HomeDesigns AI  Reviews 

1,384
•
TrustScore 3.5 out of 5

3.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 118 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Consumers generally find the platform intuitive and exceptionally helpful for generating quick visual inspiration for various home renovation projects. Many people appreciate how remarkably easy it is to upload personal photos and explore different creative design options in very little time. However, some customers also noted significant difficulties regarding subscription management, relentless upsells, and unexpected charges after signing up for the service. Others mentioned that canceling the platform membership is overly complicated and requires sending direct emails instead of a simple automated button. Additionally, a few users felt that the generated design outputs can sometimes be entirely inaccurate, unhelpful, or frustratingly distorted.

What people talk about most

User experience

People report ambiguous experiences with user experience, as some consumers praise the platform as a... See more

Product

Customers consistently note ambiguous experiences with product, as some reviewers praise the fast,... See more

Subscription

Users describe negative interactions with subscription models, frequently expressing frustration over... See more

Cancellation

Customers expressed deep frustration and dissatisfaction regarding the cancellation process. Reviewers... See more

Artificial intelligence

Reviewers highlight ambiguous aspects of artificial intelligence, as some consumers report an amazing... See more

Reviews shaping this summary

Rated 3 out of 5 stars

Standard bait-and-switch that pretends it's going to do a rendering, then makes you sign up, then drops the monthly plan signup. Fed up of these dark patterns. I'd have signed up if it was clear wha... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

I am a homeowner and was looking for a relatively easy AI design generator for a few projects. HomeDesignsAI worked well for me. Many of the images it returned gave me some inspiration enough to give... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

I truly enjoyed your free trial and will get back to it if I need it. It really helped me to envision my project, with its wonderful functionalities especially magic redesign with prompts. thank you... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

I’ve been testing HomeDesignsAI and I think it has a lot of potential. What I liked: The guidance/tutorial approach helps a lot. If you actually follow the instructions, the experien... See more

Company replied


Company details

  1. Software Company

Written by the company

Transform spaces with HomeDesigns.ai! Our innovative tool offers personalized design solutions for homeowners, interior designers, real estate agents, furniture builders, e-commerce stores, landscapers, gardeners, architects, and more. Whether you're remodeling, redecorating, or seeking a cutting-edge design solution for your business, our AI-driven platform provides expert guidance, stunning visualizations, and tailored recommendations. Plus, businesses can integrate our leading home design AI into their websites with our API or white-label solutions. Discover a seamless, stress-free design experience with HomeDesigns.ai.


Contact info

3.3

Average

TrustScore 3.5 out of 5

1K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 88% of negative reviews

Typically replies within 2 weeks

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.3

All reviews

(1,384)

123 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

FRAUDULENT COMPANY - DO NOT PURCHASE

tried the free 7-day trial which was supposed to include all of the features, but the tool kept returning absolutely skewed and "wonky" pictures in the results. I said to add an outdoor fireplace, and it put one tiny little short cube in the corner of the pic that looked like a toilet. DO NOT WASTE YOUR TIME OR MONEY ON THIS APP! You are better off using chatGPT or Grok because those provide better responses to your requests. Oh, and you cannot easily cancel your subscription - you must e-mail, and then you aren't even sent a solid confirmation. Instead, you are bombarded with tons of e-mails from them asking you to stay and try their product. They said in the e-mails that I wasn't able to see all of the features with the 7-day free trial, but why would I buy a product without being able to see the full capability first?!?! This company should be investigated for unfair consumer practices.

15 September 2025
Unprompted review
HomeDesigns AI  logo

Reply from HomeDesigns AI

We’re very sorry to hear about your experience, and we completely understand your frustration. The results you described are far from what we want users to see, and we’re continuously working to improve prompt accuracy and design outputs to avoid situations like this.

To clarify, the 7-day free trial does include access to all features, nothing is held back. If the outputs you received weren’t as expected, it may have been an issue with how the AI interpreted the prompts, and we’d be happy to review this with you.

Please email us again at help@homedesigns.ai so we can make sure your subscription is fully canceled and review your case for a refund. Your feedback is very important to us, and we’re committed to making this right.

Rated 1 out of 5 stars

I'm surprised by the good reviews on…

I'm surprised by the good reviews on this app. The AI is sub par and it doesn't perform as advertised, requiring upgrades for features that appear to be part of the tier I purchased. I asked for a refund but haven't heard back.

