IDEmøbler A/S reviews

IDEmøbler A/S reviews

Very low
2.7

Intet andet end ligegyldighed og mangel på respekt for kunderne

Hvis det var muligt, ville jeg give 0 stjerne til Idemøbler. For nok er kvaliteten i møblerne høj, men servicen er tilsvarende lav og nærmer sig det forrykte. D. 5. januar i år køber vi en sofa og en puf på min mors vegne til hendes nye, lille lejlighed. Hun har ikke noget i forvejen. Blot 3-4 dage senere bliver vi ringet op, at den aftalte leveringsdato allerede ikke kan overholdes. Da vi kommer ind i den først mulige leveringsuge og intet har hørt, kontakter vi dem for nyt. En meget usikker medarbejder oplyser, at de intet ved endnu. Vi er naturligvis allerede her utilfredse med, at man har købt møblerne baseret på falsk grundlag. Allerede dagen efter ringer en medarbejder til mig (som intet kender til mit opkald dagen før) og oplyser, at nu er den på vej, men den skal jo først lige imprægneres og så 4 dages tørretid!!! En leveringsdato på min ordrebekræftelse = den er klar til mig. Levering fra deres leverandør er mig fuldstændig uvedkommende. Efterfølgende får vi så pludselig at vide pr. sms, at møblerne nu er kommet til Greve og kan afhentes sådan og sådan. Da jeg nu ikke længere stoler på Idemøbler, ringer jeg gudskelov op og hører, om det så er rigtigt. Her får jeg at vide af medarbejderen, at den sms slet ikke burde komme til mig, da sofa + puf ikke er klar og "jo først skal behandles". Får så at vide, at det har de da ikke sat i gang. De venter på at høre fra kunden først og det selvom der er betalt for flere måneder siden. Det er yderligere unødig forsinkelse af varen. Og hvordan skal man som kunde i øvrigt kunne regne den ud? Ringer de efter en uges tid og siger: "tillykke, din sofa er kommet - skal vi imprægnere den nu, så er den klar om blot 4-5 dage?". Hvis jeg havde lejet en trailer og sendt manden ud til Idemøbler baseret på deres “møbler klar” sms, kan jeg garantere for, at I ville få regningen for leje af trailer og en meget vred kunde. Det er simpelthen ikke i orden. Vi får så en aftale om at hente møblerne ugen efter, når tørretid er ovre. Da min mand så kommer ud for at hente sofa + puf med en lejet trailer, er de "kommet til" at imprægnere den forkerte puf, dvs. en anden kundes! Så bliver det aftalt, at den efter behandling + tørretid leveres hjem på adressen ugen efter, men der kommer aldrig nogen! Da jeg selv henvender mig, får jeg at vide, at den jo ikke kunne leveres, da man (igen) havde glemt at behandle den. De har så ikke fået givet besked herom. Jeg beder om, at de kommer i gang og om at blive kontaktet af en leder, da jeg ønsker at gøre opmærksom på dette yderst ringe forløb. Jeg skriver i øvrigt også skriftlig klage, som jeg flere gange er nødt til at sende igen og kommentere, at jeg STADIG intet hører. Ved opkald bliver jeg lovet, at en afdelingsleder vender tilbage, men intet sker. Så kører jeg derud, præsenterer problemet og bliver igen lovet et opkald. Men jeg hører intet. Møblerne er købt i Gladsaxe afd. I morgen 24/4-2014 har Idémøbler "Sofa aften - spar 25 %". Det har de indimellem. Jeg vil gerne opfordre alle til at tænke sig rigtig godt om, før man handler der. Jeg skal i hvert fald selv have en oprigtig tilbagemelding vedr. deres intention om at se på alle disse procedurer, før jeg tør handle hos dem igen. Så sørgeligt, når de ellers har så mange pæne ting.

