Spataderbehandeling Almere
De behandeling ( in Almere) van mijn spataderen zelf was prima. De arts was vriendelijk, deskundig en ik voelde mij tijdens het traject goed begeleid. Over de medische behandeling heb ik dan ook geen klachten.
Mijn minder goede ervaring zit in de nazorg en de afhandeling van de declaratie. Er stond een telefonische nacontrole gepland, maar op de afgesproken datum en tijd werd ik niet gebeld. Pas weken later werd er alsnog telefonisch contact opgenomen. Tot mijn verbazing werd vervolgens een factuur van €255 gestuurd voor een telefonisch consult.
Wat mij daarnaast stoorde, is dat de gang van zaken zoals ik die heb ervaren niet terug te vinden was in het dossier. Er werd vastgehouden aan de registratie zoals deze was vastgelegd, terwijl ik meerdere keren heb aangegeven dat het contact anders was verlopen.
Ook vind ik het opmerkelijk dat eerst een volledige factuur wordt gestuurd, terwijl later blijkt dat er afhankelijk van de vergoeding van de zorgverzekeraar een coulanceregeling mogelijk is voor het resterende bedrag. Dat had wat mij betreft veel eerder en duidelijker gecommuniceerd mogen worden.
De manier waarop de nazorg, communicatie en declaratie zijn afgehandeld heeft bij mij een vervelende nasmaak achtergelaten. Ik zou de Vaatzorgkliniek daarom niet aanbevelen.








