Wondershare UniConverter logo

Reply from Wondershare UniConverter

Thank you so much for your kind words and continued trust in Wondershare. I’m really glad to hear that UniConverter has been helpful for you. Your support means a lot to us!

Rated 5 out of 5 stars

I was sort of a special case and it took a bit of time to find a resolution, but Wondershare did resolve my situation respectably.

This vendor set up an account with my email and signed me up for automatic annual renewal. When the time for renewal came, they sent me their advance notice at a different email, and I was neither able to reply to their notice, nor figure out why I was not able to cancel. By the time I did, I had been charged the renewal fee, and they refused to acknowledge that they had sent their notice to the wrong address. Their product is good, but as a customer, I feel I have been treated abusively.
Update
Wondershare just asked to contact support and provide order #, as well as email listed in my account. I did, but I will be amazed if they do anything. For the time being, I see no reason to change my review.
Just in case, my order number was
B93J423291G7344209

12 August 2026
Unprompted review
Wondershare UniConverter logo

Reply from Wondershare UniConverter

Thank you for updating your review and sharing your experience. We're glad to hear that your situation was resolved respectably. If you have any further concerns or need additional assistance, please don't hesitate to reach out to our support team. We appreciate your feedback!

Rated 1 out of 5 stars

UniConverter Is An Online Product - Its A Trial Version When Logged Out

Wondershare's UniConverter version 17, is an online product, if you untether the product, by logging out of your Wondershare account, the product will only function as a trial version. If you don't like your activities being monitored, then this is probably not the product for you. If you're expecting a product that has good support service, then again this is probably not the product for you. I'll be blogging my support experience within the week. I can say that today I logged in at 9:14 am, and completed the support chat at 14:11 pm (five hours) without any satisfaction. And if you don't like repeating yourself over and over and over, and then over some more, when talking to support, then again Wondershare products are probably not the products for you. I highly recommend 4K Video Downloader, as a great alternative to Wondershare UniConverter, It works as fully functional without having to stay logged in to 4K Account. Speedwise, It far superior to UniConverter. If you wondering. I've been a loyal user of Wondershare products for about a decade. I didn't want to change, they forced the change. They've refused a refund and refused to exchange it to and earlier version that does not require to be tethered to be fully functional.

8Sep2026
In response to my original review, which I emailed a copy to wondershare at the time, wondershare responded within the review by offering a refund, but in fact then in an email exchange refused the refund. I informed them that I no longer cared about the refund, and I no longer cared about them offering a lesser product (early version) etc
Either way, I'm not interested. I've moved on to 4K download, and I love it, I love the speed, and I love the fact that I do not have to be logged in (tethered) to an account so that I can use it's full features.
Wondershare, like Adobe Photoshop want your creative work produced while you are tethered (logged in) online to their accounts.
Many feel as I do, we don't want our creative activities monitored (especially if we have purchased a full perpetual license) by those organisations.
It's their choice to use those models., and it's our choice to reject them. I spent a lot of effort looking for substitutes.. for wondershare uniconverter, I have substituted it with a perpetual 4k Downloader licence, I love it. For Photoshop, I substituted it with a perpetual "Apple Pixelmator" licence. I would rather walk away without the refund and be totally happy with my choices, which by the way have very low learning curves if you're familiar with the products I've abandoned. My message to wondershare, keep your money. I don't need the aggravation of having to communicate with you again.. after fighting you for 7 months, I'm now in a very productive "Happy Place".

21 August 2026
Unprompted review
Wondershare UniConverter logo

Reply from Wondershare UniConverter

Thank you for sharing this feedback. We sincerely apologize for the frustrating experience and the time spent seeking assistance.

Please note that logging into the Wondershare account is required to activate and verify the license, which enables access to the full features of UniConverter 17. This login process ensures that the license is properly authenticated and the purchased features are unlocked.

We completely understand that this requirement may not meet your preferences or workflow needs. If this model does not work for you, we would be happy to assist with a refund. Please let us know if you would like to proceed with the refund process.

We truly appreciate your loyalty over the past decade and regret that we could not meet your expectations on this occasion.

