Earthwiseseed Reviews 104

TrustScore 1.5 out of 5

1.5

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 51 reviews, most reviewers were let down by their experience overall. Many people expressed significant dissatisfaction with the delivery service, noting that orders frequently did not arrive or were severely delayed, often remaining in a "label created" status without actual shipment. Customers also found it difficult to contact the company, with calls going unanswered and emails receiving generic or unhelpful responses. Some people also felt that the products themselves were ambiguous, with some reporting that seeds did not germinate or that they received damaged items. Conversely, a small portion of people were satisfied with their orders, mentioning that their products arrived and were growing beautifully, and that their questions were answered promptly.

What people talk about most

Order

Clients express significant dissatisfaction regarding their orders. Many report not receiving their orders... See more

Delivery service

Users describe negative interactions with delivery services. Many customers report issues where shipping... See more

Product

Reviewers highlight ambiguous aspects of product. Many customers report never receiving their ordered... See more

Response time

People report ambiguous experiences with response times. While some customers received quick responses, with... See more

Customer communications

Customers consistently note negative experiences with contact. Many reviewers report that phone numbers are... See more

Reviews shaping this summary

Rated 2 out of 5 stars

I ordered on April 20th, and still haven't received my order. I emailed them multiple times and they said they were waiting on more stock. My advise, is show stuff online as out of stock until you hav... See more

Rated 2 out of 5 stars

Even though the initial product was decent, the second item (Truegrass Native Lawn, which is uber-expensive) didn't grow. I sent pictures and was told that it was growing ("coming through" was the exa... See more

Rated 1 out of 5 stars

VERY POOR experience ! Earthwiseseed will take your money then life becomes a "wait and see" game about if and when you will ever see your order arrive. They excel in repetitive excuses and empty pr... See more

Rated 1 out of 5 stars

Ordered. Never received product. UPS says label created, but they never received the product. SHOP says the product was delivered. There aren't delivery thefts from my house. Called customer service t... See more


Company details

  1. Seed Supplier

Written by the company

Your source for sustainable and eco-friendly grass, native wildflower seeds & alternative lawn solutions. We believe that a beautiful lawn doesn't have to come at the cost of the environment. That's why we offer a range of native ecotype & naturalized seed solutions that require no watering, no chemicals, and best of all no mowing. Browse our selection of lawn alternative and wildflower seeds today and join us in our mission to build back native habitat and cultivate a more sustainable future, one seed at a time.


Contact info

1.5

Bad

TrustScore 1.5 out of 5

104 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 2% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Stay Away

I finally received my seed order that was initially ordered in March. It showed up in a white plastic pouch and the seed was completely empty from original container into the shipping package. Honestly, if I hadn't reached out about the delay in shipping, it probably never ships. Buy from a local provider or a more trusted site.

Update: While they did ship a replacement, it showed up in the same quality as the first. Complete waste of money. As I said, just stay away.

21 April 2025
Unprompted review
Earthwiseseed logo

Reply from Earthwiseseed

We would have shipped the matter what we were just very busy. Also, we resent you your order out again for free sorry for the trouble.

Rated 5 out of 5 stars

Be a little patient!

I have not yet sown the seeds, but a gentleman helped me pretty quickly when I called in. I now plan to wait for Fall to plant the grass seed.

I saw a lot of negative reviews, coming from a very small pool of people. It made me leery because there are so many scam sites these days. When I spoke with someone, I found out they’re having technical issues with their website/email system. It’s gotten flooded! Whoever said AI and all this tech would make everything easier?

Best bet is to call if you have an issue until they have all their kinks ironed out. Sounds as though they’ve been a fairly small operation up until recently. When an explosion of sales occurs during transition or growth periods, that can make it difficult for the business to play catch up! It can happen to anyone. Especially when you have a small number of employees and experience an extreme uptick in sales. Be a little patient! I will report on the actual grass in the Fall!

18 April 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Can I give a ZERO star

Can I give a ZERO star? Purchased over $200 in products from this company and its not been delivered 4 weeks later. Have tried phone and email to follow up with no response. Do be scammed like me!

21 April 2025
Unprompted review
Earthwiseseed logo

Reply from Earthwiseseed

My totally understand your concern and having to wait was a pain for you. I understand that we were very busy, but we did ship your order and I tracked and it was received.

Rated 1 out of 5 stars

Where are my seeds and why isn't anyone responding?