Skræmmende dårlig overholdelse af leveringstid

Jeg bestilte den 1. marts en række varer i forbindelse med, at der var 25% rabat på hele webshoppen.
Jeg modtager i forlængelse heraf en mail, hvor det fremgår, at varerne forventes leveret i uge 11. Dette sker ikke, hvorefter jeg flere gange forsøger at kontakte kundeservice pr. mail.
I den forbindelse loves jeg flere gange, at leveringen sker få dage senere, men jeg sidder nu i uge 17 og har fortsat ikke hørt noget omkring forventet levering på min ordre.
Jeg handler meget på nettet, og har aldrig oplevet så dårlig kundeservice, og jeg har heller aldrig oplevet et så dårligt og langsommeligt forløb omkring levering.

Hej Steffen,

Vi beklager meget at du ikke er blevet kontaktet angående forsinkelsen på din levering. Hvis du sender dit kunde-/ordrenummer til service@ide.dk kan jeg give dig en update på hvor langt din ordre er.

Ser frem til at høre fra dig.

Mvh. Mona/serviceafdelingen

Idemøbler Nykøbing Falster rammer bunden .

Jeg var en tur i butikken en dejlig lørdag , til 25% rabat på alle havemøbler . Dette tilbud stod på flere skilte , dog var en møbel serie ikke omfattet af rabatten . Dette gjorde ikke mig noget , for jeg havde set en stor havekrukke . Da jeg ville købe den , sagde sælgeren at den allerede var sat ned , og der ikke var 25% på den . Jeg kunne ringe mandag til butikslederen og klage min nød hvis jeg var utilfreds . Det gjorde jeg så 12 gange , uden der blev svaret . Det samme gentog sig tirsdag . Torsdag var jeg i Nykøbing og gik ind for at tale med butikslederen . Jeg blev blankt afvist af en sur Sælger . Rabatten ville udgøre omkring 200 kr , så det må gå dårligt . Idemøbler Nykøbing overtræder markedsførings loven . TO HUNDRE KRONER .

Hej Michael,

Vi beklager meget din oplevelse hos Idemøbler, og ikke mindst at vi ikke var at træffe på telefonen den efterfølgende dag. Hvis du sender dit telefonnummer til service@ide.dk, vil jeg sørge for at sende det videre til Butikchefen i den pågældende butik.

mvh. Mona/serviceafdelingen

Vi føler os godt og grundigt snydt

Vi var ude at kigge på en stol hos Ide Møbler Glostrup i den weekend hvor de havde 25% rabat på alt i butikken.

Det endte med at vi i stedet fandt en sofa vi godt kunne være interesseret i. Vi blev så kontaktet af en ivrig sælger der sagde at han kunne reserverer det gode tilbud til kl. 16-17 samme dag hvor efter at sofaen ikke længere kunne købes til nedsat pris hvorfor vi så skulle betale fuld pris i stedet.

Vi skynder os hjem og måler op og vender tilbage at vi gerne vil benytte os af det fantastiske tilbud det ifølge sælgeren var.

Der går så ca 3-4 uger hvorefter vi kan se at sofaen nu er sat yderligere 2.000 kr. ned hvorfor vi henvender os da vi føler os bundfanget af at vi absolut skulle slå til den dag vi gjorde.

Sælgeren henviser bare til reglerne der siger at man kun kan få refunderet differencen hvis det er inden for 14 dage at varen sættes ned.

Det er virkelig dårlig kundeservice og mangel på forståelse og det er bestemt sidste gang at vi sætter vores ben i Ide Møbler Glostrup hvor vi tidligere har handlet en del, men loyalitet betyder åbenbart intet i sådan en situation.

Hej Mikael,

Vi beklager at du har haft en dårlig oplevelse i forbindelse med køb af ny sofa.
Det er desværre korrekt at vi har prisgaranti inden for 14 dage.
Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at sende dit ordre-/kundenummer til service@ide.dk, og vi vil vende tilbage til dig.

