Telia reviews

Telia reviews

Low
4.3

Snyd med regningerne

Telia holder ikke hvad man lover, at trække kompensation fra regningerne pga såkaldt "fejl" i regning.
Fejl på regning 2 gange i træk. Meget uacceptabelt.

Jeg kan ikke anbefale Telia til nogen efter denne oplevelse.
Email er sendt til Telia om præcise detajler om problemet.
Steffan

EDIT: en "Hannah" kontaktede mig ret hurtigt efter jeg skrev her på trustpilot, og hun kunne forholdsvis hurtigt se hvad problemerne var, og vi fik løst dem. Jeg har hævet stjerner til telia fra 1 til 3.
Konklusion: Stadig meget frustreret over diverse fejl der er sket, og at Hannah ikke tilbød kompensation for irritationen deres egne fejl har medført.

Hej Steffan

Tak for din bedømmelse på Trustpilot.

Jeg er ked af den opfattelse du har af Telia og håber selvfølgelig at vi kan ændre den.

Jeg har fundet din mail og du er velkommen til at besvare den, hvis der skulle opstår spørgsmål.

Jeg hæver hermed til 3 stjerner, nu har jeg fået mine penge, se nederst

Den 1/7 køber jeg et bredbåndsmodem gennen webshoppen. (med 4SureLite) og betalte 939 Kr. for modemet.
Dagen efter kontakter jeg kundeservice og siger jeg gerne vil udnytte min fortrydelsesret. Jeg har fundet ud af af at jeg er bedre tjent med et 4SurePremiun. Der er flere data, og modemet koster kun 1 Kr.
Jeg kunne returnere modemet og bestille et nyt, men det jeg har kører jo fint, så jeg spørger om vi kan spare portoen og ordne sagen administrativt.

Den unge dame jeg talte med var ikke sikker og ville spørge sine foresatte. 5 min efter vender hun tilbage og siger at alt er iorden. (Så langt så godt. :))

Ganske rigtigt er abb. ændret dagen efter, så nu ventede jeg bare på at de 938 Kr skulle gå ind på min abonnementskonto.
1. regning er udskrevet den 1/7, så den kan man ikke nå at rette, så jeg venter til næste regning.
Abonnementsbetalingen er her rettet op til 299 Kr/md, men de 938 Kr. retur mangler, så jeg skriver en e-mail den 4/9.
Den 20/9 har man stadig ikke svaret, så jeg rykker for svar.
Det kommer den 24. hvor man skriver at jeg skulle have sendt modemet retur, og da jeg ikke har gjort det, er jeg "berettiget" til at betale de 939 Kr.
Svaret tyder på at man IKKE har læst at jeg havde en klar aftale med kundeservice..

Den 26/9 svarer jeg og meddeler at jeg ikke er tilfreds.
Nu skriver vi den 10/10 og jeg har stadig ikke hørt mere til jer.

Tillæg den 11/11-13

Efter min første anmeldelse med kun 1 srjerne blev jeg kontaktet af en venlig dame fra telia, som efter at have hørt mine argumenter, meddelte mig at jeg ville få mine penge retur.

Pengene er nu godskrevet,

5 stjerner til den venlige dame.

3 stjerner til Telia, fordi jeg skulle hidse mig op først...

Hej Christian

Tak for din bedømmelse af Telia.

Jeg vil rigtig gerne undersøge din sag, da jeg er sikker på at der er sket en misforståelse.

Jeg vil derfor gerne i dialog med dig, og har derfor sendt dig en mail.

Hana M.

Fantastisk kundeservice i Telia Rosengårdscenteret.

Jeg giver hermed Telia i Rosengårdscenteret min absolut bedste anbefaling på alle måder. Her taler vi om efterkøbs service af en Iphone 5.

Helt fantastisk på alle måder!!!!!!!

Her er der mange andre virksomheder der kan lære noget!

Hej Rene

Tak for din bedømmelse af Telia.

Vi er glade for at du har haft en god oplevelse i vores butik og at du deler den her på Trustpilot.

Din ros er videregivet til personalet.

Hana M.

Mest uprofesionelle oplevelse i flere år

Vi ønskede at flytte 2biz's bredbåndsløsning fra Telenor (som maks kunne levere 15/2) til Telia, da I efter at have undersøgt sagen anbefalede (og lovede) at I kunne levere en 30/10 forbindelse. Vi har et voksende behov for uploadhastigheder da vores backupløsning er flyttet til skyen.

Da forbindelsen skulle aktiveres i går snakkede vi med en supporter som tvivlede på at forbindelsen overhovedet kunne køre og i så fald med meget reduceret hastighed.

I dag talte vi med kundeservice som siger i maksimalt kan levere 20/2, hvilket i og for sig er fuldstændig ubrugeligt, da vi i så fald bare kunne have være blevet hos Telenor.

Vi oplever SÅ uprofessionelt et forløb, hvor vi først, EFTER, at forbindelsen er aktiveret, bliver informeret om at I IKKE kan levere det lovede og bestilte.

Det tog ikke kundeservice 10 sekunder at finde ud af at I ikke kan levere det ønskede produkt, den information kunne i vel have leveret fra starten af?

