Mediamarkt reviews

Rating distribution

Reviews

About

Säljer utan ansvar...

Jag har handlat hos dem flera gånger, totalt för runt 80000 kr. Allt fungerar som vanligt när man köper sin produkt men om det skulle visa sig vara något fel på produkten då får man uppleva att de enda de bryr sig om är att sälja, sälja och sälja. De har ingen som helst känsla för service. Dessutom luras dom med reklam erbjudanden för att locka dit en, sen blir man informerad om att varan är slut. De dom tror är att man kanske köper något annat istället fast min reaktion blir inte så, jag lämnar butiken förbannad för att jag slösat tid och bränsle på deras fula försök att fylla butiken med kunder. Nej i ett "krig" ser jag hellre att Elgiganten vinner då de är mer anpassade för den svenska marknaden. Tyska företag som Media Markt, Bauhaus, Lidl osv. tror de kan köra sitt eget race och har vid flera tillfällen visat att de saknar respekt för den svenska lagen.

Mediamarkt följer inte den Svenska lagen

Jag har köpt en Bosch spis på MM Borås för 2 år sedan, 8400kr.
11 nov. 2013 har jag haft en kortslutning inuti under spishällen (spisen var inte ens på).
Därefter lyste alla 4 kontroll ljus alltid pga krypström.
MM tar inte hand om reklamationen, dem hänvisar direkt till tillverkare! :-(
Efter 7 veckor och 4 besök av Boschtekniker (6 timmar), har de inte hittat felet.
Spis fungera men krypström finns kvar!
Det känns inte trygg att ha en 400V spis med krypström orsakat av kortslutning som är fortfarande inte reparerad!
Min el leverantör har bekraftat att allt var och är ok med strömförsörjning.

Men fortfarande vill MM inte bytta spisen åt mig!
Enligt lag/ARN har man 3 års reklamationsrätt och efter 2 reparationsförsök rätt till omleverans/häva köpet.

Felet som finns kan vara bara en tillverknings/urspungsfel eftersom det är ingen fel av yttre påverkan (strömförsörsörjning), glasplatten/isolering är itakt.
Plus att en skadehändelse visar att felet fanns från början bara för att andra produkter av detta slag inte har de samma skadeutfall och när det inte känns hur kunden skulle ha orsakat denna skada.

En spis för 8400kr skulle fungera längre än 2år felfri!

Jag kommer att handla alldrig mer hos MM och Bosch (pga jätte dålig service)
och jag anlita en advokat/jurist för att lösa problemet.

Update: Feb. 2014
Efter jag fick svar av advokat att jag har rätt, har jag skickat hela ärende till Bosch Huvudkontor i Tyskland. De tog snart hand om allt och jag fick en ny spis!

Synd att MM/Bosch ta ingen hand om deras kunder och glömmer bort att vi som kund är dem som betalar era löner!
Så kommer de aldrig att lyckas här i Sverige.
Och då behöver man bara tita på alla negativa omdöme på deras Facebooksida….

Jag kommer aldrig att handla mer hos MM, det finns annan företag som är kanske lite dyrare, men de tar hand om sina kunder!

Det har varit en lång ”resa” med MM/Bosch och har kostat så mycket tid och nerverna,
för nåt som kunde ha varit så enkelt…men det visa sig på nätet/press att det är vanligt med MM, dåligt attityd, följer inte Svensk lag (Säljare måste tar hand om reklamationen och inte skicka kunden till tillverkare!), lura kunder m m
MM förtjänade inte bättre än att gå under!

Varning, handla inte hos Media Markt Hbg om ni har möjlighet till annat ställe.

