Cocooncenter Reviews 

2,231
•
TrustScore 4 out of 5

4.0

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

I was a bit hesitant to order seeing other reviews but they had everything i wanted and too good to miss deals with quite a lot of free extra products and free delivery to a collection point, my local... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

One product was missing from my parcel (baby wipes for 8€). The customer service claimed it wasn't their fault and I needed to fill an official claim to the transport provider, but the parcel wasn't... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

I adore cocooncenter prices, but my la roche-posay anthelios arrived with a scary short expiry, barely two months left, felt like leftover stock. Lovely box, careful pack, but your selling me sunscree... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I was highly skeptical because the prices were so amazing, but decided to go for it anyway and order a large haul of skincare. Placed the order Sunday night, received tracking information Monday, saw... See more

Company replied

Company details

  1. Beauty Products Vending Machine
  2. also in
  3. Skin Care Products Vending Machine
  4. Toiletries Store

Written by the company

Parapharmacie en ligne proposant plus de 21000 références et plus de 800 grandes marques. Prendre soin de vous est notre priorité. Parce que la santé et le bien-être ne sont pas une question de mode, mais un mode de vie, il est essentiel de pouvoir choisir ses soins en toute confiance. Grâce à nos pharmaciens et des conseils d’experts, transformez votre quotidien en instants privilégiés. Depuis 20 ans, Cocooncenter, pionnier français de parapharmacie en ligne, réunit pour vous les meilleurs produits. Des marques qui vous ressemblent, à des prix accessibles au plus grand nombre. C’est pour vous que Cocooncenter s’engage. Pour votre santé, pour votre beauté, pour votre budget. Cocooncenter Ensemble, prenons soin


Contact info

4.0

Great

TrustScore 4 out of 5

2K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 69% of negative reviews

Typically replies within 2 weeks

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.0

All reviews

(2,231)

847 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Good until something goes wrong...

I have ordered from CocoonCenter for years without any issue, and that’s exactly the problem: everything works as long as they simply take your money and ship a box. The moment something goes wrong, the customer service becomes useless.

They sent me a €30 product already opened and half‑used. Instead of actually reading the complaint, they repeated that the inner box was “clean”, so the issue didn’t happen during shipping — which I obviously already knew. Their final solution was a €5 credit “for a future purchase” because they consider the product “perfectly fine to use”.

Prices are good, but customer service that doesn’t even read the issue is not.

10 July 2026
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

Unresponsive

I placed my first order with Cocooncerter in couple weeks ago. I have sent four emails/messages to the customer service for some request but have not received any response. What's going on outhere???

8 July 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Unfortunately after a month and several…

Unfortunately after a month and several emails to customer service and a phonically to a non-functioning phone number I have still not received the £300 worth of goods I ordered. I should have gone to France myself, it would've been cheaper and more successful. What a shame.

14 July 2026
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

PLEASE WHERE IS MY ORDER?

I have been a loyal customer of cocoon centre for 3 yrs as I bulk order once every year to the UK. I have had no problems until this year where my order has not arrived and there is no tracking information and no response from the customer service both via emails and the phone. This is not good.
COCOON CENTRE, PLEASE WHERE IS MY ORDER? CUK-25664785-COC
————————-
Updated review, after a lot of chasing wit emails, Coocoon centre finally tells me that my order was stolen by the courier company and I was given a refund back.

11 July 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Avoid this company! Terrible customer service and missing order

I am deeply disappointed and frustrated with my very first experience with this company. I placed an order (Order Reference: CUK-25617037-COC), and not only has it not arrived, but the customer service has been a complete disaster.
I have sent multiple follow-up emails, including a direct inquiry on Sunday, after being promised an update. Instead of receiving answers, I am being completely ignored. They took my money immediately, but when it comes to shipping the items or communicating with the customer, they disappear.
This level of neglect is entirely unacceptable. If you value your money and your peace of mind, do not buy from them. I have already contacted my credit card company to initiate a chargeback for non-delivery of goods. Absolute worst service ever.

13 June 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

False feedback to trustpilot while the problem remains

I have ordered a parcel from cocooncenter, 3SBPB0011054301. Between them and DHL, they both point to the other - DHL asks me to contact cocooncenter so they start an investigation into where the package is, and instead of doing that, cocooncentre seems to ignore that and provide false feedback here on trustpilot that everything is ok and I need to collect the package. How can the company be so dishonest? Instead of false feedback here, should they focus on solving the problem for the customer?