Elendigt

Dropper nu fuldstændig at handle ved Idemøbler

I uge 42 2013 bestilte og betalte jeg for et tæppe. Fik at vide at leveringen var 2-3 uger. For at de ville bestille varen hjem skulle jeg betale. Min frustrationer blev store da jeg efter 5 uger ringede for at rykke for mit tæppe - her fik jeg sjovt nok at vide at det først ville komme i uge 50. (MEN jeg skulle selv ringe for at få denne oplysning.)
Idemøbler ringede i uge 50 og oplyste at jeg nu kunne forvente at få mit tæppe i uge 5 2014. Her opgav jeg og bad om at få mine penge tilbage.

Jeg forsøgte mig igen som kunde i Idemøbler. Denne gang tog jeg chancen i en anden Idemøbler og fik overraskende lov til at bestille en varer uden at betale for den. Jeg fik at vide at havemøblerne jeg bestilte ville komme den kommende uge. 4 uger efter at jeg bestilte havemøblerne ringede de og kunne nu oplyse mig at de først vill komme på lager i slutningen af maj (over 2 måneder efter at jeg fik at vide at de ville være på lager)

Varen var i deres tilbudsavis som var sendt ud samme weekend som jeg bestilte varen - men de havde den ikke på lager.

Kan overhovedet ikke anbefale Idemøbler til nogen. Jeg har i princippet ikke købt en varer men har forsøgt 2 gange inden for det seneste halve år - men de har ikke kunnet levere. Tværtimod har de tjent renter på at have mine penge stående i 2 en halv måned.

Hej Louise,

Vi beklager meget leveringstiderne på de ting du har haft bestilt hos os. Der sker desværre nogle gange uforudsete hændelser, som gør at vi har nogle udfordringer med at få vores varer hjem til den aftalte tid. Det er selvfølgelig ikke i orden at vi ikke har kunnet overholde den forventede leveringtid, og det er meget beklageligt at vi ikke har haft kontaktet dig herom.

Köb IKKE hos IDEMÖBLER

Hej.
VI köbte en sofa i midten af Januar og vi blev lovet en leveringstid på max 8 uger.
Der er nu gået over 12 uger og vi har INGENTING hört endnu og får intet svar fra IDE.

Det er utrolig dårlig service, jeg vil bede alle om at holde sig langt väk fra dette firma.
Det er IKKE förste gang dette sker.

Hej Filip

Jeg beklager, at vi ikke har kunnet overholde leveringstiden på din sofa og ikke har holdt dig underrettet om forløbet, det er selvfølgelig slet ikke i orden. Jeg kan se, at du har valgt at annullere købet af din sofa og få dine penge tilbage, hvilket jeg er ked af. Har du yderligere, er du meget velkommen til at kontakte mig på service@ide.dk.

Hav en god påske.

Dårligere end DÅRLIG

ALDIG har jeg oplevet dårligere service i en forretning.

Køber en del flexa møbler i Ide møbler i Aalborg City syd. Der er lang leveringstid, men de LOVER ved handlen, at det blíver leveret i uge 14.
Jeg ringer i uge 13 for at høre hvornår i uge 14 de leverer, men her fortæller de så at de alligevel ikke kan levere andet end sengen, for kommoden ,sengetøj, hulen til sengen mm. kan ikke leveres som LOVET. Det vil komme torsdag i 15.
Ja det er da så ikke noget at gøre ved, MEN torsdag kl. 16 ringer jeg lige for at høre hvornår varerne kommer. Jeg har dagen forinden fået en sms at de ville komme næste dag imellem k.8-18.
Da jeg ringer kl. 16 får jeg den besked, at varerne er på vej, og NATURLIGVIS kommer inden kl. 18. Kl. 18.40 ringer jeg IGEN til Ide møbler, som nu beklager
at min ordrer endnu ikke er kommet frem.
Fredag kl. 12 ringer jeg IGEN, da ham jeg talte med dagen forinden ikke ahvde ringet tilbage som lovet. IGEN bliver jeg bedt om at have tålmodighed. Lørdag ringer jeg igen, og varerhuschefen beder mig ENDNU engang om tålmodighed, for han kan ikke gøre noget. Varerne er sendt afsted (tror de) men hvor de er, er der ingen der ved.
Jeg hører intet, og ringer derfor igen i dag mandag, hvor varehuschefen Morten er taget hjem.
Hold dog op en dårligere service har jeg ALDRIG været ude for - HVORDAN f..... får jeg de møbler jeg har betalt for og hvornår?????
Jeg sætter ALDRIG mine fødder i den forretning mere!

