Telia reviews

Telia reviews

Low
4.3

På min Samsung Galaxsy S4 har jeg ofte målt 36 M/bit, men nu er det ca. 10-12 M/bit

Hej Telia
Hvad er det, der sker med jeres netværk, hastigheden på netværket? For som jeg oplever det pt., da rasler hastigheden ned, og det gør mig ærgerlig! For som mange skriver, da oplever jeg også, ydermere en svag service, både i jeres butikker og i supporten på telefonen, hvor jeg har en sag liggende, som I stadig ikke har afsluttet, selvom jeg har kontaktet jer adskillige gange, og månederne bare går uden et svar, som vil I ikke ud med sproget og tydeligt fortælle, om I vil tillade os brugere at få de koder, der skal til for at slå netværksfunktioner til og fra? Hvorfor er det ikke noget jeres personale bare ved og kan svare på? I lever af at drive sådan et mobilselskab, men alt for ofte er I en stor undskyldning og må møde kunden med: »at det ved jeg ikke, men jeg vender snarest tilbage«. Når dette så gentager sig måned efter måned, bliver jeg træt af jer. Så når jeg er i Telia, er det fordi, I har haft et godt netværk med høj hastighed, men hvad er det, der sker med hastigheden på jeres netværk i denne tid? Jeg er ikke tilfreds med en nedgang på 20-25 M/bit og blot have ca. 10-12 M/bit tilbage fra jeres ellers engang så gode netværk og altså de ca. 36 M/bit, som jeg har været vant til at glæde mig over; oftest lå min hastighed over 30 M/bit - tænk om I var 💯% stabile i leverancerne, da kunne mange måske spare deres fastnet væk. I burde selvfølgelig levere et så stabilt internet, at tilliden aldrig blev brudt, dvs. at I var på forkant med opgaverne og alle supportere kunne vejlede i at koble jeres Internet på YouSee's udstyr, så der var flere, der valgte jeres mobile løsninger, i stedet for at have to Internetforbindelser, som mange nok har. Der ligger et klart behov for stabilitet dér og høj hastighed på jeres Netværk samt den nødvendige support til dem, der behøver den.
Er det jeres Erhvervsside I har tildelt det meste båndbredde? Eller er det Telenor, som I nu skal levere 4G til - hvis det er Telenors kunder, der pludselig skal have halvdelen af jeres kapasitet og vi, der ellers er Telia-kunder, så bare skal være glade og tilfredse med 10 M/bit vs. de 30 M/bit, som vi har haft, hvis mine udsagn og konstateringer holder, da siger jeg no way for me, dér må I altså gøre det bedre.
Er der andre, der oplever dette her i København, at Telias 4G Netværk er blevet markant langsommere?

Hej Claus,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg vil meget gerne undersøge sagen, så vi kan finde ud af, hvorfor du oplever fald i hastighed. Vi har ikke hørt noget om, at hastigheden skulle være nedsat i Københavns området. Samt kan jeg oplyse, at der ingen forskel er, på hastigheden for privat og erhvervskunder.

Da du ikke har oplyst et reference nr. Så skal jeg bede dig sende en mail til mobilerhverv@telia.dk, hvor du skal skrive "TrustPilot" i emnefeltet. I mailen bedes du oplyse dit kundenummer samt telefonnummer, så undersøger jeg sagen med vores tekniske afdeling, og kontakter dig.

Telia Kundeservice

Der er sket en væsentlig bedring i service siden min klage primo oktober. Jeg er meget tilfreds

Jeg har såmænd længe været tilfreds med mit abonnement hos Telia, men da jeg nu
igennem mere end 14 dage har forsøgt at få kontakt med firmaet igennem telefon (nr.
30-40 i køen) med nr. 38 i chatten og med 4-5 ubesvarede mails er min tålmodighed
brugt op. Jeg ville blot drøfte abonnementspris i relation til tilbud fra anden side da
flere af mine venner og familie på det sidste har fået deres abonnement reduceret.
Jeg har fra Telia modtaget 4 svarmails helt uden indhold. Så jeg må nok søge et andet selskab.

Hej Kaj,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Vi beklager, at du har ikke har fået svar på dine henvendelser. Jeg har undersøgt sagen og vil gerne i dialog med dig, så vi sammen kan finde en løsning, der passer bedre til dit behov.

Jeg har forsøgt at kontakte dig i dag, men telefonen blev ikke besvaret. Jeg har derfor sendt dig en mail. Hvis du ikke har modtaget min mail, så bedes du skrive til mobilerhverv@telia.dk, hvor du skal skrive "TrustPilot" i emnefeltet. Så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Telia Kundeservice

Ingen 4G dækning, selvom Telia påstår det.

Jeg købte en 4G mobil og et abb. hos Telia til dels fordi, at jeg i følge en nyhedsartikel på Telia.dk, kunne se at de skulle have 4G i Kjellerup hvor jeg bor.
Det er desværre bare en løgn.

Så jeg skrev til Telia om dette problem. Efter mange dages venten fik jeg endelig et svar. Og jojo - Telia mener at de dækker Kjellerup med 4G. På Gl. Kongevej har de en mast. Sagen er jo bare den at det område de omtaler, er et meget tyndtbefolket område og ligger langt væk fra Kjellerup - måske i hjørnet af Kjellerups postnr.
Det skrev jeg så tilbage, og har aldrig siden hørt noget.