4 September 2025
Unprompted review
HomeDesigns AI  logo

Reply from HomeDesigns AI

We’re sorry to hear about your experience and understand your frustration. Some advanced features are indeed part of optional add-ons, but we see how this can feel unclear and we’re working to make pricing and inclusions more transparent. As for your refund request, please email us at help@homedesigns.ai with your account details and we’ll make sure it’s prioritized and processed. Thank you for sharing your feedback — it helps us improve.

Rated 1 out of 5 stars

The product didn't work and Deceptive Scammy Practices

The product didn't work. We reached out multiple times for assistance and to cancel. They would ignore our messages and only responded once with a canned message and didn't cancel as requested. We have continued to reach out and have shown emails with date/time stamps as a Steven C deceptively tried to say was dated at a different date and/or not received. This has been an awful experience with the issue still not resolved and so far $145 worth of charges on my credit card for a product not working and unable to use with the company refusing to cancel. We have been scammed.

18 April 2025
Unprompted review
HomeDesigns AI  logo

Reply from HomeDesigns AI

We’re truly sorry to hear about your experience and how frustrating this has been for you. What you describe is not the standard we hold ourselves to, and we want to make this right. We never intend to ignore or dismiss cancellation requests, and if your emails were not handled properly, we sincerely apologize. Please contact us again at help@homedesigns.ai with your account details so we can immediately cancel your subscription, review the $145 in charges, and issue a refund if applicable. We’ll also make sure a senior member of our team handles your case directly so you receive clear and timely communication going forward.

Rated 4 out of 5 stars

What’s really cool about this app is…

What’s really cool about this app is how flexible it is. Depending on what I need, I jump between Sketch to Render, Virtual Staging, or Creative Redesign. It’s like having a bunch of different tools all in one place, which saves me from juggling multiple apps. The learning curve is there, but once you get comfortable, it’s a pretty powerful design assistant that helps me visualize almost anything.

2 September 2025
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Disappointing

After two subscription upgrades, it doesn't do very much. Changes the colours a bit.

31 August 2025
Unprompted review
HomeDesigns AI  logo

Reply from HomeDesigns AI

We’re sorry to hear that you found the results disappointing after upgrading. The additional plans are meant to unlock advanced tools beyond simple color changes, so if that wasn’t clear or if the features didn’t work as expected, we completely understand your frustration. Please feel free to reach out to us at help@homedesigns.ai with your account details — our team will be happy to review what happened and help you get the most out of the tools you upgraded to.

Rated 1 out of 5 stars

Snake oil hustlers - do not recommend

soft is not intuitive at all. It is not tailored design, just an accumulation of images which are being put on top on your image. AI prompts are not working, ChatGPT LLM does better job with design that this supposedly tailored. Cancelled the same day enrolled, they had to respect 14 days EU cooling period, they did not. Small loss of 30 EUR but time wasted. Now being bombarded by their spam. Also, shady transaction history; not managed by them, but billing is handled by someone else. Overall impression borderline fraud, some hustlers without a product, selling snake oil under AI hype.

29 August 2025
Unprompted review
HomeDesigns AI  logo

Reply from HomeDesigns AI

We’re really sorry to hear that you had such a disappointing experience with HomeDesigns.AI. Our AI is designed to generate new designs from your uploaded photos, but we acknowledge that it’s not always perfect and doesn’t yet match the precision of fully tailored design work. Improving prompt accuracy and control is a major focus for us. As for cancellation, if you’re an EU customer, the 14-day cooling-off period is respected, and we’d like to review your case to ensure it was handled properly. Billing is processed through a secure third-party provider, which is standard practice for SaaS platforms, but we take full responsibility for support and refunds. We’re also sorry about the unwanted emails, you can unsubscribe anytime, and we’ll make sure your preferences are respected. Please reach out to us at help@homedesigns.ai with your details so we can personally investigate and resolve this for you.

Rated 1 out of 5 stars

Not at all impressed

Not at all impressed. I uploaded a high res photo of the front of my house. I had to stand across the street to get the full house in the photo. This included the actual street in my neighborhood at the bottom of the photo. I asked for a new front design and asked for no structural changes. The program gave me a design that was impossible without completely changing the structure and even completely designed the street into a new front lawn.. WTH?? And way too much upsell after you subscribe. I subscribed to be what I thought was the "PRO", highest level and nope.. they try to upsell you on so many more options and makes the more expensive option you choose have very few features in reality. They need to be more upfront about what you get for what price before someone joins.

