Maiasvintagewholesale Reviews 

157
•
TrustScore 3 out of 5

3.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 52 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Consumers frequently note the fast shipping times, well-sorted merchandise, smooth communication, and overall great product quality upon arrival. Many buyers find the items exceptionally easy to resell quickly and express deep satisfaction with their repeated purchases. Some reviewers were not happy with missing items, incorrect descriptions, and extended delivery delays in receiving their orders. People also frequently mentioned poor customer support response times, a complete lack of tracking information, and receiving heavily damaged or stained products. Others noted that resolving these frustrating issues through customer service proved extremely difficult due to ignored emails.

What people talk about most

Order

Reviewers share mixed feedback about their order experiences, highlighting both satisfaction and frustration.... See more

Product

People report ambiguous experiences with product, as reviewers express deeply divided opinions regarding... See more

Quality

Consumers find quality to be ambiguous, with people reporting vastly different experiences regarding their... See more

Response time

Customers consistently note negative experiences with response time, highlighting that emails and messages... See more

Delivery service

Clients share ambiguous opinions on delivery service, with some reviewers praising extremely fast shipping... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

overall products very good. some had to be thrown away due to holes and staines GRADE A. expected delivery needs to be updated more often. very good services.

Rated 5 out of 5 stars

I recently placed my first order with this wholesaler and was genuinely blown away by the quality. The grade of the items was some of the best I’ve ever received — clean, well-sorted, and exactly as... See more

Rated 5 out of 5 stars

Finally a wholesaler who delivers what they sell. Grade A lee sweatshirts. Thank you. As a store i need a good wholesaler. Took a punt from a fellow colleague who recommended Maias. I saw the recent c... See more



Contact info

3.1

Average

TrustScore 3 out of 5

157 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 12% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.1

All reviews

(157)

51 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Worst company I have ever used

Worst company I have ever used. 40% of my items were fake and then what was authentic had holes and deep stains on them

I haven't received any answer back from them after trying for 2 weeks now.

Looks like I am left with this rubbish without an explanation. AVOID LIKE THE PLAGUE!!!!!

30 October 2024
Unprompted review
Maiasvintagewholesale logo

Reply from Maiasvintagewholesale

Hi Terry

We have searched through the orders and have no record of your order or any record of an email from you. I believe you have us confused with another business!

We are more than happy to help if this was ordered under an alternative name, our email address is maiasvintagewholesale@gmail.com

Many Thanks
Marley
Director

Rated 1 out of 5 stars

AVOID AWFUL SERVICE & ITEMS

Ordered a 50 t shirt bundle, I’d say around 2/3rd of the items were damaged. I found holes, deep imbedded stains, cigarettes burns & plenty without size tags or wash care instructions.

The bundle was supposed to be ‘GRADE A’ which they state /claim should have;
No holes, no tears, no staining. Absolute minor wear and tear.
The majority will have no marks whatsoever.
There may be some items that have small marks which will wash out such as dust, dirt or water marks etc.

Contacted their customer service who initially ignored my emails until I sent a second follow up email. They claim they work on a 10% error basis, which directly allows them to provide poor items, which goes against their own grading system…

After complaining & they granted a partial refund for a single item (which I wasn’t happy with as more than 1 were faulty) my emails were later ignored & 2 weeks later no refund processed,

AVOID!
Don’t waste your money or energy!

29 October 2024
Unprompted review
Maiasvintagewholesale logo

Reply from Maiasvintagewholesale

Hi Kyle

Let me start off by saying you received a bundle with 7 miss grades (Grade B) out of 50 items.

As explained on our site we work on a 10% margin for error as we grade around 100,000 items every month.

As stated in our policies we will always offer a refund on any items above this margin. We offered you a refund on the two items and you were not satisfied so we offered you a full refund on your order upon returning which you also rejected.

Im really unsure how we could have helped you more in this situation, baring in mind the total order value was £60 with free shipping which costs us £10 to dispatch and £10 to return.

Many Thanks
Marley
Director

Rated 2 out of 5 stars

Food, Pet Pair and No Zips

Used this company 3 times now. First time items were very good, however, issues with the distributor meant they were 2 weeks late (not an issue) second time, items were good and arrived on time. However the third time was not so great.

Items were a week late and told it was due to a warehouse move however the packing label was purchased and placed on my parcel 5 days after the purchase was made (so after I had been in touch asking where it was). Items arrived, box of 50 clothes graded B so expected some defects however so far 20 of the 50 are unsellable and will most likely end up in the bin or a charity shop.

Of the 30 left that are salvageable many are covered in animal hair, one is encrusted with food, around 8 or 9 have no/not working zips some have sew on patches randomly sewn in places that when removed will leave multiple holes. A couple have large marks across them that won't come out when the item description states small marks. Item description also states around 10% of a lot will be bad quality which is 5. Small holes were also in the description yet some have small holes, one has the pockets completely detached from the main jacket.

As I say I expected some defects but not to this extent. I have managed to salvage 10 so far that are re-sellable, 20 that are in an awful state and aren't re-sellable and the rest I am trying to wash the dog hair and food out of.

Had hoped to use this supplier going forward however there are others out there that I will try and see if I can get better products and or delivery times.

I can't use a supplier and pay out large sums of money that have recently increased, and then receive someone else's animal hair-covered clothing and someone's dinner. Most likely going to lose money on these items now.

I had also contacted them directly, not looking or expecting any sort of compensation, just to inform them going forward they should lower the grading on the item and was told the grading was correct and that "animal hair is horrible but it will come out in the wash"

I have marked 2 star as the first two orders (though late) were good and the customer service is responsive.

3 October 2024
Unprompted review
Maiasvintagewholesale logo

Reply from Maiasvintagewholesale

Hi Adam

First of all thank you for your custom.

I apologise for the first two orders experiencing a slight delay dispatching.

This is the grade B description taken off the site from the grading criteria

Grade B

Smaller marks and stains that may not be removable or will require more work/stain removal. 'Marks and stains' can include oil, paint, bleach, dirt, grease etc etc.
Small holes or snags in the fabric.
Broken and non functioning zips or zip replacement required.

This is a statement taken from the north face bundle page

or certain items and brands such as Patagonia, the North Face, Carhartt and Dickies you should expect there to sometimes be items with company logos or company embroidery

I believe everything described in this review was stated on our site to review before purchasing, we are very transparent with the descriptions as you have found from your two previous orders.

Unfortunately we do not have the time as wholesalers to remove hair or food and that is why we sell it at a cheaper price as grade B.

I'm sorry this order did not live up to your expectations.

Many Thanks

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look