myLAB Box Reviews 

427
•
TrustScore 2 out of 5

1.9

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 37 reviews, most reviewers were unhappy with their experience overall. Consumers frequently reported that support teams took too long to respond and failed to resolve ongoing problems. People struggled with severely delayed test results, missing tracking information, and incomplete orders. Customers also received incorrect collection kits that lacked proper labeling and caused major confusion during testing. Though some customers encountered significant hurdles, a few reviewers were satisfied with prompt shipping times. Some people mentioned that certain test kits were straightforward to use and arrived quickly. A few reviewers also noted that support agents could occasionally provide friendly and helpful assistance.

What people talk about most

Product

Customers expressed widespread dissatisfaction with the testing kits, frequently reporting that orders... See more

Response time

Reviewers highlight negative aspects of response time, expressing deep frustration over prolonged delays and... See more

Service

Consumers find service to be a source of deep frustration due to missing test results and severe delays.... See more

Customer service

Customers consistently note negative experiences with customer service, reporting long wait times,... See more

Delivery service

Reviewers mention ambiguous feedback about delivery service, noting that while some consumers experienced... See more

Reviews shaping this summary

Rated 2 out of 5 stars

There was no way to leave a direct review on their website. I was not disappointed with the shipping. The customer service was good and they shipped me my 2nd test for cheap. I was unable to collect e... See more

Company replied

Rated 2 out of 5 stars

I have used mylabbox for several years. Initially, I had no problems with them, now, I have continued to have issues with the tests that I order from them. They continue to send me the wrong collectio... See more

Company replied

Rated 2 out of 5 stars

Yes, shipping takes much longer than expected. Yes the kits come with confusing and conflicting information. Yes the support people take a long time and their responses are not always clear. Bu... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Terrible. Kits arrive incomplete and even after contacting customer service, some components never arrive. There is no tracking information, so good luck figuring out when it arrives. Shipping back is... See more

Company replied


Company details

  1. Pharmacy

Written by the company

myLAB Box is the first and only nationwide at-home STD testing service in the U.S. It empowers users to take control of their health with easy, affordable and convenient testing solutions for prevalent infection risks. The myLAB Box test service is available in all 50 states and produces lab-certified results as accurate as testing in a clinic or a doctor's office in just a matter of days. Championing the motto "Safe is Sexy" we offer you a solution with unprecedented ease, convenience and price and links testing to treatment faster than any other conventional and alternative testing method. Suitable for men and women, our service empowers you to detect infections early in or out of relationships and take better care of your health.


Contact info

1.9

Poor

TrustScore 2 out of 5

427 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 91% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

1.9

All reviews

(427)

37 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

extremely slow results delivery, refused to refund for failed claims

My order was expensive for two different kits, waited for results for nearly a month. Their website says "Turnaround from order to results for all mail-in kits is estimated at 5-11 days". I've contacted customer care asking for a refund, since I now needed to go to a clinic in person to perform a full panel STI test (time-sensitive!), which costs quite a lot. They replied that they will not provide a refund, and explained their lab was busy. I got my results 2 weeks later, but I've eventually had to pay twice for the same service (including med clinic bill), which created a financial burden. Avoid.

12 December 2024
Unprompted review
myLAB Box logo

Reply from myLAB Box

Dear Diana,

Thank you for taking the time to share your concerns with us.

I’m truly sorry to hear about the delay in receiving your results. We understand how crucial this test is to you, and please know that we’re doing everything we can to ensure this doesn’t happen again.

I will have Viktoria get in touch with you to make sure we resolve this promptly and to your satisfaction.

If you have any further questions or concerns, please don’t hesitate to reach out.

Your health advocate,
Hannah

Rated 2 out of 5 stars

Not a great experience

Not a great experience. The kit and results were fine but the timeline was 2X what they post on their site with no explanation. Kit was not shipped timely and took over a full week, then results were 1.5 weeks after I sent it back. Just be honest about your timelines.

14 January 2025
Unprompted review
myLAB Box logo

Reply from myLAB Box

Dear Mike,

Thank you for sharing your feedback with us.

We truly apologize for the inconvenience caused by the delay in shipping your order, and we want to assure you that we are doing everything we can to prevent it from happening in the future.