Rated 5 out of 5 stars

Wondershare Software Issue Resolved!

I've recently worked with Shena via email support for an issue with my Wondershare Uniconverter software, and she did a great job to help me resolve my problem.
I have worked in various Technology Support positions for over 25 years, and although it's quite rare to receive good customer service these days, Shena was extremely helpful, with a great attitude towards resolving the issue to completion. Wondershare is very lucky to have her on their team!

22 July 2026
Unprompted review
Wondershare UniConverter logo

Reply from Wondershare UniConverter

Thank you so much for your kind words! We're thrilled to hear that Shena provided excellent support and helped resolve your issue. We'll make sure to pass along your appreciation to her. Your feedback motivates us to continue delivering great service. Thank you for your support!

Rated 1 out of 5 stars

The software failed to convert

The software failed to convert my video. I requested a refund within the time frame and was promised that my refund would be in my bank within 7 to 15 days but I have not received it. I have contacted Wondershare with no success. I tried converting a video from .mkv to .mp4, after 4 hours nothing had happened. I contacted you to ask for a refund because I was unhappy with the software, and was told that I would receive a refund within 7 to 15 days but that has not happened. I have contacted my bank to stop any further payments being taken by you. I have uninstalled uniconverter completely. I am now using a 'free' software called Prism, it works perfectly. When I go into my account with you to try and resolve this issue, I am constantly shown a button to 'upgrade' I am not prepared to pay more money.
Regards David Goodwin.

1 July 2026
Unprompted review
Wondershare UniConverter logo

Reply from Wondershare UniConverter

Thank you for contacting us.

We are sorry to hear that you have not received the refund yet. We understand your concern and would like to help check the refund status for you as soon as possible. As you can see, the refund policy https://www.wondershare.com/refund-policy.html specifies the refund accepted circumstances and no refund circumstances. If technical issue or compatibility issue that cannot be resolved and confirmed by our programmers, we are very willing to help refund. However, it cannot be refunded if there is no issue with the product itself or if it is because of personal reasons like do not need it, or a change of mind.

Could you please check our request for further information so we can locate your order and refund record?

Once we receive the information, we will check with our payment team and confirm the refund status for you.

Thank you for your cooperation.

Rated 5 out of 5 stars

Great technical assistance

I had an issue with UniConverter that couldn't be solved with the usual troubleshooting steps. The Wondershare support team scheduled a remote session, carefully investigated the problem, and spent over an hour identifying and fixing it. They were patient, professional, and made sure everything was working before closing the case. I'm very satisfied with the support I received. Thank you!

7 July 2026
Unprompted review
Wondershare UniConverter logo

Reply from Wondershare UniConverter

Thank you so much for your comment! We're thrilled to hear that you had a great experience using our product. We'll continue to work hard to provide you with the best product and service.

Rated 3 out of 5 stars

Beware of Hidden/Surreptitious monthly payments

Much appreciated refunding of accidental/unintentional monthly renewal order.

Wondershare have stated that they will process a full refund for the undesired monthly renewal order and review how this offer is presented and improve the user experience.

-----------------------------
Beware of Hidden/Surreptitious monthly payments.

We upgraded to version 17 of UniConverter for the anticipated price, 7 days later we are hit with a recurring monthly payment of $30.79AUD for a side product (UniConverter 500 AI Credits Monthly Plan for Mac) that we did not want, and being in our 70s had NO idea what it was. We did peruse the website unsuccessfully trying to find any sort of functional description.
Apparently there was a 7-day free trial of this apparently unrelated and ill-described product and then these monthly payments ensue. Not knowing what this unrelated product was and that it incurred an (excessive) monthly fee, we would have disabled it when we first saw it, however the check-box must be explicitly enabled by default on a page refresh and been automatically re-enabled when we were navigating between pages reviewing the product we were intending to upgrade (ie. UniConverter 17).

Beware, Wondershare's response was as follows:

+++++++++++++++++++++++
Hi Visitor,

Thank you for contacting us. This is Luana from Wondershare and I’m very glad to assist you with your concern.