Mon de har en Telia-ansat boende i området der lige manglede lidt 4G???

Der står: "Byer dækket af 4G fra Telia:" og i denne liste indgår Kjellerup:
Ömer Er found this review useful

Hej Stig,

Jeg har undersøgt sagen angående 4G dækning på din adresse og vil derfor gerne
i dialog med dig, så der kan findes en løsning.

Jeg har i dag forsøgt at kontakte dig, men telefonen var slukket. Jeg har derfor sendt dig en mail. Såfremt du ikke har modtaget min mail, så bedes du venligst sende en mail til mobilerhverv@telia.dk, hvor der skal stå "TrustPilot" i emnefeltet. Så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Ingen service

Jeg har før haft problemer med at komme i kontakt med Telia og måtte skrive her på Trustpilot før det hjalp............... så det prøver jeg igen!!!

Denne gang ringer jeg og venter små 16 minutter , men pigen/damen der tager imod mit opkald, kan åbenbart ikke høre mig, for hun lægger røret på igen.
-Så prøver jeg at skrive en sms via selvbetjening/hjælp og får autosvar at jeg vil blive kontaktet inden for et par dage............. Dette sker ikke!
Jeg mailer så og får igen autosvar, at jeg vil blive kontaktet indenfor 8 dage.
-Det er så heller ikke sket........

Og vupti, jeg fik kontakt med Telia.
Så i stedet for 1 stjerne, får Telia nu 3 med pil op

Hej Jannie,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Vi beklager, at du har oplevet problemer med at komme i kontakt med vores kundeservice. Vi bestræber os på, at besvare alle henvendelser hurtigst muligt, men der kan opstå længere ventetid i travle perioder, hvilket vi beklager.

Jeg har prøvet at ringe til dig, men telefonen blev ikke besvaret. Jeg har derfor sendt dig en mail, som du bedes besvare.

Hvis du ikke har modtaget min mail, så bedes du sende en mail til mobilerhverv@telia.dk, hvor der skal stå "TrustPilot" i emnefeltet. Så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Telia Kundeservice

Hele pakken fungerer, sådan da

Har brokket mig over deres router tidligere, har nu fået en ny, skal prøves senere idag, hvis den gør får Telia de sidste 2 stjerner. Ringede til kundeservice og brugte deres smarte ordning om at blive ringet op når de havde mere tid, der gik vel 10 min., så ringede en sød ung mand tilbage, var meget hjælpsom, undersøgte sagen, stillede mig videre til teknisk support som promte svarede, gav mig mange gode svar som har gjort mig klogere på hvordan det hele er skruet sammen. Nu håber jeg at routeren virker, 2 stjerner venter, Telia :-) Opdatering; Den nye router er nu prøvet og fungerer perfekt. Jeg har osse tv og når jeg ser et program forfra stopper/hakker programmet, det kunne i godt arbejde lidt på. Alt i alt, godt tilfreds 😃

Hej Tommy Lee,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg er ked af, at du har haft problemer med din router, men jeg er glad for, at du blev ringet op, og at medarbejderen var hjælpsom, og sørgede for, at vores tekniske support fik overtaget kaldet, så problemet kunne udbedres.

Såfremt du stadig oplever problemer med din router, så må du meget gerne skrive til mig, ved at sende en mail til mobilerhverv@telia.dk, hvor du skal skrive "TrustPilot" i emnefeltet. Så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Tak for din feedback.

Practical joke?