Should you have any additional questions or concerns, please don't hesitate to reach out to us at any time.

We appreciate your understanding, and we hope you have a wonderful day ahead!

Your health advocate,
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

This place is the biggest scam ever

This place is the biggest scam ever. Sent in samples Dec 3rd 2024, still haven’t received results, and they never answer their number and “Hannah” tells you to email their customer service email; which they never reply to. I went to better business bureau for assistance and the same scripted bullshit reply on their as well. At this point I want a refund. I don’t want to email the customer service email, I’d like to email directly to “Hannah”. Trash company. Stay away!!!!!! I tried giving the company a chance… worst mistake. It was to good to be true. 5 day turn around turned into 1 month and counting; still no results. Learn from the 1 star mistakes. If I don’t get my results tomorrow 1/4/25, I’m going through my bank and disputing the charge so I can get that money back.

UPDATE: Once again, company lies. Has been a few days and Hannah has still not reached out to me. Stay away from this company. They are a HUGE SCAM.

UPDATE: Results can in 1/15/25….. This service is ridiculous. I still want my refund Hannah, maybe I’ll delete this comment. EVERYONE, you have been warned; us another at home service.

30 November 2024
Unprompted review
myLAB Box logo

Reply from myLAB Box

Dear Ada,

Thank you for taking the time to share your concern.

I’m truly sorry to hear that you haven’t received your results yet, and I completely understand how important this test is for you.

I will personally follow up with you to ensure that you receive our emails, and we will make sure your concerns are addressed promptly.

Thank you for your continued patience and understanding.

Your health advocate,
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

I purchased a MyLab Box kit in October…

I purchased a MyLab Box kit in October 2024 and followed all their instructions. A week after sending in my sample, I was informed that the company had lost my information card. A week later, they told me my blood sample didn’t have enough blood. They offered to send a replacement kit free of charge.

In November 2024, I hired a registered nurse to ensure the blood sample was sufficient and sent it in. By December 2024, I was informed they could not provide results for my second kit either and offered yet another replacement kit. It’s now January 2025. I’ve spent hours of my time, the initial cost of the kit, and still have no results.

I requested a refund, which they refused, and I have nothing to show for my efforts. Some people may have success with this company, so I don’t believe they’re a complete scam. However, based on my experience, I cannot recommend them. Even if they were to eventually provide results, I would not trust their accuracy given how poorly the company is run.

For anyone considering this service, I strongly suggest looking up their Better Business Bureau rating first—it’s an F.

1 October 2024
Unprompted review
myLAB Box logo

Reply from myLAB Box

Dear Kevin,

Thank you for raising your concern.

I truly apologize for the frustration and inconvenience you've encountered due to the delay in receiving your test results. I can understand how disappointing and concerning this situation must be, especially after following the process and waiting for such a long time.

Please contact our customer service team at customerservice@mylabbox.com so we can resolve this matter as swiftly as possible.

We are committed to ensuring that your samples are handled with the utmost care and in accordance with your preferences.

Thank you for your patience, and I deeply regret the inconvenience this has caused.

Your health advocate,
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

Do not order from them!

I purchased 3 test kits on Nov 23. I initially was unable to register them on the website. I contacted company via email and they said they registered the
kits for me and to send them all in together with the shipping label they provided. Per the tracking label,
my package was received by their lab on December9th. It is now December 31 and I still don’t have any results. I have reached out via email to costumer
service multiple times. In the beginning they said my order is processing. Then they said they would reach out to the lab for an update. Now I’m not receiving any email response. When I call customer service no one answers and when I leave voicemail, I never
receive call back.

I have also now requested a full refund and according to the response by the company below about them replying by in a timely manner is completely false. They will not reply to my email regarding when I will be refunded. They also said there is no actual number for customers to call. You solely have to rely on them responding via email if and when they choose to.

30 December 2024
Unprompted review
myLAB Box logo

Reply from myLAB Box

Dear Megan,

Thank you for reaching out, and we apologize for the delay in receiving your test results. We understand your frustration.

We sincerely regret any inconvenience this has caused and apologize for the lack of communication regarding your results.