Man standser ikke drift/ordresystem/internetforbindelse i en dag for at få det samme som man havde i forvejen. Det burde I vide.

14 dage senere:

Status pt er at der stadig ikke er hul igennem. Jeg har lige talt med kundeservice som kunne oplyse at der burde have været hul igennem de seneste 2 dage, men vi er ikke blevet informeret herom. Efter lidt snak med supporten blev der måske booket en tekniker der skulle komme herud, da ”linjen er helt død herfra”. Der blev måske booket en tekniker, for da jeg spørger ind til alle de problemer i åbenbart har med at levere et identisk produkt med vores tidligere leverandør, blev samtalen afbrudt.

Jeres serviceniveau og kommunikation er under al kritik. 14 dage uden internet for en virksomhed hvor alt kører online er dræbene. Skulle vi tilmed have den frækhed at levere samme service til vore kunder ville vi hurtigt være konkurs.

Vi er trætte af at blive viderestillet konstant med beskeden ”det er ikke vores afdeling”. Vi savner en medarbejder som gider tage ansvar og handle på et horribelt forløb hvor vi mest af alt ønsker os 1½ måned tilbage i tiden så vi kan lade være med at skifte udbyder.

Et konkret spørgsmål: Hvor længe mener I det er rimeligt at vi skal vente på en levering og hvordan skal vi forholde os til den oprindelige aftale på en 30/10 mbit forbindelse? Pt. Har I ikke opfyldt aftalen og vi føler os meget fristet af at opsige aftalen med henvisning til manglende levering så vi kan komme tilbage til en stabil udbyder der leverer til tiden.

Hej Arnt,

Tak for din bedømmelse af Telia på TrustPilot.

Jeg beklager den dårlige kundeservice og oplevelse som du har haft med Telia.

Jeg har efter aftale med dig sendt en bekræftelse på mail vedr. den aftale vi har lavet.

Venlig hilsen
Simone

Dårlig info ang.levering af varen

Dårlig info ang.levering af varen.. Blev ved køb oplyst om hvornår varen ville blive afsendt, og ventede forgæves på varen på den pågælende leving dato, vare kom ikke og måtte ringe til jer igen, blev igen oplyst om at varen var i rest ordre men var ville lande på lagret en ugen efter og ville så blive afsendt sammen dag fik igen en dato på hvornår jeg ville modtage vare, den kom igen ikke da der var sket en fejl hos jer og ordren var IKKE blevet sendt afsted,detblev den med det sammen og modtog så endelig pakke, 2 dage efter..Alt dette tog næste 3 uger.. Synes det er meget dårligt at man ikke info kunder hvid der er yderlig forsinkelse eller hvis der er sket en fejl, forkert at det er kunden selv der skal kontakte jer

Hej Ann-Kirstine Lensfelt

Tak for din bedømmelse af Telia.

Jeg kan godt forstår din frustration over forsinket levering. Der er dog forbehold for at en vare kommer i restordre hvorfor der kan påregnes lidt længere leveringstid end forventet.

Tyveri - helt uacceptabelt - en sag for Kontant

Jeg hører desværre til dem, der ikke måned efter måned minutiøst gennemgår mine betalinger via PBS. For et par måneder siden rettede jeg op på dette, og opdagede til min udelte forundring, at jeg siden april 2012 fortsat har betalt 123 kr. pr. måned til Telia.
Min forundring skyldtes, at jeg har opsagt mit abonnement hos Telia, hvilket Telia bekræftede i skrivelse af 27.03.12. Jeg har naturligvis stadig skrivelsen, der i givet fald kan fremlægges – eventuel i en retssag.
Jeg forventer, at Telia straks og uden unødig forsinkelse retter for sig og tilbagefører det samlede beløb på kr. 1968 til min konto, hvorfra beløbet uretmæssigt er trukket.
Denne side er offentligt tilgængelig, hvorfor jeg naturligvis ikke udleverer personlige oplysninger her, men jeg er overbevist om, at Telia med et minimum af arbejdsindsats via kundenummeret kan identificere mig og mit kontonummer.
Da jeg standsede betalingerne via PBS fik jeg næsten øjeblikkeligt en skrivelse af 04.09.2013 fra Telia, der gjorde opmærksom på, at man manglede min betaling vedr. juli måned i år.
Jeg forsøgte at kontakte Telias ”kundeservice” pr. telefon, hvilket viste sig at være umuligt, idet Telia ikke kunne finde mit telefonnummer – hvilket syntes at være logik for dværghøns men ikke Telia, idet Telia jo selv i skrivelsen af 27.03.12 accepterede min opsigelse af abonnementet og selv skrev, at man ville flytte telefonnummeret!!
Jeg arkiverede ikke skrivelsen af 04.09.2013 lodret, men lagde den ind bag Telias skrivelse af 27.03.12, ifald jeg skulle få brug den senere. Hvilket viste sig at være en klog beslutning.
I skrivelse af 16.09.13 sendte Telia et inkassovarsle!!
Der var flere forhold, der undrede mig – ja som jeg nærmest betragtede med en vis humor.
1. Inkassovarslet vedrørte fakturanummer 4862806809024, hvor det blev anført, at det skyldige beløb var kr. 112? Mit spørgsmål er: Hvorfra har man nu et beløb på kr. 112. Det er småpenge; kr. 100 eller kr. 123, hvilket er beløb, der hidtil har svævet rundt i Telias bogholderi. Men nu er det pludselig kr. 112? Som sagt – småbeløb, men det vidner om, at Telia ikke har orden i sagerne.
2. Inkassovarslet startede med at gøre opmærksom på, at man på grund af den manglende betaling havde opsagt min abonnementsaftale. Jamen, det er jo helt til grin. Den opsagde jeg jo selv i marts 2012.
Som sagt, så forventer jeg STRAKS at se en tilbageføring på kr. 1968 til min konto – svarende til 16 måneders uberettiget træk på min konto.
Jeg har sendt et kopi af denne skrivelse til DR1´s program Kontant. Det synes, som om Kontant har fået øje på teleselskabernes ”kundeservice” eller mangel på samme.