12 June 2026
Unprompted review
Cocooncenter logo

Reply from Cocooncenter

Hello,

We sincerely apologize for the delivery issue affecting your parcel and for the frustration this situation has caused.

We would like to clarify that your claim was taken into account from the outset and that our Customer Service team contacted the carrier to investigate the whereabouts of your parcel.

Unfortunately, following the investigation and the steps taken by our team with the carrier, your parcel was ultimately confirmed as lost. We can also confirm that a full refund has been issued to you accordingly.

We are very sorry for this unfortunate delivery incident and regret any misunderstanding caused by the information previously provided.

Kind regards,
Cocooncenter Team

Rated 1 out of 5 stars

Scam

Poor service, time delivery insane, products arrived damages, customer service useless, no refund. It is a scam!!

Response to the Cocoon Center below :
I had to contact you several times regarding my order, which was not arriving (after a month of the date of the order). I received no response to my repeated inquiries until I threatened to seek a refund. Would you like to publish the emails that went unanswered to prove that?

Hope other genuine negative reviews will likely appear because of your service, for people awareness.

The products being sold are not the original products.

28 May 2026
Unprompted review
Cocooncenter logo

Reply from Cocooncenter

Hello,

We are sincerely sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

As soon as we received your first email, our Customer Service team took your complaint into account and carefully reviewed your case. Following your claim, our team did everything possible to offer a suitable solution to the situation encountered.

We regret that our exchanges did not fully meet your expectations. If you still have any questions or would like further clarification regarding your case, please do not hesitate to contact our Customer Service team again. They will be happy to assist you.

Kind regards,

Cocooncenter Team

Rated 1 out of 5 stars

Rubbish

Rubbish! Ordered and paid extra for a fast delivery but a week later not arrived and no response at all to messages . Asked for a refund and no response. I definately wouldn’t recommend.

18 June 2026
Unprompted review
Cocooncenter logo

Reply from Cocooncenter

Hello,

We are sorry to read your review and understand your disappointment.

However, we have been unable to locate any order under the name provided with your review. We previously contacted you to request additional information that would allow us to identify your order, but unfortunately, we did not receive a response.

Without these details, we are unable to locate your order, investigate the delivery situation, or assist you with your refund request.

We remain available to help and invite you to provide the requested information so that we can look into the matter as soon as possible.

Kind regards,

Cocooncenter team

Rated 1 out of 5 stars

No customs invoice provided.

June 23 update: the answer you provided is not correct. I received only one reply from your customer service, with the standard invoice (as I wrote in my review). All subsequent emails were ignored (where I repeated my request and even provided example of what exactly do I need).
I understand you submit all the documents to the carrier, but nevertheless the asked me for those invoices. I can provide you with screenshots of their requests. If you submitted them to carrier, what stopped you from sending me a copy?
The parcel was released indeed, after I emailed Aramex and asked to return the package to sender due to his (yours) inability to provide this commercial invoice (still don't know why they released it).
If you paid attention, I wrote here only about documentation issue that you failed to provide. I didn't say anything about delayed delivery - you are correct, it's not in your hands. But commercial invoice with HS codes and Incoterm is something that you could - and decided not to - help me with.

Order CUK-25542996-COC encountered issues. My parcel is held by customs in Dubai because sender failed to provide a proper customs invoice, with HS codes and Incoterm. Shipping company Aramex reached out to me asking for this invoice, I reached out to Cocooncenter customer service. First they sent me a usual invoice, that I can download myself from My account. It’s not helping. After I asked for different kind of invoice-they simply ignored request.
One thing I can say with this company-it’s good while there’s no problems, but as soon as you face any issue-there’s radio silence from their end. The phone number on website is never responding, and emails are left unanswered. You’re on your own.
They will reply immediately though if an official complaint is submitted to regulatory authorities, like anti fraud platform Signal Conso.
Well, with this attitude you with just receive an avalanche of complains. Poor customer service doesn’t leave any other choice to reach resolution. Shrug.

13 June 2026
Unprompted review
Cocooncenter logo

Reply from Cocooncenter

Hello,

Thank you for sharing your feedback.

We would like to clarify several points regarding your order.

First, our customer service team handled all of the requests we received from you and responded throughout the processing of your case.