For ca. en måned siden viste min datters telefon pludselig "ingen tjeneste" i et par dage. Jeg forsøgte at ringe til den, men fik en SMS (fra min datters nummer) hvor der stod, hvorfor jeg ringede til dette nummer. Efter lidt SMS'en frem og tilbage fandt jeg ud af, at en anden Telia-kunde havde fået min dattes telefonnummer. Næste dag ringer jeg til Telias kundeservice, og efter 45 minutters ventetid får jeg en servicemedarbejder i røret, som kan bekræfte, at der er sket en menneskelig fejl, hvilket jo netop er...menneskeligt. Telias løsning er at vi selv skal henvende os i en af deres butikker for at få et nyt SIM-kort. Hvis de skal sende ét vil der nemlig gå 4-5 dage (p.g.a. weekend). Min mand starter bilen og kører til nærmeste Telia-butik og får et nyt SIM-kort. Han forsøger at få den Telia-ansatte til at sætte det i, men det vil han ikke, da min mand ikke står på min datters kontrakt. Hjemme igen sætter jeg SIM-kortet i og vil aktivere det, hvilket kræver, at man sender en SMS, men det kan jeg jo ikke, da der ingen dækning er (!!). Jeg ringer til kundeservice - denne gang uden ventetid - da jeg taster det nummer, som nye kunder skal taste (nye potentielle kunder er de vist mere interesserede i hos Telia end gamle, trofaste kunder!!) Jeg får en servicemedarbejder i røret og forklarer situationen. Han aktiverer min datters nye SIM-kort fra sin skærm og så burde historien ende (forholdsvis lykkeligt) her. Men, men, men... Efter at have lagt på ser jeg til min undren, at der ikke er nogen tjeneste på MIN mobil og jeg ringer til kundeservice for tredje gang (nu fra min datters telefon). Her får jeg så sådan cirka verdens mest ubehøvlede "service"-medarbejder i røret. Jeg forklarer forløbet og spørger, om den forrige servicemedarbejder mon er kommet til at lukke mit nummer ned eller noget i den stil. Jeg får så at vide, at han har aktiveret MIT nummer på MIN DATTERS mobil (meget forvirrede). "Er du sød at lave det om?" spørger jeg. "Det kan jeg ikke", svarer han. "Du skal i en Telia-butik efter TO nye SIM-kort." Dette udtrykker jeg naturligvis min utilfredshed med. Til dette får jeg at vide, at jeg skal være glad for, at han vil sørge for, at jeg får de to nye SIM-kort uden beregning (!!). Herudover siger han, at det da er klart at ombytningsfejlen er lavet - for hvordan skulle ham, der har byttet rundt vide, at det ikke var det nummer jeg ringede fra, der skulle aktiveres. Jeg er nu fuldstændig målløs over hans flabethed, men får dog fortalt, at jeg på ingen måde ser det som en service, at jeg ikke skal betale for Telias fejl. Ydermere synes jeg ikke at fejlen er logisk, da jeg netop fortale, at der ikke var dækning på min datters mobil, så hvordan skulle jeg kunne ringe fra den (??) Jeg tænker faktisk heller ikke, at det er voldsomt unormalt, at der er tilknyttet flere numre til ét navn - jeg er nok ikke den eneste forælder med mobil-børn i Telias kundekreds, så måske skulle medarbejderen have spurgt, hvilket af mine numre, det drejede sig om. Den såkaldte service-medarbejder bliver nu mere og mere ubehøvlet og gentager: "Hvad vil du have, at JEG skal gøre?" Jeg fortæller ham, at det er meget normalt, at den, der laver fejlen, løser den - ikke den fejlen går ud over - sådan er det vist på de fleste arbejdspladser. Hertil siger han blot, at han jo giver mig to nye SIM-kort uden beregning (hvilket jo nærmest er komisk). Til sidst beder jeg om at blive ringet op af en overordnet, hvortil jeg får at vide: "Min chef taler ikke med kunder" Hvilken arrogance!. Som jeg ser det var der én anstændig ting at gøre i denne sag fra Telias side: at sende en taxa med to nye SIM-kort i en vældig fart. Dette havde givet Telia en kunde, der - trods alt - havde følt sig behandlet ordentlig. I stedet lavede de fejl på fejl - og oveni hatten latterliggjorde de mig som kunde, hvilket er respektløst og uacceptabelt!
Niels W. and Ömer Er found this review useful

Hej Mette,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg har læst om din kundeoplevelse og kan godt forstå din frustration. Det er bestemt ikke i orden, at du skal bruge tid på at få rettet en fejl, som er lavet fra vores side. Jeg er ked af den behandling, som du beskriver. Det er ikke den service vi ønsker til vores kunder. Samt er det vigtigt at oplyse, at når vores kunder har behov for at rette henvendelse til vores kundeservice, så skal der altid tages ansvar om sagen, så den kan løses hurtigt og professionelt. Jeg er derfor ked af at læse, at den pågældende medarbejder ikke har fulgt sagen til dørs, så du selv skulle bruge mere tid.

Jeg vil meget gerne tale med dig, og har forsøgt at ringe til dig, men telefonen blev ikke besvaret. Du bedes derfor skrive til mig, ved at sende en mail til mobilerhverv@telia.dk, hvor der skal stå "TrustPilot" i emnefeltet.
I mailen bedes du oplyse, hvornår på dagen, du kan træffes.

Jeg beklager for det sagsforløb du har været igennem og håber at du fremover, vil opleve den service, som vi ønsker til vores kunder.

Dyr og dårlig kundeservice

Ryger op på to stjerner pga deres ok forbindelse dog er deres LTE forbindelse ikke altid optimal.

Lidt for dyr i forhold til andre selskaber.
Her kommer så mit største irritationsmoment hos Telia.
Da jeg skiftede over til Telia skulle jeg stort set have fat i dem hver eneste måned for at få rettet de fejl der var på mine fakturaer. Tror en eller to måneder ud af de første syv skulle jeg ikke bruge op til 40 min i telefonen for at få det rettet deres fejl.
Dem fra kundeservice jeg havde fat i var ofte søde nok, men kompetente var de absolut ikke. Ringer ind for at få ting afmeldt fra mit abonnement som jeg ikke har bedt om, det skal de nok gøre og kreditere det, men næste måned igen skal jeg ringe ind igen og bede dem om at afmelde de samme ting og kreditere tingene igen igen.
Til folk der gerne vil have meget kontakt til deres teleselskab er de ok, men ellers vil jeg ikke anbefale dem til andre og sidder selv og leder efter et nyt teleselskab.

Hej Mikkel,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg er glad for, at du er tilfreds med vores forbindelse. Men hvad angår fejl på fakturaer, samt at du har skulle bruge tid, på at rette henvendelse flere gange, for at få afmeldt et abonnement, er meget beklageligt.
Det er ikke den service vi ønsker til vores kunder, så jeg er ked af, at det har medført, at du ønsker at flytte til anden udbyder.

Jeg vil gerne i dialog med dig, men telefonen blev ikke besvaret. Jeg vil derfor bede dig sende en mail til mobilerhverv@telia.dk, hvor du skal skrive "TrustPilot" i emnefeltet. I mailen, bedes du oplyse, hvornår du kan træffes.

Utroligt dårlig kundeservice.