Hej P. Villadsen

Tak for din bedømmelse af Telia.

Jeg kan forstår at der er tale om en misforståelse, og at det beløb vi har trukket er vedrørende en mobilaftale.

Jeg har som aftalt sendt dig en mail.

Hana M.

Tyveknægte ved højlys dag.

Jeg vil godt advare folk med at ringe fra ulandet, især hvis du/i ringer fra østen.
Var på ferie med min familie i Kina og havde brug for at ringe hjem da min søn blev syg på rejsen.
Havde vel ringet hjem i lidt over 3 timer i forbindelsen med min søns sygdom og tænkte ikke vider over, at jeg havde brugt mobilen til at ringe hjem fra Kina.
Men det sku ændre sig da jeg kom hjem fra ferie i Juli for i august dukke der en regning om fra Telia, og jeg kunne ikke tro mine egne øjne, den lød på over 4000 kr og jeg ringe straks ind til deres kundeservice for og høre om det ikke var en forkert regning de have sendt til mig og der var svaret selvfølgelig NEJ.
Jeg må indrømme at jeg bliv sku sur over, at man fra Telia side tager sådan nogle høkerpriser for mobil opkald til Danmark
Når jeg som dagligt ringer til Kina og giver 65 kr for 48 timers tale til fastnet og mobil med SKYPE.
Så derfor vil jeg godt advare med at bruge Telia når du skal ringe hjem fra ulandet sådan nogle TYVEKNÆGTE ved højlys dag.

Hej Yunqing

Tak for din bedømmelse af Telia.

Priserne for udlandsopkald kan være meget høje afhængig af hvilken operatør man tilgår i udlandet. Derfor er det vigtigt at man tjekker det på vores hjemmeside inden afrejse da taksering er en anden samt er priserne vejledende.

Hana M.

Ringere kan det næppe gøres

Havde set de dårlige anmeldelser herinde, men tog chancen, da jeg fik et godt tilbud på mobilabonnement + bredbånd. Det kan jeg så sidde og fortryde nu.

Først klokkede Telia i nummerporteringen, så abonnementet blev aktiveret 14 dage før aftalt tid og en dag før jeg havde modtaget det nye SIM-kort fra dem. Dvs. at jeg stod uden telefonforbindelse i et døgn.

Så blev bredbåndsforbindelsen aktiveret, og så gik der for alvor Telia i den:

Inden jeg bestilte, havde jeg bedt om en bekræftelse på, at forbindelsen til og med mit telefonstik virkede. Den fik jeg. Og det gjorde den ikke. Når Telia lover ”10/1 Mbit”, så mener de ”0,5/0,2 Mbit”.

Jeg ringede til teknisk support, der kunne fortælle, at der var fejl på forbindelsen. Medarbejderen tilbød at sende en tekniker ud, men kun, hvis jeg indvilligede i at betale for både undersøgelse og reparation, hvis det viste sig, at fejlen lå på det sidste stykke fra ejendommens fordelerboks. Det hjalp ikke at fortælle, at jeg skriftligt var blevet lovet, at forbindelsen virkede. Det lød, som om han havde ondt af mig, da han fortalte, at den slags havde Telias advokater specialiseret sig i at håndtere. Hvis ikke jeg indvilligede i at betale, kunne han intet gøre.

Med uforrettet sag prøvede jeg dernæst at skrive til bredbaandprivat@telia.dk. Men hvor svartiden i salgsafdelingen havde været imponerende få minutter, gik der denne gang 5 dage(!), før Telia reagerede. Og da de endelig reagerede, var det med et ”tilbud” om at annullere ordren.

Jeg skrev tilbage og spurgte, om de ikke i stedet kunne tilbyde mig afslag på mobilt bredbånd. Det var i går eftermiddag, og Telia har endnu ikke svaret.

Eller jo, på en måde har de svaret: I aftes lukkede de uden varsel helt for internetforbindelsen.

Sådan kan man jo også sige det.

Hej Niels,

Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg beklager den meget dårlige oplevelse du har haft med Telia. Jeg kan godt forstå, at du synes det er for dårligt, hvis du er blevet lovet, at der ikke ville være nogle problemer med at oprette en forbindelse.