Our records show that on 18/06/2026, along with your purchase of a UniConverter perpetual license, you also subscribed to a "7-Day Free Trial for the UniConverter AI Credit Pack". This trial was designed to allow you to explore over 18 types of AI creation tools using 500 complimentary credits. We would like to kindly point out that, as communicated on the purchase page, this trial plan is set to automatically renew into a paid monthly subscription after the first 7 days, however, you can cancel this auto-renewal at any time during or after the trial. You may know more details aboout the use rules of AI credits and enjoy it from the following link. videoconverter.wondershare.com .... store ... integral-pack.html#credits-rules

In fact, the 7 day free trial is designed for UniConverter AI Credit Pack,rather than for the UniConverter program itself.

Anyway, we confirm that the automatic renewal service for the mothly plan of UniConverter AI credit pack has been canceled under your account. You won't get charged automatically on the next billing date, please feel no worries about it.

Back to your refund request, pease be advised that our refund policy, which you can review in full at wondershare refund-policy.html, specifies the eligible conditions for refunds.

We are happy to assist with a refund if the issue is confirmed to be a technical or compatibility problem that our support team is unable to resolve. However, refunds cannot be provided if the product is functioning correctly and the request is due to personal reasons, such as unauthorized payment, a change of mind or no longer needing the software.

We sincerely value your business and apologize for any frustration this situation has caused. Our goal is to ensure you have a positive experience, and we are committed to assisting you further. If you have any other questions or concerns, just reply to this email, I’ll be here to help you in any way I can.

Have a nice day~
+++++++++++++++++++++++

25 June 2026
Unprompted review
Wondershare UniConverter logo

Reply from Wondershare UniConverter

Dear Customer,

Thank you for sharing your feedback. We sincerely apologize for the confusion and frustration this experience has caused.

Regarding the UniConverter 500 AI Credits Monthly Plan for Mac, the 7-day free trial is displayed on the pricing page and can be unchecked before purchase. However, we understand your concern. We have already passed your feedback and suggestion to our Product and Marketing teams so they can further review how this offer is presented and improve the user experience.

To help you further, could you please provide the email address used for your purchase or Wondershare account? Once we receive it, we will check your account details and assist you with the subscription issue as soon as possible.

Thank you for your understanding, and again, we apologize for the inconvenience caused.

Best regards,
Wondershare Support Team

Rated 5 out of 5 stars

Software problem solved by Wondershare

I had a software problem with Wondershare Uniconverter 15. I contact Wondershare by e-mail. After several e-mails the problem was solved. Their service and patience was really great. I can recommend Wondershare!

1 June 2026
Unprompted review
Wondershare UniConverter logo

Reply from Wondershare UniConverter

Thank you so much for your comment! We're thrilled to hear that you had a great experience using our product. We'll continue to work hard to provide you with the best product and service.

Rated 1 out of 5 stars

I upgraded from 15 to 17 on a Mac

I upgraded from 15 to 17 on a Mac. My converted files freeze or jitter within the first few minutes. I contacted Customer Support, Shena, and uploaded the original, converted files, log and a screenshot of the settings. After a week I've received no response. My request for a refund was rejected. Trying to upload a file to confirm a refund request is almost impossible. This company does not want to refund customers.

19 May 2026
Unprompted review
Wondershare UniConverter logo

Reply from Wondershare UniConverter

Thank you for your feedback, and we sincerely apologize for the delay in getting back to you.

Please rest assured that your case has already been escalated to our technical team for further investigation. Based on the preliminary analysis, the issue appears to be related to the **MPG encoding** of the source file. Our engineers are actively reviewing the original file, converted file, logs, and settings you provided.

We understand your frustration after waiting for an update. The investigation is still in progress, and we expect to provide further feedback and a possible solution within the next couple of days(48 hous).

Regarding your refund request, please understand that our refund decisions are based on our published Refund Policy:
[https://www.wondershare.com/refund-policy.html](https://www.wondershare.com/refund-policy.html)

As stated in the policy, if a technical or compatibility issue is confirmed by our technical team and cannot be resolved by our developers, we are willing to assist with a refund in accordance with the policy. For this reason, we need to complete the technical investigation before determining whether the issue can be resolved.