Hej Malene

Jeg beklager, at dine varer var forsinkede og at vi ikke har kunnet levere til dig som aftalt. Jeg har talt med mine kolleger i Aalborg, og de arbejder på højtryk for at finde dine varer. Du bliver naturligvis kontaktet så snart, vi har nyt omkring leveringen af dine varer. Jeg beklager ikke at kunne gøre mere for dig på nuværende tidspunkt.

Charlotte, IDEmøbler

Opdateret.. "Ønsker jeg havde kigget på trustpilot..."

Efter at have købt og betalt et sofabord d. 1/3 med forventet levering i uge 12 (17/3), måtte jeg gentagende gange ringe og rykke for mit køb. Efter megen tovtrækkeri m. de ansatte i Gladsaxe-afdelingen har jeg så endelig modtaget bordet d. 4/11. Langt senere end forventet.
Bordet blev ellers solgt m. en Fordels-kunde ordning, således skulle jeg få faktura og løbende opdatering via sms og mail. Under hele forløbet har jeg INTET modtaget.
Bordet var sågar ankommet til butikken, uden vi var blevet kontaktet og kun fordi jeg selv måtte ringe og tjekke op, fik jeg at vide at bordet var ankommet.
Utroligt uhøfligt, ikke-service minded og arrogant salgspersonale. Lige fra den herre der solgte mig bordet, til pigen der skulle udlevere bordet. Det tog 30 minutter at udlevere bordet, der kom i to små kasser.
Efter at have pakket bordet ud har de samtidigt leveret det forkerte bord!

Opdateret!...
Efter kontakt fra IDEmøbler, er det nu lykkedes at finde den rigtige løsning samt et plaster på såret. Købsoplevelsen er således gået fra negativ til positiv.

Hej Mads

Jeg beklager den uheldige oplevelse, du har haft ved dit køb hos os. Det lyder til, at det er gået galt hele vejen rundt, og det er selvfølgelig ikke i orden. Hvis du sender en mail til service@ide.dk med dit telefon- og ordrenummer, vil jeg sørge for at der bliver taget hånd om sagen.

Håber at høre fra dig og rigtig god påske.
Charlotte, IDEmøbler

Verdens dårligste service nogensinde. Sikke en dårlig og useriøs butik.

Verdens dårligste service nogensinde. Sikke en dårlig og useriøs butik.

Jeg ligger aldrig så meget som 1 krone der igen☹

Vi købete en sofa den. 30-03-2013 og allrede efter 1 måned bygyndte den at trække sig I stoffet, få deforme hynder, og I det hele taget miste faconen, hvilket jeg skrev til IDE-møbler.

De siger selvfølgelig det er alm. vedligehold at “banke” den op, hvilket jeg har forståelse for, men her SKAL det gøres hver gang man overhovedet har rørt en enkelt balle I sofen. DET KAN SKU IKKE VÆRE RIGTIGT”????

Ingen mennnesker banker sin sofa op hver eneste aften, som IDE-Møbler siger man skal.

De sender dog Dansk Møbel Service ud, så det er fedt. (troede Jeg)
Men her går det først for alvor galt.

Der har man så sammen med IDE-Møbler den "smarte" praksis at komme hjem til vores bopæl, banke sofaen op, så den igen ligner en fra udstillingen?
Så bliver man bedt om lige at kvittere og "wupti" så kan man ikke gøre en skid???? Det må dæleme være en god forretning.

Vi er så utilfredse at vi efter denne oplevelse aldrig ligger en krone mere hos
IDE-Møbler, ligesom vi vil gøre vores til at andre heller ikke gør det.

Vi har altid oplevet IDE-Møbler som seriøse og håbede de havde bare en smule forståelse for at når man køber møbler hos dem, så er det nok fordi man ønsker kvalitet, men sådan skulle det så ikke gå.