Jeg har prøvet at ringe til dig, men forgæves - jeg har dog i stedet sendt dig en mail, hvor jeg giver dig et mere detaljeret svar på din sag.

Venlig hilsen
Simone

Simpelthen Kriminelt

Den mest latterlig kundeservice jeg har oplevet i mit liv, det er pinligt hele vejen rundt.
Fik to samsung galaxy S 3 til erhverv abonnement sidste år til 300 kr pr måned pr abonnement i 12 måneder , inkluderede 20 timer tale, 10 GB , fri sms og mms,og nu da tolv måneder er gået og jeg skulle ændre mit abonnement til et mindre pris bliv der sagt ok.
Hvad jeg opdagde er at istedetfor at have ændret begge er de blivet forlænget med et år uden mit viden, nu sidder jeg fast hos telia som en MEGA MEGA udtilfreds kunde.
Kan ikke får nye mobil telefeoner, og hvis jeg ønsker det så koster det 664 kr pr måned, for det samme 10 GB, 50 timer, og fri sms og MMS.
Så nu sidder jeg fast hos telia fordi de har forlænget mine abonnomenter uden mit viden, jeg ved ikke hva jeg skal gøre.
Jeg havde ønsket mig nye telefoner men det bliver ALT ALT for DYRT.
Hos 3 kan man som erhvervskunde får 50 GB, FRI tale, 2 simkort, 4G, gratis opkald til Sverige, fri sms og mms til 279. Mens telias abonnement inkluderer 10 GB, 50 timer tale, fri sms og mms til hold da op 349 om måneden alt det efter at have vært kunde i 12 måneder hos dem, sikke en behandling.
Niels W. found this review useful

Hej Jeres kunde

Tak for din bedømmelse af Telia.

Jeg forstår godt din frustration over at blive bundet af et abonnement uden at blive informeret om det.

Jeg vil derfor meget gerne i dialog med dig, da vi skal have fundet ud af , hvordan dette er opstået.

Jeg har dog brug for nogle træffe oplysninger , derfor må du meget gerne sende dem i en mail til mobilerhverv@telia.dk og husk at skrive "trustpilot" i emnefeltet.

Perfekt kundeservice!

Har længe gået og undret mig en smule over hvorfor min regning hver gang var forholdsvis høj i forhold til hvad jeg bruger min mobil til.
Var derfor inde og kigge lidt på andre teleselskaber for at se hvad de kunne tilbyde. Jeg fandt hurtigt noget som passede mine behov og derfor havde jeg faktisk besluttet mig for at prøve et nyt selskab.
Jeg ringede ind til jer, og var allerede nervøs for jeg skulle sidde i "kø" i en halv time eller mere, men til min store overraskelse tog det maks 1 minut at komme igennem.
Jeg får en frisk ung mand i røret, som jeg hurtigt forklarer min situation og inden der er gået 30 sek. har han allerede lavet et tilbud tilsvarende det, som jeg fandt hos det andet selskab, og så endda billigere end det andet.
Super god service og nemt at komme igennem. 1 stk rigtig tilfreds kunde! :-)

Hej Cecilie,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Det er vigtigt for Telia, at vores kunder har det korrekt abonnement/produkt i forhold til deres behov. Jeg er derfor glad for at læse, at du ved opkald til vores kundeservice, fik sammensat et abonnement, som passer bedre til dit behov, samt billigere end anden udbyder.

Hvad angår svartider, så arbejder vi på at besvare alle henvendelser hurtigst muligt, så vi kan yde den bedste service. Så det er en fornøjelse at høre, at du kom hurtigt i kontakt med en medarbejder, som gav dig den service, som vi ønsker til vores kunder.

Tak, fordi du har valgt at dele din kundeoplevelse med andre her på TrustPilot.

Du ønskes en god dag.

Super fint

Har altid haft Telia og kan klart anbefale det.

Jeg har altid lynhurtigt 4G, og stort set altid forbindelse.

har haft en uheldig episode med dem, men ellers fuldt ud tilfreds da der blev taget hånd om sagen efter jeg havde utrykt min utilfredshed.

Hej Camilla,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg er glad for at læse, at du altid har haft Telia, og at du vil anbefale os til andre. Samt er det godt at læse, at du altid oplever hurtig 4G forbindelse.

Hvad angår den uheldige episode, så er jeg glad for at der blev taget hånd om sagen, så der kunne findes en løsning.

Tak for den gode bedømmelse.

Du ønskes en god dag.

Telia Kundeservice

På min Samsung Galaxsy S4 har jeg ofte målt 36 M/bit, men nu er det ca. 10-12 M/bit