We appreciate your patience and understanding while our engineers complete their analysis, and we will get back to you as soon as we have an update.

Rated 1 out of 5 stars

If the trial bites, then the product isn't worth it. Do better, exponentially better!

Well... nothing like trying a product out with a trial and it telling you you've already used the trial when you've just downloaded it! LOL... DOES THAT WORK? Apparently so! They're still here. But in my case, they're axed. I just hope I don't have any adware or mystery ailment show up that they'll have the only cure for! Quit being shady, guys! Make a longer trial... if there's a GLITCH in the trial, and that's literally the most important incentive you have towards people purchasing it, then how many glitches should we expect from there? And support? Who knows... I looked for about five minutes and came here. That's how it works! Do better!

13 May 2026
Unprompted review
Wondershare UniConverter logo

Reply from Wondershare UniConverter

We’re sorry to hear about your experience and understand why this would be frustrating.

The trial version is intended to work normally for new users, so the message saying the trial was already used is not expected behavior. We would genuinely like to investigate what happened in your case and help resolve it.

Could you please provide the following information?
A screenshot of the message you received
Your device/OS version
The email address used in the software (if any)

You may also leave a contact email so our support team can follow up with you directly and investigate the issue further.

We appreciate your feedback, and we’d like the opportunity to make this right.

Rated 1 out of 5 stars

Warning! Before Buy

WARNING!

Before buying Wondershare Uniconverter or Wondershare Filmora!

This company is based in Shenzhen, China, it may state contact Canada or elsewhere but its head office is in Shenzhen, China. This is where your hard earned money will go once payment is made.

The seller on my payment receipt showed as

"万兴科技集团股份有限公司"

Translates in English to Wondershare Technology Group Co., Ltd

Should you have any issues with the software Uniconverter as I did within 10 minutes after downloading and installing it, they will refuse to refund you.

I have been in the media business for over 25 years and never came across a company like this.

Check the terms and conditions before downloading this software especially if your from EU/UK/USA. This company do not follow consumer rights outside China, even though they say they do in their Terms and conditions.

I realised the software Uniconverter could not do what I needed it to do as advertised on their website after installing it and requested a full refund.

They will fight you all the way even after you prove to them by sending screen shots and video captures from their own website showing the software doing a process it actually can not do once downloaded and installed.

Their customer service is appalling, they just send you on a merry go round with trash talk hoping you go away, while treating you like a fool totally avoiding my false advertisement claims.

I have warned my business partners throughout the UK plus family and friends to not use Wondershare Filmora Or Uniconverter due to security concerns while expressing the treatment I went through' I told them to seek alterative trusted brands, closer to home who do stand by consumer right and who follow data protection laws.

As a rule Do not use PayPal or Debit Card, use a "CREDIT CARD" and request a "Chargeback" Immediately should you have any issues.

9 March 2026
Unprompted review
Wondershare UniConverter logo

Reply from Wondershare UniConverter

Thank you for reaching out and sharing your concerns regarding your experience with Wondershare Uniconverter. We are truly sorry to hear about the challenges you encountered and appreciate your feedback. Your concerns are very important to us, and we want to ensure that we address them appropriately.

To assist you further, could you please provide the following details so we can investigate your case thoroughly and work towards a resolution?

1. **Order Information:**
- Email address used for purchase.

2. **Technical Issue Details:**

As you may know, Wondershare’s refund policy (available [here](https://www.wondershare.com/refund-policy.html)) specifies the circumstances in which refunds can be issued. This includes cases where technical issues or compatibility issues are confirmed by our programmers and cannot be resolved. Rest assured, if the issue you are experiencing falls into this category, we are very willing to process a refund for you.

On the other hand, refunds cannot be issued for personal reasons, such as a change of mind or if the software is no longer needed. However, we are more than happy to troubleshoot the technical issues you reported and will do our best to provide a solution.

We hope to resolve this matter quickly for you and restore your trust in us. Please share your contact details and the requested information, and we will prioritize your case.

Rated 5 out of 5 stars

Management is transparent

The program is very comprehensive and professional. The management is transparent and of high quality. Thank you

25 March 2026
Wondershare UniConverter logo

Reply from Wondershare UniConverter

Thank you so much for your comment! We're thrilled to hear that you had a great experience using our product. We'll continue to work hard to provide you with the best product and service.