21 August 2025
Unprompted review
HomeDesigns AI  logo

Reply from HomeDesigns AI

Thank you for your detailed feedback. We’re sorry to hear about your experience and completely understand your frustration. The AI can sometimes misinterpret photos with streets, driveways, or large background areas, which may cause it to redesign elements that weren’t intended. We also appreciate your input regarding transparency on features and pricing — we’re working on making this clearer for future users.

If you’d like, please reach out to us at help@homedesigns.ai with your photo, and our team will review it directly to help you achieve the results you were looking for.

Rated 1 out of 5 stars

Catfish you into doing a load of…

Catfish you into doing a load of prompts, uploads and then brings up a pay-screen despite having free options on homepage. False advertising, waste of time.

17 August 2025
Unprompted review
HomeDesigns AI  logo

Reply from HomeDesigns AI

We’re sorry for the confusion. At the moment, due to high server demand, free users can’t generate new designs — which is why you saw the paywall after uploading. The free plan is meant for limited exploration, while the paid plans unlock the full design features. We’ll make sure to make this clearer on our site. If you’d like more details about what’s included in each plan, please feel free to reach us at help@homedesigns.ai.

Rated 1 out of 5 stars

Hunting for user details

Hunting for user contact details. Only then to share that no free designs are available. Scam!

13 August 2025
Unprompted review
HomeDesigns AI  logo

Reply from HomeDesigns AI

We understand your frustration. To clarify, the free plan does not currently include generations due to high server demand — that’s why you saw the paywall when trying to generate designs. The reason we ask for an email is so users can access their dashboard and saved designs in the future, not to misuse details.

We’re transparent about how our plans work, and while the free option is limited, the paid plans do unlock full functionality. If you’d like, you can reach out to us at help@homedesigns.ai and we’ll be glad to walk you through what’s included so there are no surprises.

Rated 1 out of 5 stars

False Advertising, Poor Quality, and they will steal your money

False Advertising: Their web page shows "No credit card needed" yet they required a card anyway

Poor Quality: I used the product once and the options were poor quality. I tried different options but then they instantly began charging me every time I tried to change the image for the better

Horrible Customer Service: I sent an email 7/20/2024 - just two days after I first signed up - and told them I wanted to cancel the subscription immediately. They apparently did not cancel it because I just got a bill for $192 on 7/18/2025.

12 August 2025
Unprompted review
HomeDesigns AI  logo

Reply from HomeDesigns AI

We’re sorry to hear about your frustration. To clarify:
• Our homepage does state that a card is required for the 7-day free trial, but you are not charged if you cancel within that period.
• We don’t charge per edit or per image — subscriptions are flat-rate and unlimited during your plan.
• Regarding your cancellation, if you emailed us back in July 2024, our team should have processed it. It sounds like something went wrong there, and we’d like to fix it for you.

Please forward your original cancellation email or any recent billing receipts to help@homedesigns.ai so our team can review and resolve this quickly, including refunding any charges made in error.

Rated 1 out of 5 stars

Unable to Cancel

Scam.
The make it so that only way to cancel is by sending them email.

When you do send them email, they will keep replying with unneccessary questions/offer.
And completely ignoring your request to cancel.

12 August 2025
Unprompted review
HomeDesigns AI  logo

Reply from HomeDesigns AI

We’re sorry for the confusion. Our free plan only includes access to the Redesign model, and generations are limited depending on server load. To unlock unlimited generations and all the tools you see on the homepage, an upgrade is required.

We’ll review the messaging on our site to make sure it’s clearer, but thank you for sharing your experience — feedback like this helps us improve.

Rated 1 out of 5 stars

Scam!

Scam!, not even 1 free generation.

7 August 2025
Unprompted review
HomeDesigns AI  logo

Reply from HomeDesigns AI

We understand your frustration. Our free plan currently does not include active generations due to high server demand, which is why it may seem like there’s no free generation available. Access is limited to certain tools when server load is low.

If you’d like, you can reach out to us at help@homedesigns.ai and we’ll be happy to walk you through the current options or explore alternatives so you can properly test the platform.

Rated 1 out of 5 stars

Free 7 days trial is not true, they keep charging you until you notice it!