Köpte en symaskin till frugan i julklapp och gissa om jag blev förvånad när hon öppnade lådan. En trasig maskin som var begagnad till fullt pris och ingen information av säljaren om att den varit ute. Man hade till och med satt ut den på hyllan bland nya maskiner, visserligen med en klisterlapp på där det står att förpackningen varit öppnad på undersidan. Vem sjutton tittar där? Inte jag iallafall och inte min 20åriga son heller som var med o handlade. Inte ett ord om det i kassan heller. Snygga Media Markt band runt som garanterar obruten förpackning trodde jag men har förstått nu i efterhand att banden sitter där för att man fått in varan i bruten förpackning. Lämnades åter idag och hon kunde få ta en ny likadan maskin men där fanns bara returer på hyllan med banden runt och det accepteras klart inte. Betalar jag fullt pris för en ny maskin skall den inte varit ute hos annan kund som sytt upp hela garderoben o sen ångrat sig utan att jag informeras om detta. Vi valde att få pengarna tillbaka. Inte ens en ursäkt för hennes förstörda julkänsla eller ersättning för dom 10milen vi fått ligga o köra för att få någon form av upprättelse.
På samma gång inhandlas också en surfplatta, noga uttryckt att 10 åriga dottern skall ha den i julklapp och kunna surfa hemma och i bilen. Vad tror ni händer nu då? Jo man erbjuder mig en jättefin surfplatta som är perfekt till mina ändamål till ett riktigt bra pris i mitt tycke. Glad i hågen och helt okunnig på plattor så säger jag till tösen att ta med den när vi skall till farmor och farfar nu ikväll. Kolla youtube så blir inte resan så lång och vad händer nu då? Inte sjutton går plattan att surfa med i bilen och inte heller har den stöd för 3G så hon kan surfa i bilen. Nu får dottern finna sig i att vi blev lurade för jag orkar inte tramsa mer med den MM och jag kommer aldrig mer att handla där eller tala gott om den firman heller. Kan man hata en butik så har jag nog kommit i det läget nu. Jag vill varna alla andra, kolla förpackningarna noga om ni skall handla där, glöm inte vända runt på hela paketen även om det är ett kylskåp för dom berättar inte det själv.Läs på allt vad ni kan om varan ni vill ha innan för deras egna säljare skickar på dig sådant som dom förmodligen inte blir av med snabbt och lätt vilket inte är ett ok sätt att göra affärer på. Man vill ju gärna tro att deras personal är experter på deras varor...
Mvh, Tobbe

Dåligt!!

Jag var precis på Mediamarkt i Jönköping och skulle förlänga mitt abonnemang som jag har hos Telenor. Från allra första början verkade säljaren ganska ointresserad och okunnig. Han försökte så klart få mig att byta till ett "bättre" abonnemang. Han ringde till Telenor och skulle kolla upp om det gick att förlänga abonnemanget trots att jag redan berättat att det går och att anledningen till att jag kom till hans butik var att kunna få med sig mobilen direkt. Enligt säljaren på MediaMarkt så hade Telenor sagt att det gick att förlänga om jag betalade 250:- men det stämde inte. Jag lämnade butiken ganska irriterad och ringde till Telenor för att kolla upp det. Det var inga problem att förlänga abonnemanget och jag skulle absolut inte behöva betala något. Jag förstår att det abonnemangsalternativet som jag ville ha kanske inte gav honom så mycket pengar i provision men man kan inte neka, eller ljuga för en kund så som han gjorde.
Mediamarkt ligger på gångavstånd från mitt hem men detta var sista gången jag var där.
Gick in på nätet och beställde via telenor.se

UNDVIKER OCH DERAS REKLAMBLAD HAMNAR I SUPPORNA PÅ DIREKTEN!!!

Okunniga, dyra, lurar folk genom att sätta på den plombering så att man kan inte returnera oanvänd vara!!! DÅLIGT!

Hade jag bara tur? Allt gick bra.

Toppenbemötande och många kunniga säljare med engagemang.
Hur returer /garantiproblem hanteras vet jag inte eftersom prylarna hållit måttet. Lite trist med en laptop (Acer) som höll garanttiden ut men inte längre, dock ett rätt vanligt fenomen för laptops tror jag.
Bästa mus och T-bord jag haft, i förh till priset, musen hette Trust men det andra minns jag inte, dock var det vita tangenter med svart text, det enda vettiga som är svårt att få tag i numera. Toppenkvalitet även på detta.

Super

Vollkommen in Ordnung, ein wenig länger Lieferzeit als gewünscht. Ansonsten war alles in Ordnung.

VARNING!!!!!!!

Köpte en tvättmaskin i lördags hos Mediamarkt. Ångrar verkligen detta beslut!
Maskinen var sönder (tydligt deformerad i plåten på baksidan) vilket jag såg direkt när jag packade upp den. Får svaret av deras kundservice att jag skall åka in med den till butiken. Efter mycket krångel lyckas jag packa in den i bilen och ta mig dit.
Då får man svaret att Mediamarkt inte tar ansvar för några fel på de produkter de säljer utan hänvisar till Leverantören! Dessutom är personen i fråga extremt otrevlig under hela konversationen.
Jag blir förbannad och hänvisar till ångerrätt och vill lämna tillbaka produkten. Icke hos Mediamarkt ser ni för då måste den vara i sin obrutna förpackning! Sedan måste tydligen jag kontakta mediamarkts leverantör för att lösa detta. Jag är väl för helvete inte kund hos Bosch!?
Mitt råd till alla är att utnyttja mediamarkts fina lokal och hitta det ni vill ha. Sedan köper ni det på nätet för de kommer knappast ha sämre kund support och kan nog även vara billigare!
Björn

Varning !