The delay experienced by your shipment was linked to the exceptional situation currently affecting transportation routes in the Middle East. However, this delay was in no way caused by missing customs documentation. All the required documents were properly provided to the carrier in accordance with the shipping procedures.

In addition, the customs clearance process applied to your parcel is the standard procedure for this type of international shipment and is managed by the relevant customs authorities and logistics providers. This process is entirely outside of Cocooncenter's control.

We would also like to point out that our customer service team had already replied to your inquiries before any complaint was submitted through Signal Conso.

Finally, after verification, we can confirm that your parcel was successfully delivered on June 18, once the delivery address had been confirmed. The shipment had initially been delayed because the address provided in the order was incorrect.

We regret the inconvenience caused by these exceptional circumstances and thank you for your patience throughout the delivery process.

Kind regards,

Cocooncenter Team

Rated 1 out of 5 stars

PRPDUCTS OLD!!!

In June 2026 I bought Isdin sun cream and arrived the batch produced in March 2024 for Barcelona America's Cup, I'm quite disappointed.

15 June 2026
Unprompted review
Cocooncenter logo

Reply from Cocooncenter

Hello,

We are truly sorry to learn that you have not been satisfied with your last order placed on Cocooncenter.

In order to help you well, could you please provide your order number ?

Best regards

Cocooncenter team

Rated 1 out of 5 stars

Extremely poor service

Extremely poor service. My order was supposed to be shipped at the end of May 2026 with delivery within one week. According to the tracking of DHL, the shipment was registered but never actually sent. I have requested an update every single day, yet I receive no concrete answers.
I have also asked to cancel the order and refund my money, but no respond to this either.
This is pure FRAUD — do NOT order here!
PS. Cocoon, this concerns order: CNL‑25487596‑COC

10 June 2026
Unprompted review
Cocooncenter logo

Reply from Cocooncenter

Hello,

Thank you for taking the time to share your feedback.

We sincerely apologize for the inconvenience caused by the delay in the delivery of your order and for the frustration this situation has generated.

Following receipt of your initial request, our customer service team immediately contacted the carrier and took all the necessary steps to investigate the shipment. Unfortunately, the carrier encountered operational difficulties affecting the transportation of certain parcels destined for the Netherlands, which led to significant delays. We are truly sorry for this situation.

Despite numerous follow-ups from our team, it took some time before the carrier was able to complete its investigation. We have since received official confirmation that the parcel was lost in transit. As a result, a full refund was issued to you on June 17.

We understand that the lack of timely updates was disappointing and appreciate your patience throughout the investigation process. Your feedback has been noted and will help us continue improving our communication with customers when exceptional situations such as this occur.

Kind regards,

Cocooncenter Team

Rated 1 out of 5 stars

Extremely disappointing

Update: After one month of waiting, I finally received my refund. However, the process was very frustrating. My order never arrived, and throughout the whole situation I was repeatedly asked to be patient, without receiving clear information about what had happened or when the issue would be resolved. I appreciate that the money was eventually returned, but the customer service experience was disappointing and could have been much more transparent and proactive.

-----------------------------------------------------------

I placed my order almost four weeks ago, but the tracking number still doesn’t exist. Customer service says “be patient”, yet they are unable to provide any update on the status of my order.
My advice: don’t buy from this company.
I just hope I can get my money back, as the amount was far from insignificant. I’ve learned my lesson: sometimes you think you’re saving €10, but in reality, you end up losing €100.

18 May 2026
Unprompted review
Cocooncenter logo

Reply from Cocooncenter

Hello,

We are truly sorry to learn that you are not satisfied with your last order.

In order to help you well, could you please provide your order number so that we can help you well ?

Best regards

Cocooncenter Team

Rated 1 out of 5 stars

No delivery - no solution

I ordered a few mascaras from Cocooncenter. The parcel was never delivered.

When I contacted them, instead of apologising or simply resending the goods, they asked me to provide a copy of my ID and a sworn statement so that they could open a dispute with the delivery company — and only after that would they “decide how to proceed”.

This is completely out of order.

I asked for proof of delivery because my building is gated and a courier has to be buzzed in. The “proof” they provided was just a delivery record with no actual signature, no photo, no GPS evidence, no recipient name, and a note stating it was signed for by a “family member” (with no name). No family member received anything.

It has now been nearly two months. They have not refunded me. They have not resent the goods. They appear to have no intention of resolving it.