Efter at have været fast kunde, i mere end 10 år - skulle der simpelthen 5 forgæves opringninger på ca. 15 min, uden der var nogen der siger noget i telefonen. 2 mails. og endnu et forgæves forsøg på chatten, Før jeg kunne komme til at snakke med en af jeres medarbejder - og det er ikke hendes skyld.. og modsat jeres åbenlyse kundepolitik gjorde hun det langt bedre end forventet!

Men trykker man 2 i jeres telefon omdirigering (om jeg har lyst til at blive ny kunde) så går der sjovt nok 4-6 sekunder og så bliver telefonen taget - hver gang!

Er stadig kunde - men skifter en af de nærmeste dage.
Tak for et ellers godt (indtil nu) og langt samarbejde.

VH
Patrick Pedersen.

Hej Patrick,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg kan godt forstå, at det er frustrerende at sidde i kø på en linje i længere tid, og hvis man så trykker på en anden knap, så er det en helt anden oplevelse man får.

Det er forskelligt, hvem der sidder på de forskellige linjer – det må vi indrømme.

Vi stræber altid efter at yde den bedst muligt service og i den seneste tid har vi haft en længere svartid, end hvad vi mener er rimeligt. Derfor har vi valgt at lukke vores live chat, for at frigive flere ressourcer til at besvare telefonerne, da det historisk set, giver en hurtigere og mere effektiv behandling af henvendelserne.

Jeg er ked af at høre, at du ønsker at skifte udbyder, da jeg er sikker på at det nye tiltag, er med til at forbedre oplevelsen når man kontakter vores kundeservice.

Telia Kundeservice

Bestil vi levere, og så kan de ikke..

Jeg bestilte Telia Bredbaand 30 aug 2013, efter jeg snakkede med en sælger + formularen på internettet siger jeg kan få 30 Mbit, faktisk op til 50 Mbit. Jeg skifter derfor min 10 Mbit fra fullrate til telia, d. 30 sep får jeg så internet, dog køre det med 3 Mbit, jeg ringer selvfølgelig ind for at høre hvad der er galt, teknikeren siger det ved han ikke for forbindelsen ser fin ud, der er 400 Meter til central og faktisk ingen støj på linjen og at jeg burde kunne trække 50 Mbit, vi tester videre og han siger de vil sende en tekniker.
d. 2 modtager jeg så en mail om jeg skal kontakte telia da de mangler information vedr. min bestilling, jeg ringer ind d. 3 og får at vide de ikke kan tilbyde mere end de 3 Mbit og om jeg vil anullere min bestilling, eller køre videre med 3 Mbit - efterfølgende har jeg en time lang samtale med div. personale hvor jeg forklare problemet - og der er ingen hjælp at hente.

Til sidst får jeg fat i en sød pige fra kundeservice som faktisk vil yde netop dette - kundeservice.
Hun får trumfet igennem at jeg kan beholde internettet indtil jeg får leveret fra en anden udbyder - det var det absolut mindste jeg havde godtaget, men bare det at hun rent faktisk gjorde det og havde lidt sympati og godt kunne se fejlen var hos dem. Gør at min vurdering ikke er på 1 stjerne men faktisk 2!

Flink pige, men firmaet handler jeg ikke med igen da jeg ikke bryder mig om at blive lovet ting fra flere instanser og derefter få døren smækket i hovedet - i stedet for at prøve at løse problemet.

Jeg ryger tilbage til fullrate, som kan give mig 10 Mbit (nærmere 11) og skifter aldrig til Telia igen.
Men jeg håber at i (Telia) vil give jeres kundeservice medarbejder ros, for hun var faktisk den eneste som rent faktisk tog sig af mig som kunde.

En kamp imod nogle halv ulovlige systemer.

Jeg havde for snart en uges tid siden den fornøjelse at tilbringe 1,5 timer i Telia på Ros Torv i Roskilde. Da min 9 måneder gamle telefon ( en lumia 920) IGEN havde en fabriksgeneret fejl, støvet frontkamera, valgte jeg at reklamere den. Den "venlige" sælger påstod hardnakket at jeg først kunne reklamere efter en TREDJE REPARATION?!
Sammen med min mor (telefonen stod i hendes navn) forklarede vi denne sælger at det var ulovligt, og bad om at få det på skrift - det kunne sælgeren så "ikke" finde. Så efter et telefon opkald til chefen, kunne sælgeren "lige" lave en undtagelse og sende den ind til et firma som skulle undersøge den, før jeg kunne få pengene tilbage - dem måtte og kunne hun ikke - give mig på stedet.
Så ville jeg istedet få svar inden for 14 dage på, om købet kunne reklameres - det fik jeg i dag, og værkstedet har godkendt at jeg får pengene tilbage. - Godt at Telia har nogle folk der kan finde ud af deres arbejde.

Da jeg så skulle have en ny telefon, ville jeg købe en Samsung Galaxy S4 på tilbud - nedsat 50%. Men jeg ville vente lidt på at få mine penge fra min gamle telefon, men sælgeren "kunne" ikke give mig på skrift, at jeg kunne købe den nedsat. Hun kunne heller ikke kontakte hendes chef og få ham til at give lov. Sælgeren vidste "angiveligt" ikke hvornår at tilbudet løb ud.
Dernæst ville et system ikke give lov til at vi kunne købe en Samsung Galaxy S4 på afbetaling - men hvis vi betalte halvdelen kunne vi godt få lov?? - Øhh? What???.