Montøren mente også at vi burde være vejledt om, at det var en sofa som kræver en del vedligehold. (det blev vi aldrig)

Så nu er der vel bare tilbage og sælge den til højest bydende før den bliver grimmere, så tak for debt IDE-Møbler.

Endnu engang, her får du verdenske ringeste service, der gør brug af de klammeste metoder for at slippe uden om.

Meget tilfreds

Jeg vil da skrive lidt her da jeg ser masser af sure smileys, som jeg slet ikke kan genkende. Vi har handlet mange gange i Idemøbler i Næstved. Vi har fået rigtig mange gode ting til gode priser. Hvis der har været små problemer er vi blevet hjulpet eller har fået tilsendt manglende smådele uden beregning.
Jeg er yderst tilfreds og vil fortsat handle i Idemøbler Næstved. Faktisk handler vi stort set kun der, da vi ikke synes at andre møbelbutikker har samme kvalitet og service til samme priser.
PS. jeg er ikke ansat eller har aktier der :-)

Hej Inna

Det er altid dejligt at høre fra en glad kunde og vi er glade for, at I kun har haft positive oplevelser med vores butik i Næstved.

Jeg videregiver dine ’roser’ til butikken og ønsker dig en rigtig god påske.

Elendig kommunikation

Jeg bestilte for over en måned siden en stigereol, som desværre ikke var på lager. Jeg får at vide, at de får den hjem efter 4 uger, så jeg betaler og venter. Jeg læser derefter, at de vil kontakte mig, hvis der sker forsinkelser. Nu er der gået 7 uger og jeg har intet hørt. Har ringet og skrevet, men har ikke fået noget svar. Fortryder inderligt mit køb. Selvfølgelig kan der ske fejl, helt fair, men at man ikke bliver informeret om det er for dårligt!

Hej Nikolaj

Jeg beklager, at din reol er forsinket og at du ikke har hørt fra os. Det er selvfølgelig ikke i orden. Hvis du sender en mail til service@ide.dk med dit telefon- og ordrenummer, vil jeg følge op på sagen.

Hav en rigtig god dag og god påske.
Charlotte, IDEmøbler

Ingen kommunikation og varen er stadigvæk ikke leveret

Vi har bestilt et bord (Woody) og får af vide levering er ca. om 2 uger, efter de 2 uger hører vi så intet og ringer derfor til forretningen, de siger at der går en uge mere, men vi høre stadigvæk intet fra dem. Nu skriver jeg så en email til dem, da det er svært at komme igennem på telefonen og får af vide at de har problemer og der vil går to uger mere, her bliver vi så utålmodige og truer med at trække handlen tilbage... Nu bliver vi lovet et gavekort (som også dukker op) som kompensation og vi venter igen... Nu er der så gået tre uger (i hvert fald) og de har ikke svaret på den email som jeg skrev sidste fredag... Har ringet i dag, ingen tog telefonen, helt ærligt, det er bare dårlig service og det bliver spændende om vores forudbetalte bord overhovedet nogensinde ankommer!

Hej Line,

Vi beklager den udskudte leveringtid på dit sofa bord. Vi vil meget gerne følge op på din ordre hvis du vil sende dit ordrenummer til service@ide.dk så vi kan finde dig i vores system.
Ser frem til at høre fra dig.

Fantastisk Service :-D

Glad, Smilende, & Sjov Personale. Der ved hvad de snakker om. Vi ved i hvertfald hvor vi også køber møbler i fremtiden :-)
Ide Møbler i Odense kan sagtens anbefales ;-)

Hej Danny,

hvor er det fantastisk at høre at du har haft en god oplevelse hos Idémøbler i Odense. Din anmeldelse vil blive sendt videre til personalet i Odense. På gensyn og rigtig god påske.

Værste oplevelse!!