It is my understanding, that under consumer law, the risk remains with the seller until the goods are received by the customer. Cocooncenter chose the courier, they control that contractual relationship, and they are the ones who should insure or price in the risk of lost parcels. That risk should not be pushed onto individual customers.

To date: no goods, no refund, no commitment to resend the order — only repeated requests that I provide documents to assist them with their dispute against their chosen courier.

I do not recommend this company to anyone.

5 June 2026
Unprompted review
Cocooncenter logo

Reply from Cocooncenter

Hello,

Thank you for sharing your feedback.

We take your comments seriously and would genuinely like the opportunity to review your case and assist you further. However, we are unable to identify your order based on the information provided in your review.

Could you please provide us with your order number by contacting our customer service team? Once we receive this information, we will be able to investigate your situation in detail and provide you with the appropriate assistance.

We look forward to hearing from you.

Kind regards,

Cocooncenter Team

Rated 1 out of 5 stars

I am extremely disappointed

I am extremely disappointed with this company.
My order has not been delivered, even though the promised delivery date has long passed. The tracking shows that the package hasn’t even been handed over to DHL yet.
I have tried multiple ways to contact customer service:
- The complaint form on the website is not answered
- My emails to customer service are ignored
- When calling, the phone connection gets cut off
This level of service is unacceptable. There is no communication, no update, and no solution offered.
I would strongly advise others to think twice before ordering from this company.
Update: I have now finally received a response from customer service stating that they are starting an investigation with the carrier. While this is a step in the right direction, it comes far too late and only after multiple failed attempts to get in touch.

27 May 2026
Unprompted review
Cocooncenter logo

Reply from Cocooncenter

Hello,

Thank you for taking the time to share your feedback.

We sincerely apologize for the inconvenience caused by the delay in the delivery of your order and for the frustration this situation has generated.

Following receipt of your initial request, our customer service team immediately contacted the carrier and took all the necessary steps to investigate the shipment. Unfortunately, the carrier encountered operational difficulties affecting the transportation of certain parcels destined for the Netherlands, which led to significant delays. We are truly sorry for this situation.

Despite numerous follow-ups from our team, it took some time before the carrier was able to complete its investigation. We have since received official confirmation that the parcel was lost in transit. As a result, a full refund was issued to you on June 17.

We understand that the lack of timely updates was disappointing and appreciate your patience throughout the investigation process. Your feedback has been noted and will help us continue improving our communication with customers when exceptional situations such as this occur.

Kind regards,

Cocooncenter Team

Rated 1 out of 5 stars

Misleading shipping method and unexpected extra costs

Misleading shipping practice – Aramex changed to FedEx without notice

During checkout, I explicitly selected and paid for "Aramex – Chronopost" as my shipping method. No mention of FedEx appeared before payment.

After the order was shipped, the carrier was changed to "FedEx – Chronopost" without prior notice or my consent. This resulted in unexpected administrative and customs-related fees upon delivery in Saudi Arabia.

When I contacted customer service, they acknowledged that my checkout screenshot only showed "Aramex – Chronopost" and asked me to wait 48 hours while they investigated the matter. After that, no meaningful resolution was provided.

My concern is not the carrier itself, but the fact that the shipping method presented during checkout differed from the one ultimately used for delivery, resulting in additional costs that were not disclosed beforehand.

I have escalated the matter to SignalConso and remain awaiting a resolution.

Potential customers should carefully review all shipping details and be aware that the final carrier handling delivery may differ from the option displayed during checkout.

22 May 2026
Unprompted review
Cocooncenter logo

Reply from Cocooncenter

Hello,

Thank you for sharing your experience. We would like to clarify a few important points regarding your shipment.

First, Chronopost is Aramex's official partner in France for the collection and export of parcels. In your case, the shipment was indeed delivered by Aramex in Saudi Arabia, exactly as selected during checkout.

Due to the current situation and disruptions affecting transportation routes in the Middle East, carriers have had to adapt their logistics networks and use alternative transit solutions whenever necessary. As a result, FedEx was involved during part of the international transit process in order to ensure the parcel could continue its journey to its destination. However, this did not change the final delivery network, which remained Aramex.

We would also like to confirm that your parcel was successfully delivered on June 11.

We understand your concerns regarding the additional fees incurred and the information displayed during checkout. Our team carefully reviewed your case and investigated the matter. While transit partners may occasionally be adjusted for operational reasons beyond our control, we appreciate your feedback and will continue working to improve the clarity of the information provided to our customers.