Senere vendte jeg tilbage og fik købt den sammen med min far.

Jeg finder oplevelsen både god og dårlig. Jeg føler at oplevelsen er både positiv og negativ - dog mest negativ.. Jeg vil ikke anbefale folk at bruge Telias afdeling på Ros Torv i Roskilde. Jeg overvejer nu kraftigt og skifte selskab efter min binding er udløbet. 3 og Telenor dækker vistnok Roskilde godt med 4g/LTE?

Det bliver 3 små stjerner. - Telia, det burde i kunne gøre bedre!

Hej Frederik,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg er ked af, at du igen har haft problemer med din telefon, men jeg er glad for, at der blev fundet en løsning i butikken. Hvad angår køb af ny telefon, så vil jeg gerne i dialog med dig, så jeg kan få beskrevet hele sagsforløbet.

Jeg har forsøgt at kontakte dig, på det reference nr. du har oplyst, men telefonen blev ikke besvaret. Jeg vil derfor bede dig om at sende en mail til mobilerhverv@telia.dk, hvor du bedes skrive "TrustPilot" i emnefeltet. Så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Hold jer væk fra det

Laaaaaang ventetid i kundeservice

og jeg købte en mobil med abonoment her for to måneder siden, hvor jeg inde i butikken snakke med en telia man for at få ham til at anbefale en fordi jeg skulle bruge en der kunne holde til noget da jeg arbejder som smed han hiver så sin egen op af lommen som er en huawei p2 og giver mig den jeg spørger så om den kan holde til noget og om den kan holde i to år hvorved han svare ja ved selvfølgelig godt hvis jeg tyrre den ned i jorden smadrer den men så her i sidste uge bruger jeg lommelygten den for og lyse i en pumpe jeg sidder på knæ og taber den fra maks 15 cm højde hvorved skærmen flække hen over hele skærmen jeg syntes godt nok det er latterligt og anbefale sådan en telefon for mig jeg har aldrig haft problemer med dem jeg har haft anbefalet ved call me(motorola Defy fx) og den jeg har her ved telia har jeg ikke engang nået at gå med i lommen på arbejde endnu den har ligget i min jakke fordi jeg var bange for den skulle blive ridset. Syntes bare der er latterligt at deres ansatte anbefaler sådan nogle telefoner så kunne han i det mindste anbefale mig og få forsikring på man regner jo ikke med man skal have det på når han siger som han gør så hold jer langt væk fra det og så det bare tilbage til call me her når det sidste 4 måndeers binding er gået

Hej Alexander,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg har læst din bedømmelse, og er ked af at høre, at din telefon er ødelagt.
Jeg kan godt forstå, at det er frustrerende, når du har fået oplyst, at telefonen kan holde til noget, og derefter går i stykker.

Jeg vil gerne i dialog med dig, og derfor forsøgt at kontakte dig, men telefonen blev ikke besvaret. Jeg har derfor sendt dig en mail.
Hvis du ikke har modtaget mailen, så bedes du skrive til mobilerhverv@telia.dk, hvor du skal skrive "TrustPilot" i emnefeltet. Så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Telia Kundeservice

Urimelig lang ventetid i kundeservice. Ikke holdbart!

I 2000 var jeg kunde for første gang i Telia. Men jeg blev så træt af jeres dårlige service (hermed menes urimelig lang ventetid i kundeservice) Jeg flyttet selskab af samme årsag.

Fra få måneder siden, valgte jeg at flytte tilbage med telefon og nu også bredbånd. Da jeg fik et super godt tilbud af en af medarbejderne. (Det tog mig da "kun" ca. 10 min at komme igennem på det tidspunkt. Hvilket er for dårligt, men acceptabelt)
Jeg har så forsøgt 2 gange i løbet af de sidste par dage at komme igennem til kundeservice og til min store forundring, så er der ikke sket en hylende fis siden 2000. I er stadig overbelastet i jeres kundeservice. I er ikke til at få kontakt med inden for rimelighedens grænser.
Mit første forsøg på at komme igennem var på telefonen mandag formiddag kl. 11. Efter 15 min. venten opgav jeg. Jeg fik ingen besked fra jeres system, som ellers godt kunne orientere mig om hvor jeg stod i køen. Og med gammel erfaring i mente, så lagde jeg altså på.
Jeg besluttet mig så for at benytte mig af jeres chat. Men også her var ventetiden urimelig lang. Efter en lille time valgte jeg at afbryde chatten, da det var tid for mig at komme videre i dagens tekst.

Jeg forsøgte så igen i dag at chatte med jer. Og minsandten om ikke det lykkedes efter 59 min. at komme igennem. Til gengæld var servicen kort og præcis. (tak for det - extra stjerne for det) Et lille ekstra minus, var at inden jeg fik mit endelige svar på chatten, havde servicemedarbejderen forsøgt at sælge mig et andet og dyre produkt.

Som kunde og prof. servicemedarbejder, så burde i tage jer sammen og løfte opgaven til et højere niveau.
I har været i DK i mange år nu. Men I er stadig langt efter kundernes krav på service.

Søren Willer

Hej Søren.

Tak for din henvendelse her på TrustPilot.

Jeg beklager at du oplever disse lange ventetider, og det er fuld forståeligt at det er trættende at skulle sidde i lang kø hver gang man skal have hjælp af kundeservice.

