Slechte bedrijfsleiding
Ik liet de afgelopen jaren meerdere keren per jaar grote bloembakken opmaken bij Tuincentrum Ockenburg. Dat was nooit goedkoop, maar de kwaliteit was goed en daarom had ik het er graag voor over.
Tot een paar maanden geleden.
Vorig jaar werden twee prachtig opgemaakte bakken ziek. We hebben de bakken volledig leeggehaald, schoongemaakt en zijn teruggegaan naar Tuincentrum Ockenburg voor nieuwe beplanting. De verkoopster die ons toen hielp, luisterde naar ons verhaal en gaf het advies om, mocht het nog eens gebeuren, foto's te maken in plaats van zieke planten mee te nemen. Dat vond ik een prima en klantvriendelijk advies.
De laatste keer hebben we de bakken opnieuw laten opmaken, ditmaal met begonia's. Geen dure planten, maar wel een mooie, fleurige uitstraling. Helaas begon na ongeveer een maand de ellende opnieuw: planten vielen massaal uit, terwijl de vochtmeter aangaf dat de grond voldoende vochtig was.
Met de foto's zijn we teruggegaan naar het tuincentrum. De verkoopster was er helaas niet, maar we werden te woord gestaan door de bedrijfsleider. Van enige belangstelling of begrip was geen sprake. Zijn reactie kwam erop neer dat vochtmeters "ook niet alles zeggen", dat we maar met onze handen in de aarde moesten voelen en desnoods alles opnieuw moesten oppotten met verse potgrond.
Eerlijk gezegd ga ik juist naar een tuincentrum om deskundig advies te krijgen en mijn bloembakken professioneel te laten verzorgen, niet om vervolgens thuis zelf te moeten uitzoeken wat er mis is gegaan en opnieuw te beginnen.
Wat mij vooral teleurstelde, was niet eens dat de planten het niet goed deden. Dat kan gebeuren. Het was de manier waarop er met een trouwe klant werd omgegaan. Geen enkele vorm van meedenken, geen begrip en geen enkele poging om samen tot een oplossing te komen.
Jammer. Goede service laat zich juist zien op het moment dat er iets misgaat. Voor mij is dat vertrouwen helaas verdwenen.








