Conversions Reviews 

108
•
TrustScore 2.5 out of 5

2.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Company took my full payment of 400 pounds with promises not kept .I took a trip to Crawley found company no longer trading at there advertised premises phone disconnected. Went to citizen advice tol... See more

Rated 1 out of 5 stars

Absolute rubbish, thieving scumbags. Placed an order, paid in full on 3/3/24 and after several delays and being told they were waiting for component parts, on 2/7/24 they stopped communicating. The p... See more

Rated 5 out of 5 stars

I have just recently bought a power conversion for my NGT Dynamic barrow. Excellent product great value, delivered within 48hrs. Can't rate the company highly enough they made the whole buying proces... See more

Rated 1 out of 5 stars

Seemed like a good product. Highly rated by the angling press. Barrow Conversions were very eager pre sales and very responsive when taking my money. Even offered free shipping 😂😂😂 After mone... See more

Company details


Contact info

2.4

Poor

TrustScore 2.5 out of 5

108 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No history of asking for reviews

This company hasn't invited their customers, so reviews may not be representative

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

2.4

All reviews

(108)

1 review in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Zero stars

Zero stars! Still waiting on a refund, the owner even went to the length of commenting on my personal Facebook profile in an attempt to claim I am a liar 🤣 he stated “we have refunded you” … no refund received and now the fraud department has had to step in to recover the money. Absolute scam company, they lie to you about lead times, they don’t answer emails or messages however, leave a bad review on here and they’ll be in touch within about an hour 🤣 what a joke of a company.

Edit* nothing I have said is remotely untrue, I have stated this on Facebook yes, along with plenty of other dissatisfied customers.

The ONLY reason i had an attitude was a direct result of leaving a bad review on here and subsequently getting a telephone call from the owner, Mitch Plowman berating me for leaving a bad review, yes I did tell him exactly what I thought.

I have since been in touch with West Sussex Trading standards, I have lodged a formal complaint under the consumer protection from unfair trading regulations 2019 and I’m sure they will be in touch.

Nothing about my review is FAKE, I am a real customer who paid BCUK on the April 10th, nothing has been delivered and nothing has been refunded as of yet 19 weeks later!!!

They ignored every contact from me up until this bad review and now suddenly Mitch seems to think the way to deal with this is to claim “Fake reviews” 🤣

Anyone reading this is welcome to PM directly and I’ll happily show you his comments (which I screen shot).

And yes I will continue to tell people about my experience as is my right to do so.

10 April 2023
Unprompted review
Conversions logo

Reply from Conversions

Danny,

I have looked into your comments and can confirm these are in-fact false accusations, all customers with outstanding orders for front wheel conversion kits have been regularly updated via email this includes yourself.

I can see you have sent messages to our FaceBook messenger, we have an automated reply which clearly states if you are messaging about an existing order to please email sales@barrowconversions.co.uk which you have repeatedly chosen to ignore. We have this message set as an auto reply as this mailbox is not regularly monitored.

You have then sent a message via our website at 6.00am, moments later leaving a bad review stating we do not reply to emails on this platform Trust Pilot. Our offices are not open at 6am, like many other business’s in the UK we have opening times, 8am - 6pm Monday to Friday. A member of staff later called you to advise this and to also update you and let you know you order was due to be dispatched later in week and from here you have replied to our member of staff with aggressive, abusive and threatening behaviour.

Our member of staff has then taken the action to cancel and refund your order as we do NOT and will NOT accept this vulgar behaviour.

You are now making it your mission to bad mouth and consistently troll our business on social media platforms, you are also creating an army asking other people who are not even our customers to come on here and leave us bad, FAKE reviews.

I can confirm your order has been cancelled and refunded, like all retail purchases refunds these can take around 7 working days to show in your account.

Rated 1 out of 5 stars

Avoid at all costs

All I can say if you are reading this expecting to get your delivery in the stated lead times dream on.
The communication from this company is the worst I have ever experienced, you have to constantly chase them for updates and when you do they blatantly lie regards where your order is.

I had to start a section 75 claim back against them as the automatic charge back was past the 120 days allowed, funnily enough once this happened they started to communicate, however still lied about the delivery etc.

Then to top it off when you warn people on Facebook regards this they block you and remove comments.

I finally have the product after 6 months!!! which look good but the whole experience leaves a bad feeling and I will never buy from them again and would advise all to avoid

9 August 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Fantastic customer service

First off the kit, workmanship and quality shines through, yes you have to wait for it but for me it's worth it.
Its never let me down for over a year, all weather's thrown at us during all year fishing until the other week.
Having had my kit for over year without issue the throttle click in stopped staying in.
I enquired the cost to replace as the kit is now out of warranty, low and behold two days later a new throttle and bracket gets delivered by postie curtesy of BCUK.
After sales service and customer care, second to none and means a great deal in today's world.
Thank you BCUK.

31 July 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I ordered my electric barrow the ED1+…

I ordered my electric barrow the ED1+ In February and had to wait a while, but I just knew the wait would be worth it.
I’ve had it a couple of weeks and absolutely love it.
Be patient and your be rewarded, the quality will blow the socks off any other barrow manufacturer. Materials are second to none.