I placed an order for $454 worth of seeds on 4/6. The order confirmation says your order may take up to 7 days to ship. I hadn't received confirmation of my order shipping so I attempted to reach out via email numerous times. No response. The phone number says no one is available to take your call. I tried the text number that says someone will answer 24/7. No response. I used the chat box on 4/16 to ask for help and someone responded. They shipped a partial order I received 4/19 but unfortunately it was incorrect. I ordered 1/2 lb of a seed mix and only received 1 oz but the packaging slip made it look like I received the correct 1/2 lb. I am still missing numerous parts of my order and once again I cannot reach anyone at the company using any of the methods they provide, and that I have tried before numerous times. This time the chat box isn't responding either. I was really excited to receive these seeds and had already prepped the areas to sow. I wish I could leave a review about the quality of the seeds or germination success but unfortunately my review is like so many others and I have to recommend you purchase elsewhere so you don't end up chasing this company around for product you have paid for but haven't received. I should have checked sources like Trustpilot and Reddit for honest reviews of this company before purchasing. It is too late for me. Save yourself the time, money and energy and find a better source.

21 April 2025
Unprompted review
Earthwiseseed logo

Reply from Earthwiseseed

Sorry for the delay we were very busy. I have checked and tracked your order. It was shipped and delivered and I hope it all worked out. Sorry for the trouble.

Rated 5 out of 5 stars

Received High Quality Seeds

Thought I would leave a review. I had a pretty great experience so I wanted to share it although just you did take 2 1/2 weeks to arrive. I understood the delay due to peak season and also I called and talked to. I believe his name was Joe who told me they were a little behind, but he was extremely helpful

I received my seed last week. It was very high-quality. The wildflower seed was beautiful and looked nothing like anything I purchased from Home Depot in the past.

The micro clover mix with the fescue. I think it was ultimate clover is only been down for a week and I already am seeing good growth!

Overall, very good experience I would recommend. I know people seem to be having some issues, but I would say give them benefit because they did deliver a great product to me.

8 April 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Scam company avoid

Scam company avoid. Ordered seeds, received an email that due to popular demand theyre out of stock but will ship soon. No responses from company for refund/cancellation.

21 March 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Stay away from this company

Stay away from this company. Took my money a month ago, never shipped anything and they don't respond. I had to dispute with my credit card to try to get my money back! What is wrong with this company??? This is fraud!!

12 March 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

No shipping for both orders

I placed two orders, one in 3/17 and the second on 3/25. I’ve emailed their customer service multiple times and called their number and left two messages. No, they don’t answer emails within and hour. No, they don’t ship within the 4 days their website and confirmation emails say. I’m ready to just give up and go somewhere else.

14 April 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

SCAM?

My credit card was charged more than 2 weeks ago and they still haven't shipped my order. Beginning to wonder if this scam.

14 April 2025
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

Try calling them instead of email.

I have not planted my seeds yet. I experienced the same shipping delays as others as well as the lack of email confirmation of the sale and shipping. I also tried emailing without a response. I ended up calling and waiting on hold for about 10 minutes to talk to a human and they assured me they would get the product out asap. A day later I started getting updates on the delivery and it arrived four days later.

6 April 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Do not recommend

Placed an order on 3/28. It was supposed to ship within seven days. I never received a shipping confirmation so I emailed and asked where it was. I received an email with excuses, saying they’re behind, etc. No new shipping date was given. They basically said be patient and we’ll let you know when it ships. I just checked and it still hasn’t shipped. I emailed to cancel the order. If I don’t hear back Monday, I’ll reverse the charge with my CC company. 0/10. Do not recommend.

Edited to add that they are also removing negative comments on their Facebook posts and blocking people who write the negative comments. Stay far away from this company.

Edit 4/21/25: I have no interest in doing business with this company, even at no cost to me. We disputed the charge with our CC company and had the charges reversed. Earthwise is deleting all negative comments on their social media. Terrible company. Terrible customer service. Stop the aggressive FB advertising if you can’t keep up with orders.

26 March 2025
Unprompted review
Earthwiseseed logo

Reply from Earthwiseseed

Hi Mel, we’re so sorry to hear this. We are finally catching up on Uber. We were very behind. We got extremely busy and we are a small company we had to grow quickly, but we have resolved all of our issues and are now shipping out many many more orders a day than we are taking in. Please reach out to Earthwiseseed@gmail.com. Send me your order number and I’ll make sure that you get a credit and will send you the order for free.

Rated 1 out of 5 stars

Appalling customer service

Scam? Had my order confirmed on March 25th, which included a note advising shipping within 4-5 days. Still no sign of my order, no response to my emails. Don't go anywhere near this company if you have any hope of planting in the spring 2025...or seeing your money again.
Update following response from vendor below: still no response to my emails requesting cancellation of my order. Delivery may have been arranged but I’m now interstate until the fall and my lawn will not have low growth seed on it through the next 6 months. I needed seed, not free shipping. And sometimes delivery dates are important to customers, so don’t use this company if you are working to a timeline.

8 April 2025
Unprompted review
Earthwiseseed logo

Reply from Earthwiseseed

Hi Nigel, sorry for the trouble. We are definitely not a scam. Just extremely busy I just checked and your order has been shipped via UPS. We will refund your shipping charge for the trouble. Thank you so much. I hope you find it in your heart to update this review once you receive it.