To resolve this, please contact customerservice@mylabbox.com. We will ensure that your issue is addressed promptly and provide further assistance.

Thank you for your patience as we work to resolve this for you.

Your health advocate,
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

One Month and No Results

I almost didn't order the test because of the bad reviews and I should have listened to them before ordering a month ago. I sent my test in over a month ago and still don't have the results. They promise 3-5 days for results and the test has been at the lab for lover 3 weeks.
Their confusing "ticket" system never gets me the responses I want which is a refund of my order as they have not provided the results promised.

They said the lab is having and issue and asked if I would like to retest. It would have been nice if they told me this two weeks ago! If they don't issue the refund this week I will be disputing the charge on my credit card.

28 November 2024
Unprompted review
myLAB Box logo

Reply from myLAB Box

Dear NA,

Thank you for sharing your feedback.

We’re truly sorry to hear about the difficulties you’ve experienced. We understand how frustrating it must be to face multiple delays and issues with your tests. Your time and effort are important to us, and we regret any disappointment this has caused.

Please contact us at customerservice@mylabbox.com so we can address your concerns and work towards resolving this matter.

We value your feedback and are committed to improving our service.

Thank you for your patience.

Your health advocate,
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

Spent $426 for their service

Spent $426 for their service. It’s been 16 days since the samples were sent…reached out to customer service, no response from them in 48 hours (they claim 24 hour response). Feeling like a sucker that’s been had by a scam. Beware before you purchase, not sure there is anything legit about this company other than the prompt removal of funds from your account. Next will be hearing from customer service on this review site providing lip service about their failures. Please contact if you’d like to consider a class action lawsuit.

21 December 2024
Unprompted review
myLAB Box logo

Reply from myLAB Box

Hello Michael,

Thank you for reaching out, and we apologize for the delay in receiving your test results.

We completely understand your frustration, especially given the amount of time that has passed since you sent in your test kit.

We sincerely regret any inconvenience this has caused and apologize for the lack of communication regarding your results.

To resolve this issue, please contact us at customerservice@mylabbox.com. We will ensure that your concern is addressed promptly and that you receive the assistance you need.

Your feedback is valuable to us, and we appreciate your patience as we work to resolve this matter.

Your health advocate,
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

Would leave a zero star

Would leave a zero star. It’s been a month and no results false advertising of time frame. Never again

15 December 2024
Unprompted review
myLAB Box logo

Reply from myLAB Box

Dear Melissa,

Thank you so much for bringing this matter to our attention. We truly appreciate you taking the time to reach out to us.

I completely understand how crucial this test is for you, and I want to extend my sincerest apologies for any inconvenience or frustration this situation may have caused. Your concerns are very important to us, and we are committed to resolving this issue as quickly as possible.

To ensure that your concerns are addressed promptly and effectively, I kindly ask that you reach out to our customer service team at customerservice@mylabbox.com.

Thank you again for your understanding, and please do not hesitate to contact us if you need further assistance.

Your health advocate,
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

Worse thing ever

Worse thing ever, do not waster your money....sale kits for male or female but do not denote which is which on box or anywhere else, do not answer phone or return call, require a MLB number to register yet have 3 different MLB numbers on various parts of the kit...go somewhere else and save your money

THEIR RESPONE BELOW: So they respond to negative reviews, but still have not returned my phone calls or emails...yet they say "just contact us at our email"...which they don't respond to.
They will not answer their phone ever either...can only leave a message with no return calls...Laughable, disputing the charges with my credit card company.

9 December 2024
Unprompted review
myLAB Box logo

Reply from myLAB Box

Dear Todd,

Thank you for bringing this to our attention.

I appreciate your feedback regarding the missing notations on your kit. I completely understand how important this is, and we’re committed to resolving this for you.

To ensure a swift resolution, please contact customer service at customerservice@mylabbox.com.

We appreciate your continued support.

Your health advocate,
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

Bought mine at Walgreens

Bought mine at Walgreens. Could not register the kit. Yes they responded to my emails but still the issue remains.
Far to much of a hassle for a expensive product. Definitely would not purchase again.

1 December 2024
Unprompted review
myLAB Box logo

Reply from myLAB Box

Hello Sean,

I appreciate you bringing this to our attention.