Dog har vi fået en ny funktion i vores telefonsystem, hvilket betyder at vores kunder nu har mulighed for at vælge at blive ringet op af kundeservice.

Du beholder stadigvæk din plads i køen og den første ledige medarbejder vil ringe dig op, når det er din tur i køen. Dermed skal vores kunder ikke vente i telefonen.

Jeg kan fortælle dig vi at arbejder på at få flere ressourcer, så det hele hænger sammen og at vi dermed kan yde den bedste service for vores kunder.

Jeg ønsker dig en god dag.

Venlig hilsen
Camilla.

Okay firma!

Min far havde for 10 dage siden bestilt tv og internet fra Telia, de lovede at der ville komme en pakke inden for 10-14 dage.
Jeg er studerende, så internettet er et must have, derfor satte både mig og min far stor tillid til at Telia ville gøre alt få vores "pakke" over til os hurtigst muligt. Siden deres priser, om så man må siger er relativt høje, i forhold til andre konkurrenter, så regner man også med en god og pålidelig service.
Min far var i dag oppe i Telia, for at tjekke op på ordren, man skal huske på at pakken burde at komme enten i dag, eller inden for de næste 4 dage, dog havde Telia glemt at registrere vores bestilling.
Vi har nu fået Telia TV.
Jeg har nu kontaktet jer for at hører om vi kunne lave en god aftale, om Iphone 5S.
Mvh Daniel / en bruger ;-)

Hej Daniel.

Tak for din bedømmelse af Telia her på Trustpilot.

Jeg har forsøgt at kontakte din far på telefonen, desværre uden held.

Jeg er naturligvis meget interesseret i, at høre mere om hans oplevelse således jeg har mulighed for at reagere på hændelsen.
Derfor har jeg sendt din far en mail som han eller du meget gerne må besvare, således sagen kan få en ordentlig afslutning.

Venlig hilsen

Nynne

Dårlig support og urimelige vilkår

Jeg er relativ ny kunde, der er tilknyttet erhverv, fordi jeg har oprettet cvr. nr. på en lille løbeklub. Jeg har fem abonnementer, fire af dem til mobiler og en dongle/usb-pen til en computer – alle blev oprettet med det laveste mulige abonnement. Det viser sig hurtigt, at det kan svare sig at opgradere forbruget på en mobil og donglen til et højere abonnement, hvilket beder om i mail. Dagen efter er det sat i værk. Samtidig køber vi en Apple-Mac og kan ikke få donglen til at tilslutte til netværk. De kan ikke finde ud af det i telia-butikken og henviser os til Apple, der henviser tilbage til Telia. Det ender med, at vi selv finder ud af at tilkoble Mac’en til netværket via mobilen, og da bliver donglen overflødig. Jeg forsøger at opsige den ved at skrive til kundeservice (3 dage efter mailen om opgraderingen), men jeg hører intet fra Telia. Jeg ringer derpå og får efter lang tid kontakt. Så får jeg at vide, at jeg som erhvervskunde ingen fortrydelsesret har, at donglen ikke kan opsiges i bindingsperioden, hvilket er hvad det er, men hvad værre er, at jeg får besked om, at jeg ikke anmode om at få degraderet abonnementet i en bindingsperiode, selvom der ingen problemer var med opgradere det i bindingsperioden! Ydermere er bindingsperiodens startdato pludselig blevet rykket frem til ændringsdatoen for abonnementet, da jeg tilsyneladende har fået en rabat, som jeg på intet tidspunkt er blevet oplyst om. Desuden synes jeg personen i kundeservice var direkte flabet – f.eks. med en bemærkning om at de (Telia) jo ikke kunne gøre for at jeg anskaffede et andet produkt! Men det er jo ikke et totalt ukendt produkt, og hvor var lige Telias support, da vi havde brug for den? Han var slet ikke lydhør overfor, hvad jeg egentlig ønskede at få at vide ift. slutdatoer på bindingsperioderne for mine abonnementer. Han fablede bare videre om at jeg selv havde anmodet om en opgradering og derfor var bundet på det.

Jeg er nok bare en lille fisk, men helt sikkert snart ekskunde, hvis Telia nægter at degradere abonnementet til det oprindelige. Mit råd til andre er : HOLD JER LANGT VÆK FRA TELIA - de er intet andet end KLAMPHYGGERE og TYVEKNÆGTE!

I øvrigt en skam man ikke kan give NUL stjerner!
________________________________________________________________
DAGEN EFTER anmeldelsen på TrustPilot blev jeg ringet op af Telia, og en times tid efter lå flg. bekræftelse:

Hej Anni
Som opfølgning på samtalen sender jeg en bekræftelse på at dit mobile bredbånd er sat ned til 2 GB pr. kr. 99 og at abonnementet lukkes ned pr. 21.04.2014.
Ved spørgsmål må du meget gerne besvare denne mail.
Hav en god dag.
Med venlig hilsen / Best regards
Hana Maarouf
Advisor, Customer Operations, Business Market
Phone +45 80404030
Telia, Part of TeliaSonera Group, Business Area Mobility
Holmbladsgade 139, 2300 Copenhagen, Denmark
www.teliasonera.com

Den anden behandling/service er værd 5 stjerner, så det er kun det første møde med kundeservice, der med 1 stjerne trækker ned.