Rated 4 out of 5 stars

I spent $141 on seeds

I spent $141 on seeds. The right time to plant them is slipping away. No update after order confirmed. Did they rip me off? Ordered 3/22, today is 4/10, nothing. 4/17 Update - I texted the number on their site. Someone responded and was apologetic and assured me they would get the seeds shipped. They did! I got them yesterday! :)

21 March 2025
Unprompted review
Earthwiseseed logo

Reply from Earthwiseseed

Hi Cara, sorry for the delay and we were very busy. I checked your order and I see that it was actually delivered to you today. I hope that you will be able to update the review here if you can find it in your heart to forgive us for the delay.

Rated 5 out of 5 stars

Great solution for a beautiful yard!

The Earthwise Low Grow Lawn Mix is a great solution! I can’t wait to see the mix bloom. The instructions are easy and helpful. My yard looks great and I will be expanding it, hoping to cover even more of the ground with it.
I see many people are unhappy about a slow shipping and delays. This company is not a scam, they are simply busy to what I can tell. We are very used to fast shipments these days, the Eartwiseseed sends their shipments and takes good care of them.

8 April 2025
Unprompted review
Earthwiseseed logo

Reply from Earthwiseseed

Hi Marta! Thank you so much for taking the time to leave us a review. Really appreciate it. Please share your results with us as the process goes along. Thank you again for your business.

Rated 5 out of 5 stars

Received in a Timely Manner

I received the seeds in a timely manner, they were well packaged.

18 March 2025
Earthwiseseed logo

Reply from Earthwiseseed

Thank you, Karen for taking the time to give us a review. We really appreciate it. Please do feel free to update us with your success once the seeds germinate.

Rated 1 out of 5 stars

Order never received

Placed an order on 3/23 and received a confirmation email. Haven't received any communication or product since. I have emailed twice at the addresses provided by the company and no response (although responses to others from comoany day they reply to all emails within an hour, this is not true). I didn't even bother trying to call. It sounds like they have low/no stock on items but there is nothing to indicate this prior to purchase that an order will be delayed. After an order is placed it is just not shipped and there is no communication at all.

23 March 2025
Unprompted review
Earthwiseseed logo

Reply from Earthwiseseed

Hi, thank you for taking the time to write this review. We get a ton of emails today and try to answer all of them if you had or would like to call us at our 800 number we will be happy to assist you. We answer every phone call from 9 to 5 Monday through Friday.

We have plenty of stock to fill our orders. We just had so many orders so quickly that we have been ramping up employees to produce and package and ship quick enough. Seed is not the issue.

Your order is shipping out today

Rated 4 out of 5 stars

Received seeds after a month

Update: attempted to cancel order but they shipped anyway. Still seems poorly managed but at least they delivered

4 weeks without the order shipping and only notification of delay came from me questioning the order after 2 weeks. Found alternatives within the same amount of time. If you can’t ship in a reasonable time don’t take payments

12 March 2025
Unprompted review
Earthwiseseed logo

Reply from Earthwiseseed

If you’d like to reach out to us with your order number, we will get this taken care of for you. 100%. We are busy and we have been a little slow, but we are fully order as quickly as possible and we are catching up making a good headway of recent time with a larger staff and a better process.

Rated 3 out of 5 stars

Worth the wait?

Way behind on orders and believe they are getting hammered with messages too. As they get more organized hope they can give better updates on their page or social media. Will definitely update when I can comment on product. Pretty excited to try them out. One part of business is in NE, storm definitely slowed them down at busy time of year.

2 April 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Not only poor, but rude customer service.

Confirmation promised shipping within four days. Two weeks later, the automated customer service email response makes some rather extraordinary claims to 15 hour shifts to catch up with backlog. This is all poor service but one takes one chances. I suppose we should be impressed with a family run business being so overwhelmed. However…
It was the intentionally offensive individual customer service email response that was also received only minutes after the automated email (and cannot be repeated here) that rather took me back. Not certain what this company is doing, but their business model of poor and rude customer service is certainly curious.

19 March 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Avoid this company

Avoid this company - it's probably 1 guy who is reselling someone else's products. Ordered 2 items and one arrived 2 weeks after ordering and the other one came a month later AND they sent 1 pound instead of 10. Tried getting a refund through customer service and they shipped anyway. Cannot reach a live customer service agent! Awful experience

3 April 2025
Unprompted review
Earthwiseseed logo

Reply from Earthwiseseed

Thank you for taking the time to review us. Sorry that your receipt took longer than you expected. We are available via email or our 800 number every day 833-476-7333. Please give us a call if you have an issue I’m looking to order now to see what happened with the one to 10 pound thing.

We are a small business absolutely that has exploded and we are extremely grateful to all the customers that I’ve purchased our seat and we are keeping up as best we can we have increased our staff times three in the past two weeks. We will resolve this for you and get you what you ordered if there was a mistake may we truly apologize

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look