Hej Telia
Hvad er det, der sker med jeres netværk, hastigheden på netværket? For som jeg oplever det pt., da rasler hastigheden ned, og det gør mig ærgerlig! For som mange skriver, da oplever jeg også, ydermere en svag service, både i jeres butikker og i supporten på telefonen, hvor jeg har en sag liggende, som I stadig ikke har afsluttet, selvom jeg har kontaktet jer adskillige gange, og månederne bare går uden et svar, som vil I ikke ud med sproget og tydeligt fortælle, om I vil tillade os brugere at få de koder, der skal til for at slå netværksfunktioner til og fra? Hvorfor er det ikke noget jeres personale bare ved og kan svare på? I lever af at drive sådan et mobilselskab, men alt for ofte er I en stor undskyldning og må møde kunden med: »at det ved jeg ikke, men jeg vender snarest tilbage«. Når dette så gentager sig måned efter måned, bliver jeg træt af jer. Så når jeg er i Telia, er det fordi, I har haft et godt netværk med høj hastighed, men hvad er det, der sker med hastigheden på jeres netværk i denne tid? Jeg er ikke tilfreds med en nedgang på 20-25 M/bit og blot have ca. 10-12 M/bit tilbage fra jeres ellers engang så gode netværk og altså de ca. 36 M/bit, som jeg har været vant til at glæde mig over; oftest lå min hastighed over 30 M/bit - tænk om I var 💯% stabile i leverancerne, da kunne mange måske spare deres fastnet væk. I burde selvfølgelig levere et så stabilt internet, at tilliden aldrig blev brudt, dvs. at I var på forkant med opgaverne og alle supportere kunne vejlede i at koble jeres Internet på YouSee's udstyr, så der var flere, der valgte jeres mobile løsninger, i stedet for at have to Internetforbindelser, som mange nok har. Der ligger et klart behov for stabilitet dér og høj hastighed på jeres Netværk samt den nødvendige support til dem, der behøver den.
Er det jeres Erhvervsside I har tildelt det meste båndbredde? Eller er det Telenor, som I nu skal levere 4G til - hvis det er Telenors kunder, der pludselig skal have halvdelen af jeres kapasitet og vi, der ellers er Telia-kunder, så bare skal være glade og tilfredse med 10 M/bit vs. de 30 M/bit, som vi har haft, hvis mine udsagn og konstateringer holder, da siger jeg no way for me, dér må I altså gøre det bedre.
Er der andre, der oplever dette her i København, at Telias 4G Netværk er blevet markant langsommere?

Hej Claus,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg vil meget gerne undersøge sagen, så vi kan finde ud af, hvorfor du oplever fald i hastighed. Vi har ikke hørt noget om, at hastigheden skulle være nedsat i Københavns området. Samt kan jeg oplyse, at der ingen forskel er, på hastigheden for privat og erhvervskunder.

Da du ikke har oplyst et reference nr. Så skal jeg bede dig sende en mail til mobilerhverv@telia.dk, hvor du skal skrive "TrustPilot" i emnefeltet. I mailen bedes du oplyse dit kundenummer samt telefonnummer, så undersøger jeg sagen med vores tekniske afdeling, og kontakter dig.

Telia Kundeservice

Der er sket en væsentlig bedring i service siden min klage primo oktober. Jeg er meget tilfreds

Jeg har såmænd længe været tilfreds med mit abonnement hos Telia, men da jeg nu
igennem mere end 14 dage har forsøgt at få kontakt med firmaet igennem telefon (nr.
30-40 i køen) med nr. 38 i chatten og med 4-5 ubesvarede mails er min tålmodighed
brugt op. Jeg ville blot drøfte abonnementspris i relation til tilbud fra anden side da
flere af mine venner og familie på det sidste har fået deres abonnement reduceret.
Jeg har fra Telia modtaget 4 svarmails helt uden indhold. Så jeg må nok søge et andet selskab.

Hej Kaj,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Vi beklager, at du har ikke har fået svar på dine henvendelser. Jeg har undersøgt sagen og vil gerne i dialog med dig, så vi sammen kan finde en løsning, der passer bedre til dit behov.

Jeg har forsøgt at kontakte dig i dag, men telefonen blev ikke besvaret. Jeg har derfor sendt dig en mail. Hvis du ikke har modtaget min mail, så bedes du skrive til mobilerhverv@telia.dk, hvor du skal skrive "TrustPilot" i emnefeltet. Så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Telia Kundeservice

Ingen 4G dækning, selvom Telia påstår det.

Jeg købte en 4G mobil og et abb. hos Telia til dels fordi, at jeg i følge en nyhedsartikel på Telia.dk, kunne se at de skulle have 4G i Kjellerup hvor jeg bor.
Det er desværre bare en løgn.

Så jeg skrev til Telia om dette problem. Efter mange dages venten fik jeg endelig et svar. Og jojo - Telia mener at de dækker Kjellerup med 4G. På Gl. Kongevej har de en mast. Sagen er jo bare den at det område de omtaler, er et meget tyndtbefolket område og ligger langt væk fra Kjellerup - måske i hjørnet af Kjellerups postnr.
Det skrev jeg så tilbage, og har aldrig siden hørt noget.

Mon de har en Telia-ansat boende i området der lige manglede lidt 4G???

Der står: "Byer dækket af 4G fra Telia:" og i denne liste indgår Kjellerup:
Ömer Er found this review useful

Hej Stig,

Jeg har undersøgt sagen angående 4G dækning på din adresse og vil derfor gerne
i dialog med dig, så der kan findes en løsning.

Jeg har i dag forsøgt at kontakte dig, men telefonen var slukket. Jeg har derfor sendt dig en mail. Såfremt du ikke har modtaget min mail, så bedes du venligst sende en mail til mobilerhverv@telia.dk, hvor der skal stå "TrustPilot" i emnefeltet. Så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Ingen service

Jeg har før haft problemer med at komme i kontakt med Telia og måtte skrive her på Trustpilot før det hjalp............... så det prøver jeg igen!!!