Rated 5 out of 5 stars

Not cheap to be honest

Not cheap to be honest, but I'm very impressed with the quality of the product, the video compression is top notch allowing me to quickly convert videos to any format I need

22 February 2026
Unprompted review
Wondershare UniConverter logo

Reply from Wondershare UniConverter

Thank you for your feedback! We're glad to hear you're impressed with the quality and video compression features. Your support means a lot to us!

Rated 1 out of 5 stars

Problems downloading up graded link

I am having a problem trying to get the up graded link to uniconverter to download. I have been trying for 6 days. I contacted their customer so called SUPPORT, I could not speak to an agent. I could only do it through texting. The texting I received was overwhelming with computer technical advice, none of which worked. Plus none I would try because I just don't have the computer technical skills. Now I am going to have to pay someone at the Geek Squad to help me. The leadership in this company really needs to spend time in the field to see where their lack of support exist.

11 February 2026
Unprompted review
Wondershare UniConverter logo

Reply from Wondershare UniConverter

Thank you for reaching out and sharing your concerns. I apologize for the difficulties you've experienced with downloading the upgraded link for UniConverter and the challenges with customer support. I understand how frustrating this can be.

To assist you further, could you kindly contact us through the feedback channel in the app or via the following link: [https://www.wondershare.com/about/contact-us.html](https://www.wondershare.com/about/contact-us.html)? Additionally, if you could provide us with your email address, we would be happy to follow up and investigate this issue thoroughly to ensure it is resolved promptly.

We appreciate your patience and look forward to assisting you.

Rated 5 out of 5 stars

Very user friendly and simple to use

Very user friendly and simple to use, it helped me so much that I recommend it to everyone

2 February 2026
Unprompted review
Wondershare UniConverter logo

Reply from Wondershare UniConverter

Thank you so much for your comment! We're thrilled to hear that you had a great experience using our product. We'll continue to work hard to provide you with the best product and service.

Rated 1 out of 5 stars

low resolution downloads...

lately, i have been trying to download youtube videos at 1080p, but it keeps forcing 360p downloads. it's frustrating. it does this to certain videos, not all. it's odd. wondershare's support is all a.i. generated, both phone and text. i can't get ahold of any representative to solve this crap. please make downloads to 1080p again, so who ever is going to respond to this, forward this issue to the right people at the company, otherwise i will have to take my business elsewhere. please.

2 February 2026
Unprompted review
Wondershare UniConverter logo

Reply from Wondershare UniConverter

Hi Laird, Sorry for the inconvenience. To address this, we have released a backend incremental update for all versions of the application. Please restart the program, and once the incremental update is installed, you should be able to retry downloading videos successfully.

Rated 3 out of 5 stars

Too many additional charges

Too many additional charges , but good product

11 November 2025
Wondershare UniConverter logo

Reply from Wondershare UniConverter

Thank you for your feedback! We’re glad to hear that you find the product good, but we also understand your concerns regarding the additional charges.

Could you let us know which license or subscription you purchased? Currently, we offer a subscription for the main product UniConverter, as well as additional AI credits for specific features. Your insights and thoughts on how we could improve or make things clearer would be greatly appreciated.

Thank you for sharing your experience, and we look forward to hearing from you!

Rated 5 out of 5 stars

Iam not normal gamer you are the most…

Iam not normal gamer you are the most time pile

1 January 2026
Unprompted review
Wondershare UniConverter logo

Reply from Wondershare UniConverter

Hola. Según la información que nos ha proporcionado, no podemos entender claramente cuál es su necesidad. Le pedimos que por favor describa detalladamente su problema. Si ha experimentado algún problema técnico, le solicitamos que nos proporcione una captura de pantalla que muestre el problema para que podamos entender mejor la situación. Si tiene alguna sugerencia sobre nuestros productos, no dude en hacérnosla saber en cualquier momento. Estamos abiertos a recibir sus comentarios y mejoras para seguir brindándole un mejor servicio.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look