Tried using the software, which was rather complicated. Cancelled straight away within 7 days free trial period. Today discovered that the subscription is still live and the company kept charging me 34 dollars for 2 months! This is fraudulent, please return my funds for the 2 months of forceful subscription immediately.
Thank you

7 August 2025
Unprompted review
HomeDesigns AI  logo

Reply from HomeDesigns AI

We’re sorry to hear about your experience. Please email us at help@homedesigns.ai with your account details so our team can locate your subscription, process a refund for the two months in question, and ensure it’s cancelled immediately.

We completely understand your concern and will prioritize resolving this for you as quickly as possible.

Rated 2 out of 5 stars

There's still a lot of work they need…

There's still a lot of work they need to do, for example the furniture removal tool just replaces furniture with other ideas so not quite says what it needs to do. The same with the AI magic tool - in fairness these things are really challenging to get hard, but equally don't say that you can do something when it still falls really short. I've had to end up using my photoshop which I pay a subscription for anyway to rectify the mistakes - so why bother with this app?

I also find it dodgy that when I try to cancel through my account, I have to email them instead of a standard cancellation. Wouldn't recommend them at all

6 August 2025
Unprompted review
HomeDesigns AI  logo

Reply from HomeDesigns AI

Thanks for the feedback - we understand your concerns. The Furniture Removal tool is designed to replace removed items with AI-generated fills, but we know it’s not perfect and our team is actively improving it, along with the AI Magic tool, to better match user expectations. Regarding cancellation, it currently goes through email so we can ensure accounts are fully closed and any pending issues addressed, but we’re reviewing ways to make the process smoother.

Rated 2 out of 5 stars

not the best

not the best. i uploaded a pic for a front yard design, it just gave me some pics from google. Even ChatGPT attempted to give me a design using photo of the house . It says cancel any time , i used it for 1 day and it was a waste of money so i asked them to cancel it. But they are going to bill me for the whole month . so watch out once you put you CC in, they bill you for the whole month, regardless.

2 August 2025
Unprompted review
HomeDesigns AI  logo

Reply from HomeDesigns AI

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your experience.

It’s important to clarify that we don’t use Google images for designs — all generations are created by our AI models based on the photo you upload. If your results didn’t match your expectations, we’d like to investigate and see exactly what happened. Please send us the original photo you uploaded to help@homedesigns.ai, along with any prompts or settings you used, so our team can review the case in detail and provide a solution or better results.

Regarding billing, our subscriptions are billed for the selected period (monthly, yearly, etc.), and charges are processed at the start of the term. This is also noted during checkout. However, we understand your concern and will be happy to review your specific situation to see what can be done to resolve it.

If you can share your details with us via email, we’ll ensure that someone from our team looks into it right away and follows up personally.

Rated 5 out of 5 stars

Used this on a few ongoing projects and…

Used this on a few ongoing projects and it really helps when showing clients different options before we start anything. The fill spaces and material swap tools are solid. It's not replacing anything we do, but it speeds up conversations and decisions a lot.

25 July 2025
Unprompted review
HomeDesigns AI  logo

Reply from HomeDesigns AI

Thanks for sharing your experience! We’re glad to hear the Fill Spaces and Material Swap tools are helping you present options to clients more efficiently and support faster decision-making.

Rated 5 out of 5 stars

I've been using it mainly for virtual…

I've been using it mainly for virtual staging, and it's actually saving me a lot of time and is super useful, especially when I need quick visuals for listings. The beautiful redesign mode also gives clean results that look realistic enough to show clients. It's become part of my routine now

24 July 2025
Unprompted review
HomeDesigns AI  logo

Reply from HomeDesigns AI

Thanks so much for sharing this! We’re thrilled to hear that HomeDesigns.AI has become part of your routine and is helping with your virtual staging and client visuals. If you ever want to explore even more time-saving features or need help refining designs, feel free to reach out — we’re always here to help!

Rated 1 out of 5 stars

Charged my credit card after cancellation

Charged my credit card after I had canceled the subscription 2 months earlier. Make sure to save any information of your subscription service and cancellation email, you will need it in the future. Not trustworthy. And, the service is so cheesy.

30 July 2025
Unprompted review
HomeDesigns AI  logo

Reply from HomeDesigns AI

Hi there,

We’re really sorry to hear about this experience. We take billing issues seriously, and we want to get this resolved as quickly as possible.

If you haven’t already, please email us at help@homedesigns.ai with any proof of your cancellation (screenshot or forwarded confirmation), and someone from our team will personally look into it and ensure it’s sorted out.

We understand your frustration, and we’ll make this right. Thanks for your patience while we investigate.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look