Jeg fortryder inderligt at jeg ikke læste anmeldelserne inden jeg købte hos IDEmøbler!
For 2. torsdag i træk sidder jeg og venter på en reol. Nu hvor klokken er efter 21.30, har jeg mistet troen på at den bliver leveret i dag. Jeg ringede oven i købet i morges for at få bekræftet at leveringen var i dag ml. kl. 15-19 for ikke at skulle gentage fadæsen fra sidste uge.
I alt har jeg brugt over 10 timer på at vente på reolen, taget fri fra arbejde og endda betalt 349 kr. for at det hele skulle gå nemt.

Selvfølgelig kan der være trafik og ting og sager der forsinker, men i så fald vil et opkald om forsinkelsen have været rar.

Jeg fortryder at have handlet med IDEmøbler og kan ikke anbefale det.

Hej CJ,

Vi beklager mange gange den manglende levering af din reol. Det er selvfølgelig ikke procedure, og det er meget beklageligt at denne fejl er opstået. Du vil blive kontaktet af vores Kørselsafdeling for at finde en løsning. Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte os med dit kundenummer på service@ide.dk.

Sandt eller falsk? IDEmøbler a/s - Et brist i virksomhedens troværdighed

Jeg har som alle jer andre været udsat for utrolig dårlig og ikke transparent kommunikation fra IDEmøbler. Min kæreste og jeg bestilte en sofa i uge 5, og forventet levering har været i uge 11. Efter flere diskussioner, og ikke reel kommunikation med butikken i Esbjerg, har jeg som det nyeste nu fundet ud af, at fabrikken er brændt ned. Derfor er sofaen ikke kommet frem endnu, var medarbejderen fra Esbjergs svar. Jeg taler flere gange med IDEmøbler, og gang på gang er der sket fejl med manglende bestilling af flyttemænd i deres system, eller bare generel dårlige undskyldninger. Det er så 2. onsdag i dag, hvor jeg sidder hjemme og afventer sofaen samt min nakkepude. Jeg taler endnu engang med dem, og de siger, at den nakkepude ikke er blevet bestilt, og derfor er leveringen på den først senere. Men kigger man på sin ordre på IDEmøblers hjemmeside, så står der, at den er bestilt hos leverandøren (Men ja- det kan man vel heller ikke stole på).
Hvor om alt er, så regner jeg med levering idag, som aftalt igen, men modtager et opkald, hvor jeg får at vide, at leveringsfirmaet har glemt et modul til sofaen, så de kan ikke levere en komplet sofa. Mit spørgsmål er derfor om det er muligt, at de kan køre tilbage efter den, eftersom jeg har ventet i 10 uger nu. Men problemet er, at den er blevet væk på lageret.

Jeg er derfor utrolig overrasket over, at en virksomhed som IDEmøbler overhovedet tør lege med troværdigheden på den måde, og overhovedet kan være det bekendt over for sine kunder. Ikke alene lover de på deres hjemmeside, at man vil få informationer om ændringer i leveringen, men hører man fra dem, NEJ. Dagligdagens rutine er at ringe til IDEmøbler, som kun svarer halvdelen af tiden, hvis man da kan komme i kontakt med dem.
Status for mig er pt, at jeg må afvente og se om det er sandt, at den sidste del er produceret til min sofa eller om det endnu er et spil fra gallariet.

/K

Hej KP,

Vi beklager den oplevelse du har haft i forbindelse med dit køb af ny sofa hos Idémøbler. Da jeg ikke kan finde dig i vores system, vil jeg bede dig sende dit ordre-/kundenummer til service@ide.dk, så vi kan følge op på din ordre.
ser frem til at høre fra dig.

Mvh. Mona/serviceafd.

Fine produkt - elendig kommunikation

I forbindelse med at jeg skulle sælge min seng som jeg havde købt i Idé Møbler på Gl. Kongevej prøvede jeg at kontakte deres sengeafdeling i netop den forretning. I 7 timer, fordelt på to dage, prøvede jeg hver halve time at ringe til sengeafdelingen, men hver eneste gang fik jeg af vide at den elektroniske telefonsvarer at der ikke var nogle til at tage mit opkald. Jeg prøvede også at ringe til andre afdelinger i butikken men uden held.
Det kan simpelthen ikke være rigtigt at man ikke kan komme i kontakt med butikken når man har spørgsmål til et produkt man har købt.
Efterfølgende kontakte jeg afdelingen i Herning og de svarede første gang.