Denne gang ringer jeg og venter små 16 minutter , men pigen/damen der tager imod mit opkald, kan åbenbart ikke høre mig, for hun lægger røret på igen.
-Så prøver jeg at skrive en sms via selvbetjening/hjælp og får autosvar at jeg vil blive kontaktet inden for et par dage............. Dette sker ikke!
Jeg mailer så og får igen autosvar, at jeg vil blive kontaktet indenfor 8 dage.
-Det er så heller ikke sket........

Og vupti, jeg fik kontakt med Telia.
Så i stedet for 1 stjerne, får Telia nu 3 med pil op

Hej Jannie,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Vi beklager, at du har oplevet problemer med at komme i kontakt med vores kundeservice. Vi bestræber os på, at besvare alle henvendelser hurtigst muligt, men der kan opstå længere ventetid i travle perioder, hvilket vi beklager.

Jeg har prøvet at ringe til dig, men telefonen blev ikke besvaret. Jeg har derfor sendt dig en mail, som du bedes besvare.

Hvis du ikke har modtaget min mail, så bedes du sende en mail til mobilerhverv@telia.dk, hvor der skal stå "TrustPilot" i emnefeltet. Så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Telia Kundeservice

Hele pakken fungerer, sådan da

Har brokket mig over deres router tidligere, har nu fået en ny, skal prøves senere idag, hvis den gør får Telia de sidste 2 stjerner. Ringede til kundeservice og brugte deres smarte ordning om at blive ringet op når de havde mere tid, der gik vel 10 min., så ringede en sød ung mand tilbage, var meget hjælpsom, undersøgte sagen, stillede mig videre til teknisk support som promte svarede, gav mig mange gode svar som har gjort mig klogere på hvordan det hele er skruet sammen. Nu håber jeg at routeren virker, 2 stjerner venter, Telia :-) Opdatering; Den nye router er nu prøvet og fungerer perfekt. Jeg har osse tv og når jeg ser et program forfra stopper/hakker programmet, det kunne i godt arbejde lidt på. Alt i alt, godt tilfreds 😃

Hej Tommy Lee,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg er ked af, at du har haft problemer med din router, men jeg er glad for, at du blev ringet op, og at medarbejderen var hjælpsom, og sørgede for, at vores tekniske support fik overtaget kaldet, så problemet kunne udbedres.

Såfremt du stadig oplever problemer med din router, så må du meget gerne skrive til mig, ved at sende en mail til mobilerhverv@telia.dk, hvor du skal skrive "TrustPilot" i emnefeltet. Så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Tak for din feedback.

Practical joke?

For ca. en måned siden viste min datters telefon pludselig "ingen tjeneste" i et par dage. Jeg forsøgte at ringe til den, men fik en SMS (fra min datters nummer) hvor der stod, hvorfor jeg ringede til dette nummer. Efter lidt SMS'en frem og tilbage fandt jeg ud af, at en anden Telia-kunde havde fået min dattes telefonnummer. Næste dag ringer jeg til Telias kundeservice, og efter 45 minutters ventetid får jeg en servicemedarbejder i røret, som kan bekræfte, at der er sket en menneskelig fejl, hvilket jo netop er...menneskeligt. Telias løsning er at vi selv skal henvende os i en af deres butikker for at få et nyt SIM-kort. Hvis de skal sende ét vil der nemlig gå 4-5 dage (p.g.a. weekend). Min mand starter bilen og kører til nærmeste Telia-butik og får et nyt SIM-kort. Han forsøger at få den Telia-ansatte til at sætte det i, men det vil han ikke, da min mand ikke står på min datters kontrakt. Hjemme igen sætter jeg SIM-kortet i og vil aktivere det, hvilket kræver, at man sender en SMS, men det kan jeg jo ikke, da der ingen dækning er (!!). Jeg ringer til kundeservice - denne gang uden ventetid - da jeg taster det nummer, som nye kunder skal taste (nye potentielle kunder er de vist mere interesserede i hos Telia end gamle, trofaste kunder!!) Jeg får en servicemedarbejder i røret og forklarer situationen. Han aktiverer min datters nye SIM-kort fra sin skærm og så burde historien ende (forholdsvis lykkeligt) her. Men, men, men... Efter at have lagt på ser jeg til min undren, at der ikke er nogen tjeneste på MIN mobil og jeg ringer til kundeservice for tredje gang (nu fra min datters telefon). Her får jeg så sådan cirka verdens mest ubehøvlede "service"-medarbejder i røret. Jeg forklarer forløbet og spørger, om den forrige servicemedarbejder mon er kommet til at lukke mit nummer ned eller noget i den stil. Jeg får så at vide, at han har aktiveret MIT nummer på MIN DATTERS mobil (meget forvirrede). "Er du sød at lave det om?" spørger jeg. "Det kan jeg ikke", svarer han. "Du skal i en Telia-butik efter TO nye SIM-kort." Dette udtrykker jeg naturligvis min utilfredshed med. Til dette får jeg at vide, at jeg skal være glad for, at han vil sørge for, at jeg får de to nye SIM-kort uden beregning (!!). Herudover siger han, at det da er klart at ombytningsfejlen er lavet - for hvordan skulle ham, der har byttet rundt vide, at det ikke var det nummer jeg ringede fra, der skulle aktiveres. Jeg er nu fuldstændig målløs over hans flabethed, men får dog fortalt, at jeg på ingen måde ser det som en service, at jeg ikke skal betale for Telias fejl. Ydermere synes jeg ikke at fejlen er logisk, da jeg netop fortale, at der ikke var dækning på min datters mobil, så hvordan skulle jeg kunne ringe fra den (??) Jeg tænker faktisk heller ikke, at det er voldsomt unormalt, at der er tilknyttet flere numre til ét navn - jeg er nok ikke den eneste forælder med mobil-børn i Telias kundekreds, så måske skulle medarbejderen have spurgt, hvilket af mine numre, det drejede sig om. Den såkaldte service-medarbejder bliver nu mere og mere ubehøvlet og gentager: "Hvad vil du have, at JEG skal gøre?" Jeg fortæller ham, at det er meget normalt, at den, der laver fejlen, løser den - ikke den fejlen går ud over - sådan er det vist på de fleste arbejdspladser. Hertil siger han blot, at han jo giver mig to nye SIM-kort uden beregning (hvilket jo nærmest er komisk). Til sidst beder jeg om at blive ringet op af en overordnet, hvortil jeg får at vide: "Min chef taler ikke med kunder" Hvilken arrogance!. Som jeg ser det var der én anstændig ting at gøre i denne sag fra Telias side: at sende en taxa med to nye SIM-kort i en vældig fart. Dette havde givet Telia en kunde, der - trods alt - havde følt sig behandlet ordentlig. I stedet lavede de fejl på fejl - og oveni hatten latterliggjorde de mig som kunde, hvilket er respektløst og uacceptabelt!
Niels W. and Ömer Er found this review useful