I'm sorry to hear that you are having a hard time registering your kit and I sincerely apologize for any inconvenience this may have caused.

To make sure your concerns are addressed promptly, please feel free to reach out to customerservice@mylabbox.com

Thank you and I look forward to hearing from you soon.

Your health advocate,
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

Still waiting on results

Still waiting on results. Their customer service is a joke. Do not purchase a test from them. Pretty sure this is 100 percent a scam. I did my test in October and mailed it in and it is now December and I have yet to get any updates or anything from them. I had to reach out to check the status and all they could say was it’s still not ready and couldn’t give me a timeframe of when I would have my results. Buyer beware!! Do not use this company. You will regret it!

7 December 2024
Unprompted review
myLAB Box logo

Reply from myLAB Box

Dear Amber,

I sincerely apologize for the delay in receiving your results. We fully understand the importance of this test to you, and I regret any inconvenience this has caused.

Rest assured, we will be in touch via email to provide you with an update and ensure that this matter is promptly addressed.

Thank you for your continued patience.

Your health advocate,
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

No results well after a month

They got my test 10/26/2024. It’s now 12/5/24 and still no results. Their test result time frame promise is a total sham. They don’t even reach out to me with an update. I have to contact them to get a status and they can only be reached by email that takes days to get a response. The test results are important to me and now I guess I’ll have to do it all over again with another reputable business, I really doubt any results now with the age of the test will be accurate. DO NOT USE THIS COMPANY.

5 December 2024
Unprompted review
myLAB Box logo

Reply from myLAB Box

Hello Nag,

I sincerely apologize for the frustration and inconvenience you have experienced regarding the delay in receiving your test results. We fully understand the importance of your results and the impact this delay has caused.

We are committed to providing timely and accurate services, and I deeply regret that we have not met your expectations in this instance. I will personally ensure that we investigate the status of your test and provide you with a detailed update as soon as possible.

Your feedback is incredibly valuable, and we will work to improve our communication and response times moving forward.

I truly appreciate your patience and understanding, and I hope we can address this issue to your satisfaction.

Your health advocate,
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

Not delivering on their service

They received my tests over a month ago and I’m yet to receive the results. Customer Service had said I’d receive them 2 weeks ago and I ended up needing to follow twice to get a response.

Telling me the lab is overwhelmed adds salt to the wound as it now makes me question the validity of the results, if they ever come. This has been a waste of time and money and I write this to save yours.

30 November 2024
Unprompted review
myLAB Box logo

Reply from myLAB Box

Hello Joks,

I sincerely apologize for the delays and the frustration you’ve experienced regarding your test results.

I fully understand how important this is to you, and I deeply regret that we have not met the expectations set for both the timing and communication.

While we have been managing an increase in demand, I understand that this does not excuse the lack of timely updates and the additional effort you’ve had to put in to follow up with us.

We will make sure to reach out to you via email to look into the status of your test and provide you with a prompt update.

Thank you for your patience, and I hope we can resolve this matter to your satisfaction.

Your health advocate,
Hannah

Rated 2 out of 5 stars

Really Bad

No one will answer my emails or phone calls. Their customer service phone line says they have a chat feature on their website which I also cannot seem to locate. It has been weeks since I sent my test back with no results or even confirmation they have received it. Their products state 2-5 day turn around which is why I chose them in the first place. I can understand a slow down, but I do not understand the complete lack of response or status update. Will not use again and would like to get my money back or my results within the next week.

14 November 2024
Unprompted review
myLAB Box logo

Reply from myLAB Box

Hello Erika,

I regret to hear that you are experiencing difficulty reaching us via phone.

At this time, email is our primary mode of communication. Please feel free to contact us at customerservice@mylabbox.com, and we will be happy to assist you.

We understand the importance of your test, and we are committed to addressing any concerns you may have. Please don’t hesitate to reach out so we can provide an update.

Your health advocate,
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

Extremely long to get results back

If you are looking for a timely test, look somewhere else. If you can wait a month or longer, use them. I'm still waiting for my results a month later. Customer support says they are just overwhelmed with tests and give them another week to het my results. I highly recommend using a different company. I've used them 10 times over the past 4 years and each time it gets longer and longer or they say the samples we no good. I've never had this issue with anyone else.