Hej Nicolai,

Vi beklager mange gange at det ikke har været muligt at få fat i en sælger i butikken i København. Der er desværre ofte meget travlt med kunder i butikken, hvorfor sælgerne har begrænset mulighed for at tage telefonen.
Når dette er sagt er det selvfølgelig ikke lig med at man aldrig kan få fat i vores butikker, og vi er da glade for at høre at vores butik i Herning kunne være behjælpelige med at svare på dine spørgsmål.

Ok service og levering

Vi bestilte en ny sofa, de lovede at den ville blive leveret 9 uger senere hvilket de også gjorde, et par uger efter bestilte vi en puf også der skulle vi vente 9 uger hvorefter de ville kontakte os for levering, hvilket bare ikke skete da puffen ikke var kommet på lager til tiden. Med en uge forsinkelse fik vi vores puf. Vi er tilfredse med den overordnede service vi har modtaget fra idemøbler.

Hej Dennis,

Tak for din anmeldelse. På trods af ventetiden er vi glade for at høre at I er tilfredse med Jeres køb af sofa hos os.

Levering af højseng fra dec 2013 til apr 2014

Jeg fik leveret en Flexa-højseng 19. december, men først i dag 5. april har jeg alle dele til den …

Dagen før den 19. bliver jeg ringet op af en ekspedient som oplyser at den muligvis(!) bliver leveret uden benene. På telefonen kan jeg høre at der er stor forvirring om hvorvidt det er benene til selve sengen eller forhøjer-benene.
Jeg bliver tilbudt at afvise leveringsfolkene hvis sengen ikke er komplet, men det kan jeg jo ikke vide udfra pakkerne. I øvrigt har jeg ikke lyst til at tage tidlig fri fra arbejde for en seng som måske/ måske ikke er komplet. I slutningen af samtalen bekræfter ekspedienten at det er forhøjer-benene der mangler, så sengen kan midlertidigt bruges som alm. seng, dvs ej højseng.
Jeg tænker, at det kan jeg leve med, men da den pakkes ud af en møbelmontør som skal samle sengen, er det forhøjer-benenen som er leveret og ikke de alm. ben som jeg fik at vide. Desuden er et par dele defekte. Så sengen kan altså slet ikke bruges.

Ringer & snakker med idemøbler som siger de må bestille en ny komplet højseng, hvilket vil tage 4-6 uger og tilbyder at annullere købet. Tænker igen, at det ikke kan blive værre og beder i stedet om en kompensation som ekspedienten går med til ( gavekort).
Ved levering af den nye højseng vælger jeg kun at bytte de dele som er defekte, da jeg ikke vil risikere at den nye højseng også indeholder defekte dele.
Ombytningen går godt, men i forvirringen får jeg ikke leveret de manglende ben!
Anden gang at montøren må gå forgæves.

Så går der igen et par uger før de manglende ben kan afhentes. Kommer hjem med dem og aftaler en ny tid med montøren. Han åbner pakken og vi finder ud af, at der kun er to ben i pakken!

Snakker igen-igen med idemøbler, som vil skaffe de to manglende ben.
Dem har jeg så hentet i dag. Der var noget klistret på det ene ben som ekspedienten ikke kunne få af - så det må jeg selv fjerne med lidt sprit.
På mandag kommer montøren for fjerde gang for at samle højsengen.

At vi alle kan fejle har jeg stor forståelse for, også mere end en gang. Men synes det er langt over grænsen at jeg skal vente knap 4 måneder fra den første levering til jeg har en komplet højseng. ( fik jeg nævnt at der også gik flere uger fra bestillingen til den første levering?)
Blev selvfølgelig tilbudt en annullering af købet første gang, men naiv som jeg var troede jeg dog ikke, at det ville tage så lang tid.