Kind regards,

Cocooncenter team

Rated 1 out of 5 stars

Fake product? and hit with toll charge from FedEx.

Bought a Biotherm cream since it was sold out on Biotherm. When I got the product and scanned the "scan" box nothing comes up - when I scan the same code on creams I have bought directly from Biotherm the information about the products comes up but not with this one - think they might be selling fake cream I was also hit with a $21.20 charge from Fed Ex for the toll charge! Will never buy from again.

23 April 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Fake cheap price

I bought "isipharma teen derm gel" from cocooncenter because it's cheap. Everything done but now i get import charge fee from FedEx. First time when i see it from message and email, i think it scam but now i get an email letter. They just show the price, not other fee, so that's why u think it's cheap. But not, they wait like almost 1 year and then i have to pay it now. I bought it on 12/18/2025 and i get letter on 04/05/2026. Yes, after get it i review this web right now. Thanks

4 May 2026
Unprompted review
Cocooncenter logo

Reply from Cocooncenter

Hello,

We are sorry to hear about your disappointment regarding the import charges requested by FedEx.

However, we would like to clarify that for all orders shipped to the United States, customs duties and import fees may apply. This information is clearly indicated at several stages before completing an order: directly in the shopping cart, in our Terms & Conditions, and in the “Delivery” section of our website.

As orders shipped outside the European Union are exempt from French taxes, local import duties and customs fees may then be charged by the authorities or the carrier in the destination country.

We understand that receiving these charges several months later may be surprising, but unfortunately these fees are determined and collected solely by customs authorities and transport carriers, not by our company.

We remain committed to providing transparent information to our international customers and regret that your experience did not fully meet your expectations.

Cocooncenter Team

Rated 3 out of 5 stars

I ordered brown shoes n I got charged…

I ordered brown shoes n I got charged twice n didnt get an email

2 May 2026
Unprompted review
Cocooncenter logo

Reply from Cocooncenter

Hello

Please be informed that Cocooncenter is an on-line pharmacy, we are not selling any shoes, it appears that you are contacting the wrong shop at the present time .

Best regards

Cocooncenter team

Rated 1 out of 5 stars

No refund, money stolen

No refund, no product, no customer help.

I order in September of 2025 around 200$ I got stolen!!

Order CUK-24230447-COC

22 September 2025
Unprompted review
Cocooncenter logo

Reply from Cocooncenter

Dear Customer,

We are very sorry to read about your frustration. We would like to clarify that your parcel has not been stolen; it is currently held at U.S. customs, awaiting clearance.

When placing your order on our site, you accepted our Terms and Conditions, which clearly indicate that the customs clearance process may cause delays independent of the delivery time announced by the carrier. Once the parcel has cleared customs, it will be handed over to the local carrier for delivery to your address.

We understand this situation can be frustrating and assure you that the parcel will reach you as soon as the customs process is completed.

Best regards,
The Cocooncenter Team

Rated 1 out of 5 stars

Terrible deceptive experience

Terrible experience, beware! I ordered 3 eye serum as per my invoice in addition to an eye cream. They sent me 4 eye cream, NO serum and refused to acknowledge their mistake and sen the correct product! They added an eye cream pic on their sight under the heading and description of the eye serum, clearly false and deceptive advertising sales practices! I believe they were overstocked in the cream and ran out of the serum so this was their dishonest sales strategy to get rid of overstock! I will be ordering directly from the manufacturer in future NOT Cocooncenter...buyer beware!

19 January 2026
Unprompted review
Cocooncenter logo

Reply from Cocooncenter

Dear Helen,

We are very sorry to read about your dissatisfaction and would like to clarify the situation regarding your order.

After carefully reviewing your case, we can confirm that the product you received is indeed the product that was ordered. The reference number of the item received strictly matches the reference displayed on our website and the one indicated on your invoice, corresponding to the product you selected and paid for.

We understand that the wording may have caused confusion. The brand itself uses the term “Crème” on the packaging (as printed on the bottle). However, according to the brand’s official description, the product’s texture and formulation are comparable to that of a serum, which explains the presentation on our website. There was no intention to mislead, and the product sent fully corresponds to the brand reference advertised online.

We sincerely regret any misunderstanding this may have caused. Transparency and customer satisfaction are extremely important to us, and we remain available should you need any further clarification.

Kind regards,

Cocooncenter Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look