Best comes to those who wait 🎣

Cheers Guys 🤙🏽

5 July 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Delivered on time and quality product

I was genuinely concerned based on the reviews here, to the point I was going to cancel my order. I was happy to wait the mentioned 10 days for delivery, but thought I'd be waiting much longer looking at the reviews.

Experience couldn't be any further from this, my order was delivered within 3 working days and the quality seems superb.

Granted, my order was for a wheel kit and experiences may differ, but my experience couldn't be too much better.

4 July 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Ok for all the negative reviews…

Ok for all the negative reviews understand that there is about a 3 month wait. But ask yourself why… it ain’t because there product is rubbish or to expensive it’s because it’s a quality product at a dam good price. And it is quality. Got mine yesterday and after a very quick setup tested and works a treat. Going on the bank tomorrow and she will be put through her paces but from what I see i m a happy man’s and well worth the wait.

28 April 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Don't believe the haters

First time out with loaded barrow ,amazing bit of kit waited awhile for conversion kit but all good and rocking and rolling ,very well built asked for a extra pull push housing paid at show was sorted ,well woth the money 💰onwards and upwards ,Bcuk🇬🇧🇬🇧👍

5 April 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Ordered a kit from barrow for arrived…

Ordered a kit from barrow conversions which arrived last week, their was a mix up on the frame which was my fault, rang up and spoken to Mitch told him the issue sent him over new measurements and pictures needed for him to replace and build the new wheel, old one was sent back on the monday and I got my new one which is perfect now 4 days later the service and the progress emails from the team are 5* and the build quality is also 5* they also sorted out the DHL pick up and the re delivery for the new wheel I needed! Thank you again! Elliott

17 March 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I have to give a great customer service…

I have to give a great customer service review.
I reported on a Sunday issues with my power leads becoming seperated from their f-clips and so intermittent power to the wheel...
I got swift reply over Instagram and was promised replacement cables.
Well they arrived today!!
So I have to praise them for the service I have received.
Thank you guys....moments like this secure loyal repeat customers...
Keep up the good work
Matt

8 March 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I see very suspicous reviews on here…

I see very suspicous reviews on here saying that BCUK meet there delivery time and the quality is amazing and its all bespoke and its made in the UK etc etc ....... My experience with BCUK is a 16 week wait for my conversion constant lies as to when im going to get my conversion and an owner who thinks its good to laugh at customers who phone up asking where there orders is. Constant if buts and maybes and the owner can't understand that 16 week wait for a barrow conversion is not acceptable. I cant comment about the quality of products from BCUK as I have never recieved my order .Order cancelled now got to wait a further 10 days to get my £480 back avoid this clown at all costs

7 March 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Very happy with the bits I’ve ordered…

Very happy with the bits I’ve ordered through Bcuk. People don’t understand that everything is custom and made to order. Was made aware of the 8-10 week by Bcuk and they kept to their promise. The kit I ordered seems far superior to anything else I’ve seen on the market, and for that reason I’ve just ordered one of their barrows too. Had a good look round at barrows at the recent shows and their new barrow looks far better than anything else I’ve seen. And all made in Britain too 🇬🇧 👍🏼.

7 March 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Don't listen to the haters

Have to say what a fantastic company this is, The craftsmanship that goes into these kits are just phenomenal, people moaning about lead times and review it low because of that is a Joke.. People don't understand about what goes on around the company, such as royal rail strikes and illness which does set things back sometimes you just need to be patient in which obviously some people who have pit bad reviews are not.. But as for the kit itself it can't be beat on the market. The power and torque that come from this wheel is unbelievable, don't listen to bad reviews on this product believe me

10 February 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Took a little while to arrive but all…

Took a little while to arrive but all soon forgotten about to be honest, brilliant kit, brilliant service. Was kept well informed of delays. You can see the why they are in demand on first look, a very high quality item. A*

6 March 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Exceptional Quality

Ordered some bits for my existing barrow all arrived promptly and are of superior quality.

I’ve now ordered their full barrow as it wipes the floor with anything else on the market and it’s UK born and bred.

The owner Mitch will take the time to explain everything to you, and the batteries used in their barrows and conversions are far more advanced than the frankly useless lipos used in other kits.

I’ve seen some whinging about lead times etc but it’s the same with anything when it comes to electronics and components. BCUK advised me of delivery timescales and kept to them.

6 March 2023
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Still lying about lead times and when…

Still lying about lead times and when you try to comment to warn others that the suggested lead time will be much longer on Facebook, they delete the comment and block you! Expect payment upfront so sitting on a huge amount of customers money for months before delivery.

I appreciate they started as a small business and in todays world it’s great that a business is making money and surviving but deceiving people in lead times, not notifying customers when orders will be late, customer has to chase order and although answered still not a true answer of delivery time. A shame as the product itself is great and works brilliantly.

If the business owner is reading this, just be truthful with your lead times. Your product is good enough that you don’t need to lie to get the business, I know as I have one of your conversion kits. I would hate to see a good business fail because of being deceitful about lead times.

6 March 2023

Is this your company?

Claim your profile to access Trustpilot’s free business tools and connect with customers.

Get free account

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look