Hej Mette,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg har læst om din kundeoplevelse og kan godt forstå din frustration. Det er bestemt ikke i orden, at du skal bruge tid på at få rettet en fejl, som er lavet fra vores side. Jeg er ked af den behandling, som du beskriver. Det er ikke den service vi ønsker til vores kunder. Samt er det vigtigt at oplyse, at når vores kunder har behov for at rette henvendelse til vores kundeservice, så skal der altid tages ansvar om sagen, så den kan løses hurtigt og professionelt. Jeg er derfor ked af at læse, at den pågældende medarbejder ikke har fulgt sagen til dørs, så du selv skulle bruge mere tid.

Jeg vil meget gerne tale med dig, og har forsøgt at ringe til dig, men telefonen blev ikke besvaret. Du bedes derfor skrive til mig, ved at sende en mail til mobilerhverv@telia.dk, hvor der skal stå "TrustPilot" i emnefeltet.
I mailen bedes du oplyse, hvornår på dagen, du kan træffes.

Jeg beklager for det sagsforløb du har været igennem og håber at du fremover, vil opleve den service, som vi ønsker til vores kunder.

Dyr og dårlig kundeservice

Ryger op på to stjerner pga deres ok forbindelse dog er deres LTE forbindelse ikke altid optimal.

Lidt for dyr i forhold til andre selskaber.
Her kommer så mit største irritationsmoment hos Telia.
Da jeg skiftede over til Telia skulle jeg stort set have fat i dem hver eneste måned for at få rettet de fejl der var på mine fakturaer. Tror en eller to måneder ud af de første syv skulle jeg ikke bruge op til 40 min i telefonen for at få det rettet deres fejl.
Dem fra kundeservice jeg havde fat i var ofte søde nok, men kompetente var de absolut ikke. Ringer ind for at få ting afmeldt fra mit abonnement som jeg ikke har bedt om, det skal de nok gøre og kreditere det, men næste måned igen skal jeg ringe ind igen og bede dem om at afmelde de samme ting og kreditere tingene igen igen.
Til folk der gerne vil have meget kontakt til deres teleselskab er de ok, men ellers vil jeg ikke anbefale dem til andre og sidder selv og leder efter et nyt teleselskab.

Hej Mikkel,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg er glad for, at du er tilfreds med vores forbindelse. Men hvad angår fejl på fakturaer, samt at du har skulle bruge tid, på at rette henvendelse flere gange, for at få afmeldt et abonnement, er meget beklageligt.
Det er ikke den service vi ønsker til vores kunder, så jeg er ked af, at det har medført, at du ønsker at flytte til anden udbyder.

Jeg vil gerne i dialog med dig, men telefonen blev ikke besvaret. Jeg vil derfor bede dig sende en mail til mobilerhverv@telia.dk, hvor du skal skrive "TrustPilot" i emnefeltet. I mailen, bedes du oplyse, hvornår du kan træffes.

Utroligt dårlig kundeservice.