Köpte en för tid sedan en " LED-tv" på kampanj Kristianstad
Den fanns på display och såg bra ut.
Frågade försäljaren om det var denna modell i kartongen.
Jovisst var det så.
Nu var det så att detta var en skiten LÖGN, för väl hemma
var tv:n en LCD och alls inte samma modell.
Nu har inte Mediamarkt som övriga aktörer köpgaranti
med ångerrätt, utan är förpackningen väl bruten gäller inte
någon ångerrätt . Tycks betrakta köpare mer som möjliga
"offer" än ett levebröd för sitt företag. Ohållbart!
Går aldrig dit igen och stackars dom som ännu inte vet
vilka Mediamarkt egentligen är ; en glittrande bluff.
De gröna betygen luktar personal lång väg

Förjävlig service

Köpte en Samsung-laptop, som var problematisk från start. Har nu lämnat in den på reparation 2 gånger och den är fortfarande inte särskilt bra (för att vara helt ny). Servicepersonalen himlade med ögonen när jag sa att jag ville ha någon sorts ersättning för att jag blev av med datorn under så lång tid. Det enda de gjorde vid första "reparationen" var att installera om operativsystemet. Vad fan? Det kunde jag gjort själv. Och nej, inte hjälpte det heller.

Handla inte din dator på Media Markt (eller något annat, för den delen). Vänd dig till en butik som bara sysslar med datorer och kan sånt istället (och bryr sig om kunden).

Service ?

Om dom säljer produkter för Telenor, så skall man kunna
serva dom hos mediamarkt,,,,,,,,,,,eller har jag missat något ?

Dåligt Mediamarkt !

Dålig service, ovillig och otrevlig personal vid reklamation

Dålig service, ovillig och otrevlig personal vid reklamation LÅCK PRISER SEN NÄR MAN KOMMER DITT ÄR JUST DEN MODELLEN SLUT@ MEN DET FINNS EN LIKNANDE MEN TILL ETT HELT ANNAT PRIS. GRYMT DÅLIGT SISTA GÅNGEN JAG HANDLAR DÄR!!!!!!

Dålig hemsida

Klart bästa butikerna när det gäller hemelektronik men hemsidan är kass (titta gärna på konkurenternas hemsidor, betydligt enklare att se utbud och priser. Om man som jag bor 5 mil från närmaste butik så vill man kolla på hemsidan innan man åker så man vet om det är värt att åka över huvudtaget.

dålig service.

har varit helt omöjligt att komma fram på telefon till och med för deras egen centrala kundservice

Alltid trevligt bemött

För att vara en stor kedja med många produkter så har jag bara gott att säga...Har haft mycket kunnig och hjälpsam personal att tillgå i Norrköping då jag behövt olika pryttlar till foto utrustning....

Bra priser.

Jag har bara handlat några gånger på mediamarkt men jag har inte blivit besviken.Bra priser framförallt!!

Svårt att hitta fördelarna

Det finaste jag kan säga om Mediamarkt är kanske att de finns. De utgör en hård prispressare på svenska marknaden, men de är inte alltid billigast. Man slås inte direkt av kundfokus eller kompetent personal i högre gran än hos Ica Maxi. De har stort soriment men ingen fungerande webportal, man måste kolla vad som finns på lager på plats. De har mest prylar på hyllan av alla tror jag, det kanske kan vara ett plus.

Proffsiga

man får ofta hjälp snabbt och dom kan sina saker.

Sämsta kundservicen någonsin

Har varit med om dålig kundservice förr men detta är hittils den sämsta jag har varit med om, beställde en TV mer specefikt Samsung PS59D555C1KXXE och försäljaren sa att den väntades komma in den 4 april, OK tänkte jag och var bered på försening.
Självklart kom den inte den 4,e, väntade till den 11e för att ringa och höra och telefonisten kunde bara se att den inte fanns i lager men inget mer då när man ringer specefika nummert för det varuhuset kopplas till kundservicen som ligger centralt....
Ringde återigen veckan efter för att kolla och den fanns inte i lager.
Och har väntat sedan dess och nu är det den 27e om 25min den 28e.

Alltså 24 dagar sedan den var beräknad att komma och inte har jag hört något allts, hade hävt köpet och lagt pengarna på en annan butik om det inte varit för att jag inte hittar TVn för samma pris, förväntar sig också lite service när man redan har betalt för varan....

Is Mediamarkt your company?

Claim this company Learn more

Visit Mediamarkt

Category

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.