Hej Anni

Tak for din bedømmelse af Telia.

Jeg forstår godt din frustration og håber selvfølgelig at vi kan løse det.

På erhverv udløses der altid 12 måneders binding ved abonnementsændring, dog skal denne ændring sendes på skrift, så du som kunde er indforstået med bindingen.

Jeg har som aftalt sendt dig en mail så vi kan kigge på det.

Hana M.

Telia straffer sin fastekunder

Jeg har stiftet bekendskab med dette viden , da jeg købte mig en iphone 5 og fik ringet til Iran. Prisen for at ringe til udlandet som fastkunde er 16.38 kr. i minuttet Men hvis man vælger Telia talk så koster det kun 1,19 kr. i minuttet til at ringe til samme destination. Jeg har såvel skrevet som har ringet til Telia for at gøre dem opmærksom på dette form for afstraffelse, men svaret var langfra tilfredsstillende!
Hold jer væk fra sådan selskab som straffer sin faste kunder!

Hej Reza,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Vi er kede af, at du mener at vi straffer vores faste kunder. Det er bestemt ikke vores hensigt.

Jeg vil meget gerne i dialog med dig, og har i dag forsøgt at kontakte dig, men telefonen blev ikke besvaret.

Jeg har derfor sendt dig en mail. Såfremt du ikke har modtaget min mail, så bedes du sende en mail til mobilerhverv@telia.dk, hvor du skal skrive "TrustPilot" i emnefeltet. Så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Telia Kundeservice

Laaaaang telefonkø, men da jeg først kom igennem var det godt

Det er selvfølgelig utilfredsstillende at skulle vente 25min for at komme igennem, men ros til telefon-pigen/damen da jeg først kom igennem.

Sød, imødekommende og hjælpsom med mit problem.

Hej Jeppe,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Vi beklager at du har oplevet lang ventetid, da du ringede til vores kundeservice.
Vi bestræber os på, at besvare alle opkald hurtigst muligt, men der kan opstå længere ventetid i travle perioder. Hvilket vi beklager.

Men jeg er glad for at læse, at du fået løst din henvendelse, og at medarbejderen var sød, imødekommende og hjælpsom.

Tak for din feedback. Den er med til at vi kan optimerer yderligere, så vi kan give den bedste service til vores kunder.

Telia Kundeservice

Tonen er en anden, når først man er på krogen

Imponerende så let det hele lyder, når I ønsker at sælge mig noget. Jeg er TDC-kunde nu, og den 4. oktober skifter jeg til Fullrate, der har 30 dages opsigelse. I går bliver jeg ringet op af en sælger med et rigtig godt tilbud, og jeg siger ja. Hun fortæller mig, at der ikke bliver noget problem med nummeroverførsel, selvom jeg nu er hos TDC og skifter til Fullrate den 4. I dag snakkker jeg så med kundeservice, der oplyser mig om, at I ikke kan ansøge om flytning nu, da jeg skal flyttes fra TDC først. Så jeg skal kontakte jer igen den 4. og sidde i jeres lange telefonkø. Men nu har I selvfølgelig også fået mig på krogen ... -.- Dårlig start - vel at mærke på et abonnement UDEN binding.

Hej Jon

Tak for din bedømmelse af Telia.

Hvis der allerede ligger en anmodning om flytning af dit nummer, så kan vi ikke starte flytning, da den ene vil blokere for det.

Jeg vil rigtig gerne sørge for at vi pr. 04/10-13 starter flytningen, så du ikke behøver at kontakte os.

Hana M.

Har Telia overhovedet kundeservice ?

Vi har et Mobilt netværks abonnement. Vi ringede ind her idag, ventede knap og nap i 30 minutter, for at komme igennem til opsigelses delen, hvor efter man blive smidt ud. Jeg er udelukkende ikke den eneste der, oplever problemer med Telia.. Men I realiteten, tror jeg ikke det er Telia der har problemer, men at de højeste har sagt, de ikke skal besvare på telefonen, så de kan holde på kunderne i længere tid og dermed tjene flere penge.. Jeg kan INDERLIGT ikke forstå hvordan man kan køre en virksomhed på den måde.. Fandeme uacceptabelt.. Jeg kan sgu heller ikke forstå, I ikke er kommet frem i medierne mere, og det vel heller ikke for sjovt at Telia har den RINGESTE kundeservice til dags dato.. Hold kæft hvor det passer til punkt og prikke...

Skam jer, Telia..
Ömer Er found this review useful

Hej Kenneth,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Det er beklageligt, at du har oplevet lang ventetid. Vi bestræber os på, at besvare alle kald hurtigst muligt.

Jeg vil gerne i dialog med dig, så vi sammen kan finde en løsning. Jeg vil derfor bede dig sende en mail til mobilerhverv@telia.dk, hvor du skal skrive "TrustPilot" i emnefeltet. I mailen bedes du oplyse et telefonnummer, som du kan træffes på.

Det er bestemt ikke vores intention, at undlade at besvare telefonen, og jeg er ked af at læse, at du var blevet smidt af linjen. Det tyder eventuelt på en teknisk fejl, eller manglende netværk.

Kundeservise

Hej Telia.