18 November 2024
Unprompted review
myLAB Box logo

Reply from myLAB Box

Hello Stephen,

We sincerely apologize for the delay in processing your test results.

We understand your concerns, especially as a long-time customer, and we are committed to improving our processes to ensure a better experience moving forward.

Again, we apologize for any inconvenience this has caused, and we truly appreciate your understanding as we work to resolve this. Rest assured we will post your results immediately once they become available.

Your health advocate,
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

I still can't get my results 2 mos

I still can't get my results 2 most. later and get no response from customer service. Although you will see them comment following my review that they sent my results but they did not. No one from customer service will contact me or help me.

2 October 2024
Unprompted review
myLAB Box logo

Reply from myLAB Box

Hello Tricia,

We're sorry to hear that you cannot see your results.

We have sent them through email on October 30 then again on November 17 when you reached out.

If you are still having a difficulty opening them, please reach out to customerservice@mylabbox.com so we can resend them to you.

Your health advocate,
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

No results, feels like a scam

It's been 3 weeks since I placed my order and 2 weeks since they received my sample and I have not received my results. Customer service has not been helpful.

15 November 2024
Unprompted review
myLAB Box logo

Reply from myLAB Box

Hello Jess,

Thank you for your feedback.

We apologize again for the lack of timely communication from our customer service team due to high volume of inquiries, and we are taking steps to improve this moving forward.

Your patience and understanding are greatly appreciated, and we are committed to getting your results to you as soon as possible.

Your health advocate,
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

Terrible service and product

Terrible service and product. Got kit from Walgreens, sent it in the next day. Never got results even after communicating with Mel as a customer service representative. Now the test is too old to use and I have not received my replacement. They will not refund me because I bought it through Walgreens and Walgreens will obviously not refund me because I used it. Do not recommend.

9 October 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

DONT ORDER FROM THIS COMPANY

DONT ORDER FROM THIS COMPANY

STEAL YOUR MONEY AND NEVER ANSWER YOUR CALLS

18 October 2024
Unprompted review
myLAB Box logo

Reply from myLAB Box

Dear Hannah,

I understand the importance of clear communication, and I apologize that our only current method of contact is through email.

We will follow up with you via email to ensure this issue is properly addressed.

We recognize how crucial this test is and are committed to resolving it to your satisfaction.

Your heath advocate,
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

Failure to communicate and replace test

I ordered a testosterone kit. Was very Excited to recieve it and use their test kit.

I read through the entire packet of instructions 6 times. In fact I spent two hours reading them to ensure everything I did was to their spec. I sent in my sample and waited for a month..... No word back. Finally I emailed them asking for an update.

They claimed that my sample wasn't adequate, and said I would need to be reimvoiced (pay again) for a second kit). Absolutely astonishing how poor their customer service response timing and methodology is. See email chain below.

Hello *****,

I apologize for not being able to respond sooner.

We received information from the lab that your sample was rejected because it was hemolyzed. Hemolysis occurs when red blood cells break open, releasing hemoglobin and other substances that can interfere with test results and affect their accuracy.

To help you with proper blood collection for your next sample, I’ve attached a guide with detailed instructions. Please review the guide and follow the steps carefully to ensure the best results.

If you’re interested in a replacement kit, please let me know. I will then send you an invoice and prepare your order right away.

Thank you for your understanding, and I look forward to your response.

Warm regards,
Mel | Customer Service

Attachments:
Blood and Serum Test Instructions.png





Thu, 10/31/24 3:22 pm

Still no updates on my test... what on earth is going on or taking so long?

Im very unimpressed with your services so far.

1 November 2024
Unprompted review
myLAB Box logo

Reply from myLAB Box

Dear Henry,

I truly apologize for the delay and the frustration you've encountered. I completely understand your concerns, and I recognize how important this test is for you.

I would want to offer you a replacement kit with no additional cost for the inconvenience this may have caused and I hope for your consideration.

To arrange your replacement, please reach out to customerservice@mylabbox.com and I will have Mel process this for you.

Thank you for your continued patience.

Your health advocate,
Hannah

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look