De efterfølgende mange gange hvor det gik galt har jeg hverken fået en undskyldning eller kompensation, bortset fra første gang hvor jeg selv måtte bede om en kompensation.

Orkede ikke at diskutere det med ekspendienten i dag, da jeg hentede benene -hun kender ikke hele historikken. Så nu kommer hele historien her.

Så kære læser - husk at bestille din højseng i god tid - gerne et halvt år før du skal bruge den :-(

Hej UM,

Vi beklager meget den lange leveringstid, de manglende dele/ben og generelt det lidt rodede forløb. Det er absolut ikke normal procedure hos Idémøbler. Hvis du ønsker at vi kigger nærmere på din sag, skal jeg bede dig om at sende dit kunde-/ordrenummer til service@ide.dk. Du vil derefter blive kontaktet.

Elendig kundeservice

I forbindelse med reklamation af en sofa hvor en del af sofaen efter få måneder allerede lavede grydeffekt, har jeg ikke oplevet andet end følelsen af at jeg var til besvær hele forløbet igennem. Hele forløbet er endt med at vi har opgivet hele sagen af præcis samme årsag. Men det er jo også til firmaets fordel, da de sparer en del kroner i den forbindelse. Udover det så købte vi nogle forholdsvise dyre senge for to år siden og topmadrasserne er allerede udtjente på trods af en masse venden og drejen. Så vi er færdige med Idémøbler og foretrækker til enhver tid Ikea, da reklamation tages med et smil og kunden ikke gøres til problemet.

Hej Louise,

Vi beklager at du ikke har villet acceptere vores tilbud om afhentning af din sofa til besigtigelse, mod udlån af en lånesofa i perioden. Vi har bestilt et nyt indlæg til din ryghynde, og afventer i øjeblikket en leveringsdato – du vil få leveringsdatoen så snart vi ved besked.

Håber du trods alt bliver glad og tilfreds med din sofa.

**opdatering d. 07.04.2014**

Hej Louise,

Standart procedure i disse reklamationssager er at afhente det reklamerede modul ind til besigtigelse, som standart tager 4-6 uger, da der er en del transporttid. Da vi er klar over at de færreste kunder kan undvære sin sofa i så mange uger, tilbyder vi en lånesofa i mellemtiden.

Vi vil meget gerne hjælpe dig med din reklamation, såfremt den er berettiget – og det kan vi finde ud af ved at afhente den til besigtigelse og levere den tilbage efter endt besigtigelse, hvilket vil betyde 2 besøg af vores chauffører.

Det er korrekt at jeg er nr. 2 du korresponderer med i denne sag, fordi du selv bad om at blive henvist til en chef. Dette da du ikke følte du kunne finde en løsning med den konsulent der havde din sag.

Hvis du finder ud af på et senere tidspunkt at du gerne vil tage sagen op igen, er du altid velkommen til at kontakte os, så vil vi meget gerne hjælpe dig og se på din sag igen.

ikke noget at prale af

Jeg har handlet hos Idémøbler, og skulle modtage besked når varen kom hjem. Jeg fik ikke besked, men modtog ingen. Jeg kontaktede Idemøbler efter 3 uger, som oplyste at varen stod klar til afhentning. Jeg kørte ud for at hente den, og ventede cirka 45 minutter mens medarbejderne ledte efter varen. Den var ikke at finde. Jeg kunne hente den efter en uge. Det var langt fra godt nok.....

Hej Janne,

Vi beklager hvis du har haft en dårlig oplevelse i forbindelse med at handle hos Idémøbler. Det er meget beklageligt at vi ikke har kontaktet dig i forbindelse med at din vare var kommet på lager.
Jeg vil gerne følge op på din sag, hvis du vil sende dit kunde-/ordrenummer til service@ide.dk.

IDEmøbler A/S Details

Få inspiration til din bolig hos IDEmøbler. Se vores store sortiment og vore inspirationsartikler. Få gratis nyhedsbrev om boligtrends. Spændende konkurrencer.

Visit IDEmøbler A/S

Write to: service@ide.dk