Her i Torsdag var jeg på vej ned til jeres Telia forretning i Ballerup Centeret sammen med min far for at købe ny mobiltelefon.
Jeg har været kunde hos jer i 7 år.
Vi var de eneste kunder i Telia butikken. Min far og jeg gik rundt i mens de 2 medarbejder snakkede sammen. Bagefter ringede den ene privat (vi kunne høre hvad hun snakkede om) den anden medarbejder lyttede med. Efter vi havde gået rundt i 10 min. konktaktede vi dem.

Jeg fortalte at jeg skulle købe en ny mobiltelefon, i den anledning forhørte jeg mig om en iphone 5, jeg har aldrig haft en iphone 5 før. Min far sputgte hvorfor der ikke var priser på mobiltelefon så man kan købe den kontant i stedet for at afdrage dem over 2 år.

Medarbejderen kunne ikke fortælle priserne. Jeg valgte at købe en i phone 5, efter vi havde købt telefon stod prisen på bonen. medarbejderen kunne have sagt prisen i sedet for at det pladder.

Hjemme læste jeg brugermanualen. Jeg havde nogle spørgsmål ang. min I phone 5 jeg tog Telia i Ballerup Centeret. En ny medarbejder viser mig telefonen mig meget hurtigt jeg spørg igen og han bliver sur, aligevel spørger jeg ang. mit supertooth boddy heatsæt til bilen ang. bluetooth som jeg ikke kan slå til, medarbejderen siger at det ikke kan køre sammen.

Søndagg. 22/8-2013 tager jeg ud i Rødovre Centrum i Telia, medarbejden kommer glad hen og spørg om han kan hjælpe mig jeg fortæller mit problem ang suppertooth boddy, han instalere det for mig, bagefter virker det hvordan kan der være så stor forskel på jeres medarbejder.

Jeg vil næste gang vælge en andet forretning ind den i Ballerup Centeret.

Hej Mikkel,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg har læst sagsforløbet og beklager, at der har været forskellige forklaringer vedrørende dit bluetooth headset samt prisen på telefonen.

Det er vigtigt, at vores ekspedienter, altid står klar til at give en god service og hjælpe med de spørgsmål man måtte have. Det er derfor beklageligt, at du har måtte rette henvendelse flere gange, før du fik hjælp med opsætningen.
Men jeg er glad for, at du fik løst din henvendelse i vores butik i Rødovre.

Tak for din feedback. Den er med til at vi kan optimerer vores arbejdsgange og processer.

Snyd og bedrag

I mindst 10 år har jeg været kunde hos Telia. Men det sagt er det nu et forhold, der skal slutte. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, hvor der er kun ét nummer knyttet dertil, dog har Telia på et eller andet måde givet mig en større virksomheds abonnement, hvor jeg betaler for:
Kollegakald = 90 kr.
F2M fastnet = 20 kr.
Probiz = 10.
Herudover betaler jeg for Telia Mobiz = 48 kr.

Jeg betaler samtidig for alle sendte sms/mmser, alle opkald både til mobil, telefonsvarer og fastnetnumre. Og endnu mere betaler jeg for data/internet.
Så hvor mit forbrug ville hos andre selskaber ligge omkring 2-300 kr ligger det hos telia til 800 inkl. moms.
Om igen Telia! Der er for dårlig service til jeres trofast kunder!

Til Telia og løsningen: Ja, vi fandt frem til løsning, men den overholdt I ikke, da vi blev ved med at få regninger på de samme ting igen og igen. Historien sluttede ikke fint, da I stadig bliver ved med at sende regninger for noget vi allerede har på skrift, at vi ikke skal betale.

Hej Runar,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg har undersøgt sagen og kan se, at du har talt med min kollega i dag, hvor i sammen har fundet en løsning.

Skulle du have nogen spørgsmål, så er du velkommen til at skrive til mig, ved at sende en mail til mobilerhverv@telia.dk, hvor du skal skrive "TrustPilot" i emnefeltet.
Så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Telia Danmark

Om Telia

Hos Telia tilbyder vi produkter inden for både mobil og bredbånd.

Langt de fleste af vores løsninger kan tilpasses, så de passer til netop dine behov. Vi vil meget gerne høre om dine oplevelser med vores produkter og services, så vi har mulighed for at se, om vi kan gøre tingene bedre eller smartere. Ris og ros angående vores produkter og services er derfor meget velkommen.

Vi bestræber os altid på at give dig den bedst mulige oplevelse hos os, og vi tror på, at et hurtigt, stabilt og bredt dækkende netværk er grundstenen i vores arbejde. Derfor moderniserede vi hele netværket i løbet af 2011, hvilket har gjort, at vi lige nu har Danmarks mest moderne netværk og har vundet adskillige uvildige tests af både 3G- og 4G-netværket.

Glade og tilfredse kunder er grundstenen i en sund virksomhed. Det betyder, at vi vil gøre alt, hvad vi kan for at give dig gode oplevelser med os. Det handler om at yde god service og give dig muligheden for selv at klare det meste, hvis der opstår problemer. Så kan du hurtigt komme videre med langt sjovere ting.

Derudover er det spændende ved telemarkedet alle de nye produkter. Nye apps til selvbetjening eller apps, som kan gøre din smartphone til fjernbetjening til dit tv, tv-løsninger, som du helt selv er herre over og services, som eliminerer de geografiske grænser, så du kan ringe til danske priser i udlandet. Det hele går stærkt, men vi vil være med i front og give dig det bedste.

Velkommen til Telia – vi glæder os til at høre fra dig.

Visit Telia

Call us on: 82337000