Efter at have været fast kunde, i mere end 10 år - skulle der simpelthen 5 forgæves opringninger på ca. 15 min, uden der var nogen der siger noget i telefonen. 2 mails. og endnu et forgæves forsøg på chatten, Før jeg kunne komme til at snakke med en af jeres medarbejder - og det er ikke hendes skyld.. og modsat jeres åbenlyse kundepolitik gjorde hun det langt bedre end forventet!

Men trykker man 2 i jeres telefon omdirigering (om jeg har lyst til at blive ny kunde) så går der sjovt nok 4-6 sekunder og så bliver telefonen taget - hver gang!

Er stadig kunde - men skifter en af de nærmeste dage.
Tak for et ellers godt (indtil nu) og langt samarbejde.

VH
Patrick Pedersen.

Hej Patrick,
Tak for din bedømmelse af Telia her på TrustPilot.

Jeg kan godt forstå, at det er frustrerende at sidde i kø på en linje i længere tid, og hvis man så trykker på en anden knap, så er det en helt anden oplevelse man får.

Det er forskelligt, hvem der sidder på de forskellige linjer – det må vi indrømme.

Vi stræber altid efter at yde den bedst muligt service og i den seneste tid har vi haft en længere svartid, end hvad vi mener er rimeligt. Derfor har vi valgt at lukke vores live chat, for at frigive flere ressourcer til at besvare telefonerne, da det historisk set, giver en hurtigere og mere effektiv behandling af henvendelserne.

Jeg er ked af at høre, at du ønsker at skifte udbyder, da jeg er sikker på at det nye tiltag, er med til at forbedre oplevelsen når man kontakter vores kundeservice.

Telia Kundeservice

Bestil vi levere, og så kan de ikke..

Jeg bestilte Telia Bredbaand 30 aug 2013, efter jeg snakkede med en sælger + formularen på internettet siger jeg kan få 30 Mbit, faktisk op til 50 Mbit. Jeg skifter derfor min 10 Mbit fra fullrate til telia, d. 30 sep får jeg så internet, dog køre det med 3 Mbit, jeg ringer selvfølgelig ind for at høre hvad der er galt, teknikeren siger det ved han ikke for forbindelsen ser fin ud, der er 400 Meter til central og faktisk ingen støj på linjen og at jeg burde kunne trække 50 Mbit, vi tester videre og han siger de vil sende en tekniker.
d. 2 modtager jeg så en mail om jeg skal kontakte telia da de mangler information vedr. min bestilling, jeg ringer ind d. 3 og får at vide de ikke kan tilbyde mere end de 3 Mbit og om jeg vil anullere min bestilling, eller køre videre med 3 Mbit - efterfølgende har jeg en time lang samtale med div. personale hvor jeg forklare problemet - og der er ingen hjælp at hente.

Til sidst får jeg fat i en sød pige fra kundeservice som faktisk vil yde netop dette - kundeservice.
Hun får trumfet igennem at jeg kan beholde internettet indtil jeg får leveret fra en anden udbyder - det var det absolut mindste jeg havde godtaget, men bare det at hun rent faktisk gjorde det og havde lidt sympati og godt kunne se fejlen var hos dem. Gør at min vurdering ikke er på 1 stjerne men faktisk 2!

Flink pige, men firmaet handler jeg ikke med igen da jeg ikke bryder mig om at blive lovet ting fra flere instanser og derefter få døren smækket i hovedet - i stedet for at prøve at løse problemet.

Jeg ryger tilbage til fullrate, som kan give mig 10 Mbit (nærmere 11) og skifter aldrig til Telia igen.
Men jeg håber at i (Telia) vil give jeres kundeservice medarbejder ros, for hun var faktisk den eneste som rent faktisk tog sig af mig som kunde.

Telia Danmark

Om Telia

Hos Telia tilbyder vi produkter inden for både mobil og bredbånd.

Langt de fleste af vores løsninger kan tilpasses, så de passer til netop dine behov. Vi vil meget gerne høre om dine oplevelser med vores produkter og services, så vi har mulighed for at se, om vi kan gøre tingene bedre eller smartere. Ris og ros angående vores produkter og services er derfor meget velkommen.

Vi bestræber os altid på at give dig den bedst mulige oplevelse hos os, og vi tror på, at et hurtigt, stabilt og bredt dækkende netværk er grundstenen i vores arbejde. Derfor moderniserede vi hele netværket i løbet af 2011, hvilket har gjort, at vi lige nu har Danmarks mest moderne netværk og har vundet adskillige uvildige tests af både 3G- og 4G-netværket.

Glade og tilfredse kunder er grundstenen i en sund virksomhed. Det betyder, at vi vil gøre alt, hvad vi kan for at give dig gode oplevelser med os. Det handler om at yde god service og give dig muligheden for selv at klare det meste, hvis der opstår problemer. Så kan du hurtigt komme videre med langt sjovere ting.

Derudover er det spændende ved telemarkedet alle de nye produkter. Nye apps til selvbetjening eller apps, som kan gøre din smartphone til fjernbetjening til dit tv, tv-løsninger, som du helt selv er herre over og services, som eliminerer de geografiske grænser, så du kan ringe til danske priser i udlandet. Det hele går stærkt, men vi vil være med i front og give dig det bedste.

Velkommen til Telia – vi glæder os til at høre fra dig.

Visit Telia

Call us on: 82337000